Skocz do zawartości

SMS KONIG 1:350 ICM


Seba77

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Po dłuższej przerwie, natchniony przez WOWS :-) postanowiłem zabrać się za model niemieckiego pancernika SMS Konig.

Krótko podsumowując zestaw można rzec że jest Ok. Trochę nadlewek i przesunięcia form w stopniu jak dla mnie do przyjęcia. Plan budowy rodził się od dłuższego czasu , analizowanie dodatków do modelu i ich przydatność oraz rachunek ekonomiczny czy mój budżet to zniesie oraz poszukiwania dokumentacji.

Po wstępnych analizach ustaliłem że wykorzystam drewniany pokład Artwoxa , bo w modelu pokład posiada wypukłe podziały desek. Co do reszty zestawów fototrawionych to zdecydowałem się darować je sobie z powodów: są drogie od 180 do 250zł i nie ma w nich tego czego sam bym nie wykombinował :-)

Mówiąc potocznie są liche i ubogie.

 

Na początek zdjęcie pudła modelu

 

20161029_140418_zpsd2xgi4pc.jpg

 

Trochę zebrałem zdjęć i planów mojej jednostki z których zaczęło wynikać że produkt ICM to mieszanka dwóch różnych okresów służby Koniga 1914 / 1918.

Różnice nie są bardzo diametralne ale dla mnie ma to znaczenie.

 

Do budowy modelu zebrałem trochę dodatków z własnych zapasów:

 

20161029_140205_zpsnjqsykxx.jpg

 

-bulaje firmy GPM

-lufy toczone RB Model 305mm

-relingi Parta

-poręcze firmy SuperStar model

-drabinki i schodnie firmy GPM

-taśma miedzian

-szpachla

-plastikowe profile

-drzwi wodoszczelne z resztek zestawu IJN

 

Budowa rusza powoli, obecnie walczę z kadłubem który jest szpachlowany i szlifowany na potęgę ;-) Przymierzam się do dodania podziału pasów poszycia z taśmy miedzianej .

 

20161029_140303_zps2uyri3ml.jpg

20161029_140315_zpss06tdqe5.jpg

 

Na początek to tyle relacje pewnie trwać będzie długo bo czasu ostatnio mam niewiele .

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kadłub wyszlifowany szukam więcej informacji o podziale blach poniżej linii wodnej. Jak na razie skąpe informacje i domysły to za mało :-(

 

Na warsztat poszedł drugi komin i nadbudówka rufowa.

Komin został wyszpachlowany i wyszlifowany na gładko. Od siebie dorzucę relingi i przewody parowe.

 

20161030_180135_zps1eflewqk.jpg

20161030_180150_zps0rjc2fdr.jpg

20161031_134844_zpsk8qtteuh.jpg

20161031_134910_zpstf6ivghy.jpg

 

Na bokach nadbudówki zacząłem uzupełniać drobnicę. Doszły bulaje i trochę okablowania ( drut mosiężny0,15mm) Jednak nie pasują mi te drzwi od Japończyków . Raczej wykonam je sam z papieru. Zamknięcia bulai wykonałem z papieru nasączonego SG. Każde zamknięcie składa się z dwóch kółeczek o różnych średnicach :-) To wszystko zajęło mi ok.4 godzin :-)

 

20161031_134930_zpsta0yht9l.jpg

20161031_134808_zps6v7y7bmd.jpg

20161031_140334_zpsh9lwdaqi.jpg

20161031_143856_zpsktrbi1gd.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki jeżeli chodzi o wyposażenie pokładu to mam trochę dokumentacji. Nawet znalazłem na allegro monografię klasy Konig. Najbardziej poszukuję informacji o tym:

 

Ta fotografia pojawia się w internecie raz pod nazwą Konig ,a raz Konig Albert

 

Konig%20pasy_zpsybjm4use.jpg

 

Ma ktoś jakiś pomysł jak to idzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator

Ma ktoś jakiś pomysł jak to idzie?

Ja bym proponował poprowadzić podział wzdłużny w miejscach "wsporników" widocznych na wrędze, tuż obok twoich pytajników

 

Ponadto - jest inna poważniejsza kwestia, która zaprząta mój umysł - w jaki sposób kadłub został odwrócony do góry dnem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Angole wydobyli go w latach 20 i złomowali :-) Pewnie tak go przyholowali do suchego doku.

 

Tyle że już zdemontowany fragment kadłuba miał wyrzutnię torped. Mam wrażenie że wszystkie niebieskie pasy zbiegały się w tym miejscu. Albo w miejscu pierwszego pytajnika kończyły się , a zaczynał sie inny podział okalający wyrzutnię.

