jureczek Napisano 11 Września 2016 Share Napisano 11 Września 2016 Kibicuje i powodzenia Marudek śliczne te Twoje "Duperelki" Spit tez będzie śliczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marudek Napisano 11 Września 2016 Autor Share Napisano 11 Września 2016 Witaj, Fajnie że tu zajrzałeś A może dałbyś się zakręcić na punkcie skali 1/144 i dołączył do naszego projektu? Mógłby to być czołg, samolot lub nawet statek - byle w 1/144. Po twoim motorku nie mam wątpliwości, że dałbyś radę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 11 Września 2016 Share Napisano 11 Września 2016 warto żebym oprócz samego "zawracania gitary" kolegom sam trochę poczytał W czterotomowej monografii AJ Press niewiele jest informacji o tych pływakowcach. Jeśli chcesz poczytać więcej, to kilka numerów Scale Aircraft Modelling (2000 Vol.27 Nr.1, 2 i 4) zawiera cykl artykułów Vasko Barbica, poświecony tym konstrukcjom. Od razu mówię, że nie mam i nie wiem skąd wziąć . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marudek Napisano 11 Września 2016 Autor Share Napisano 11 Września 2016 Wow! Wielkie dzięki! Fajnie że mi podpowiedziałeś - nawet nie wiedziałem że była taka seria Ja już sobie to znajdę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marudek Napisano 23 Września 2016 Autor Share Napisano 23 Września 2016 Witam, Wczoraj dotarła do mnie paczuszka z Martoli W międzyczasie udało mi się zdobyć lepsze rysunki mojego Spita. W swoich zmaganiach będę bazował na rysunkach z Dai Nippon Books 2002, Aero Detail 08 - Vickers Supermarine Spitfire Mk I-V. Na początek przeskalowałem rysunki skrzydła i naniosłem na zdjęcia. Od razu widać, że najwięcej pracy czeka mnie od spodu skrzydła. To co zamierzam zrobić dla ułatwienia oznaczyłem kolorami. Niebieskim - oznaczyłem linie podziału, które są zgodne z rysunkiem i których nie będę ruszał Zielonym - zaznaczyłem te linie, które mniej więcej pokrywają się z rysunkiem. Linie te w niewielkim stopniu nie pokrywają się z rysunkiem. Obawiam się jednak, że ingerencja w te linie mogłaby mnie przerosnąć (przesunięcia o ułamki milimetra) Żółtym - pokolorowałem to co ma ze skrzydła zniknąć, i wreszcie Czerwonym - narysowałem to co ma się pojawić. Rozrysowałem też kalki, które trzeba będzie wydrukować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PabloA Napisano 23 Września 2016 Share Napisano 23 Września 2016 Bajerancko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
milczacy Napisano 24 Września 2016 Share Napisano 24 Września 2016 Wiadro melisy i do dzieła ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marudek Napisano 24 Września 2016 Autor Share Napisano 24 Września 2016 Panowie - ja to wszystko już przemyślałem. Jeśli uda mi się bez przeszkód realizować plan, to obejdzie się bez melisy A plan jest taki: 1. Odleję skrzydło z żywicy. Praca na poszpachlowanym (niejednorodnym) kawałku plastku może być stresująca... 2. Na odlewie zeszlifuję wszelkie wypukłe zbędności 3. Zamaskuję linie które mają pozostać, a wszelkie zbędne "depresje" zaleję żywicą. 4. Po oszlifowaniu naddatków dolanej żywicy powinienem mieć kawałek żywicy, który będzie jednorodny twardością i gotowy do trasowania niwych linii. Taki jest plan. A jak pójdzie jego realizacja, to jak zwykle okaże się w praniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 24 Września 2016 Share Napisano 24 Września 2016 Moim zdaniem projekt linii nie jest zgodny z rzeczywistością. Żle wyznaczyłeś położenie dżwigara pomocniczego, tym samym żle leży tylna krawędź komory działka. Była w linii dźwigara, nie wystawała do tyłu. Samej linii dźwigara pomocniczego nie było widać, tam były tylko płaskie nity. Wg mnie góra powinna wyglądać tak: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 24 Września 2016 Share Napisano 24 Września 2016 To co zamierzam zrobić dla ułatwienia oznaczyłem kolorami. A gdyby tak rysunek tylko z ostatecznym wyglądem płata? Trochę mi nie pasuje. Chyba, bo przyglądanie się grozi oczopląsem ;). Zakładam, że napisami eksploatacyjnymi nie będziemy szczególnie zajmować się w tej skali? