Skocz do zawartości

Cysterna Italeri #758 - Relacja. Koniec prac.


Gość JarekS

Rekomendowane odpowiedzi

hehehehe, dzięki.

Pójdzie wszystko w czerń

Ale osie i tak będą malowane osobno, żeby dobrze pomalować elementy zawieszenia (łatwiejsze podejście z farbą).

 

Tu zaczynają się "pierwsze schody":

 

IMG_0043.jpg

 

Trzeba wszystko pomierzyć, żeby było równo i tak samo.

A już widzę, że jest mały problem, bo koniec ramy idzie dość wysoko, w związu z tym, wsporniki nadkoli będą dość blisko siebie (wysoko na nadkolu).

 

Pozdrowienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
  • Odpowiedzi 153
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Ja mam ten sam problem w mocowaniu nadkoli do cysterny strażackiej. Tam rama jest taka sama, a nadkola robiłem podobnie jak ty z opakowań po plastrach. Jeśli chodzi o brak przyczepności kleju o którym gadaliśmy na gg, to polecam zrobić trapezoidalne mocowania tak jak w oryginale. Będzie można rurę mocującą nadkole przykleić niejako z 3 stron i ew. zaszpachlować. Mam nadzieję, że w miarę jasno to opisałem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praetorian problem rozwiązałem, u mnie nadkola wiszą już na ramie, oczywiście próbnie, jeszcze nie przyklejone. Ostateczny montaż i dopasowanie, będzie po malowaniu, bo nadkola będą w połysku, a rama mat. Oczywiście wszystko czarne.

A oto efekty:

 

IMG_0061.jpg

 

IMG_0062.jpg

 

IMG_0063.jpg

 

Mocowanie wsporników jest od środka ramy, a te elementy to po prostu rozwiercone końcówki osi "Szmitki", służące do blokowania felgi na osi naczepy:

 

IMG_0064.jpg

 

Zacząłem też już robić górne lampy na "deklu" beczki:

 

IMG_0071.jpg

 

I okleiłem samą bęczkę do malowania:

 

IMG_0070.jpg

 

 

Nadkola zostały zrobione według sposobu opisanego w oddzielnym tamacie, tutaj

 

Wszystko zostanie oczywiście pomalowane, imitacje mocowań nadkoli "zleją" sie z tłem, niemniej jednak, będą widoczne.

Oczywiście, po trasowaniu, rama została poszpachlowana i wyszlifowana.

 

Przemek, jeśli chodzi o klej, to sprawę rozwiązało dobre odtłuszczanie i zastosowanie kleju "kropelka", heheheheheehhe, czyli po prostu klej cyjanowy.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie to wykombinowałeś Może opisał byś produkcję i montaż nadkoli w osobnym temacie, można by go przykleić aby nie trzeba go było szukać i każdy miał do niego na szybko wgląd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Ruch w interesie na razie mały.

Brak czasu i weny.

Tak sobie trochę dłubię, ale za grube prace na razie się nie biorę.

 

Zrobiłem kosz z osłoną pod ramę, za nadkolami umieszcze gaśnicę, okleiłem rurę (nie wiem, jak to się nazywa), w której chowany jest wąż:

 

IMG_0081.jpg

 

 

Oszlifowałem podstawy lamp górnych na deklu i sam dekiel przygotowałem do malowania:

 

IMG_0082.jpg

 

 

Drabinkę zamontuję za ciągnikiem, a nie, jak według instrukcji, na boku beczki (oczywiście tu widoczny jest dekiel tylny z lampami, ten przedni jest już na stojaku do malowania):

 

IMG_0083.jpg

 

 

W przyszłym tygodniu chcę się zabrać za malowanie, bo trochę elementów już jest przygotowanych do tego.

Na fotkach widoczny jest mój stary Mercedes - Dawca

 

Pozdrowienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy na podwoziu jednej ze "zwykłych" naczep oferowanych OBECNIE przez Iteleri da się zudować taką cysternę ?

 

Czy taka naczepa ma podobne podwozie ?:

http://www.sklej.pl/model248_19979.html

Nie, ta naczepa, to Schmitz - ma inne podwozie.

Ale Italerka, od dawien dawna, ma 2 podwozia do naczep.

To, które jest u mnie w beczce - identyczne jest w podkontenerówce z zestawu MAN+20" Kontener i MAN+Sunshield.

Osobno sprzedawane naczepy, jak ta (Cargo Trailer), czy chłodnia Reefer Trailer albo Curtainside Trailer (Pegasus) mają te same ramy, jednak jest to inny rodzaj - rama jest długa, zawieszenie na poduszkach. Te, które wspomniałem wcześniej, mają zawieszenie na resorach. Nie wiem, jaka jest rama w beczce "Heavy Tank Trailer".

No, jest jeszcze trzeci rodzaj ramy, to te z zestawów rajdowych, ale to inna bajka.

Pozdrowienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odwrotnie, aby założyć bliźniaki, należy skrócić ośki, ponieważ te z Super Singlami są dłuższe.

 

Podwozie, które znajduje się w nowszej cyście o okrągłym przekroju oraz naczepie pod krótki kontener, pochodzi właśnie od Heavy Tank Trailer (Topas) - przy czym w tej ostatniej występuje tylko kawałek wbudowanej ramy. Stara okrągła beczka miała dwie osie z bliźniakami i jedną na pojedynczych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podwozie, które znajduje się w nowszej cyście o okrągłym przekroju oraz naczepie pod krótki kontener, pochodzi właśnie od Heavy Tank Trailer (Topas) - przy czym w tej ostatniej występuje tylko kawałek wbudowanej ramy. Stara okrągła beczka miała dwie osie z bliźniakami i jedną na pojedynczych.

