Skocz do zawartości

Avia B.534 III serie Eduard 1/48


letalin

Rekomendowane odpowiedzi

Wróciłem do niego po paru latach przerwy, gdy pierwsza próba zamontowania górnego płata skończyła się spakowaniem go do pudełka i odstawienie do poczekalni. Chciałem wypróbować naciągi z cienkich 0,2mm drucików i nawlekanych na nie rurek imitujących śruby rzymskie. Mogłoby być lepiej z naciągami, ale będę szedł w tę metodę.

m9vDD6e.jpg?1

UspT7gO.jpg?1

Rb2IOuB.jpg?1

XsRV40W.jpg?1

0nPUAW5.jpg?1

iQcuXAq.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak mam wrażenie, że wiatrochron źle przykleiłeś - odwrotnie.

To raczej niemożliwe, bo wiatrochron jest dopasowany do kadłuba, a górna krawędź środkowej szyby jest lekko wypukła. Nie dałoby się tego spasować odwrotnie.

Bardzo mnie się podoba Twoja Avia,
Na szczęście nie widzisz szczegółów, które mogłyby zmienić Twoje wrażenie . Model był b.trudny w montażu, poszło trochę na skróty, kosztem precyzji i dokładności, byle się kupy trzymało:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem o czym piszesz, ale kilka tych avii w 72 złożyłem i pierwsze co zwróciło moją uwagę, to właśnie wiatrochron. Nie wiem czemu piszesz, że nie widać, czego nie widać i że ledwie się trzyma, model fajny i tyle!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Trochę szkoda, że poszedłeś w kierunku sztuki muzealnej. Możesz zdradzić jakiego koloru użyłesz do pomalowania modelu?

 

Farba to była według instrukcji Gunze 80 o ile dobrze pamiętam. Wyszło b. ciemno, więc rozjaśniłem trochę lakierując lakierem z paroma kroplami żółtego.

Sztuka muzealna? Toż to najczystszy realizm:)

Fajna Avia. Moja, w 30%, złożona seria IV leży w pudle.

Wszystko szło gładko, do czasu montażu górnego płata. Wsporniki baldachimu są za dlugie. Rozwiązałem to drążąc w spodzie górnego płata otwory na tyle duże i głębokie, że schowały się w nich górne części wsporników. Nie jest to coś z czego jestem dumny:) Podobnie jak z połamania wsporników baldachimu, gdy próbowałem najpierw siłowo nakłonić konstrukcję do przyjęcia oczekiwanego przeze mnie wyglądu. Dwa wsporniki są rekonstruowane z plastikowych profili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny model Letalina ?? To pierwszy jaki widzę. ładny, czysty, dobrze sfotografowany. Czysty, to nie był komplement ,-)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny model Letalina ?? To pierwszy jaki widzę. ładny, czysty, dobrze sfotografowany. Czysty, to nie był komplement ,-)))

 

 

Czysty, bo takie lubię. Zresztą nie dopatrzyłem się na Aviach z tamtego okresu żadnych charakterystycznych zabrudzeń, wycieków, czy obić, które chciałbym odtworzyć na modelu. Jest seria zdjęć z remontu maszyny używanej w 1944 podczas słowackiego powstania, które pokazują bezczelnie czysty przedział silnika. Trochę obić, łat na poszyciu, ale w sumie muzeum.

 

Dylemat "czyste-brudne" rozważasz, a nie zauważasz mistrzowskiego "kalermodulejszyn"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

letalin - wyprowadzić Cię z tym zabrudzeniem z błędu, czy pozostajemy przy tym, że zrobiłeś Kravkę w stanie fabrycznym / muzealnym? ;-)

 

Będę produkował kilka Avii dla siebie w 1/72 ( ta jest na prezent) więc chętnie poczytam co myślisz. Może się przydać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj znać jak będziesz budować, mam trochę materiałów.

