martinello Napisano 14 Lipca 2017 Share Napisano 14 Lipca 2017 ...Zasobnik na radio- z kwadratami na pokrywie (inna w zestawie jest tylko z kółkami)... Możesz też spróbować zeszlifować "kwadraty" do równego. Tylko nie wiem, czy warto. Bo mnie zdjęcie nie przekonuje w kwestii stropu pojemnika na radio - "gładki" czy z kwadratami ? Może masz lepsze oczy i coś dostrzeżesz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cooper69 Napisano 14 Lipca 2017 Share Napisano 14 Lipca 2017 Zaklejasz szkła wizjerów przyciętą taśmą tamki, potem malujesz całość, brudzisz, kończysz i ściągasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aro82 Napisano 14 Lipca 2017 Autor Share Napisano 14 Lipca 2017 Zaklejasz szkła wizjerów przyciętą taśmą tamki, potem malujesz całość, brudzisz, kończysz i ściągasz. w dwóch słowach - zostawić bezbarwne ;) Możesz też spróbować zeszlifować "kwadraty" do równego. Tylko nie wiem, czy warto. Bo mnie zdjęcie nie przekonuje w kwestii stropu pojemnika na radio - "gładki" czy z kwadratami ? dla mnie też nie jest przekonywująca ta fotka-zostaje z "kwadratami" na stropie postępy... podpora lufy nie jest sklejona (ruchoma) Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cooper69 Napisano 14 Lipca 2017 Share Napisano 14 Lipca 2017 ja zostawiam bezbarwne Może coś na zdjęciach mojego Firefly Hybrid będzie widać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 14 Lipca 2017 Share Napisano 14 Lipca 2017 Każdy ma swoje metody, he, he. Ja maluję je od tyłu na czarno połyskiem I wklejam na samym końcu. Generalnie muszą być błyszczące I nie zamalowane na kolor bazowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
martinello Napisano 14 Lipca 2017 Share Napisano 14 Lipca 2017 Koniecznie zaszpachluj połączenie części w osłonie transmisji. Te szwy biją po oczach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aro82 Napisano 14 Lipca 2017 Autor Share Napisano 14 Lipca 2017 Możesz dokładniej zaznaczyć miejsca do spachli? Chyba wiem o które miejsca chodzi. Ale nie chciałbym zaszpachlowac za dużo ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
martinello Napisano 15 Lipca 2017 Share Napisano 15 Lipca 2017 Zaszpachluj miejsca łączenia części C52 i C53 z częścią C50. Osłona tego typu składała się z trzech jednorodnych odlewów łączonych śrubami. Części C45 też były odlewane razem z osłoną - więc nie może być żadnej szpary czy spawu. Dodatkowo - wydaje mi się, że niepotrzebnie przykleiłeś drugie mocowania podpory lufy - te znajdujące się w osi pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aro82 Napisano 15 Lipca 2017 Autor Share Napisano 15 Lipca 2017 Zaszpachluj miejsca łączenia części C52 i C53 z częścią C50.Osłona tego typu składała się z trzech jednorodnych odlewów łączonych śrubami. Części C45 też były odlewane razem z osłoną - więc nie może być żadnej szpary czy spawu. Dodatkowo - wydaje mi się, że niepotrzebnie przykleiłeś drugie mocowania podpory lufy - te znajdujące się w osi pojazdu. Będzie szpachlowanko ;) tylko trudno będzie to zrobić w kolicach mocowania szekli...ciasno tam. Co do drugiego mocowania podpory to sugerowałem się imstrukcją-nie ma tam "wyboru" tylko pokazane żeby wkleić oba mocowania. i na kilku modelach też tak widzialem-niestety na prawdziwych wozach cięzko dostrzec/nie widać znalazłem fotkę (chyba) jeszcze lepszej jakości.Już jestem pewny co do skrzynki na radio... Albo zamówię żywiczną albo wystrugam sam zobaczymy. PS. Nie wiem czy widzieliście mojego posta w dzialepytanie/odpowiedź-jutro będę w Bovington Tank Museum.Może chcecie jakieś fotki? Coś szczególnego Was interesuje? Jakiś walkoround? Dzięki.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
