Skocz do zawartości

Spitfire Mk Vb Italerii 1/72


Mordi

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Jako, że to moja pierwsza wiadomość na forum kilka słów o mnie. W najbliższych dniach bronię pracy magisterskiej i kończę studia na kierunku historia. Modelarstwem interesuję się od wielu lat, początki to Małe Modelarze, potem w zamierzchłych czasach gimnazjum/początki liceum trochę plastiku, niestety rezultaty nie były zachwycające. Obecnie też trochę lepię, ale z efektów nie zawsze jestem zadowolony - a w zasadzie nie jestem Mam nadzieję, że z pomocą kolegów z forum "wejdę na wyższy stopień wtajemniczenia", tym bardziej, że niebawem zamierzam zacząć inwestować w akcesoria i wreszcie mieć coś więcej niż pędzelki (w stanie baardzo różnym), nożyk, klej i szpachlę w płynie, plus różnej maści akryle. Podejrzewam, że wiele rzeczy robię źle, lub zbyt szybko, dlatego też liczę na porady, do których będę starał się stosować, a gdy trzeba solidne zmycie głowy.

 

Na pierwszy "ogień" wybrałem myślę, że znany doskonale użytkownikom forum model Italerii. Mimo iż zestaw nie jest jakąś wielką nowością to na początek mały in-box:

 

nL2JdgD.jpg

 

NWko2zt.jpg

 

rAhnQP0.jpg

 

ZvQCB0s.jpg

 

Prawdopodobnie będę robił "wersję b" z instrukcji, czyli górną sylwetkę ze zdjęcia poniżej:

 

plcCvLL.jpg

 

Początki nie były najgorsze. Zeszlifowałem niektóre ślady po wypychaczach, zamalowałem czarną pactrą chłodnicę (chyba) i podskrzydłowy wlot powietrza (chyba tak się to nazywa):

 

ENvG5WH.jpg

 

Połówki kadłuba wycięte z ramek, wnętrze przejechałem papierem ściernym - jakimś grubym chyba 400, ale wyszedłem z założenia, że nie ma się co pieścić - tych miejsc raczej nie będzie widać, a producent nie przewiduje tam jakiś bajerów, więc nic nie stracę. Po wytrzepaniu pyłu położyłem delikatnie jedną warstwę Green Zinc Chromate od Pactry - nie jestem pewien czy tak powinno być, ale skoro instrukcja mówi, że ma tam być Green Zinc Chromate to nie ma co bawić się poprawianie instrukcji.

 

50b6taO.jpg

 

ScXIdlc.jpg

 

Oprócz tego tym samym kolorem pomalowałem elementy, które pójdą do środka kabiny. Położę jeszcze jedną cieniutką warstewkę i powycinam z ramek, a potem podkoloruję w miejscach gdzie były łączenia.

 

PWma5sZ.jpg

 

Ostatnia rzecz - wstępna przymiarka do zamknięcia wlotu powietrza (?) na skrzydle. Zdjęcie nie wyszło mi chyba takie jak powinno, ale mówi się trudno - następnym razem postaram się o lepsze. "Na żywca" wydaje się, że jest ok.

 

rHaRIE5.jpg

 

Wiem że zrobiłem mało, ale... wolę mniej a lepiej. Nie wiem jak ze zdjęciami (mam nadzieję, że nie są za duże). Korzystając z okazji od razu pytanie - jak z wnętrzem fotela? Malować na kolor skóry, czy zostawić w zieleni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Mordi, tak się składa że ja też przed laty skończyłem studia historyczne. Proponuje zająć się badaniami materiału źródłowego, metody i możliwości w dzisiejszych czasach są przeogromne. Jako historyk powinieneś mieć to w małym palcu. Wtedy będziesz wiedział jak wygląda fotel w Supermarine Spitfire. Zainwestuj w aerograf i mniej się śpiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może inaczej: świetne malowanie modeli pędzelkiem to domena wyjątkowych modelarzy.

