Skocz do zawartości

Mini Cooper Mk.1, 1:24 Tamiya


jawkers

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 155
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Super Moderator
Ja mam ciary ale ten na końcu już takich nie wzbudza.

Widok starszych samochodów, ogólnie wywołuje gęsią skórkę. Ale Mini ma w sobie to coś.

 

Wiesiek bawił się w elektryka i zrobił instalację elektryczną w Mini, oraz podłączył cewkę.

Podłączył też przewody hamulcowe do serwo. Założył też pasek klinowy.

ldFOSPd.jpg

Zamontowali elementy zawieszenia oraz jakąś łapę przy silniku.

BOw9LgZ.jpg

Elka, pomalowała kierownicę.

cQjF1vR.jpg

Na lakierni były też felgi, ale schną, tak że dopiero zdjęcia będą jutro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator

Witam.

W silniku zamontowali paski, wentylator i osłonę wraz z chodnicą.

AHYm11V.jpg

 

qpPjJlA.jpg

Przykleili kolumnę kierownicy, hamulec ręczny.

Pomalowali fotele, oraz założyli kierownicę.

Fotele jeszcze świeże nie skończone.

0H8suUu.jpg

Zrobili tez wykładzinę, ale nie całkiem wyszła taj jak miała wyjść.

W końcu i tak nie będzie widoczna, ale musiała być.

p6CNAM3.jpg

Felgi pomalowane na srebrno i z wash'owane.

ZNoGY1P.jpg

Prezentacja całości.

oEfO5Wd.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator

Witam.

Ela wraz z Wieśkiem, zamontowali wydech.

Został on pomalowany zestawem z AK "Rust Effect Colors"

u6g6xBI.jpg

Pomalowana i wklejona dźwignia zmiany biegów.

ctgqgLH.jpg

W silniku wklejony przewód od wody, biegnący od silnika do chłodnicy.

y3Br3DP.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy ale to nigdy nie widziałem takiego wydechu w Mini jak i żadnym innym aucie.

Dawca części stał kilka lat w często gęsto mokrej trawie i nawet jak szedł na żyletki nawet w 20% tak nie wyglądał.

 

Generalnie fizyka się kłania - tak rdzewieć może przepalana blacha, a takie temperatury występują tylko przy wylocie z komory spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator
Nigdy ale to nigdy nie widziałem takiego wydechu w Mini jak i żadnym innym aucie.

Poniżej układ, nie jest zardzewiały przy kolektorze tylko na całej długości.

oU6QndH.jpg

Zdjęcie z internetu

Proszę Cię, pokaż mi jak powinien wyglądać wydech w kilkudziesięcioletnim samochodzie, to poprawię, bo możliwe że przesadziłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to koleś ze złomowca założył...

Kilkudziesięcioletni wydech nie wygląda bo go po prostu nie ma - rozpadłyby się.

 

To ma być auto używane, rajdowe czy już stojące kilkadziesiąt lat w krzakach? Bo już zgłupiałem...

 

Wpisz w wyszukiwarkę austin mini used exhaust i pooglądaj.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy ale to nigdy nie widziałem takiego wydechu w Mini jak i żadnym innym aucie.

Dawca części stał kilka lat w często gęsto mokrej trawie i nawet jak szedł na żyletki nawet w 20% tak nie wyglądał.

 

Generalnie fizyka się kłania - tak rdzewieć może przepalana blacha, a takie temperatury występują tylko przy wylocie z komory spalania.

 

Serio tak mówisz? Może mało widziałem ale pracuję w tym zawodzie prawie kilkanaście lat i wydaje mi się, że układ wydechowy to rury czyli blacha = grubość ścianki ~1,5+ różnice temperatur+ wilgość z podłoża. Mówisz, że jest inaczej?

Jedyne do czego się można przyczepić to faktura rdzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator

Nigdzie nie pisałem że to będzie rajdowe Mini.

To będzie wersja nie wiem jak się to nazywa, standardowa.

Samochód bierze udział w rajdzie samochodów zabytkowych 2017, które jadą sobie powoli, jesienią, od miasteczka do miasteczka i są wystawiane dla zwiedzających na każdym postoju.

O taki rajd chodzi nie o wyścig.

Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie w kilkunastoletnim tak ale w np. 3-letnim będzie więcej srebrzanki niż rdzy.

W opowiadaniu jest data 1963.

A sam mam samochód w którym wydech ma ok 10 lat

 

Tytuł relacji to:

"Jesienny Rajd Pojazdów Zabytkowych 2017"

 

No i fajnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator

Dla jasności, buduję samochód z roku 1963, biorący udział w Jesiennym Rajdzie Pojazdów Zabytkowych 2017.

Więc buduję samochód 54 letni, który nie będzie nówką z salonu.

W opowiadaniu, czyli w mojej interpretacji tematu jesień, wszystko będzie wyjaśnione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla jasności, buduję samochód z roku 1963, biorący udział w Jesiennym Rajdzie Pojazdów Zabytkowych 2017.

Więc buduję samochód 54 letni, który nie będzie nówką z salonu.

