kathor Posted July 7, 2017 Share Posted July 7, 2017 (edited) Witam Serdecznie wszystkich Forumowiczów, Po 20 latach powracam do klejenia (a przynajmniej próbuję) za namową małżonki (do tej pory nie wiem co ją podkusiło). Na pierwszy rzut poszły prezenty od mikołaja (Hurricane i Spitfire w 1/48). Jednak sentyment do pancerki z II WŚ pozostaje i po kilku miesiącach suchej teorii na tym zacnym forum na warsztat wjechał Panzer IV. Model będzie "pudełkowy" bo nie ma sensu robić z p#$%y kapliczki na tym etapie. Wszelki uwagi, a szczególnie te krytyczne będą mile widziane. Nie wiem jeszcze które malowanie wybiorę. Na razie maluję "chińczykiem" za 20€ wiec rewelacji nie będzie Chciałbym na tym modelu poćwiczyć tzw. biedronkę. mógłby ktoś polecić jakiś dobry tutorial do tej techniki. Z góry dziękuję i pozdrawiam, Łukasz Edited July 9, 2017 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bazylms Posted July 8, 2017 Share Posted July 8, 2017 Witaj na forum. Sądze że dobry model sobie wybrałeś na początek. Tamiya przyjemnie się składa. W paru miejscach trzeba by szpachlą podziałać. Brakuje ci na kołach jezdnych dekli. Jeżeli chodzi o biedronkę to u mnie tak to wygląda. Użyłem takich kolorów: Abtejlung - faded grey, buff, german grey highlight, white oraz zwykłe - yellow orche, burnt sienna, brown orche Dziś apliakcja olei. pierwsze przetarcie patyczkami Drugie przetarcie i efekt końcowy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kathor Posted July 8, 2017 Author Share Posted July 8, 2017 Wielki dzięki za biedronkę Bazylms Brakuje ci na kołach jezdnych dekli. Dekle już się szlifują. Koła napędowego jak i pasowego nie przyklejam - wchodzą ładnie na wcisk. Co do jezdnych i napinaczy to powinienem je przyklejać na stałe do wanny? W paru miejscach trzeba by szpachlą podziałać. Co się patrzę na górę kadłuba to mam inne odczucia - szpachlować czy ma odstawać skoro to był retrofit w Early. Gdzie jeszcze szpachla by się przydała? Radzę Ci abyś słuchał podpowiedzi 1, max 2 osób których modele Ci się podobają. Bo inaczej będziesz mieć mętlik i bałagan, a co za tym idzie, model który będzie wyglądał jak kupa. Dzięki za radę Spotter - zamierzam się zastosować Pancerka obu Was Panowie bardzo mi się podoba więc cieszę się że zajrzeliście w ten wątek. Kolejne etapy już niebawem. Dziękuję i pozdrawiam, Łukasz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
meser262 Posted July 8, 2017 Share Posted July 8, 2017 Witaj na forum. Sądze że dobry model sobie wybrałeś na początek. Zgadzam się, tylko szkoda że już prawie cały sklejony. Ja nie o malowaniu tylko trochę o wersji pojazdu - nie jest to "initial"(jak w tytule), ale też nie "wczesny" (jak na pudełku modelu) - filtr wskazuje na średnią wersje, - odbijniki wózków jezdnych natomiast wersję ausf.G, - "skrzynka" dla zapasowych kół jezdnych późniejsza i to stosowana tylko w niektórych pojazdach ausf.H - J. - dodatkowy pancerz jak we wczesnych ausf.H Jest to składanka różnych wersji ausf.G/H Zaglądam dalej. Pozdrawiam Krzysztof Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bazylms Posted July 8, 2017 Share Posted July 8, 2017 Do szpachlowania masz np. łączenie tego trójkątnego elementu na przodzie wieży z resztą płyt, jest spaw na jarzmem działa - u ciebie on odstaje. Nie dam rady tek wszystkiego wymienić. Oczywiście dodatkowe ooancerzenie nie jest spawane. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
meser262 Posted July 8, 2017 Share Posted July 8, 2017 ... .Nie dam rady tek wszystkiego wymienić. Krzysiek jak to mówią lepiej raz zobaczyć niż ... . Parę fotek powinno pomóc. że się wcinam. - spawy na wieży - spaw przedniej płyty - koło napędowe i kapsel na kole jezdnym w wersji ausf.H - odbojnik wózka Pozdrawiam Krzysztof Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rack Posted July 8, 2017 Share Posted July 8, 2017 Witamy w Klubie . Koledzy czuwają, więc będzie dobrze . A swoją drogą, zastanawiam się czy nowy model Zvezdy https://www.mojehobby.pl/products/Panzer-IV-Ausf.