Jump to content
marcinpiot

HS Ultra - nie podaje farby

Recommended Posts

Solo dobrze prawi, kup oryginalny skrobak H&S, żadnych zamienników. Oczywiście nawet mając oryginał trzeba czyścić delikatnie, żeby nie rozdziewiczyc dyszy ( ale to pewnie wiesz).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podczepię się do tematu. Też mam problem z Ultrą praktycznie od samego początku. Nie chcę mi czasami podawać farby. Wtedy muszę odkręcić nasadkę zabezpieczająca igłe, nacisnać spust i patrzeć w którym momencie leci farba. Wtedy szybko zakręcam i niby działa. Problem w tym, że przy pierwszym psiknięciu trochę pluje mi farbą. Czyli jak maluję to muszę najpierw psiknąć na kartkę żeby powstał kleks, a dopiero potem na model. Macie jakieś pomysły co to może być? Już się z tym meczę od paru miesięcy i jestem zdesperowany żeby kupić coś lepszego i droższego, np evolution albo ifinity :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evolution i Infinity ma takie same igły i dysze - nic nie zyskasz w tym temacie.

 

Masz na 99% nie do końca czystą dyszę.

 

Jak używasz farb vinylowych, Vallejo, AK, MIG masz to w pakiecie. Trzeba dobrze rozcieńczać i myć dokładnie po użyciu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam ultre i już trzecią dyszę, słabe :/

Skrobak do dyszy za 12 zł amazing art vs 73 zł hs - działają identycznie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cooper69

 

Aero rozkręcony na części pierwsze i wypucowany także to raczej nie to. Inna sprawa to jak zrobić żeby aero malował takie cienkie linie jak długopisem (minuta 12:00)

 

 

Zmniejszam ciśnienie do 0,8 bara a ona dalej wali takie grube rozpryskujące się linie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zmniejszam ciśnienie do 0,8 bara a ona dalej wali takie grube rozpryskujące się linie.

To potwierdza, że jednak masz brudną dyszę. (Jeśli nie jest uszkodzona)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zmniejszam ciśnienie do 0,8 bara a ona dalej wali takie grube rozpryskujące się linie.

No na pewno nie na tym ciśnieniu.

Wszystko zależy od twojego palca i farby.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli twierdzisz że dysza jest czysta, to prawdopodobnie jest kopnięta. Kup nową, zmień, sprawdź.

Cienkie linie - ciśnienie na granicy plucia farbą, rozcieńczenie na poziomie 1:12-1:15.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeżeli twierdzisz że dysza jest czysta, to prawdopodobnie jest kopnięta. Kup nową, zmień, sprawdź.

Cienkie linie - ciśnienie na granicy plucia farbą, rozcieńczenie na poziomie 1:12-1:15.

 

1 jednostka farby i 12-15 jednostek rozcieńczalnika?

Wiecie czy ten aero z linku jest wart tych pieniędzy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, dokładnie. Kładziemy kilka-kilkanaście warstw żeby było widoczne. No i oczywiście jest jeszcze kwestia twoich umiejętności i twojej ręki. Trzeba być delikatnym..

Nie znam firmy, nie używałem, nie wypowiadam się.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tak, dokładnie. Kładziemy kilka-kilkanaście warstw żeby było widoczne. No i oczywiście jest jeszcze kwestia twoich umiejętności i twojej ręki. Trzeba być delikatnym..

Nie znam firmy, nie używałem, nie wypowiadam się.

 

Spoko, dzięki Dysza w mojej ultrze jest na pewno dobra bo niedawno ją wymieniałem. Jak dalej tak będzie mi pluć farbą to kupuję coś innego od H&S.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musisz mieć jednak coś nie tak z aerografem - mam 2 Ultry i całkiem dobrze się nimi lakieruje. Aczkolwiek bardzo należy dbać o 'higienę/czystość' tych aerografów. Jak zresztą chyba każdych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konstrukcja tych aero jest prosta jak budowa cepa. Jeżeli ci pluje, znaczy ze albo jest rypnieta, albo tobie tylko sie wydaje ze jest czysta. Wiec zamiast biadolic wez ja najpierw porzadnie wyczysc, albo zmien na nową. Wiem co mowie, bo sam przez to przechodzilem!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spoko, dzięki Dysza w mojej ultrze jest na pewno dobra bo niedawno ją wymieniałem. Jak dalej tak będzie mi pluć farbą to kupuję coś innego od H&S.

 

Dysze H&S mają to do siebie, że w przypadku gdy ich się nie czyści bardzo dokładnie, osiadają przy ich wylocie drobinki farby, co z czasem powoduje problemy podobne do tych jakie opisałeś.

Moja rada: namocz dyszę w rozcieńczalniku i zrolowaną chusteczką spróbuj dobrze wyczyścić wylot dyszy.

Dodatkowo fajnie mieć firmowy skrobak H&S, który bardzo pomaga usunąć takie "złogi". Jeśli go nie masz postaraj się znaleźć coś innego, czym delikatnie dałbyś radę poskrobać w tym najwęższym miejscu dyszy. Sądzę że po tym wszystkim aerek zacznie pracować jak nowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego, chcesz na bank wymieniać dyszę to słuchaj ......... porad od solo.

 

6.Niedopuszczalne jest stosowanie tonu oraz słownictwa poniżającego lub wyszydzającego innych Użytkowników, a także prowadzenie dyskusji w sposób celowy urażający drugą ze stron.

 

jawkers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaostrz sobie w odpowiedni stożek wykałaczkę papierem ściernym i tym po moczeniu delikatnie przeczyść mokrą dyszę (w porównaniu do innych aero, których miałem są one z "plasteliny").

Myślę, że na 99% wyjdą złogi.

H&S jest bardzo wrażliwy na zabrudzenie w porównaniu do Procona, Tamiya, Paasche, które miałem.

No i uważaj na teflonową uszczelkę dyszy i płaszczyznę jej styku z korpusem (musi być absolutnie czysta) bo inaczej bąbelkowanie w zbiorniku dostaniesz w pakiecie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.