TReS Napisano 9 Kwietnia 2017 Share Napisano 9 Kwietnia 2017 No pięknie wyglada, ja bym tu zgapil od Gały jak tam on na jakimś złomie malował, czarny podkład i dalej transparentna baza, na tym kanciaku było by to wskazane urozmaicić powierzchnie. Paczym Pzdr Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
laskonogi Napisano 9 Kwietnia 2017 Autor Share Napisano 9 Kwietnia 2017 Planowałem najpierw psiuknac benzynka co by oddtluscic potem Valleyo podkład, czarnym się trochę boje czy nie za mocno wyjdzie.... Francuzi są dość jasni w malowaniu, dlatego planowałem szary ale może masz rację... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
laskonogi Napisano 17 Kwietnia 2017 Autor Share Napisano 17 Kwietnia 2017 a więc do dzieła skonstruowałem sobie komorę bezpyłową i po wstawieniu całości pojechałem podkładem, tym razem po słabych doświadczeniach z valleyo kupiłem sobie jakieś novum AK ... oczywiście najpierw psiknąłem całość withe spirit co by odtłuścić etc Wszystkie poziome potraktowałem szarym a burty poszły na czarno czemu ... o tym za chwile mając na celu odwzorowanie płytowania - choć powinno być to zrobione tylko cieniem ... smużką wręcz widoczności postanowiłem wykorzystać patent z lotnictwa a więc, najpierw wy maskowałem podział by następnie pokryć całość jeszcze raz szarym podkładem - tym razem poszedł surface z puszki a dlaczego spytacie ? no i tu się zaczyna opowieść. Ostatnio kilka razy miałem akcje z podkładem valleho wiec postanowiłem przy tym modelu naprawdę dołożyć staranności co by mi farba nie odchodziła i co i d... naklejając maskowanie w kilku miejscach farba minimalnie dopadała pod taśma ... stąd taki specyfik po zdjęciu całości ukazał sie dramat ... ale postanowiłem ... po chwili totalnego złamania iż miał to być projekt weekendowy i do cholery albo go rzucę albo coś jednak zlepie wiec postanowiłem iż kij to dmuchał wyszlifowałem krawędzie gdzie farba odchodziła pomalowałem pokłady i nałożyłem warstwę podkładu zmieszanego z kolorem wyjściowym na burtach co będzie to będzie eh.... cdn ps wszystkiego najlepszego na minione święta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TReS Napisano 18 Kwietnia 2017 Share Napisano 18 Kwietnia 2017 Jeżu ale dramat, dlatego zamiast gowna Valeho czy AK lepiej Tamka lub Gunze na podkładzie i nie ruszysz tej farby, kiedy ściągałeś maski, na mokrej czy suchej już farbie że aż do plastiku poszło widzę, Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
laskonogi Napisano 18 Kwietnia 2017 Autor Share Napisano 18 Kwietnia 2017 no po 24 h od malowania - koszmar panie - mówisz gunze albo tamka ... to to ma dedykowane podkłady ? musz poszukać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 18 Kwietnia 2017 Share Napisano 18 Kwietnia 2017 O co chodziło z tą kratą ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TReS Napisano 18 Kwietnia 2017 Share Napisano 18 Kwietnia 2017 Kolega tom krata chciał se podział blach zrobić, pisał post wcześniej, a co do farb u tamki jest puszka 180 ml podkładu ( gradacja chyba 1000, wiec zbyt mocno nie równa za to wyciąga babole) ale bdb kryje, u gunze masz to co w domu w puszkach 500, 1000 gradację, oba podkłady możesz psikac pod obie farby gunze, tamka. Większe doświadczenie mam z Tamka, na gunze sie sparzyłem bo maja zbyt agresywny thinner dla farb Tamiya, jadę na chemi Tamiki tylko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
laskonogi Napisano 18 Kwietnia 2017 Autor Share Napisano 18 Kwietnia 2017 O co chodziło z tą kratą ?? dokładnie tak jak napisał TReS to miał być podział blach prześwitujący spod głównej farby - zakłdam iż przy odpowiednim cieniowaniu ud sie to wyjąć na wierzch Większe doświadczenie mam z Tamka kupiłem tamkę tylko w słoiczku a nie w sprayu- ja mam ciągle wrażenie iż te spraye - dają grubą powlokę - choć może ja porostu nie umiem malować następny model będzie z podkładem tamya teraz to teraz boje sie to to dotknąc tasmą maskującą a jakoś burty muszę pomalować eh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ganjavir Napisano 19 Kwietnia 2017 Share Napisano 19 Kwietnia 2017 Co do tej odłażącej farby: umyłeś model? Trzeba burty dobrze natrzeć IPA (izopropylem) przed malowaniem:] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
