Skocz do zawartości

T-54-1 MiniArt 37003 1/35


Tenggeri

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Zaczynam kolejny projekt. Tym razem nowość od MiniArt.

Model:

16142652_590999127757820_2740960544391564307_n.jpg?oh=44a72af0672098a792c2bf395391176f&oe=5906FBD2

Zawartość, 1053 elementy

16002883_590999134424486_1876309891495471982_n.jpg?oh=8870229ed71a2b23f10789efb002fb9f&oe=591A54E3

Będzie w tym malowaniu:

16174669_590999131091153_1285293594010805804_n.jpg?oh=1e970c01d93de3bdeacef8254160e258&oe=5907CCCD

Jeszcze tylko nie mam pomysłu jak ładnie wyeksponować wnętrze, może w trakcie prac coś wpadnie mi do głowy.

Mój filmik i kilka słów o modelu:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 79
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Na

https://milinme.wordpress.com/page/12/

znalazłem ostatnio kilka zdjęć tego czołgu...

 

Tam na zdjęciach występuje nie 1ka, a raczej 2ka, z podciętą wieżą, czyli ta wersja:

 

1024608-10244-42-pristine.jpg

 

fotka z sieci

 

...no chyba, że coś mi umknęło

 

...a model piękny, też u mnie leży i czeka na dobre czasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawym tego twojego ulepku, bo cały czas się zastanawiam, czy warto sklecić coś z kompletnym wnętrzem. I jakoś - z wyłączeniem przedziału silnikowego - nie mogę się przekonać... Może teraz?

 

Powodzenia

Ja też jestem ciekaw co z tego wyjdzie

To mój pierwszy model z prawie pełnym wnętrzem. Właśnie zastanawiam się jak je ładnie wyeksponować, żeby coś jednak z tej pracy było widać, chodzi mi po głowie jakiś warsztat polowy abo coś. Myślałem zrobić ludków przy wymianie silnika ale nie da rady bo będzie walić po oczach brak transmisji.

Jakby to był niemiecki tank to bym wraka zrobił

 

Trzeba sie przygladac.... powodzenia.

Zapraszam i dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoli do przodu:

Zrobiłem zawieszenie. Producent przewiduje je jako ruchome, jeżeli zakładamy do modelu Friule to mozna to jakoś wykorzystać, ja będę montował gąsienice z zestawu więc posklejałem wszystko na sztywno.

CGSrDIQvDPfC-VTPMND134hpKcUf1BvnbWoOn6AnyJgfH14owvc8urY60sbeUKZdW5NltgGnivNFdicyDqaaAdWqVyNoretkvcKdao88yEuTYa4cSmqUmjpfYtm_mASTqGSoxXI0inT0ipx6Jz3sJ4Asxd4mJ7ul4R_JvYPTLV0IvliptO9GS3wsGSzmQaqAE7KN-5I7C0LCk_6gDI9_Val_C2qbBy_GtnKW7eknGVXOASbomS4dGILVk716OBrflJTV-KEfmEvrCN8KwlhiAu8X13WEAdYQkSGhkXYUfCuof_Q9BTrobgZwd8EKAUZcf627Q2j30awiJFdQFhKtRC1PaIUwfGhstHP68BR0uVebuIGIw12W7c9LFw0N2yFzq_wykgg-w6BkQUM_5UjYYKIggeTo_u5N8onRho-HO1aqnpr9INreEx6MpLC4bLZzAMzwIOv0FZ_DIyH8wYz7rp--5lF56eVTbZ1nShROL3-j3lRop48lqPeWif9rJ0XIm4KOBVtZSWnFEAm43feW3QmPbiWlOtYNtTELz7Fi2_B1zqQWCxOLCfiw4URv3-KZf82-Gr1n00reF3H7hSdg6XDffXU-0bxgnvXljWJ6HvT4fjoP2a_N=w1242-h638-no

de5lIcC7xqmyoGVucDAuTd5mdvtcMUVTBLfmhWH5cmvxVnIuzSw2omFV3P69pglDr1bEAXMoymPk-aj2BIGRpP-EAGus5ysvM5Of7sTVUNj8q6wWXbzg70NAuNuu2VXdh4itVS629Cfu0b7R3gGeUJs98sC-RTIpYSTDugkBsaiYKAfdeffyx0ZG9OSm5oKP0zSYBr0O7kT9cteJMLg8MKePFcbAQUmdwK9CI7oWfoaZSkacu-61WDQgaSk8yxxcVdP0mTdqxe06YE4fbfT1AVuMBZ4KwtmVvfO9__6AUdz3MhWLfXz8_WDEFi6PkSecK8maObjv0Xt31PIdVnrOmDxsuWcFnolDpA3pdc19KivoLK7-hdu1zEVfs4_yySe9WFBU5ppDpja51BsECl2Fe-2iUCogdw2pSukmmUX3Qn3OCelZkESoykjJTt0FQ04tRAPj56BuuBWGP1aoHd4XptBrbZ2Rge5DT94dRmZouGEsMXh0vL1AeMksH5dcHE4Auq0V6i4YqMLT-3VKD-9iGpC658MAQZMdzNKSxKRD0TqA6o4KQhGV3CBus8E-jGS4Fd0_tSJC6uvzBifVg01yPslUk3BK7A02BTJJir57nMM7sYr1hU2P=w1280-h522-no

Rzeźbię też wnętrze, na razie stanowisko kierowcy.