-H-18992366.html nie jest sporo lepszy a cenowo nawet tańszy + niezłe gąsienice i elementy "szklane", ktoś może już walczył z tym wypustem Zvezdy?. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kathor Posted July 9, 2017 Author Share Posted July 9, 2017 Krzysiek jak to mówią lepiej raz zobaczyć niż ... . Parę fotek powinno pomóc. Super zdjęcia, wielkie dzięki. Powinienem się lepiej przygotować zanim zabrałem się za klejenie Ja nie o malowaniu tylko trochę o wersji pojazdu - nie jest to "initial"(jak w tytule), ale też nie "wczesny" (jak na pudełku modelu) - filtr wskazuje na średnią wersje, - odbijniki wózków jezdnych natomiast wersję ausf.G, - "skrzynka" dla zapasowych kół jezdnych późniejsza i to stosowana tylko w niektórych pojazdach ausf.H - J. - dodatkowy pancerz jak we wczesnych ausf.H Jest to składanka różnych wersji ausf.G/H Mój błąd z tym Initialem. Powinno być wczesny stąd też dodatkowe panele. Po prostu bardziej mi się ta wersja podobała Odbijniki były tylko takie w pudełku :( tak samo jak filtr. Zobaczę czy dam radę zdemontować skrzynkę na koła. Nie mogę już edytować tytułu wątku niestety. Tamiya przewiduje tylko kilka różnic miedzy wczesną wersja a "standardową" jak ją nazywa instrukcja. Są to przedni panel, koła napędowe, i panel przy KM. Wychodzi więc mój całkowity brak przygotowania merytorycznego. Trzeba się będzie podciągnąć. Dziękuję za wszelkie uwagi i bycie czujnym Biorę się do szpachlowania. Więcej fotek wkrótce mam nadzieję. Edit: udało się poprawić tytuł Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kathor Posted July 9, 2017 Author Share Posted July 9, 2017 Koła zmontowane i pomalowane. Zaszpachlowana wieża. Dorobiłem spaw nad jarzmem działa jak w zdjęciach od meser262. Rozmiękczyłem lekko plastik tamiya thin cement i podziabałem nożykiem. Malowanie na czerwono by gdzieniegdzie wydobyć potem rdzawy kolor za pomocą chipping fluidu spod bazy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
meser262 Posted July 10, 2017 Share Posted July 10, 2017 Wychodzi więc mój całkowity brak przygotowania merytorycznego. Trzeba się będzie podciągnąć. Ja interesuje się tym już jakiś czas i co jakiś czas wychodzą nowe informacje. Kwestia dobrych zdjęć - bo informacje w książkach nie raz powielają błędne informacje. Korzystam z fotek wczesnych ausf.H - Fgst.Nr.84944; Fgst.Nr.84956 - producent Vomag maj 1943 oraz pojazdy z czerwca i lipca 1943 roku. Dodam też że w maju 1943 wersję ausf.H produkował tylko Vomag od Fgst.Nr.84901. Niechcący wprowadziłem zamieszanie za co przepraszam. Chodzi o filtr powietrza na prawym błotniku. Utrwaliło mi się w pamięci że filtr ten został zastosowany od wersji "MID" - środkowej w ausf.H. Odświeżyłem sobie te informacje i mogę sprostować - filtr ten zaczęto stosować już od początku wersji ausf.H czyli od maja 1943 roku. Mój błąd z tym Initialem. Posiłkuję się tą stronką - https://www.mojehobby.pl/products/German-Pz.Kpfw.IV-Ausf.H-Early-Version.html Na ramkach producent proponuje : - dwa rodzaje tylnej ściany dla wersji wczesnej/środkowej i osobny dla późnej, - dwa rodzaje kół napędowych - dwie czołowe płyty pancernej nadbudowy (w jednym dodatkowe wizjery kierowcy) - dwie czołowe płyty podwozia - wczesna i standardowa Niestety z tego nie damy rady zrobić pojazdu w wersji "initial", ale za to wczesny jak najbardziej. Na fotce pojazd produkcji Vomag z maja 1943 ma nowe koło napędowe. Dodam że wersję ausf.H w maju produkował tylko Vomag. Inne fotki pokazujące pojazdy z czerwca, lipca 1943 w tym pojazdy dla Bułgarii też miały takie koło napędowe. Kolejna ciekawostka to haki typ "C". Materiały źródłowe podają że zaczęto je stosować od czerwca 1943, a na pojazdach z maja już takowe są. Jest możliwe że haki typ "S" już w warsztatach polowych wymieniono na nowe.To samo z bolcami przednich haków. Żeby nie było za dobrze to teraz to co Tamiya nie zweryfikowała. Producent dał złe - mocowania płyt "Schurzen" i złe same płyty. Dał je w wersji drugiej stosowanej od września 1943. Powinny być z tzw.serii I stosowanej od kwietnia 1943 - takie same jak w wersji ausf.G Teraz