Skocz do zawartości

Sherman Firefly Tasca


Aro82

Rekomendowane odpowiedzi

...Zasobnik na radio- z kwadratami na pokrywie (inna w zestawie jest tylko z kółkami)...

Możesz też spróbować zeszlifować "kwadraty" do równego. Tylko nie wiem, czy warto. Bo mnie zdjęcie nie przekonuje w kwestii stropu pojemnika na radio - "gładki" czy z kwadratami ?

Może masz lepsze oczy i coś dostrzeżesz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 165
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Zaklejasz szkła wizjerów przyciętą taśmą tamki, potem malujesz całość, brudzisz, kończysz i ściągasz.

 

w dwóch słowach - zostawić bezbarwne ;)

 

Możesz też spróbować zeszlifować "kwadraty" do równego. Tylko nie wiem, czy warto. Bo mnie zdjęcie nie przekonuje w kwestii stropu pojemnika na radio - "gładki" czy z kwadratami ?

 

dla mnie też nie jest przekonywująca ta fotka-zostaje z "kwadratami" na stropie

 

postępy...

 

S3h75V2.jpg

podpora lufy nie jest sklejona (ruchoma)

 

Zr36eDw.jpg

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz dokładniej zaznaczyć miejsca do spachli? Chyba wiem o które miejsca chodzi. Ale nie chciałbym zaszpachlowac za dużo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaszpachluj miejsca łączenia części C52 i C53 z częścią C50.

Osłona tego typu składała się z trzech jednorodnych odlewów łączonych śrubami. Części C45 też były odlewane razem z osłoną - więc nie może być żadnej szpary czy spawu.

Dodatkowo - wydaje mi się, że niepotrzebnie przykleiłeś drugie mocowania podpory lufy - te znajdujące się w osi pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaszpachluj miejsca łączenia części C52 i C53 z częścią C50.

Osłona tego typu składała się z trzech jednorodnych odlewów łączonych śrubami. Części C45 też były odlewane razem z osłoną - więc nie może być żadnej szpary czy spawu.

Dodatkowo - wydaje mi się, że niepotrzebnie przykleiłeś drugie mocowania podpory lufy - te znajdujące się w osi pojazdu.

 

Będzie szpachlowanko ;) tylko trudno będzie to zrobić w kolicach mocowania szekli...ciasno tam.

 

Co do drugiego mocowania podpory to sugerowałem się imstrukcją-nie ma tam "wyboru" tylko pokazane żeby wkleić oba mocowania.

 

gpfykII.jpg

 

i na kilku modelach też tak widzialem-niestety na prawdziwych wozach cięzko dostrzec/nie widać

 

oQb6uhl.jpg

 

znalazłem fotkę (chyba) jeszcze lepszej jakości.Już jestem pewny co do skrzynki na radio...

 

14yKt7e.jpg

 

tbOx10E.jpg

 

8rYleEp.jpg

 

Albo zamówię żywiczną albo wystrugam sam zobaczymy.

 

PS. Nie wiem czy widzieliście mojego posta w dzialepytanie/odpowiedź-jutro będę w Bovington Tank Museum.Może chcecie jakieś fotki? Coś szczególnego Was interesuje? Jakiś walkoround?

 

Dzięki.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Co do drugiego mocowania podpory to sugerowałem się imstrukcją-nie ma tam "wyboru" tylko pokazane żeby wkleić oba mocowania...

Jak patrzę na fotkę prawdziwego wozu, to wydaje mi się, że "symetrycznego" mocowania nie ma, zaś to "niesymetryczne" zamocowane jest bliżej końca płyty nadsilnikowej. Porównaj z miejscem mocowania młota.

 

PS. Nie wiem czy widzieliście mojego posta w dzialepytanie/odpowiedź-jutro będę w Bovington Tank Museum.Może chcecie jakieś fotki? Coś szczególnego Was interesuje? Jakiś walkoround?

Z mojej strony - Vickers Medium Tank Mk.II. Elementy podwozia i napinacze.

No chyba że jedziesz do RPA - tam jest bardziej mnie interesujący Mk.I (Wikipedia: One Vickers Medium Mark 1 has survived at the Special Services Battalion Museum, Bloemfontein, South Africa.)