laskonogi Napisano 19 Kwietnia 2017 Autor Share Napisano 19 Kwietnia 2017 umyłeś model? Trzeba burty dobrze natrzeć IPA nie nie umyłem spsikałem całość white spirit a burty dodatkowo porządnie przetarłem, IPA ciekawe nigdy nie stosowałem - czytam o tym i jest różne stężenie - coś sugerujesz ? co kupić ? taka chwila refleksji mnie naszła 25 lat temu jak malowałem modele to był humbrol, revel i testors i defacto nic więcej - żadnego podkładu i w życiu mi farba nie zeszła - teraz to obchodzę sie z każdym modelem jak z jajkiem bo jak dotknę to już sie farba ściera eh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kjp_a_man Napisano 19 Kwietnia 2017 Share Napisano 19 Kwietnia 2017 … umyłeś model? … IPA… nigdy nie stosowałem … jest różne stężenie … co kupić ?Ja znam jedno stężenie. W takich objętościach kupuję bo wychodzi najtaniej.… 25 lat temu … był humbrol' date=' revel i testors … i w życiu mi farba nie zeszła[/quote']Ponieważ to były farby „olejne”.teraz … sie farba ściera…Teraz malujesz farbami „akrylowymi”' date=' które są wodną dyspersją żywicy akrylowej czyli mówiąc po ludzku farbą emulsyjną. O zaletach i wadach każdego rodzaju można by gadać z pół godziny. [u']Farby olejne[/u] Humbrol, ModelMaster, Revell, Tamiya i Xtracolor są ciągle dostępne ponieważ są ludzie którzy je kupują i chwalą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TReS Napisano 19 Kwietnia 2017 Share Napisano 19 Kwietnia 2017 Kupują bo nie odłażą i czymaja sie szytkiego, tylko capią jak stary kacap, a No i schną wieczność czasami . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
laskonogi Napisano 19 Kwietnia 2017 Autor Share Napisano 19 Kwietnia 2017 tak... dlatego że capią postanowiłem w "nowym rozdaniu" modelarskim zainwestować w akryle ... dzięki za podpowiedz z tym IPA wyposażę sie w ten specyfik a jak już w temacie jesteśmy czy jest jakiś sposób na utwardzenie powłoki akrylowej - muszę maskować pokłady i boje się iz sytuacja się powtórzy - a to już by mnie załamało doszczętnie czyli czy można czymś psiknąć co by utwardzić już akryl co by nie odchodził ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ganjavir Napisano 19 Kwietnia 2017 Share Napisano 19 Kwietnia 2017 Dopiero jak całość pomalujesz to lakierem potraktuj. Jak będziesz miał odtłuszczony plastik to Ci farba nie odlezie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kjp_a_man Napisano 19 Kwietnia 2017 Share Napisano 19 Kwietnia 2017 … a jak już w temacie jesteśmy czy jest jakiś sposób na utwardzenie powłoki akrylowej … czyli czy można czymś psiknąć co by utwardzić już akryl co by nie odchodził ?Z tego co mi wiadomo nie ma metody na utwardzenie takiej powłoki.Natomiast są metody na zwiększenie ich przyczepności. Odtłuszczenie malowanej powierzchni. Mycie wyprasek przed wycinaniem w wodzie z płynem do mycia naczyń. Zalecane wyżej IPA. [*]Zastosowanie podkładów, które wiążą znacznie mocniej niż farba. „Wodorocieńczalnych” — przykład: ModelMaster 4622 „Nitrocelulozowych” — przykład: Tamiya 87075 Z dodatkiem poliuretanu — przykład: Badger SNR-402 [*]Pozwolenie podkladowi na solidne odparowanie wody i związanie. Widziałem na angielskojęzycznych forach zalecenie rzędu 24 godziny. Widizałem tutaj zalecenie typu pół godziny w suszarce do grzybów i owoców. Widziałem tutaj zalecenie typu maluj mgiełką — jest od razu sucha. [*]Powyższe tyczy się również farby.[*]Zastosowanie farb akrylowych „nitrocelulozowych” — Gunze C, lub słowackie MRP. To ostatnie nie organoleptycznie, tylko wyczytane na tym forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
laskonogi Napisano 19 Kwietnia 2017 Autor Share Napisano 19 Kwietnia 2017 łał dziekuje !!! zaczynam się zastanawiać czy tego kadłuba nie wymoczyć w wamodzie ale boje sie iż te wszystkie relingi etc odejdą wiec chyba pobawie się w maskowanie ... zobaczymy jak to wyjdzie jeszcze raz dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szydercza Gała Napisano 19 Kwietnia 2017 Share Napisano 19 Kwietnia 2017 Wymocz w płynie hamulcowym, wszystko ładnie zejdzie. Do tych wodorozcieńczalnych zamiast wody dawaj tamiyowski X20A, a podkładu używaj śmierdzącego bo te akrylowe to o dupę potłuc. Te preszejdy będą znacznie naturalniej wyglądać jeżeli wymalujesz je z fukawy od ręki, takie spod taśmy są trochę nie teges. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