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marudek Napisano 24 Września 2016 Autor Share Napisano 24 Września 2016 W tym co przerysowałem tylna część działka kończy się na dźwigarze. Różnica jest taka, że żółtą linią obrysowałem podział w modelu Edharda (linia miała być do wypełnienia i zeszlifowania), natomiast czerwoną zaznaczyłem nowy podział zgodny z rysunkiem z japońskiej publikacji. Teraz porównałem go z jeszcze innym rysunkiem skrzydła B i wygląda na to, że na japońskim rysunku tylny dźwigar jest przesunięty w kierunku krawędzi natarcia. Dlatego przesunę linię tylnego dźwigara tak by poryła się z żółtą linią Eduarda. Skasuję też kawałek linii dźwigara pomocniczego, która również jest wyraźnie zaznaczona na rysunku na którym bazowałem. Wkrótce wstawię rysunek po poprawkach z zaznaczeniem tylko tego co będzie miało zostać na koniec A napisy eksploatacyjne nałożę w zależności od tego jak wyjdzie druk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marudek Napisano 25 Września 2016 Autor Share Napisano 25 Września 2016 Witam, Skorygowałem rysunek i teraz pokażę po kolei To jest rysunek z Dai Nippon Books 2002, Aero Detail 08 - Vickers Supermarine Spitfire Mk I-V: Ten rysunek (znaleziony w Internecie) posłużył mi do zweryfikowania powyższego: Więc ostatecznie planuję zrobić to: Pozdrawiam, Marudek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Marcin Rogoza Napisano 25 Września 2016 Super Moderator Share Napisano 25 Września 2016 I tak robota - szukanie właściwej drogi, analiza i grzebanie w głębokościach netu - fascynuje najbardziej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 25 Września 2016 Share Napisano 25 Września 2016 A spód? Zamierzasz odtwarzać także te podwójne linie, jak np. przy końcówkach skrzydeł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 25 Września 2016 Share Napisano 25 Września 2016 Witam, To jest rysunek z Dai Nippon Books 2002, Aero Detail 08 - Vickers Supermarine Spitfire Mk I-V: Ten rysunek (znaleziony w Internecie) posłużył mi do zweryfikowania powyższego: Pozdrawiam, Marudek Rysunki na których się opierasz są dalej od rzeczywistości niż to co wkleiłem w swoim poprzednim poscie. Dostałeś fabryczny rysunek i jak się w niego wczytasz, to zobaczysz różnice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marudek Napisano 25 Września 2016 Autor Share Napisano 25 Września 2016 Dostałeś fabryczny rysunek i jak się w niego wczytasz, to zobaczysz różnice. Dobra - przeskaluję ten rysunek i rozrysuję linie na wierzchu skrzydła. Zakładam, że jeśli podział blach przebiegał wzdłuż dźwigarów i żeber, to pod spodem skrzydła powinien być identyczny jak na wierzchu - prawda? greatgonzo - nie daję sobie ulgi ze względu na skalę. Chcę sięgnąć maksimum swoich możliwości. Zresztą wczoraj robiłem takie drobiny, że już nawet pod lupą tego nie widziałem... Chyba trzeba będzie podpiąć kamerkę do tableta i nauczyć się pod tym operować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 25 Września 2016 Share Napisano 25 Września 2016 Dostałeś fabryczny rysunek i jak się w niego wczytasz, to zobaczysz różnice. Dobra - przeskaluję ten rysunek i rozrysuję linie na wierzchu skrzydła. Zakładam, że jeśli podział blach przebiegał wzdłuż dźwigarów i żeber, to pod spodem skrzydła powinien być identyczny jak na wierzchu - prawda? Nie wiem, poszukam rysunku paneli dolnych. Może trafię Mi wychodzi coś takiego na górze. Zmieniłem na prawym, lewe bez zmian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marudek Napisano 25 Września 2016 Autor Share Napisano 25 Września 2016 Właśnie rozkminiam fabryczny rysunek, zaglądam na forum a tu gotowiec Wielkie dzięki! Będę bardzo wdzięczny jeśli znajdziesz coś odnośnie spodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 25 Września 2016 Share Napisano 25 Września 2016 Szalony.