Pytanie, czy jesteś wyjątkowym modelarzem?

Bo jeśli nie, to aerografem bez wysiłku i specjalnego talentu dasz radę zrobić całkiem niezłe modele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Mordi, tak się składa że ja też przed laty skończyłem studia historyczne. Proponuje zająć się badaniami materiału źródłowego, metody i możliwości w dzisiejszych czasach są przeogromne. Jako historyk powinieneś mieć to w małym palcu. Wtedy będziesz wiedział jak wygląda fotel w Supermarine Spitfire. Zainwestuj w aerograf i mniej się śpiesz.
Nie jestem do końca przekonany do autentyczności niektórych źródeł. Zupełnie na poważnie - widzę, że na kolor skórzany powinienem pomalować oparcie i boki.

 

zy każdy, kto wraca lub zaczyna przygodę z modelarstwem musi inwesto

 

Jak tak przeglądam forum to też się temu dziwię. Nie wiem moim zdaniem są tu ludzie, którzy nie mają aerka i robią naprawdę fajne modele, co nie znaczy, że nie jest to przydatna sprawa. Na chwilę obecną mam w planach zakup takiego sprzętu, ale nie kupię samego aerografu - inwestowanie 40 zł w butlę sprężonego powietrza też mi się nie widzi - więc trzeba będzie kupić kompresor, a to na jeden raz to już spory wydatek. Poza tym, malowania aerografem też się trzeba nauczyć.

 

Pokaż przykład tego modelu jeżeli możesz.
Znaczy się mojego? Dzisiaj nie, ale jutro to może coś wstawię.

 

Dobra, dzisiejsze prace/dłubanki

 

Na sam początek koniec malowania wnętrza kadłuba.

 

6zvaPC1.jpg

 

Tył kabiny z zagłówkiem gotowy do montażu fotela. Myślę, że źle to nie wygląda.

 

4n6Gxvm.jpg

 

Podłoga kabiny - szału nie ma.

 

efLMCGs.jpg

 

Drążek sterowy - myślę, że nie wyszedł najgorzej.

 

fLRJKGz.jpg

 

Ostatnia rzecz, przy której w dniu dzisiejszym korzystając z chwili czasu troszeczkę popracowałem to przód kadłuba. Osłona silnika nie wyszła źle, na samej górze będzie trzeba położyć troszeczkę szpachlówki i lekko przeszlifować. Ogólnie rzecz biorąc to ten mały rowek to kwestia mojej nieuwagi.

 

qVsdOJ3.jpg

 

yfYXxix.jpg

 

Jak widać nie śpieszę się - idzie to powolutku i chyba o to chodzi. Nie jest super - na pewno trzeba będzie poprawić tablicę przyrządów, ale to na spokojnie i bez pośpiechu się zrobi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

seat.jpg

 

Oparcie (skóra, czy derma) na czarno, siedzisko jest z tworzywa - bakielit czy inne takie.

 

Co do malowania pędzlem po powrocie do modelarstwa - mi jeden model zajęło przekonywanie się na własanej skórze, że aero > pędzel ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest czołg, którego malowanie jest pod warstwą brudu i błota...

Co nie zmienia faktu malowania pędzlem.

Tutaj wstępny etap podkładowania: http://modelwork.pl/viewtopic.php?p=438491#p438491

 

Nie chodzi mi o to, że jestem jakimś przeciwnikiem aero, nic z tych rzeczy. Chodzi o to, że czasami ludzie nie moga przeznaczyć na start tyle ile by chcieli i trzeba iść na kompromisy. Albo "kredytować się" albo kupować, kompletować i nic nie kleić.

