Jump to content

Wodny szmatoplat Curtiss N-9H 1/72 - Olimp


Moses
 Share

Recommended Posts

I to zawsze tak jest na zaczynam tych modeli a pozniej przez rok sklejam. Tym razem niekonczaca sie opowiescia jest szmaciany wodolot Curtiss N-9H z zestawy firmy Olimp.

Co w pudelku

7 ramek z jasnoszarego plastiku. Dwie ramki zostaly powtorzone, i w nich znajduja sie czesci do innych wersji. oprocz tego jest instrukcja skladania, oraz malowania, oraz arkusik kalek, pozwalajacych na wybor jednego z dwoch typow malowania marynarki wojennej

- NAS Pensacola z 1918 roku

- NAS San Diego 1921 roku.

W zwiazku z moim zamilowaniem do korpusu piechoty morkiej modelik powstanie w malowaniu z Bazy Pensacola (m.in tam stacjonuja samoloty USMC [pamieta ktos serial o takiej nazwie o dzielnych pil9otach F-18 z USMC?]).

Model wyglada nieskaplikowanie, jednakze oliwonie moze dac w kosc dla osoba ktore nie mialy z tym wczesniej stycznosci (czyli mnie )

 

A oto co do tej pory zostalo poczynione przezemnie

b23cf78ad33ddf11m.jpg

podloga stery i fotele

f0a43e03fcde4e1dm.jpg

Silnik

09aa765c48ca6a1am.jpg

Plywak

a8ac55ccf6ffaf72m.jpg

Rama w kabinie. Niestety ze wzgledu na to ze wersja morska uzywala innego silnika nalezalo odciac przednia czesc kadluba i zamienic ja odpowiednia czescia z ramki przez co powstala brzydka szpara w kadlubie, pozatym dolny plat nie pasuje do kadluba. Bedzie trzeba sporo szpachli uzyc.

52cea9c763d2c213m.jpg

A tutaj widoczna powinna byc szpara w kadlubie, oraz mozna zobaczyc stosunek dlugosci skrzydel do kadluba. Platy skladaja sie z trzech elementow ktore nalezy skleic wczesniej na plaskiej powierzchni. Niestety nie mozna liczyc na ladne laczenie, powstaje spora szpara ktora nalezy potraktowac szpachla.

To by bylo narazie na tyle. Teraz czekam na natchnienie aby sie wziac dalej za stanowisko pilota

Link to comment
Share on other sites

Przyjaciolka Twoja bedzie szpachlowka. Motto nr.1 przy klejeniu tego modelu. Drugim moze byc sentencja uzywana przez amerykanskich Rangersow "Check check double check" Szpary niesamowite, czesci kiepsko spasowane. Osoby o kiepskich nerwach, oraz niemajacy w szkole zajec ZPT i nie wiedzacy do czego sluzy pilnik niech do tego modelu nie siadaja. Sprawdzanie czesci przed sklejeniem owszem, ale perspektywiczne, tzn sprawdzic z czesciami ktore maja byc przyklejone w dalszych etapach. Mialem. tez pierwszy kontakt z kalkami przy okazji tablic i powiem szczerze zalamalem sie jak stary dach. Pomomo ze podklad wskazywal na to ze wsio jest ok, przy naklejaniu kalka sie rozpadla na oddzielne zegary Czy szanowne grono moze poradzi co z tym fantem bo moze stac sie tragedia w przyszlosci

Na dzisiaj mam dosyc lece na zimne , fotki z pola walki ponizej

c13a2946f177d999m.jpg 1f5c90e1c75264c3m.jpg

Kadlub na sucho ze szkrzydlami

 

e7465dd27ff35b78m.jpg

Kadlub po wklejeniu kabiny. Maske silnika niestety trzeba bylo odkleic gdyz ni chorery nie chciala pasowac.