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marudek Napisano 25 Września 2016 Autor Share Napisano 25 Września 2016 Naniosłem poprawki na wierzch skrzydła: Usunąłem ze spodu niepotrzebne rzeczy i naniosłem projekt. A bez plastiku i w jednym kolorze projekt spodu wygląda tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 25 Września 2016 Share Napisano 25 Września 2016 Znalazłem jeszcze tylko spód przedniej części skrzydła z tymi otworami inspekcyjnymi Usunąłem jeszcze mechaniczny wskaźnik położenia podwozia: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 28 Września 2016 Share Napisano 28 Września 2016 (edytowane) Po mojemu to będzie tak: Zakładając, że są np. karabiny i w ogóle wiele zakładając, bo drobne elementy płata ulegały ewolucji, i zmianom, które mogły być wynikiem modyfikacji, albo zwyczajnie zależały od poddostawcy. Paneli inspekcyjnych na spodzie kesonu krawędzi natarcia nie sprawdzałem. Są jak na tacy w poście wyżej. Do rozważenia, czy zostały przetłoczenia krzywek goleni podwozia (zaznaczone na górze płata kolorem jasnoniebieskim). Edytowane 28 Września 2016 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marudek Napisano 28 Września 2016 Autor Share Napisano 28 Września 2016 Panowie, wielkie dzięki za poświęcony czas i chęć podzielenia się Waszą wiedzą. Szczególnie Tobie greatgonzo dziękuję, za wyjaśnienie co jest czym, bo jak zapewne zauważyliście - w temacie Spitfire jestem kompletnym laikiem Myślę, że skoro usunąłem wskaźniki wychylenia podwozia, to tak samo powinienem usunąć z rysunku przetłoczenia krzywek goleni podwozia. Jak będę miał wolną chwilę na rysowanie, to zajmę się naniesieniem ostatnich poprawek. Do końca tygodnia chciałbym odlać żywiczne skrzydło jako bazę do dalszych działań A w międzyczasie rozrysowałem już sobie szkielety do zrobienia kopyt pływaka i skróconego dziobu: Uważnie obejrzałem też blaszki Bregun. Jestem pod wielkim wrażeniem detali dostrzegalnych jedynie pod lupą, choć nie obyło się bez drobnej wpadki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 28 Września 2016 Share Napisano 28 Września 2016 Zauważ, że ja Ci te info w temacie panel/dziura/owiewka itd podałem tylko w zakresie elementów, które korygowałem. Resztę sobie obczaj, albo krzycz, że trzeba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marudek Napisano 29 Września 2016 Autor Share Napisano 29 Września 2016 Wiem, wielkie dzięki Na razie jako tako ogarnąłem. Myślę, że jak zacznę składać wnętrze kabiny, to będę miał jeszcze jakieś pytania o różne drobiny. Wczoraj zamocowałem na wlewce skrzydło i owiewki, których odlewy posłużą do zrobienia kopyt do tłoczeń. Na razie stoi sobie z boku i czeka na zalanie silikonem. Parę słów odnośnie malowania. Technika zwana współcześnie "black basingiem" jest obecnie dla mnie nieosiągalna w tej skali ze względu na możliwości mojego aerografu. Po prostu nie jestem w stanie psiknąć tak malutkich ciapek... Podobnie z pre-shadingiem robionym aerografem. Dlatego linie, które na poszyciu będą miały być ciemniejsze - wstępnie potraktuję cienkopisem. Dało to obiecujące efekty na Modelu Aichi Jake budowanym równolegle z tym modelem. Na poprzednim modelu Jake'a próbowałem robić olejne laserunki, czyli nakładać jaśniejsze i półprzezroczyste warstwy farb olejnych na bazę z farby nitrocelulozowej (Tamija zdaje się taka jest). Problem był taki, że być może zbytnio rozcieńczałem farby olejne i wciekały mi w linie poszycia podobnie jak wash... Myślę, że lepszą kontrolę nad efektem końcowym da mi technika . Zrobiłem wstępne próby mieszając kolory sproszkowanych pasteli i uważam, że zaprzyjaźnię się z tą techniką Podobnie jak greatgonzo przedtem przećwiczę powyższe zabiegi na kawałkach plastiku, a po wprawieniu się w osiąganiu zamierzonych efektów, przeniosę je na model Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.