Tylko, że ja właśnie sklejam starą cysternę - #758, która dawno już nie jest produkowana. Zobacz do In-Boxa tej zysterny, tam są właśnie dwie osie na bliźniaki i trzecia "psudoskrętna" na pojedyncze koła jak w ciągniku. Ale ja od początku zakładałem, że moja będzie miała SuperSingle, więc same osie zastosowałem od naczepy podkontenerówki z zestawu MAN+20" Kontener. Nie ma nowych okrągłych cystern w stylu europejskim, a amerykańska (z Revella) owszem, ma osie z kołami bliźniakami.

Ramy, jak pisałem, są te same - jedyna różnica w podwoziu starej cysterny i nowych z MANami, to właśnie osie. Nie da się zastosować bliźniaków na takie osie bez przeróbek.

Jeśli chodzi o cysterny o przekroju jajowatym - ESSO #725, BP #731 czy TOPAS #3817 (z DAFem), to tych ram nie widziałem.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli już wiem, że rama ta sama, co u mnie w cystrenie (może tylko końcówką sie różni, choć nie widzę pierwszych części podłużnicy (od siodła do osi, czy one są?), a osie jak w podkontenerówce i Sushield.

Pozdrowienia

 

PS

Marcin, ale z tego co widzę, to dość sporo elementów ramy Ci brakuje, zobacz tutaj, jak u mnie wyglądała wypraska ramy:

 

IMG_0366.jpg

 

Jeśli u Ciebie nie ma tych elementów, to polacałbym Ci jeszcze kupno zetsawu MAN + Sunshield Trailor - znajdziesz tam wszystko, co potrzebie do ramy naczepy, MANiek z niską kabiną Ci zostanie na inne projekty, a cena zestawu nie jest wysoka.

Pozdrowienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Starsza" europejska to ta nr 758 na dwóch bliźniakach i jednej skrętnej.

"Nowsza" europejska to nr 713, czyli ta sama naczepa z osiami pod Super Single. W ciężkiej cyście Topas nie ma całej ramy, ponieważ jest ona jakby integralną częścią naczepy i Italeri wrzuca tylko jej tylną część z ośkami.

Wszystko jasne?

 

I mały gratis na koniec - przeróbka osi Heavy Tank Trailer pod bliźniaki(dwie osie przerobione, jedna pozostawiona dla kontrastu):

p1050862.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka sama rama była w Magnumce strażackiej. Całe szczęście skumałem się jak już miałem otwartego spraya czarny matt Jedyny problem jaki mam, to z dobrym zamocowaniem beczki na tej wlasnie ramie. Będzie trzeba coś pokombinować, bo to jest bardzo proste tylko w teorii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka jest średnica zewnętrzna beczki w tej cysternie Tank Trailer od Italeri nr. 758 ?

Średnica to 83 mm.

Prace nad beczką stoją.

Wszystko inne też.

Żona miała wypadek samochodowy i jest w szpitalu. Nię będę się udzielał przez jakiś czas (kilka - kilkanaście dni).

Pozdrowienia.

 

Update:

Wczoraj znalazłem chwilkę, żeby podłubać.

Zrobiłem poręcz na beczce i dwie rurki ochronno-ozdobne po bokach. Przymierzyłem wszystko i powoli cysterna zaczyna przybierać ostateczny kształt (oczywiście bez malowania). Tymczasowo przymocowałem zderzak, ale coś mi nie gra. Zderzak jest z zestawu akcesoriów, ale wg. mnie, jest za wysoko. Będzie trzeba coś pokombinować.

A tak wygląda to teraz:

 

IMG_0090.jpg

 

IMG_0092.jpg

 

IMG_0091.jpg

 

IMG_0093.jpg

 

Barierka górna na beczce nie jest zamocowana - jest na razie zdejmowalna i ma regulowaną wysokość, więc nie jest jeszcze równa.

 

Prace teraz będą szły bardzo wolno lub wcale, ze względu na kupę problemów związanych z wypadkiem żony.

 

Pozdrowienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Otóż właśnie

Beczka stoi odtłuszczona i przygotowana do malowania:

 

IMG_0101.jpg

 

W międzyczasie pomalowałem ramę, nadkola i parę innych pierdołek, wszystko już zmontowanie:

 

IMG_0105.jpg

 

IMG_0106.jpg

 

IMG_0108.jpg

 

IMG_0107.jpg

 

Jak wyschnie klej, wsporniki nadkoli zostaną odcięte (od środka ramy).

Pomalowałem też pozostałe elementy beczki (choć jeszcze nie wszystko), pierwsza warstwa, połysk. Za kilka dni, jak farba się utwardzi, na większości elementów zostanie nałożona druga warstwa. W tej chwili jeszcze gdzie niegdzie przebija podłoże:

 

IMG_0109.jpg

 

Pozdrowienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Życzę Twojej żonie szybkiego powrotu do zdrowia , a model świetny, a belka moim zdaniem powinna być na linii jakby mostu względem ciągnika, [wiesz o czym piszę ? ]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również żeyczę Twojej żonce szybkiego powrotu do zdrowia, a co do naczepki to coraz lepiej wygląda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.