 

Nie chcę robić OT więc napiszę jeszcze, że model mi znany. Kleiłem go jakieś 17 lat temu, poznaję po rysunku z pudełka. Czy dobrze coś mi się obiło, że to repack Heller'a lub na odwrót Heller >> Italerii? W każdym razie model fajny a ja czekam na efekty, które zapowiadają się przyzwoicie o ile czegoś baaaardzo nie popsujesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę robić OT więc napiszę jeszcze, że model mi znany. Kleiłem go jakieś 17 lat temu, poznaję po rysunku z pudełka. Czy dobrze coś mi się obiło, że to repack Heller'a lub na odwrót Heller >> Italerii? W każdym razie model fajny a ja czekam na efekty, które zapowiadają się przyzwoicie o ile czegoś baaaardzo nie popsujesz

 

Dzięki za dobre słowo - póki co też wydaje mi się, że jest nawet znośnie ; ) Zupełnie na poważnie to ja ten model kojarzę jeszcze z "dziecięcych lat" i zawsze bardzo mi się podobało to nietypowe, "afrykańskie" malowanie Spitfire'a.

 

Odnośnie wątku areografu - ostatnio podpytywałem w sklepie modelarskim z którego korzystam ile kosztuje pełen zestaw. Pan zaproponował mi kompresor + aerko za 450 zł. Na dzień dzisiejszy po prostu nie mogę sobie pozwolić na wydatek, będący równowartością miesięczny (mniej więcej) kosztów utrzymania mojego samochodu, co nie znaczy, że nie planuję takiego zakupu w bliższej lub dalszej przyszłości.

 

Dość gadania, pora pokazać co mi tym razem nie wyszło.

 

Zaczynam powolne kompletowanie wyposażenia kabiny - wprawdzie nie będzie tego widać, ale zawsze lubiłem sobie przy tym podłubać, ot tak dla siebie. Teraz gdy robię dodatkowo relację z klejenia to jakiś większy sens. Na sam początek wkleiłem drążek - po założeniu tablicy przyrządów i fotela byłoby to dość karkołomne i niechcący mógłbym zdrapać tu i ówdzie farbę.

 

GK8ZgJv.jpg

 

Poprawiłem też malowanie tablicy przyrządów. Spod warstwy czarnej farby nie wystaje już zielona pactra. Niestety widzę, że zdjęcie jest do poprawki - tak to już bywa jak nie przejrzy się zdjęć przed wrzuceniem.

 

Trochę uwagi poświęciłem również fotelowi. Wzorowałem się na zdjęciach przysłanych przez Mikele - tryb makro w aparacie brutalnie jednak obnażył drobne niedoskonałości - trzeba to będzie poprawić, ale na szczęście nie ma tego dużo.

 

O7MWGS6.jpg

 

oGlPHvU.jpg

 

Jako że mój Spitfire to prawdziwy myśliwiec "nie żaden podrabianiec", musi mieć celownik. Część jest bardzo mała, dlatego nie usunąłem jeszcze reszki ramki - spokojnie zrobię to bezpośrednio przed montażem do tablicy przyrządów, żeby nie trzymać części w palcach podczas malowania. Ze wstępnych przymiarek wynika, że celownik bardzo dobrze pasuje - zobaczymy jak pozostałe części.

 

zKDx28B.jpg

 

Model to nie tylko kokpit, dlatego też w czasie kiedy schnie farba/klej przygotowuję się do montażu pozostałych elementów. Wstępnie pomalowałem na czarno łopaty śmigła. Trochę obawiam się prac przy śmigle - martwi mnie malowanie kołpaka na czerwono i wklejanie łopat śmigła pod lekkim kątem - jeżeli ktoś ma jakieś sugestie odnośnie obu "robót" to jestem otwarty. Jest duża szansa, że będę to mógł zrobić na sam koniec, już po pomalowaniu całego modelu. Oczywiście trzeba będzie zrobić to śmigło ruchome... Póki co pierwsza cienka warstwa czarnej pactry schnie na łopatach śmigła.