W opowiadaniu, czyli w mojej interpretacji tematu jesień, wszystko będzie wyjaśnione.

 

To gwarantuję Ci, że auto warte obecnie ok. 40 tys. funtów nikt by tak nie zapuszczał.

Zwykłe Mini to jeszcze możliwe (choć mając oryginalne auto nawet w zwykłej wersji wie się, że nie kosztuje ono groszy i trzyma się w odpowiednim stanie bo to lepsza lokata kapitału niż cokolwiek co znamy) choć mało prawdopodobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator

Ja cię doskonale rozumiem.

Biorąc udział w rajdzie samochody podczas jazdy się brudzą jak każde inne. Nadwozia pucowane są po dojechaniu na miejsce.

Nie pucuje się im podwozia za każdym razem. Z tąd ja usyfiłem, a bardziej zakużyłem podwozie w modelu.

Nadwozie będzie lekko zakurzone zaraz za kołami, gdzie zazwyczaj jest pochlapane od kół.

Wydech poprawie jeżeli się nie podoba, to żadem problem.

Dziękuję za cenne uwagi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator

Witam.

Dzięki Cooper

 

Na fotele nałożyłem wash.

CdmvOlh.jpg

Zostały już przyklejone do podłogi.

Koła i kierownica też.

Kierownica jest w połysku, (jest wytarta od rąk).

slvREIg.jpg

Na deskę również nałożony wash co ją lekko zmatowiło.

KPHU8La.jpg

To jest chyba jakiś podłokietnik, pomalowany na szaro a krawędź została pochromowana.

F6RgR6j.jpg

 

Zostały trzy elementy do zamontowania przy silniki i zaczynamy pracę przy nadwoziu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator

Witam.

Filtry pomalowane i gaźnik kompletny.

7PwwdMe.jpg

Silniczek od wycieraczek i jakieś zbiorniczki gotowe.

Nie podoba mi się kolor zbiorniczka, zalecany przez Tamiya ten wyblakły pomarańczowy.

Przemaluję go na biało.

8n0wjDg.jpg

Dorobiłem rurę doprowadzającą powietrze, chyba do wnętrza kabiny.

Jeszcze będą poprawki lakiernicze, wash oraz przykurzenie.

Zbz8fxA.jpg

Wydech przeciągnąłem srebrnym.

umoHaeU.jpg

Po nałożeniu nadwozia silnik mieści się w komorze, nic nie zawadza i nie wystaje.

jzYcWgB.jpg

 

zf0rl1b.jpg

 

3PyH1Lg.jpg

 

DNItLL2.jpg

 

dU4lSKG.jpg

 

 

Państwo Autumn, swoim Mini zwiedzili pół Anglii oraz część Europy.

Lata mijały, rodzina się powiększyła, dzieci rosły, samochód niestety nie.

W 1978 roku mini uległo awarii. Naprawa była kosztowna. Autumnowie zdecydowali, że nie będą naprawiać Mini, które służyło im długi czas, lecz zakupią większy samochód.

Panu Patrickowi szkoda było sprzedawać swój pierwszy samochód i z sentymentu postawił go w przydomowej szopie.

Po kilku latach spędzonych w szopie, padła ciężka decyzja o sprzedaży Mini Coopera. Jesienią 1981 roku, samochód został sprzedany Włoskiemu przedsiębiorcy, który prowadził firmę niedaleko miejsca zamieszkania państwa Autumn.

Włoch postanowił zrobić prezent swojej córce i w 20 urodziny podarować jej Mini. Lecz zanim to nastało, musiał go naprawić oraz przełożyć kierownicę na lewą stronę.

Biznesmen oddał samochód do fabrycznego serwisu mini Coopera, gdzie został naprawiony i przystosowany do ruchu we Włoszech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator

Witam.

Ciekawa historia i samochód prezentuje się znakomicie

Cieszę się że podoba Ci się historyjka i model.

Przyznam szczerze że niekiedy ciężko się wymyśla jakąś historyjkę do modelu, by na końcu wszystko do siebie pasowało.

 

W silniku Wiesiek poprawił to co nie było dokładne i nałożył lakier, by móc na to nałożyć wash.

l7ekywv.jpg

Na dach i nadwozie nałożył podkład Mr.Hobby 1500 White.

00yiivb.jpg

Na nadwozie nałożył kolor czerwony GX3 z Mr.Color

AgdRFia.jpg

 

u2owkVz.jpg

 

LEVpQP2.jpg

 

boDCBZu.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator

Witam.

Wiesiek pomalował podkładem boczki na drzwi oraz odnowił chłodnicę... Nie wiem od czego w Mini, była ta chłodnica z przodu przy grillu. Przynajmniej ten element wygląda jak chłodnica, może oleju?

vcLTUr3.jpg

Maska została pomalowana podkładem.

cqxJ8k6.jpg

Na nadwozie, bardziej na zaokrąglenia i większe powierzchnie, naniosłem rozjaśniony kolor czerwony.

hBtpbbM.jpg

W sumie to niewiele widać.

WJ4eS5P.jpg

 

thvnbmn.jpg

 

mKC1cxP.jpg

 

drssMoD.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.