martinello Napisano 15 Lipca 2017 Share Napisano 15 Lipca 2017 ...Co do drugiego mocowania podpory to sugerowałem się imstrukcją-nie ma tam "wyboru" tylko pokazane żeby wkleić oba mocowania... Jak patrzę na fotkę prawdziwego wozu, to wydaje mi się, że "symetrycznego" mocowania nie ma, zaś to "niesymetryczne" zamocowane jest bliżej końca płyty nadsilnikowej. Porównaj z miejscem mocowania młota. PS. Nie wiem czy widzieliście mojego posta w dzialepytanie/odpowiedź-jutro będę w Bovington Tank Museum.Może chcecie jakieś fotki? Coś szczególnego Was interesuje? Jakiś walkoround? Z mojej strony - Vickers Medium Tank Mk.II. Elementy podwozia i napinacze. No chyba że jedziesz do RPA - tam jest bardziej mnie interesujący Mk.I (Wikipedia: One Vickers Medium Mark 1 has survived at the Special Services Battalion Museum, Bloemfontein, South Africa.) Co do skrzyni na radio - spróbuj wystrugać z tej z okrągłymi pokrywami - nie będzie szkoda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aro82 Napisano 15 Lipca 2017 Autor Share Napisano 15 Lipca 2017 Po analizie fotki symetryczne mocowanie będzie usunięte. Niesymetryczne zaś cofnięte. Co do Vickersa postaram się zrobić fotki. Chodzi o napinacze kół? Żeby było jasne Do RPA troszkę za daleko :p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 15 Lipca 2017 Share Napisano 15 Lipca 2017 Patrząc na fotkę to byłbym nawet w stanie przyjąć tezę że mocowanie jest na tym samym fragmencie płyty co sam młot. Gdzieś tam koło mocowania majaczy mi zawias, w każdym razie tak mi się wydaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
martinello Napisano 15 Lipca 2017 Share Napisano 15 Lipca 2017 Czyli z podporą lufy mamy jakieś niestandardowe (jak to zwykle w shermanach - jak tu ich nie lubić ) rozwiązanie - ale popatrzcie Panowie jeszcze na fotkę, bo może to złudzenie ? Trzeba by też przymierzyć, czy takie cofnięcie podpory nie "trafi" już w hamulec wylotowy lufy... Co do napinaczy - tak, napinacze koła napinającego i jak dasz radę całe podwozie w szczegółach a "karoseria" tak w widoku ogólnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aro82 Napisano 15 Lipca 2017 Autor Share Napisano 15 Lipca 2017 Przymiarki chyba nie trzeba... Tu jeszcze bardziej cofnięta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 15 Lipca 2017 Share Napisano 15 Lipca 2017 I właśnie tak wg mnie ma być. Tu masz jeszcze kilka fotek z Prime portal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
martinello Napisano 16 Lipca 2017 Share Napisano 16 Lipca 2017 Moim zdaniem na zdjęciu podpora jest wyraźnie przed młotem - a więc w połowie między miejscem Taski i miejscem wskazanym przez Krzyśka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aro82 Napisano 16 Lipca 2017 Autor Share Napisano 16 Lipca 2017 Też mi się tak wydaje. Druga sprawa to chyba młot nie jest równolegle do tylnej krawędzi płyty tylko delikatnie pod skosem. Czy mogło tak być że jeden zawias podpory był na tej największej płycie a drugi na płycie z młotem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
