Super Moderator Greif Napisano 21 Września Autor Super Moderator Share Napisano 21 Września dawno nic nie było, no jakoś weny brakło kilka innych problemów wynikło no ale wracam na "tory", poskładałem podwozie- zostało kilka detali do dodania ale już prawie. Pierwsza przymiarka "pozorantów" do środka. 6 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marioba Napisano 21 Września Share Napisano 21 Września Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Greif Napisano 2 Listopada Autor Super Moderator Share Napisano 2 Listopada Marny postęp związany z chytrym planem ale udało się i chciałbym gorąco podziękować Koledze Jawkers za pomoc w kontynuacji projektu, podjął się wykonania projektu drzwi do wagonu i dzięki temu mogę kontynuować, oczywiście po długim oczekiwaniu dzięki "wspaniałej" usłudze Poczty Polskiej dotarły do mnie już wydruki tak więc ruszyłem dalej, poskładałem burty teraz dopasowuje dach i nieuchronnie trzeba będzie pomalować środek... nie cierpie malowania Stan na dzisiaj 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafał B Napisano 2 Listopada Share Napisano 2 Listopada Tak z ciekawości tylko, na czym polegał problem w wykonaniu tych drzwi samemu od podstaw, skoro widać, że wyglądają na proste do wydziergania z ręki? Prezentujesz tu nam solidne skracze, a tymczasem druk? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Greif Napisano 2 Listopada Autor Super Moderator Share Napisano 2 Listopada @Rafał B kłopotem był półokrągły tłoczony rant na obwodzie drzwi, jedne może i bym wystrugał ale x4... do tego ni cholery nie udało mi się wygiąć półokrągły pręcik z evergreena (1x0,5mm), za mały promień i pękał, na ciepło kurczył się na krawędziach... padło na 3D bo powtarzalność i łatwość zmian- jak widać jedne drzwi mają inne okno- tak więc "nowinka" ułatwiająca pracę i na pewno nie ostatnia bo te drzwi trafią jeszcze do brankarda więc 2in1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafał B Napisano 3 Listopada Share Napisano 3 Listopada 21 godzin temu, Greif napisał: ..."nowinka" ułatwiająca pracę i na pewno nie ostatnia bo te drzwi trafią jeszcze do brankarda więc 2in1 Tak też myślałem, że będzie szersze tego zastosowanie Osobiście rant próbowałbym wykonać inaczej, ale fakt, z 3D nie ma co konkurować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Greif Napisano 11 Listopada Autor Super Moderator Share Napisano 11 Listopada Drobnica w produkcji, kraty do okien, drzwi i o dziwo nawet da sie toto poskladac jakoś razem, zostało finalne poszycie dachu i kawałek nad miejscem kierownika, potem reszta poręczy stopnie, oświetlenie itd. 10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Greif Napisano Niedziela o 18:03 Autor Super Moderator Share Napisano Niedziela o 18:03 Stopnie i podest na jednej stronie po drugiej będzie drabinka. 7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Greif Napisano wczoraj o 20:26 Autor Super Moderator Share Napisano wczoraj o 20:26 drabinka- zostaly do naklejenia stopnie z blachy ryflowanej i listwy na jednej stronie, czas na drugą stronę. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariusz 72 Napisano wczoraj o 22:21 Share Napisano wczoraj o 22:21 Jak można tak pięknie robić taki beznadziejny wagon? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 15 godzin temu Share Napisano 15 godzin temu Dzień dobry! Cała masa pięknej roboty w tym wątku... a ja chciałem zapytać o merytorykę - wagon, jak przeczytałem jest bagażowy. A jaką funkcję miało to "stanowisko obserwacyjne" gdzie kierownik siedzi? Widzę, że ma on do dyspozycji korbkę hamulca, ale też manometr, więc hamulce pneumatyczne już są - więc jak to działało? Z góry dziękuję za wyjaśnienie, życzę powodzenia w dalszych pracach i pozdrawiam! Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Greif Napisano 14 godzin temu Autor Super Moderator Share Napisano 14 godzin temu @pmroczkoTen wagon ma hamulec ale tylko ręczny, to pruska seria , niektóre w czase użytkowania modernizowano ale mój jest już w późnym okresie użytkowania przes DRG (lata30) bez zmian, stąd nadal ma tylko ręczny hamulec -dlatego korbka, a manometr jest z gazu, bo miał oświetlenie gazowe- stąd zbiornik pod wagonem, wszystkie wagony które miały budki hamulcowe były hamowane na komendy podawane gwizdkiem z lokomotywy , w pozniejszym okresie zostawiano budki i w skladzie z wagonami z hamulcem zespolonym dodawano tylko przelotke dla ukladu hamulcowego dla reszty skladu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 13 godzin temu Share Napisano 13 godzin temu @Greif - dzięki za wyjaśnienie! Przy okazji jest to mocne - ten wagon przypomina, że te wszystkie ulepszenia i wynalazki które dziś się wydają oczywiste (oświetlenie? Oczywiście że elektryczne!) nie zawsze były do dyspozycji. Z drugiej strony miłośnicy kolei i nie tylko pewnie chętnie by kilka PLN dopłacili za możliwość przejechania się na tym podwyższonym miejscu! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.