 

iGhywzb.jpg

 

Kolejna sprawa to rury wydechowe. Niestety na obu elementach (na szczęście od spodu) widoczne były ślady po wypychaczach. Położyłem na nie trochę szpachlówki w płynie. Wydaje mi się, że trzeba będzie położyć jeszcze trochę szpachli i dopiero szlifować, ale pewności nie mam - szpachla i szlifowanie zawsze budzą u mnie mieszane uczucia.

 

c2DsE4I.jpg

 

Powoli zaczynam przymiarki do skrzydeł. Zamontowałem "wnętrze" chłodnicy na prawym płacie. Zrobiłem też wstępne przymiarki pozostałych części płata. O ile "wnętrze" chłodnicy weszło na swoje miejsce bez większych kłopotów, o tyle moje obawy budzą skrzydła.

 

6pwjAYn.jpg

 

Wstępne przymiarki wskazują bowiem, że po obu stronach elementy skrzydła będą wymagały albo drobnego szpachlowania (czego się obawiam - łatwo tu zniszczyć detale, tudzież na inne sposoby spaprać sprawę), albo zostawienia tego tak jak jest co nieco zepsuje efekt. To "niebezpieczne" miejsce lepiej widać na drugim zdjęciu. Liczę na sugestie/porady bardziej doświadczonych. W najgorszym wypadku będziemy szpachlować, ale to dopiero za jakiś czas - najpierw trzeba zamknąć kadłub. Nie wiadomo czy tu nie będzie kolejnych kwiatków. "Iks" lat temu robiłem Spita IX od Italerki i powychodziły mi różne paskudne szpary na ogonie - początkującemu ciężko było opanować szpachlę wamodu - i model poszedł z dymem.

 

Bf0eSgr.jpg

 

gzKbkXd.jpg

 

Na sam koniec farby, którymi będę malować złożony model.

 

gnKWvUP.jpg

 

Wydaje mi się, że dobór właściwy, ale lepiej wcześniej podpytać niż potem poprawiać. Propo farb - odniosłem wrażenie (oglądając internet), że do wnętrza bardziej pasowałby Flat Euro I Dark Green ( FS34092) z palety Italerii, kokpitu nie będę przemalowywać - raz, że z wrodzonego lenistwa, dwa, że w stanie obecnym (chyba) nie jest tragiczny, trzy że po złożeniu całości będzie raczej mało widoczny. I tu pytanie - czy na wnęki podwozia i golenie malować tak jak chce producent Green Zinc Chromate, czy Euro I Dark Green? Jak patrzę po internecie to głównie jest szary, albo aluminiowy. Chyba jedynym miejscem, gdzie malowane jest inaczej jest ta strona: http://evoshangar.homestead.com/spitfire.html I jak się w tej sytuacji zachować? Jakaś zieleń, czy jednak szary - aluminiowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli robisz malowanie z ostatniej fotki, to kolory masz złe. Brązowego i niebieskiego tam nie ma. Na instrukcji Italeri przy malowaniu się nie opieraj. Wnęki są w kolorze spodu. Kolory jakie potrzebujesz to

Ocean Gray BSC 629

Dark Green BSC 241

Medium Sea Grey BSC 637 (spód)

Sky BSC 210 (pas na ogonie i kołpak)

Nie znam Italeri to nie powiem Ci które farbki kupić, ale na pewno znajdziesz przy pomocy jakiegoś przelicznika.

 

Ps. Numery Vallejo, które są bardzo dobre do pędzla.

70.836

609 albo 70.888

71.051

70.885

Na kolor kokpitu będzie dobry 70.974 ale tego co masz to nie musisz już przemalowywać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli robisz malowanie z ostatniej fotki, to kolory masz złe. Brązowego i niebieskiego tam nie ma. Na instrukcji Italeri przy malowaniu się nie opieraj. Wnęki są w kolorze spodu. Kolory jakie potrzebujesz to

Ocean Gray BSC 629

Dark Green BSC 241

Medium Sea Grey BSC 637 (spód)

Sky BSC 210 (pas na ogonie i kołpak)

 

Nie znam Italeri to nie powiem Ci które farbki kupić, ale na pewno znajdziesz przy pomocy jakiegoś przelicznika.