 

10ec45559c9fdaf8m.jpg

Widok na piekna szpare

 

db0604a78eb4f22fm.jpg c9369737fac93cc5m.jpg

Kabina od gory zamknieta i zgadnijcie co - szpary. Dodatkowo trzeba bylo mocno scisnac i lapac na cyjanopan bo kadlob w stosunku do owiewki byl za szeroki

Link to comment
Share on other sites

Wczoraj zaszalalem do 2giej nad ranem meczylem model, ponizej to co wymeczylem.

b063bf9a61875913m.jpg

Dokleilem stateczniki i zaczalem bawic sie z naciagami. Tutaj z pomoca przyszedl mi magazyn Super Model gdzie w numerze 2 z 2007 roku jest ladnie opisany przepis na naciagi.

 

752f9fa31ee077bcm.jpg

Doszla takze oslona silnika o ile prawa pasowala w miare ok, to w lewej pojawila sie szpara ok 1 mm

 

b3f026fb58336b3cm.jpg

Szkrzydlo trzeba bylo zeszlifowac przy czesci przykadlubowej gdyz na szerokosc byla za mala. po dopasowaniu na sucho skrzydel do kadluba z przodu powstala szparka

 

Info dla potomnosci. Przed sklejeniem nalezy rozplanowac co i jak nalezy sklejac, biorac pod uwage naciagi. ja tego nie zrobile,m i w pewnych miejscach musze kombinowac pojuz po tzw ptakach

Link to comment
Share on other sites

Ten model jest bardzo dobry aby cwiczyc cierpliwosc i opanowanie ;)

 

BTW. Happy New York 4 All

Link to comment
Share on other sites

Witam ponownie.

Przysiadlem wieczorkiem wczoraj i omaly wlos a bym wywalil model do smieci. Przyczyna byl plywak, a dokladnie olinowaniektore zrobilem wychodzace z plywaka do kadluba a powinienem zrobic na odwrot. Wynikiem byly wsporniki nie pasujace kompletnie do kadluba i luzne olinowanie. Udalo sie temu zaradzic i tak od rana sziedzialem i przyklejalem zylke na olinowanie skrzydel.

ed8f25c54269cec5m.jpg

98cffdf13b193cabm.jpg

b25a5259f8a8936bm.jpg

Link to comment
Share on other sites

a ja poki co wrecz przeciwnie. Mam nadzieje ze ten model nie zrazi mnie do samolotow z tamtego okresu bo to wdzieczny temat.

Stan na godzine 23

10a121b3025816dcm.jpg

Samolot otrzymal zastarzaly skrzydel i usterzenia, oraz mocowanie plywaka glownego oraz skrzydlowych. Zastrzaly troszke krzywe moge byc mam jednak nadzieje ze po dodaniu drugiego plata bedzie ok. Niestety mam problem z zastrzalami przed kabinami. Jest ich 4 szt i ni cholery nie chca pasowac, pozatym wygladaja tak, ze jakby powiekszyc je te 72 razy to ladna deska be z tego wyszla. Nie mam pomyslu jak to naprawic.

Link to comment
Share on other sites

Uprzedzę, że przed Tobą moment, który jest prawdziwą próbą. Przyklejenie górnego płata. Graniczy to z cudem i potrafi zmienić człowieka w strzępek nerwów. !!!!

Trzymam kciuki :-))))))

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Zasiadam i będę obserwował twoje postępy. Jak na razie idzie ci całkiem nieżle

 

P.S.

 

Yunior pisz po ludzku tzn. po polsku. Wciskanie Alt + jakaś literka nie jest chyba takie trudne?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Odświeżam kotleta ;)

Przez te dwa lata wiele wody w klozecie spłynęło, nauczyłem się pisać z "ALT-em", zmieniłem nick na forum I u mojej Jenny też zaszły wielkie zmiany, a wszystko przedstawia zdjęcie poniżej (przepraszam że kalam Wasze oczy fotami z komórki ale chwilowo nie mam dostępu to aparatu) ;)

 

28042010696.th.jpg

 

Więc historia wygląda tak. Doszedłem do etapu o którym Spiton pisał, więc połączenie górnych i dolnych płatów, straciłem sporo nerwów (i zastrzałów też) więc się zająłem łączeniem głównego pływaka z kadłubem, okazało się to kompletną porażka i model wylądował w pudełku. W między czasie model przeżył dwie przeprowadzki, szturm na pudełka z modelami w wykonaniu kocura i kilka innych plag