 

Co ciekawe te wąskie zgrubienia na poszyciu to miejsca nitowań nachodzących na siebie pasów . Więc wypadało by po tych trzech pasach pokryć cały kadłub pasami nachodzącymi na siebie

 

Może kiedyś w ramach uprawiania zlepiactwa wykonam model prosto z pudła w dwa wieczory :-)a nie w rok lub więcej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki jeżeli chodzi o wyposażenie pokładu to mam trochę dokumentacji. Nawet znalazłem na allegro monografię klasy Konig. Najbardziej poszukuję informacji o tym:

 

Ta fotografia pojawia się w internecie raz pod nazwą Konig ,a raz Konig Albert

 

Konig%20pasy_zpsybjm4use.jpg

 

Ma ktoś jakiś pomysł jak to idzie?

niesamowite zdjęcie. Ciekaw jestem jak sie stawia tak kadłub(pewnie z 10 tys ton) do góry nogami na piramidkach z bali ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trakcie zatonięcia w Scapa Flow zanim osiadł na dnie zdążył się obrócić do góry stępką. I w takiej pozycji go podniesiono i wprowadzono do doku. A nadbudówki, maszty i kominy po prostu się zgniotły.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę pobawiłem się z nadbudówką rufową. Dodałem imitacje łączenia linoleum z drutu mosiężnego ,wymieniłem element plastikowy z tyłu na kawałek siatki poskładałem kilka elementów plastikowych oraz wykonałem nowe drzwi z kartki bloku milimetrowego. Komin dostał drabinkę.

 

20161101_234946_zpshtapk1an.jpg

20161101_235009_zpsypu74vzr.jpg

20161101_234946_zpshtapk1an.jpg

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grubość ok.0,18~0,2 mm jak dojdzie farba, a z drutu zdrapię to może będzie OK. Jak kleiłem zastanawiałem się nad cieńszym ale jakoś dałem ten. Wiem że po przeliczeniu wynika że grubość wychodzi ok.6-7cm . Jest jeszcze możliwość zerwania i dania nowego.

 

Co do podziału blach kadłuba wróciłem do modeli kartonowych. W swoich zapasach znalazłem model Derfflingera wyd.HMV jest tam rozrysowany podział poszycia dennego A że to co widac na fotkach pokrywa się z wyrysowanym podziałem będę się na tym wzorował.

Zastosuję raczej szpachlę w sparyu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Tak jak powiedziałem wymieniłem druciki na cieńsze 0,1mm. Efekt zdecydowanie lepszy. Pryśnięte podkładem w celu wyłapania baboli.

 

20161105_174656_zpse6ymprzc.jpg

20161105_174707_zpswviu8abv.jpg

 

Platformy reflektorów postanowiłem wykonać samemu z plastikowych profili grubości 0,5mm. Są zdecydowanie cieńsze niż zestawowe i bez dziwnych wcięć na drabinki. Dodałem kilka wsporników fototrawionych.

 

20161111_174340_zps4i36x13t.jpg

20161111_174314_zpsbtjlmskd.jpg

 

Od trzech dni bawię się w systematyczne oklejanie komina relingami. Jedna strona już gotowa. Teraz muszę oczyścić miejsca klejenia SG.

 

20161111_174417_zpspl3onsox.jpg

20161111_174428_zpsto3eidnb.jpg

 

Zabrałem się za waloryzowanie działek 88mm. Wymieniłem lufy na metalowe ( z moich zapasów 155mm japońskie od Yamato 1:700) kształt pasował do planów. Pocieniowałem maski działek oraz dodałem oporopowrotniki. Dojdzie jeszcze zamek działa i pokrętła.

 

20161110_222913_zpsfk75ixyx.jpg

20161110_222930_zpsawm5s2lq.jpg

20161111_174245_zpsjmvfczlc.jpg

 

Na koniec dobra nowina dotarł do mnie drewniany pokład Artwoxa.

20161111_174529_zpsygio17v8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seba spróbuj użyć masek tych dział jako kopytka i wytłoczyć nowe maski z grubszej folii aluminiowej ... następnie zalej taką maskę super glutem co ją wzmocni i po przeszlifowaniu połącz z plastikową podstawą działa z zestawu...te wymiary 5x6 mm aż się proszą o cienkie maski...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa koncepcja z tą folią alu, warto wypróbować. A co do pomostów..... ja bym zrobił z 0,25 ale takie tez wyglądają 100 razy lepiej niż te zestawowe. Jakos mieszane mam uczucia co do tych drewnianych pokładów... Na całe szczęście moje nastepne dwie 350 tki maja albo metalowe albo pokryte gumoleonem pokłady

Tak czy siak walcz dzielnie, miło popatrzeć na taka robotę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :-) wzoruję się na modelu kartonowym Derfflingera wyd.HMV tam Niemiaszki piknie rozrysowali przebieg pasów poszycia :-) Kadłub szpachlowany i szlifowany teraz leżakuje za jakiś czas jak będzie Oki zacznę kleić maskowanie. Nawet wyszperałem taśmę Tamki 5mm elastyczną coś jak 3M.

Zostało mi tylko zaznaczyć i wytrasować miejsca pod otwory w kadłubie ( zawory denne czy coś )

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.