laskonogi Napisano 20 Kwietnia 2017 Autor Share Napisano 20 Kwietnia 2017 płynie hamulcowym o to ciekawy kncept w sensie ze leprze od wamodu - czy wamod to de facto płyn hamulcowy Te preszejdy będą znacznie naturalniej wyglądać jeżeli wymalujesz je z fukawy od ręki, takie spod taśmy są trochę nie teges. no to jest pomysl ale tutaj powstaje pytanie w takim razie jak zrobić aero tak cienką linie ... czy to sie na mniejszym ciśnieniu robi i z bliższej odległości jak rozumiem - głupie pyt ale z cienką linią z aero zawsze mam problem - alno mi sie zaciek zrobi albo inne coś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szydercza Gała Napisano 20 Kwietnia 2017 Share Napisano 20 Kwietnia 2017 Ciśnienie na 12 psi, farbę mieszasz 10:1 ( 10 rozcieńczalnika i 1 farby ) i maluszesz na fÓll kontakcie z nosem przy modelu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
laskonogi Napisano 20 Kwietnia 2017 Autor Share Napisano 20 Kwietnia 2017 oki doki będą próby dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Forest Napisano 20 Kwietnia 2017 Share Napisano 20 Kwietnia 2017 płynie hamulcowym o to ciekawy kncept w sensie ze lepSZe od wamodu - czy wamod to de facto płyn hamulcowy Niet, wamod to wamod, płyn to płyn Ze swojej strony polecam płyny Dot-3 i Dot-4. Ten drugi jest bardziej żrący, więc trzeba z nim uważać, w pierwszym możesz nawet moczyć miesiąc, co najwyżej plastik będzie lekko zmiękczony Aha, generalnie jeśli używałeś ciemnego (czarnego) podkładu, pozostanie odbarwienie plastiku - moje figurki regularnie są ciemno szare po takiej kąpieli, ale nie ma to wpływu na fakturę powierzchni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
laskonogi Napisano 21 Kwietnia 2017 Autor Share Napisano 21 Kwietnia 2017 bardzo ciekawy dyskurs nam sie tu zawiązał - bardzo dziękuje za wszystkie podpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
laskonogi Napisano 26 Września 2017 Autor Share Napisano 26 Września 2017 dzień dobry chwila minęła i projekt dojrzał w głowie do kolejnego etapu przemogłem rozpacz związaną z odpadaniem farby - część podmalowałem część malowałem od nowa i jakoś wyszło. Powalczyłem ze śmigłowcem - strasznie mały , kalkami - strasznie sięrwały i najważniejsze poszukiwania siatki przez którą mogę psiknąć cienie plyt zakonczyly sie powodzeniem ponizej garść fot - prosze o łagodny wymiar kary bo wiem że niedorubek jest od .... czeka mnie jeszcze - cieniowanie / starzenie etc - kilka kalek - olinowanie - mam mało info jak to wygladało wiec raczej wolna improwizacja na temat będzie - kilka figurantów - woda a jak to obecnie wygląda i rzeczona imitacja płyt poszycia, psikane delikatnie jaśniejszą farbą przez siatkę (znalazłem 2x2 grawerowaną w paprzierze), teraz już wiem iż trzeba było zrobić to jasniejszą farbą i sei tak nie bać - mało widać ale to nauka na przyszłość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
laskonogi Napisano 1 Października 2017 Autor Share Napisano 1 Października 2017 kolejna garść newsów z pola walki zająłem się pokładem lotniczym plan jest taki aby dodać kilku ludków którzy krzątają sie wokół przymocowanego halikoptera, stąd pojawił sie elemnt prowadnicy szyn, a także dodałem uszka do zamocowania lin przy śmigłowcu całość potraktowałem na razie suchym pędzlem - teraz czas na wash, zacieki etc - troszkę sie boje aby nie przegiąć bo te okręty na zdjęciach są w bardzo dobrym stanie tak się obecnie prezentuje śródokręcie kiedy robić olinowanie przed wash czy po ? uwagi mile widziane szczególnie w temacie jak pocieniować co by nie zepsuć :0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorotka Napisano 1 Października 2017 Share Napisano 1 Października 2017 Słabo to wygląda, jak paciaje 12 latka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.