Skocz do zawartości

MB 4500 + G10 + MB 4500 i inne wynalazki1/35


Greif

Rekomendowane odpowiedzi

  • Super Moderator

dawno nic nie było, no jakoś weny brakło kilka innych problemów wynikło no ale wracam na "tory", poskładałem podwozie-20250921_194237.thumb.jpg.83ea8bf26af5cac417f66c7e37be4e12.jpg20250921_194835.thumb.jpg.206299936195d5d97c07df30e1b346a6.jpg20250921_194843.thumb.jpg.8f67a59cefb5ebf3691110793bc1e3f1.jpg zostało kilka detali do dodania ale już prawie. Pierwsza przymiarka "pozorantów" do środka.

  • Like 6
  • Thanks 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
  • Super Moderator

Marny postęp związany z chytrym planem 😉 ale udało się i chciałbym gorąco podziękować Koledze Jawkers za pomoc w kontynuacji projektu, podjął się wykonania  projektu drzwi do wagonu i dzięki temu mogę kontynuować, oczywiście po długim oczekiwaniu dzięki "wspaniałej" usłudze Poczty Polskiej dotarły do mnie już wydruki tak więc ruszyłem dalej, poskładałem burty teraz dopasowuje dach i nieuchronnie trzeba będzie pomalować środek... nie cierpie malowania 😉

Stan na dzisiaj

20251102_175236.thumb.jpg.dbc5a9b13b27dbd27e2bf57431e255b2.jpg20251102_175211.thumb.jpg.5ea239beb8cdd5b9d8804ecc62e78682.jpg

 

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości tylko, na czym polegał problem w wykonaniu tych drzwi samemu od podstaw, skoro widać, że wyglądają na proste do wydziergania z ręki?

Prezentujesz tu nam solidne skracze, a tymczasem druk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator

@Rafał B kłopotem był półokrągły tłoczony rant na obwodzie drzwi, jedne może i bym wystrugał ale x4... do tego ni cholery nie udało mi się wygiąć półokrągły pręcik z evergreena (1x0,5mm), za mały promień i pękał, na ciepło kurczył się na krawędziach... padło  na 3D bo powtarzalność i łatwość zmian- jak widać jedne drzwi mają inne okno- tak więc  "nowinka" ułatwiająca pracę i na pewno nie ostatnia :D bo te drzwi trafią jeszcze do brankarda więc 2in1 :D
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Greif napisał:

..."nowinka" ułatwiająca pracę i na pewno nie ostatnia :D bo te drzwi trafią jeszcze do brankarda więc 2in1 :D

 

Tak też myślałem, że będzie szersze tego zastosowanie 😎

Osobiście rant próbowałbym wykonać inaczej, ale fakt, z 3D nie ma co konkurować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
  • Super Moderator

Drobnica w produkcji, kraty do okien, drzwi i o dziwo nawet da sie toto poskladac jakoś razem, zostało finalne poszycie dachu i kawałek nad miejscem kierownika, potem reszta poręczy stopnie, oświetlenie itd.

20251111_180539.thumb.jpg.ab8063b6c3752bbc67c25e885106176c.jpg20251111_180455.thumb.jpg.78ed10d21ec8fd6e711a60a3da701681.jpg20251111_180532.thumb.jpg.1fa2f11aab3fad0f81422d9d511ea8ee.jpg20251111_180502.thumb.jpg.a2f938fc3a4b90fd5d7d2f1d6dc8c05a.jpg

 

  • Like 11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry!

Cała masa pięknej roboty w tym wątku... a ja chciałem zapytać o merytorykę - wagon, jak przeczytałem jest bagażowy. A jaką funkcję miało to "stanowisko obserwacyjne" gdzie kierownik siedzi? Widzę, że ma on do dyspozycji korbkę hamulca, ale też manometr, więc hamulce pneumatyczne już są - więc jak to działało?

Z góry dziękuję za wyjaśnienie, życzę powodzenia w dalszych pracach i pozdrawiam!

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator

@pmroczkoTen wagon ma hamulec ale tylko ręczny, to pruska seria , niektóre w czase użytkowania modernizowano ale mój jest już w późnym  okresie użytkowania przes DRG  (lata30) bez zmian, stąd nadal ma tylko ręczny hamulec -dlatego korbka, a manometr jest z gazu, bo miał oświetlenie gazowe- stąd zbiornik pod wagonem, wszystkie wagony które miały budki hamulcowe były hamowane na komendy podawane gwizdkiem z lokomotywy , w pozniejszym okresie zostawiano budki i w skladzie z wagonami z hamulcem zespolonym dodawano tylko przelotke dla ukladu hamulcowego dla reszty skladu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Greif - dzięki za wyjaśnienie! Przy okazji jest to mocne - ten wagon przypomina, że te wszystkie ulepszenia i wynalazki które dziś się wydają oczywiste (oświetlenie? Oczywiście że elektryczne!) nie zawsze były do dyspozycji. Z drugiej strony miłośnicy kolei i nie tylko pewnie chętnie by kilka PLN dopłacili za możliwość przejechania się na tym podwyższonym miejscu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator

No mam słabość do 3 osiowych, na bank będzie jeszcze towarowy i marzeniem jest boczniak, dla zobrazowania :D

23043_2.jpg.5c37123275d13752e18df37a96157384.jpg100816-1331-142_4208-1200.thumb.jpg.918d8c46d8ed7975d85d6364c253a7c2.jpg

a i cysterną bym nie pogardził 😉

0_af66c_3b7016dd_XXL.thumb.jpg.841e9f8eff128a4b0b3dd760d41dd544.jpg

tylko czasu mało ...
 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.