ULPB7CbGXHJe1j88t2hPtRHMdgY4jAoi2oWfK0BCer2WQVcxcD2qsC8Dmud6_WVdv65-QONWr0y4bSxlOKm0TTOgWqdZAzYRmm4Qfwt-mUS882FRA2ifo0MIA5TEMmVSQ0URJe7kQe8S9SB8yDs_x0xn8ShuisoTrS2uFdukLqMRiAWoNTEBBuc4u7EQuh7gcAmFpj9WGLSmgBHUre5He2cYpmzpvjuCj3QCAT79xemDws4o6lYkFnrC8h3BoVmU00Uu9WMw040FlKV_w5QpvV0TCKlpn80WMFcyFp_6eBan0dxOhsQvhY5mhnuEof1tKhdijqVnCtkWoSXwyFexXnvBpgLxEFzGgM-1mm3UT5KAnObsOtPyYue9B7TNlolF6RYrutGpzvyUSrD1nGR5Sap8I1X5F-iueAC9zT_L9bR5KXEEAqQNkdUi5fIsgM5d2-6STXjqH4iUDhdiov7GhTIlIhi6KGprM26xli3adSQ6cs7nROzbyFPrIVQYZvBbXeX_zwjj-ocwAmroe4coKpoiYf8WgcBInreFmRU1eTz0Mpor28HV84HDmZ6d0xzFNf2WoDIOglPWKU6FXt4zDa5NZO0blz0KM9CTSxZO8Wix7AxZrgoG=w994-h638-no

Fajnie, że producent przyłożył się do modelu, nawet numery biegów znalazły odwzorowanie na blaszce.

10r5SVVjY22ZDs23H_HJRvB4KPjWMO9ZATeL2Cuoz3oiMg75JswATuLOJFGYCp9o4bSXJKpiO5kBVOLrh4Z_2EeBqXKK0I3ER8zpPtvh6a3Eh3Cn-w2dVTuVWk9usCjCnQd9TmjhfZH5NelyKQ77Hq1kPg-brTU2_3rRn6xVcoDNWdNjMj1dOmd351gOBsrsiMhIZWgXwR0Wwu-WD3yIhM2gFBtph2EnNbsY2OV17D3NjiXeV0zXahzvAwUcIUfiUL9vJnio75tNXoZKr0E61tkLKsyCdcdBD4QlsDLIloICyzZNL5nLLvjYY8HI41qg6cGkH0K3NXGVlmAVKkKFu-SAARN8bWIzpQQzMlfetLjKqkrnZ14TH5TLyMZ22cEBEm5FiyeJ5GH3lOXIuI8Y69MVeHCcngEioBesZnruAoWB1L3ml50PlmBFQTiUNFpopQpB-JAsuFdBck2aov5XNilcB81pmuquu1o1Rzw9ZUx0d4ZoRaQSoKUuniRtxImewXuvte_LbRLLJEdkEpOahlzSu0iqkVje6NviwkSLwCRo6VcJlvxJbF60Vx0KPtRvvx1AaE13lhUR3Xk6CqgrBW7iwLXOjh_8-pPEKnsRWrZUdNIylPfc=w860-h638-no

Również powoli maluje się silnik. Po brudzeniu ta rdza na kolektorach nie powinna tak walić po oczach.

-GpzORV-893BTNEJvZSGjPkucgUMJ7cEB8quBcC9xt1ES6OnOhLIRHGBprGeJswdqPoZ17IL9eQeuQFMfm4IdAPo0H6yDGfZDF-mtM3Gvm2oF4kvtisu8uaIcfN42q4NbIXgBRGDuU6ZJGUM2coSLoqEfu49l1avWfp3B9B1lR77TGh6xoV_kbQSL6ASkygSIMWHhMeh7TG77iBYwXl1SFdylKant6pUO9gNztqVwpiYXhy3McbyeH1SjUs-P4Ua78FcOAfLYn2DqzVt1ecrS-EIyRtcSPLExm_oDKKhW0o6pY4qv_PiqgE8nqm-N9Ni68V6av8K_9VzGZtHwcwmF0g72Zk-Y0rlql7m_S1WoHExUnBjAc8qoM14tWmgwm_7uly2Uq5SigUJ6tDv-iHLQVxOk1-85sQH76ZSD3aFZXzl4yVJ2e7BD7cwk7mMBFk4nC7dv-UipLs2lHeK1cqW1__ZdDfmWfqAQG11CuGLz74Co9_M-BhHFG-kVj6xtBGabSfmCpCWEoGwKUz4shk49iQPwJDmtZvy5AB2t-RAGszN-ueEM3h98sKI4GsqRZGL4r5JT3XEH-bzyh-i21wZ4imQtqCO-pgzHcF5xJ376VTFNM-lRzs0=w926-h638-no

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ladne kabelkowanie.