martinello Napisano 17 Lipca 2017 Share Napisano 17 Lipca 2017 ...Czy mogło tak być że jeden zawias podpory był na tej największej płycie a drugi na płycie z młotem? Mało prawdopodobne. Utrudniałoby to inspekcje silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Witek Cisłak Napisano 17 Lipca 2017 Share Napisano 17 Lipca 2017 Nie mało prawdopodobne lecz nie mogło tak być. Wówczas nie było by możliwe otworzenie płyty nadsilnikowej. http://www.theshermantank.com/wp-content/uploads/2015/11/VC-Rear.jpg Tak wyglądało wzajemne ułożenie podpory i mocowanie młota. Pozdrowienia Witek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aro82 Napisano 17 Lipca 2017 Autor Share Napisano 17 Lipca 2017 Wstępnie zaszpachlowany przód. Bedzie jeszcze dokładniej wykańczany. Z tyłu usunięte środkowe mocowanie podpora i młot. Zaszpachlowane i wygładzone płyty. Czy nowe ustawienie młota i podpory będzie Waszym zdaniem ok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin K. Napisano 17 Lipca 2017 Share Napisano 17 Lipca 2017 Pozwolę sobie wtrącić trzy grosze ;) Znalazłem starą fotkę z montażu mojego Dragonowego Firefly'a. To moja interpretacja ustawienia podpory lufy. Zdjęcie pordzewiałego Shermana które zamieścił Bazylms przedstawia raczej Firefly Ic sądząc po odległości kół między wózkami. Wyraźnie krótszy jest przedział silnika i charakterystyczne dla Ic pionowe ustawienie tylnej płyty kadłuba. Krótszy kadłub tej wersji niejako wymuszał tak skrajne ustawienie podpory lufy. W Vc było trochę więcej miejsca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Witek Cisłak Napisano 17 Lipca 2017 Share Napisano 17 Lipca 2017 Poskładaj na sucho wieżę z jarzmem armaty i lufą , załóż to na kadłub i sprawdź czy podpora jest zgrana z lufą armaty. Może się okazać że podpora sobie a lufa w położeniu transportowym sobie. Pozdrowienia Witek A ten pordzewiały to jest Ic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aro82 Napisano 17 Lipca 2017 Autor Share Napisano 17 Lipca 2017 Ustawienie podpory bardzo podobne do mojego więc tak chyba zostawię. Marcin masz może jakieś fotki/link ze skończonym modelem.Chciałbym go zobaczyć bo robota robi wrażenie. Dzięki. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
martinello Napisano 17 Lipca 2017 Share Napisano 17 Lipca 2017 ... Marcin masz może jakieś fotki/link ze skończonym modelem.Chciałbym go zobaczyć bo robota robi wrażenie... Odpowiem, bo też jestem Marcin - link w drugim poście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin K. Napisano 17 Lipca 2017 Share Napisano 17 Lipca 2017 Podporę lufy przymierzałem wstępnie metodą o której wspomniał Witek. Mając wyznaczoną oś lufy i posiłkując się zdjęciem mogłem dokładniej podpórkę ustawić. Model miałem okazję zaprezentować w Mini Replice nr 58. Jakiś czas temu poprawiłem nieco malowanie , dodałem nieco pigmentów na podwoziu itp. Malowanie w moim wydaniu jest dalekie od doskonałości, zdecydowanie bardziej wolę etap montażu. Była wcześniej dyskusja o brytyjskiej kolorystyce. W swoim modelu użyłem Humbroli 155z domieszką ciemnożółtej i białej. Nie mogłem też ustalić czy tracki w tym egzemplarzu to standardowe T62 ,T48, czy jeszcze inne. Trafiło ostatecznie na Friule T54E1 które miałem okazję kupić za niedużą kasę. Nie wiem czy to wybór zgodny z prawdą historyczną ale jest całkiem prawdopodobne że ten typ gąsienicy też był używany. Dzięki Marcinie za przypomnienie linku Aro dzięki za miłe słowa, rozważałem kiedyś wystawienie m.in tego Shermana w Łasku, zobaczymy, może się uda w tym roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.