Skocz do zawartości

MB 4500 + G10 + MB 4500 i inne wynalazki1/35


Greif

Rekomendowane odpowiedzi

  • Super Moderator

dawno nic nie było, no jakoś weny brakło kilka innych problemów wynikło no ale wracam na "tory", poskładałem podwozie-20250921_194237.thumb.jpg.83ea8bf26af5cac417f66c7e37be4e12.jpg20250921_194835.thumb.jpg.206299936195d5d97c07df30e1b346a6.jpg20250921_194843.thumb.jpg.8f67a59cefb5ebf3691110793bc1e3f1.jpg zostało kilka detali do dodania ale już prawie. Pierwsza przymiarka "pozorantów" do środka.

  • Like 6
  • Thanks 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
  • Super Moderator

Marny postęp związany z chytrym planem 😉 ale udało się i chciałbym gorąco podziękować Koledze Jawkers za pomoc w kontynuacji projektu, podjął się wykonania  projektu drzwi do wagonu i dzięki temu mogę kontynuować, oczywiście po długim oczekiwaniu dzięki "wspaniałej" usłudze Poczty Polskiej dotarły do mnie już wydruki tak więc ruszyłem dalej, poskładałem burty teraz dopasowuje dach i nieuchronnie trzeba będzie pomalować środek... nie cierpie malowania 😉

Stan na dzisiaj

20251102_175236.thumb.jpg.dbc5a9b13b27dbd27e2bf57431e255b2.jpg20251102_175211.thumb.jpg.5ea239beb8cdd5b9d8804ecc62e78682.jpg

 

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości tylko, na czym polegał problem w wykonaniu tych drzwi samemu od podstaw, skoro widać, że wyglądają na proste do wydziergania z ręki?

Prezentujesz tu nam solidne skracze, a tymczasem druk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator

@Rafał B kłopotem był półokrągły tłoczony rant na obwodzie drzwi, jedne może i bym wystrugał ale x4... do tego ni cholery nie udało mi się wygiąć półokrągły pręcik z evergreena (1x0,5mm), za mały promień i pękał, na ciepło kurczył się na krawędziach... padło  na 3D bo powtarzalność i łatwość zmian- jak widać jedne drzwi mają inne okno- tak więc  "nowinka" ułatwiająca pracę i na pewno nie ostatnia :D bo te drzwi trafią jeszcze do brankarda więc 2in1 :D
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Greif napisał:

..."nowinka" ułatwiająca pracę i na pewno nie ostatnia :D bo te drzwi trafią jeszcze do brankarda więc 2in1 :D

 

Tak też myślałem, że będzie szersze tego zastosowanie 😎

Osobiście rant próbowałbym wykonać inaczej, ale fakt, z 3D nie ma co konkurować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
  • Super Moderator

Drobnica w produkcji, kraty do okien, drzwi i o dziwo nawet da sie toto poskladac jakoś razem, zostało finalne poszycie dachu i kawałek nad miejscem kierownika, potem reszta poręczy stopnie, oświetlenie itd.

20251111_180539.thumb.jpg.ab8063b6c3752bbc67c25e885106176c.jpg20251111_180455.thumb.jpg.78ed10d21ec8fd6e711a60a3da701681.jpg20251111_180532.thumb.jpg.1fa2f11aab3fad0f81422d9d511ea8ee.jpg20251111_180502.thumb.jpg.a2f938fc3a4b90fd5d7d2f1d6dc8c05a.jpg

 

  • Like 10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry!

Cała masa pięknej roboty w tym wątku... a ja chciałem zapytać o merytorykę - wagon, jak przeczytałem jest bagażowy. A jaką funkcję miało to "stanowisko obserwacyjne" gdzie kierownik siedzi? Widzę, że ma on do dyspozycji korbkę hamulca, ale też manometr, więc hamulce pneumatyczne już są - więc jak to działało?

Z góry dziękuję za wyjaśnienie, życzę powodzenia w dalszych pracach i pozdrawiam!

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator

@pmroczkoTen wagon ma hamulec ale tylko ręczny, to pruska seria , niektóre w czase użytkowania modernizowano ale mój jest już w późnym  okresie użytkowania przes DRG  (lata30) bez zmian, stąd nadal ma tylko ręczny hamulec -dlatego korbka, a manometr jest z gazu, bo miał oświetlenie gazowe- stąd zbiornik pod wagonem, wszystkie wagony które miały budki hamulcowe były hamowane na komendy podawane gwizdkiem z lokomotywy , w pozniejszym okresie zostawiano budki i w skladzie z wagonami z hamulcem zespolonym dodawano tylko przelotke dla ukladu hamulcowego dla reszty skladu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Greif - dzięki za wyjaśnienie! Przy okazji jest to mocne - ten wagon przypomina, że te wszystkie ulepszenia i wynalazki które dziś się wydają oczywiste (oświetlenie? Oczywiście że elektryczne!) nie zawsze były do dyspozycji. Z drugiej strony miłośnicy kolei i nie tylko pewnie chętnie by kilka PLN dopłacili za możliwość przejechania się na tym podwyższonym miejscu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.