 

Co do skrzyni na radio - spróbuj wystrugać z tej z okrągłymi pokrywami - nie będzie szkoda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po analizie fotki symetryczne mocowanie będzie usunięte. Niesymetryczne zaś cofnięte.

 

Co do Vickersa postaram się zrobić fotki. Chodzi o napinacze kół? Żeby było jasne

 

Do RPA troszkę za daleko :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na fotkę to byłbym nawet w stanie przyjąć tezę że mocowanie jest na tym samym fragmencie płyty co sam młot. Gdzieś tam koło mocowania majaczy mi zawias, w każdym razie tak mi się wydaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli z podporą lufy mamy jakieś niestandardowe (jak to zwykle w shermanach - jak tu ich nie lubić ) rozwiązanie - ale popatrzcie Panowie jeszcze na fotkę, bo może to złudzenie ?

Trzeba by też przymierzyć, czy takie cofnięcie podpory nie "trafi" już w hamulec wylotowy lufy...

 

Co do napinaczy - tak, napinacze koła napinającego i jak dasz radę całe podwozie w szczegółach a "karoseria" tak w widoku ogólnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi się tak wydaje. Druga sprawa to chyba młot nie jest równolegle do tylnej krawędzi płyty tylko delikatnie pod skosem.

Czy mogło tak być że jeden zawias podpory był na tej największej płycie a drugi na płycie z młotem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstępnie zaszpachlowany przód. Bedzie jeszcze dokładniej wykańczany. Z tyłu usunięte środkowe mocowanie podpora i młot. Zaszpachlowane i wygładzone płyty.

 

LdwdtCg.jpg

 

vWi1Ous.jpg

 

Czy nowe ustawienie młota i podpory będzie Waszym zdaniem ok?

 

1JCd37e.jpg

 

uBPA7Yk.jpg

 

5qnvdsM.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie wtrącić trzy grosze ;) Znalazłem starą fotkę z montażu mojego Dragonowego Firefly'a. To moja interpretacja ustawienia podpory lufy. Zdjęcie pordzewiałego Shermana które zamieścił Bazylms przedstawia raczej Firefly Ic sądząc po odległości kół między wózkami. Wyraźnie krótszy jest przedział silnika i charakterystyczne dla Ic pionowe ustawienie tylnej płyty kadłuba. Krótszy kadłub tej wersji niejako wymuszał tak skrajne ustawienie podpory lufy. W Vc było trochę więcej miejsca.

 

c0e902ccb6b7b09d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poskładaj na sucho wieżę z jarzmem armaty i lufą , załóż to na kadłub i sprawdź czy podpora jest zgrana z lufą armaty. Może się okazać że podpora sobie a lufa w położeniu transportowym sobie.

Pozdrowienia

Witek

A ten pordzewiały to jest Ic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawienie podpory bardzo podobne do mojego więc tak chyba zostawię. Marcin masz może jakieś fotki/link ze skończonym modelem.Chciałbym go zobaczyć bo robota robi wrażenie.

 

Dzięki. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podporę lufy przymierzałem wstępnie metodą o której wspomniał Witek. Mając wyznaczoną oś lufy i posiłkując się zdjęciem mogłem dokładniej podpórkę ustawić. Model miałem okazję zaprezentować w Mini Replice nr 58. Jakiś czas temu poprawiłem nieco malowanie , dodałem nieco pigmentów na podwoziu itp. Malowanie w moim wydaniu jest dalekie od doskonałości, zdecydowanie bardziej wolę etap montażu. Była wcześniej dyskusja o brytyjskiej kolorystyce. W swoim modelu użyłem Humbroli 155z domieszką ciemnożółtej i białej. Nie mogłem też ustalić czy tracki w tym egzemplarzu to standardowe T62 ,T48, czy jeszcze inne. Trafiło ostatecznie na Friule T54E1 które miałem okazję kupić za niedużą kasę. Nie wiem czy to wybór zgodny z prawdą historyczną ale jest całkiem prawdopodobne że ten typ gąsienicy też był używany. Dzięki Marcinie za przypomnienie linku Aro dzięki za miłe słowa, rozważałem kiedyś wystawienie m.in tego Shermana w Łasku, zobaczymy, może się uda w tym roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.