 

Edit: kto pierwszy zrobi taką? ;-)

 

Y1GV1Oj.jpg

 

Ja próbowałem zrobić

 

http://pwm.org.pl/viewtopic.php?f=13&t=78036

Kalki mam do poprawki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

 

Ja próbowałem zrobić

 

http://pwm.org.pl/viewtopic.php?f=13&t=78036

Kalki mam do poprawki

 

Tematem zajęli się bracia Czesi, ale raczej dali ciała.

https://www.hannants.co.uk/product/HRDL7237

Cyfra powinna być czerwona (Jarek Gurgul na nPWM pomierzył szarości i wyszło mu, że cyfra jest ciemniejsza niż czerwony w szachownicach, ale to wynika z tego, że w szachownicach jest biały podkład, a na kadłubie pomalowano numer na zielonym kamuflażu) , a "kurica" niemal na pewno w innym kolorze niż czerwony i prawdopodobnie w kolorze kamuflażu i na pewno nie powinna wyglądać jak orzełek z herbu.

Tak wynika z moich dociekań i analizy zdjęć dostępnych w sieci, oraz filmu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam swoją teorię związaną z ciemnym spodem tych filmowych Avii : Na tle chmur i nieba w ostrym słońcu srebrne powierzchnie byłby na filmie niemal niewidoczne. Stateczniki poziome były jednak od spodu nadal srebrne, odpuszczono sobie niewygodne malowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny model Letalina ?? To pierwszy jaki widzę. ładny, czysty, dobrze sfotografowany. Czysty, to nie był komplement ,-)))

 

 

Czysty, bo takie lubię.

Powinno byc " Bo inaczej póki co nie potrafie, a boje sie spieprzyć".

wiesz, że nie chodzi o brud, tylko realizm. Zeby blacha była blachą, guma guma, a drewno drewnem a płótno płótnem. A nie wszystko plastikiem. Bo z plastiku sie samolotów nie buduje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny model Letalina ?? To pierwszy jaki widzę. ładny, czysty, dobrze sfotografowany. Czysty, to nie był komplement ,-)))

 

 

Czysty, bo takie lubię.

Powinno byc " Bo inaczej póki co nie potrafie, a boje sie spieprzyć".

wiesz, że nie chodzi o brud, tylko realizm. Zeby blacha była blachą, guma guma, a drewno drewnem a płótno płótnem. A nie wszystko plastikiem. Bo z plastiku sie samolotów nie buduje.

 

Czysty-brudny, odwieczne dylematy:)

Ten jest taki jaki jest, taki był cel i cel został osiągnięty w stopniu zadowalającym celowniczego. Tu miał być tylko delikatny łosz i lekkie, mało kontrastowe wypłowienia płótna, oraz lekka różnica między blachą, a płótnem. Szczegóły półmatowej faktury wyciągnąłem odpowiednim oświetleniem i to mi się podoba, żadnych głębokich matów w przyszłości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
Kolejny model Letalina ?? To pierwszy jaki widzę. ładny, czysty, dobrze sfotografowany. Czysty, to nie był komplement ,-)))

 

 

Czysty, bo takie lubię.

Powinno byc " Bo inaczej póki co nie potrafie, a boje sie spieprzyć".

wiesz, że nie chodzi o brud, tylko realizm. Zeby blacha była blachą, guma guma, a drewno drewnem a płótno płótnem. A nie wszystko plastikiem. Bo z plastiku sie samolotów nie buduje.

 

Zaraz ,zaraz, jakiś mocno wyeksploatowany samolot intensywnie latający np.nad pustynią wyglądający jak nówka nie śmigana to moim zdaniem wtopa

Tak jak uwalany, brudny i zaniedbany model samolotu który jako prototyp rozbił się wkrótce po oblataniu

Wszystko zależy od kontekstu, ludzie miewają szaloone pomysły np. ubytki farby na płóciennym samolocie, czy drewnianym śmigle spod których błyszczy ,,metal''

,,Polską'' Avie wydał RS http://rsmodels.cz/galerie/produkty/92186/bk6ll1jtop_large.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Widać że dobrze opanowałeś już podstawowe sprawy jak sklejenie, szpachlowanie i obsługa aerografu. Staranna praca, również przy naciągach. Modelowi brak jednak życia, choćby minimalnych śladów eksploatacji, które pozwoliły by cieszyć oko. Pisuarowe błyszczące wykończenie pogłębia wrażenie zabawkowatości. Ta maniera stosowana przez niektórych przypomina mi zamknięte w plexiglasowe pudełeczka miniaturowe samochodziki. Dla dziecka oglądającego na półce sklepowej to model, dla mnie zabawka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.