Prawdopodobnie będę robił "wersję b" z instrukcji, czyli górną sylwetkę ze zdjęcia poniżej:

 

plcCvLL.jpg

 

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no one może i nie są złe, tylko trudniej komuś wcisnąć. :-P

 

Jak do tej pory widziałem je tylko w dwóch sklepach. W jednym w normalnej sprzedaży, w drugim tylko w formie setów. Tak się składa, że "nabyłem drogą kupna" set 6 farbek do samolotów RAF-u, mam też jeszcze kilka buteleczek z mniej lub bardziej starych zapasów. Prywatnie nie jestem nimi bardzo zadowolony, bo mają paskudną tendencję do ścierania się podczas nakładania drugiej warstwy farby, ale myślę, że coś się z nich da wyciągnąć.

 

Przechodząc do modelu

 

Zamontowałem celownik. Tablica przyrządów kompletna.

 

ogWUuTE.jpg

 

Również tylna ścianka kabiny gotowa do montażu fotela. Niestety podczas klejenia farba się tu i ówdzie (właściwie nie tyle klejenia ile przymiarek) pościerała, konieczne będą drobne poprawki.

 

bwziRrs.jpg

 

Z dalszych robót - skleiłem skrzydła. Niestety spód trochę upaprałem - nie jest jednak tragicznie i mam cichą nadzieję, że po lekkim szlifowaniu nie będzie tego widać - względnie, że wykąpanie modelu w letniej wodzie z płynem do mycia naczyń (celem odtłuszczenia przed malowaniem) pozwoli na delikatne usunięcie tego zapaskudzenia.

 

nNaN3Ne.jpg

 

fw8oG7H.jpg

 

Niestety zaczynają się problemy. Poza drobnymi szparami na klapach na spodzie skrzydeł okazuje się, że kolejne wielkie dziury powstaną na przejściach skrzydło - kadłub, a także na spodzie na łączeniu dolnej części skrzydeł z kadłubem. Zdjęć nie robiłem, ale sprawa będzie poważna i połknie cholernie dużo szpachli. Trochę się boję efektów - niestety na rycie nowych linii podziału to ja jeszcze trochę "za chudy w uszach" jestem, pozostaje więc mieć nadzieję, że z pomocą forumowiczów uda się jako tako opanować sytuację. Zdjęć owych szpar nie robiłem - póki co wszystko jest na etapie przymiarek.

 

To jednak dopiero wierzchołek góry lodowej. Okazuje się, że dolna część osłony silnika również wymaga poważnej interwencji chirurgicznej. Mam nadzieję, że uda się to usunąć w wyniku szlifowania papierem ściernym, ale pewny nie jestem - oj coraz mniej mi się Spitfire'y od Italerki podobają, coraz mniej.

 

IV5wFu2.jpg

 

Dla porównania postanowiłem przymierzyć do modelu "chłodnicę" od wersji A wd. instrukcji maszyny 249 Sqd. z Takali na Malcie. Moim zdaniem pasuje lepiej niż to od mojej "B" z 244 Skrzydła z Goubrine. Zdjęcie nad tym tekstem to osłona chłodnicy dla wersji z Goubrine, pod wersja z Takali.

 

ae7m0N4.jpg

 

Myślałem nawet czy nie zmienić pierwotnych planów i nie zrobić "malowania z okładki", ale doszedłem do wniosku, że doklejane eliptyczne końcówki skrzydeł mogą być źródłem powstania kolejnych szpar w bardzo widocznych miejscach, poza tym szkoda mi było rezygnować z bardzo ciekawego oznakowania maszyny z Goubrine. Zostanę więc chyba przy pierwotnych planach. Co więcej widzę, że moja porażka z tym modelem jakieś 8 lat temu wcale nie była wynikiem moich prawie zerowych umiejętności, a baboli samego producenta z których nie zdawałem sobie wówczas sprawy.