Dzięki

Te kolektory są pomalowane?

Czy tylko pociapałeś brązowym na goły plastik i to ma być wszystko.

Tak, były pomalowane, wg instrukcji użyłem farby

FS-35237-GRAY-BLUE-br-A.MIG-0210-22385-p.jpg

A no to rdzawe obicia.

Kolektory szare chyba nie były.

A jednak:

879bada242c6af49ee52cb1b67fb

8d55a463442eaf9f4015d36b802d

Na razie wiem, że ta rdza wali po oczach ale po washu i innych cudach będzie git.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki

Wyciągnie się na ludzi, na to co jest teraz dam oleje a na oleje pigmenty i tak na prawdę na ten moment zależało mi tylko żeby jakoś złamać ten nienaruszony szary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolektory ssące (wewnętrzne powinny być szare i raczej niekoniecznie zardzewiałe), wydechowe (zewnętrzne) zwykle były malowane srebrzanką , ale dość szybko pojawiała się na nich korozja. Większość które widziałem w użytkowanych silnikach wygląda tak:

 

rVkfzUYruLaCRbppMqJEaZqTeaF-w3GrTmaFCyYheiHnW81cqRlv9uV809-XCN5n875qzCsoNd9CcOoJruEZSOHDjKOu8TEQ6-jO3_7KaYQb1Rc9FH3ti343TB9dFpWnJBadOyMPro-T3a5Y-HT7F92d_QE9ehmSgrJclvmqPtIUV037mini2LHU7w7oVIqPURVoLKQcoWKZQ5wBNoo6DIs2qO0HwpedN3O1jQsQP9EFy_HUKo0I4WyZSR3zhLctIrs-YvMOSI2-0rdGkY9qt1y1vPSqWu48myFAFBnE1MkeXjYnFjqWBYLmsjz0-42zyz__repKzhI6a1lsQn4OoW-wGcWmuQhENWd6JrTFQWahJuV88y16AITCy10heLM5meE6B6peoxjd5dx6psdurtFPIhXHjT_YT9VPLGG3TYVI5qxjR51FTA1-Rr-yBKqGdEq4lRWkO0piRtasmeRiaYg0gUa6YdWkQjKKa_L6Tkl-jyHaoMsR5N3L-9nu8o1glwIkWaQ2mLmmtLU6mZQ3zOdagkDmlCv8ZsTZfnNBlbytbcnQxhXBgq4yzPYKEk7McbNxxZeyAVUiQa-t4_vl5LhS37zZWSRyrfFO06xeAlqGuNPJQzmN=w890-h667-no

 

Kolory pokryw zaworowych na przestrzeni lat były różne, najczęściej albo brązowe , albo w kolorze metalu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator
Większość które widziałem

A jak wygląda sprawa z czystością Radziecko-Rosyjskich silników?

Napisałem Radziecko-Rosyjskich, bo chodzi mi o stare jak i nowe konstrukcje.

Smarkają smarem, plują olejem i jakimiś tam innymi płynami, czy są szczelne, czyste i suche?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej są suche i zakurzone. Nie pamiętam bym widział uwalone olejem czy smarem.

Stare czy nowe nie ma w tym wypadku znaczenia ponieważ T-34 czy Twardy to tak (w uproszczeniu) jest cały czas ten sam silnik. Zmiany są wewnętrzne i w osprzęcie silnika. Bryła jako taka ciągle jest ta sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolektory ssące (wewnętrzne powinny być szare i raczej niekoniecznie zardzewiałe), wydechowe (zewnętrzne) zwykle były malowane srebrzanką , ale dość szybko pojawiała się na nich korozja. Większość które widziałem w użytkowanych silnikach wygląda tak:

 

Kolory pokryw zaworowych na przestrzeni lat były różne, najczęściej albo brązowe , albo w kolorze metalu.

Raczej są suche i zakurzone. Nie pamiętam bym widział uwalone olejem czy smarem.

Mając na uwadze powyższe trochę podziałam jeszcze przy silniku. Kolektory ssące spowrotem przemalują na szaro a całość okurzę.

A większość modelarzy robi ruskie silniki orzygane olejem, paliwem i innymi smarami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator
A większość modelarzy robi ruskie silniki orzygane olejem, paliwem i innymi smarami.

Dobrze że się zapytałem, bo w następnym modelu bym pewnie zrobił tak jak ty, a w dodatku jeszcze bym usmarował cały silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.