skrzyneczka na zapasowe koła jezdne - (pisałem do Łukasza na PW, aby tej skrzyneczki nie demontował) znalazłam zdjęcie wczesnej ausf.H z taką właśnie skrzyneczką jaką dała Tamiya w modelu. Wcześniej pisałem że stosowano taką w niektórych późnych ausf.H-J i tu znów źródła pisane zawiodły. Filtr jak i tą skrzyneczkę trudno zobaczyć na fotkach z powodu na boczne płyty. ... czy nowy model Zvezdy ... . Jarek z modelu Zvezdy nie możemy zrobić wczesnej wersji. W sierpniu będę w domu i wtedy dokładnie go oglądne. Pozdrawiam Krzysztof Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kathor Posted July 10, 2017 Author Share Posted July 10, 2017 A swoją drogą, zastanawiam się czy nowy model Zvezdy Wygląda zacnie jak za te pieniądze. Plus za Zimmerit i ciekawy pomysł na gąski. Bo te Tamiyowe to jak kawałek cukierka lukrecjowego a nie jak gąsienice wyglądają Posiłkuję się tą stronką - https://www.mojehobby.pl/products/German-Pz.Kpfw.IV-Ausf.H-Early-Version.htmlNa ramkach producent proponuje : - dwa rodzaje tylnej ściany dla wersji wczesnej/środkowej i osobny dla późnej, - dwa rodzaje kół napędowych - dwie czołowe płyty pancernej nadbudowy (w jednym dodatkowe wizjery kierowcy) - dwie czołowe płyty podwozia - wczesna i standardowa Niestety z tego nie damy rady zrobić pojazdu w wersji "initial", ale za to wczesny jak najbardziej 100% zgody. Te elementy zamontowałem w wersji wczesnej. Super ze nie muszę demontować filtrów i skrzyneczki na koła. Wielkie dzięki kolejny raz za dawkę faktów i merytoryczną pożywkę Pytanie co do malowania. Właz dowódcy będzie otwarty coby miał figuranta. Czy wewnętrzna jego strona (włazu a nie figuranta ) powinna być biała tak jak reszta wnętrza? A teraz z powrotem do klejenia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cooper69 Posted July 10, 2017 Share Posted July 10, 2017 Wnętrza malowane były na kremowobiały czyli Cremeweiss. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kathor Posted July 11, 2017 Author Share Posted July 11, 2017 Wnętrza malowane były na kremowobiały czyli Cremeweiss. Dzięki za info Rudy podkład (i niestety trochę plamek - psiknąłem przez przypadek aero po czyszczeniu ): Baza i odpryski: Chyb zostanę przy jednokolorowym malowaniu Po zabawie z przecierką wodą nawet mi się przebarwienia podobają choć wyszły raczej z nieznajomości techniki a nie celowości działania. Do mycia czy nadaje się na zabawę z woszem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kathor Posted July 12, 2017 Author Share Posted July 12, 2017 Auć Aż tak źle? Byłbym wdzięczny za jakieś rozwinięcie cobym nie popełniał tych samych błędów przy drugim podejściu. Pozdrawiam w oczekiwaniu na wyrok Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
meser262 Posted July 12, 2017 Share Posted July 12, 2017 Właz dowódcy będzie otwarty coby miał figuranta. Czy wewnętrzna jego strona (włazu a nie figuranta ) powinna być biała tak jak reszta wnętrza Właz d-cy - malowany od wewnątrz kolorem - BAZOWYM pojazdu. Wnętrza malowane były na kremowobiały czyli Cremeweiss. Dokładnie tak - wnętrza pojazdów.(Oczywiście we właściwym czasie, bo później był na chwile kolor minii.) Włazy boczne były też malowane jak środek wieży - chodzi tu o Cremeweiß lub po prostu biały. Białe włazy d-cy - malowano w pojazdach przeznaczonych na front Afrykański - fabrycznie. Inna sprawa że część tych pojazdów jeździła po europie i Rosji. Pozdrawiam Krzysztof Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kathor Posted July 12, 2017 Author Share Posted July 12, 2017 Właz d-cy - malowany od wewnątrz kolorem - BAZOWYM pojazdu. OK zanotowane. Dzięki Drugi właz również w kolorze bazowym? Byłbym również wdzięczny gdyby ktoś w żołnierski sposób, bez ogródek naświetlił mi główne babole w mojej technice (jeśli techniką nazwać to można) malowania. Moim głównym celem przy tym modelu jest (poza zabawą oczywiście) nauczyć się jak najwięcej. A jeśli głupieć nie wie że jest głupcem to trzeba go uświadomić Z góry dziękuję za brutalna prawdę i dosadne komentarze PS. Jak dotąd cała chemia na modelu