 

Po tych niewesołych rozważaniach dokleiłem tablicę przyrządów do podłogi kabiny.

 

bnjsLXZ.jpg

 

Nie wiem jak oceniacie to co się dzieje tu do tej pory - póki co jakiejś poważnego "opieprzu" nie zebrałem - to chyba nie tak źle. Natomiast bardzo obawiam się szpachlowania i późniejszego szlifowania. Korzystam ze szpachli w płynie od Mr. Hobby, ale w razie czego na "warsztacie" wala się też szpachla w tubie od Revlla, choć tej ostatniej daaaaaawno nie używałem. Jakieś porady odnośnie aplikowania tych specyfików? Póki co plan jest taki żeby po sklejeniu skrzydeł i kadłuba obkleić taśmą okolice szpar, a potem położyć kilka(?) warstw szpachli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może ja... Ze szpachlą spokojnie, cienkimi warstwami. Położysz jedną, przeszlifujesz, drugą itd. aż się wyrówna. Nie wiem jak zachowuje się revellowska w Tubie, ale myślę że będzie podobna do Humbrola, którego używam i nawet taka jak moja trzy(+/-)letnia daje radę. Zresztą "w razie "W" nie kosztuje majątku. Płynna dobra rzecz, ale raczej do uzupełniania drobnych szczelin-niedoróbek. Natomiast tak jak pisałeś o łączeniu płat-kadłub to jednak użyłbym tej w tubce. Nakładać szpachelką dentystyczną, lub czymś podobnym o lekko zaokrąglonym końcu. Szlifować na mokro - szybciej i łatwiej, papier ścierny ok. 1000 (wstępne) i 1500-2000 (wykończeniowy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dziwne wrażenie, że dzisiaj dostanę od was po raz pierwszy (nota bene dosyć zasłużenie) po tyłku. Winny ma prawo się tłumaczyć, więc choć wina leży po mojej stronie, to zawinił nie pośpiech, ale... brak wyobraźni. Okazuje się bowiem, że klej Contacta Revella zmiękczył plastik italierki na tyle, że pod wpływem nacisku spinacza zaczął się rozjeżdżać. Na szczęście zauważyłem to w porę i podjąłem mniej lub bardziej udaną akcję ratunkową. Efekty będą na sam koniec posta. Tak czy inaczej wyglądało licho, jak obecnie jest na zdjęciach pod koniec postu. Co do pozostałych rzeczy to zdecydowałem się niczego nie zmieniać - robię Spitfire'a Mk V z krótszymi skrzydłami w pustynnym malowaniu. Wielki pustynny filtr powietrza jeszcze się przyda - do czego zobaczycie gdy uporam się z maszyną 244 Skrzydła z Goubrine

 

Początki dzisiejszego "apdejta" to złożenie kabiny do kupy i montaż w kadłubie:

 

IMGI5AO.jpg

 

1fFefKI.jpg

 

Tfz8gX9.jpg

 

W czasie gdy "schło" zająłem się przednią częścią. Poszpachlowałem na górze i zabrałem się za szlifowanie. Tak było:

 

BImWOb1.jpg

 

Tak jest:

 

Vd4O0DG.jpg

 

sakxvFe.jpg

 

No i wspomniany we wstępnie wypadek na "ogonie". Tak było:

 

c9xQIj5.jpg

 

Tak jest. Delikatnie zaznaczyłem nożykiem wytartą linię. Jak coś będziemy jeszcze szpachlować i poprawiać mówcie czy jest źle, bardzo źle, czy tragicznie:

 

l56QZht.jpg

 

153H3KD.jpg

 

A na sam koniec wstępne złożenie skrzydeł i kadłuba. Nie wygląda to tak źle jak sądziłem na etapie przymiarek. Uff

 

UIsQmTO.jpg

 

rnugR7S.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie to można, a nawet trzeba jeszcze poprawić.