 

Ostatnimi czasy przeglądając sobie net natrafiłem na wersję JN-4 używaną przez USMC podczas interwencji na Haiti w 1922, a że moim zainteresowaniom bliżej do USMC niż do USN, więc oczywistym jest że postanowiłem przerobić wersje pływakową na kołową. Skutki widać na zdjęciu, niestety sródpłaty są inne dla tych wersji, silniki też więc trzeba było rozłożyć model na czynniki pierwsze. Wszystkie naciągi zostały obcięte, szpachla usunięta, wszystko poszlifowane. Ogólnie zaczynamy od początku

Link to comment
Share on other sites

no mam nadzieję,że tym razem skończysz.zasiadam do oglądania serialu i będę cię dopingował byś tym razem miał więcej motywacji

Link to comment
Share on other sites

Motywacja to jest, dlatego doszło do renesansu modelu, gorzej z materią z którą mam do czynienia ;)

Link to comment
Share on other sites

Dziś większość czasu spędziłem nad skrzydłami. Wersja JN ma mniejszą rozpiętość skrzydeł więc trzeba zastosować inne części łączące lewy i prawy płat. Zajęło mi to kilka godzin, dwie warstwy szpachli, trochę superglue w miejscach gdzie szpachla nie dawała rady. Na zdjęciu tego nie widać ale po wypolerowaniu magicznym narzędziem którego ongiś moja kobita używała do polerowania paznokci ;), zostały mimo wszystko delikatne ryski, jednakże mój palec odczuwa powierzchnie jako gładką. Zastanawiam się czy jest sens lecenia po Surfacera czy sobie odpuścic, a jak tak to jaki bo widziałem kilka rodzai

29042010698.th.jpg29042010697.th.jpg

 

I na ten moment przerwa w działaniach do momentu gdy nie dostanę przesyłki z naciągami i drugim zestawem Jenny z którego pobiore brakujące części.

Link to comment
Share on other sites

Niestety nie mam możliwości zmiany tytułu tematu :( Może któryś mod zupdejtuje go.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Dobry wszystkim.

Niestety z braku aparatu nie mogłem na bieżąco fotografować poszczególnych etapów. W obecnej chwili wygląda to tak.

p1010064n.th.jpg p1010065h.th.jpg

 

Bardzo dużo szpachli poszło.Praktycznie każde połączenie musiało byś wyszlifowane, i zaszpachlowanie aby pasowało do reszty. nie jestem zadowolony z połączenia płatów z zastrzałami, wszystko niestety przez łączenie na supergluta oraz obecność naciągów.

 

Narazie to wsio, górny płat się maluję, kalki rysują, po tym zostanie tylko usterzenie pionowe, oraz detale.

Link to comment
Share on other sites

Wcześniej były z żyłki, teraz zrobiłem je z !tego!. Może faktycznie mogły by być o połowe mniejsze, ale tak już zostanie.

Link to comment
Share on other sites

Niestety nie mam możliwości zmiany tytułu tematu :( Może któryś mod zupdejtuje go.

 

Chyba wystarczy, że wejdziesz do swojego pierwszego posta w tym temacie (opcja zmień), i tu poprawisz temat. Swoją drogą szkoda, że nie jest na pływakach... No i te żyłki to chyba na rekina co?

Link to comment
Share on other sites

Opcja edycji postu wygasa po jakimś czasie, więc jak wspominałem nie jestem w stanie zmienić tematu.

 

No i te żyłki to chyba na rekina co? Very Happy

Oszywiście ;)

 

A na serio, na przyszłość, co polecacie na odciągi w 72?

Link to comment
Share on other sites

Polecam żyłkę wędkarską 0,07 mm, sprawdzona i przyjęta do stosowania.

Jest też w pasmanteriach nić, trochę grubsza od żyłki, ale nie do końca jestem z niej zadowolony.

...Kalki się rysują..., to znaczy, robisz nowe, na konkretny egzemplarz?

 

note: Dodam adres do galerii SiskinaIIIa, między płatami nić, cała reszta to żyłka; http://modelwork.pl/viewtopic.php?t=19010

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.