to akryle (Tamka/Ammo). Zmywać zmywaczem Wamodu do akryli, Cleanluxem, Kretem czy jakąś inna odmianą wodorotlenku sodu/sody kaustycznej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cooper69 Posted July 12, 2017 Share Posted July 12, 2017 Zmywacz Wamodu. Daj na pw e-mail to Ci podeślę warsztat Spottera z zakazanego miejsca. Rób tak jak tam i będzie dobrze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kathor Posted July 12, 2017 Author Share Posted July 12, 2017 Albo i lepiej Kolega widzę w humorze dziś . Chłonę zatem wiedzę z tajemniczych lokacji Choć wciąż krew mnie zalewa że nie widzę co skaszaniłem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panzer Machine Posted July 13, 2017 Share Posted July 13, 2017 Choć wciąż krew mnie zalewa że nie widzę co skaszaniłem. Pewnie chodzi o nienaturalność obić. Oznaczyłem na czerwono te obicia, które wg mnie nie wyglądają naturalnie: Ja bym nie zmywał całego modelu. Delikatne korekty można wykonać pędzlem, np Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cade Posted July 13, 2017 Share Posted July 13, 2017 Sam się rzuciłem na tą metodę przy mojej KW-2ce i... Zabawa była przednia i super się bawiłem, ale same odrapania koledzy z forum skrytykowali. Z pewnością słusznie:) i pewnie minie kilka modeli nim spróbuję kolejny raz. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panzer Machine Posted July 13, 2017 Share Posted July 13, 2017 Prawie zawsze odpryski robione metodą na lakier do włosów (nie ważne czy używasz lakieru czy specjalnych płynów ala chipping fluid) trzeba domalować pyndzlem. Jeszcze nie zdarzyło mi się zrobić odpryski tylko z chippinga, które by same w sobie wyglądały OK. Inna rzecz ma się jeżeli robi się plamę kamuflażu. Wtedy te odpryski nie trzeba dopracowywać. Ale jak pisałem wcześniej. Te plamki są do odratowania bo reszta zdrapek wyszła Ci bardzo fajnie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kathor Posted July 13, 2017 Author Share Posted July 13, 2017 No i teraz wiem co i jak. Jak się nie przewrócisz to się nie nauczysz Dziekuję wszystkim za wytknięcie błędów, bardzo pomocne. Ale jak pisałem wcześniej. Te plamki są do odratowania bo reszta zdrapek wyszła Ci bardzo fajnie. Dzięki za ciepłe słowa. Niestety model zapoznał się z bliska z Wamodowym zmywaczem wczoraj. Chyba się polubiły bo szaty zrzuciły raz dwa Tym razem podejdziemy na spokojnie i systematycznie. Bez fajerwerków typu fluidy, na to przyjdzie czas.... kiedyś Plan jest taki: Ciemny podkład (Czarny primer od vallejo lub Tamka xf-9 Red Hull) Co do bazowego to używałem XF-60 jak instrukcja kazała. W tajemniczym warsztacie na tapecie nie ma tego koloru. Są za to x-15 na bazie i buff lub deck tan do shadingu. Mam je również na stanie więc które lepiej użyć. Pozostanę przy malowaniu jednobarwnym żółtym (Rosja 43 wg instrukcji) PS. Jeśli linie z aero są ciut za grube i mają widoczny odkurz na krawędziach to znaczy że za mało rozcieńczyłem tak? Celuję w 1:1 farba:x20A ale chyba zwiększę stosunek na korzyść x20a. kompresor na 1bar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kathor Posted July 13, 2017 Author Share Posted July 13, 2017 Trzymaj się kolorów z mojego warsztatu. XF-60 jest za ciemny. Rozcieńczanie 1:1 to zdecydowanie za słabo. Przy bazie celuj w 1:4-1:5, przy cienkich liniach kamo 1:12-1:15. No i ciśnienie jest bardzo ważne. MNIEJ NIŻ 1 bar! Ja robiłem na ok. 0,7-0,8. Ale sam to musisz wyczuć. Bedziem próbować. Ciekawe ile razy można myć ten sam model Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kathor Posted July 15, 2017 Author Share Posted July 15, 2017 Urlopu czas więc mała przerwa przed ponownym malowaniem. Sent from my SM-G950F using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kathor Posted July 27, 2017 Author Share Posted July 27, 2017 Święta, święta i po urlopie :( Bryczka dostała nowy podkład xf-64. Farba 1:4 0.9 bara. I jeszcze dla pewności - oba otwarte włazy w kolorze bazowym również od środka? Wnętrze dostało matt white. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.