Jakieś sugestie? Powierzchnia jest już gładka i myślę że podczas malowania nie powinno być śladu, jedynie co linia podziału jest w jednym miejscu trochę "nie taka" jak być powinna, o to "biega"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam wątek warsztatowy mojego Spitfire'a z Italeri. Co prawda to Mk.IX, ale sporo części jest tych samych, a reszta w podobnym stylu. Tam znajdziesz m.in podpowiedź, jak dorobić linię przejścia skrzydło-kadłub.

 

PS. Czy mógłbyś zmniejszać zdjęcia przed wrzuceniem ich na serwer?

 

W zasadzie to te same modele - różnią się paroma częściami w wypraskach. I też mam w planach IX z Italeri - ale w pudełkowym malowaniu. Co do mojej rozgrzebanej V, to ten wżer na ogonie - faktycznie na fotce wygląda to jeszcze jakby coś tam było. Na żywo powierzchnia pod palcem jest gładka. Mogę to jeszcze trochę przejechać papierem 2000, albo odstawić. Jak dokleję resztę ogona to i tak tam wejdzie od groma i trochę szpachli (no może nie aż tak dużo). A właśnie... będę miał pytanie do wyznawców aerografów. Przeżyłem nadzwyczajne wzbogacenie że tak powiem i w tym tygodniu stanę się szczęśliwym posiadaczem aerka i kompresora. Ktoś ma jakieś doświadczenia z farbami Italierki na aerku? Można do nich dodać opóźniacz od Tamayi? Co do zdjęć to postaram się choć zbytnio się na tym nie znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja takimi farbami nigdy nie malowałem, ale radze po eksperymentować na starym modelu lub na kartce papieru. Zobaczyć jakie trzeba ustawić ciśnienie na areografie, ile rozcieńczyć farby. Radze używać rozcieńczalnika tej samej firmy co farby, ale inny też ujdzie. Czasami coś się zważy, mnie osobiście się to nie nie stało. Ogólnie poćwicz malowanie, wyczujesz w jakiej odległości trzymać aerograf i jakimi ruchami malować. Nie można go trzymać w miejscu bo będą zacieki.

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam wątek warsztatowy mojego Spitfire'a z Italeri. Co prawda to Mk.IX, ale sporo części jest tych samych, a reszta w podobnym stylu. Tam znajdziesz m.in podpowiedź, jak dorobić linię przejścia skrzydło-kadłub.

 

PS. Czy mógłbyś zmniejszać zdjęcia przed wrzuceniem ich na serwer?

 

W zasadzie to te same modele - różnią się paroma częściami w wypraskach. I też mam w planach IX z Italeri - ale w pudełkowym malowaniu. Co do mojej rozgrzebanej V, to ten wżer na ogonie - faktycznie na fotce wygląda to jeszcze jakby coś tam było. Na żywo powierzchnia pod palcem jest gładka. Mogę to jeszcze trochę przejechać papierem 2000, albo odstawić. Jak dokleję resztę ogona to i tak tam wejdzie od groma i trochę szpachli (no może nie aż tak dużo). A właśnie... będę miał pytanie do wyznawców aerografów. Przeżyłem nadzwyczajne wzbogacenie że tak powiem i w tym tygodniu stanę się szczęśliwym posiadaczem aerka i kompresora. Ktoś ma jakieś doświadczenia z farbami Italierki na aerku? Można do nich dodać opóźniacz od Tamayi? Co do zdjęć to postaram się choć zbytnio się na tym nie znam.

 

Wydaje mi się że te farby nie za bardzo nadają się do aerka, ale wypróbuj może będą lepsze niż Tamiya

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.