Skocz do zawartości
jawkers

Mini Cooper Mk.1, 1:24 Tamiya

Rekomendowane odpowiedzi

Klasa 3 - Pojazdy cywilne

Kategoria Specjalna 1 - Najlepsza interpretacja tematu konkursowego

Kategoria Specjalna 2 - Najlepsza relacja z prac warsztatowych

Kategoria Specjalna 3 - Najlepszy model w barwach Polski

 

Witam.

 

Podczas trwania konkursu będę prowadził relację z budowy modelu Mini Cooper Mk.1. firmy Tamiya

 

Tytuł relacji to:

"Jesienny Rajd Pojazdów Zabytkowych 2017"

 

Jest to samochód który premierę miał w Październiku (Jesienią), w roku 1959 na "London Motor Show".

Wersja Mk.1 produkowana była do roku 1967.

To tyle z historii.

 

 

Czas na inbox:

 

0s7fzDW.jpg

 

P6Orhnk.jpg

 

6hPTxzy.jpg

 

ibOp3z0.jpg

 

eu0FA1z.jpg

 

sq5ztQo.jpg

 

lIkESQB.jpg

 

IwiRbtG.jpg

 

Plus dodatki wykonane własnoręcznie oraz to co może zostanie jeszcze dokupione.

 

Zapraszam do oglądania oraz komentowania.

Wszystkim życzę miłej zabawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moje ukochane auto.

Od ostatniego, którego posiadałem mam nick - Austin Mini Cooper 998 z 1969 r.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A teraz już praktycznie nie spotykany na drogach. A na dzisiejsze czasy idealnie nadawał by się na miasto, wszędzie zaparkujesz.

Zmieścisz się w każdej "szczelinie"

Jak się nim jeździło, wygodnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kategoria Specjalna 3 - Najlepszy model w barwach Polski

Przekładkę kierownicy będziesz robił czy jedynie polska rejestracja?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Popatrz, nie zauważyłem że on ma kierownicę po prawej stronie.

Głównie chodziło mi o barwy nadwozia biało czerwone, no ale skoro to jest taki problem to z tego zrezygnuje.

Ale na przekładkę może się skuszę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Popatrz, nie zauważyłem że on ma kierownicę po prawej stronie.

Głównie chodziło mi o barwy nadwozia biało czerwone, no ale skoro to jest taki problem to z tego zrezygnuje.

Ale na przekładkę może się skuszę

Dla mnie to nie problem Bardziej właśnie mnie intrygowało, jak anglika pokazać, że jest polski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmieścisz się w każdej "szczelinie"

Jak się nim jeździło, wygodnie?

 

Od szczelin to lepszym specjalistom Smart jest.

 

Miałem 4 sztuki. Nigdy nie narzekałem na wygodę ale zawieszenie miał wczesnoporonne (tam nie ma sprężyn tylko gumowe gruszki) i jak nawet sportowymi autami jeździłem co podobno plomby wyrywają to każde przy Mini miało komfortowe zawieszenie.

4 osoby bez problemu sie mieściły - genialnie zaprojektowane auto. A z silnikiem 1275 nawet bez tuningu mechanicznego 65KM z 600 kg wagi radziło sobie super i miny kierowców wyprzedzanych passerati do dziś mam przed oczami

Największa wada to to, że siedziałeś na takiej wysokości od ziemi, że zawsze byłeś przez każde auto oślepiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dla mnie to nie problem Bardziej właśnie mnie intrygowało, jak anglika pokazać, że jest polski

Jakoś damy radę

Skoro oni dali, to my też damy

2PKNKz2.jpg

 

To wracamy do barw polskich

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dla mnie to nie problem Bardziej właśnie mnie intrygowało, jak anglika pokazać, że jest polski

Jakoś damy radę

Skoro oni dali, to my też damy

2PKNKz2.jpg

 

To wracamy do barw polskich

A no pewnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajny temat się zapowiada. Widzę te auta bardzo często na okolicznych drogach. Bardzo malutkie ale mają swój urok. Powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fajny temat się zapowiada. Widzę te auta bardzo często na okolicznych drogach. Bardzo malutkie ale mają swój urok. Powodzenia

Po nicku domyślam się że w Irlandii?

Obmyślam historyjkę do której opowiadania, będę budował model.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

26 Rajd Polski (PL). 10 eliminacja. 3-6.08.1966r.

Może ten. Wrzuć w Google i dopisz mini Cooper będzie foto czerwonego. Sorki ze nie wstawiłem ale na telefonie jestem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Skleiłem blok silnika i kilka elementów wyciąłem z ramek, następnie usunąłem z nich ślady łączeń połówek formy.

Usunąłem też świece zapłonowe i wywierciłem otwory w korpusie oraz w aparacie zapłonowym.

Zostaną umieszczone tam przewody wysokiego napięcia.

dKZB86D.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

blok silnika musi być czerwony - kolor 1275

skrzynia (pod silnikiem) - żeliwo

pokrywa zaworów czarna

gaźniki - metal z czarną zakrętką na górze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blok silnika musi być czerwony - kolor 1275

A nie zielony?

Wszystkie zdjęcia jakie widziałem to silnik był zielony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zielony to 850

żółty 997 i 998

 

ja kuźwa takie w rękach miałem

 

tu masz 1275 (aluminiowa pokrywa zaworów to dużo młodsza produkcja)

chłodnica cała czarna

 

1280px-BMC_A_Series_1275cc_engine_1996_Mini_SPi.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zdjęcie i wyjaśnienia.

Tan czerwony to naprawde wali po oczach.

Nie miałem styczności z cooperami więc zrobię jak mówisz.

Poztaram się dobrać taką czewień.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czerwień ma być czerwona i tyle.

Tutaj i tak ma być brudno więc kurz (pigmenty) i wash Twoimi przyjacielami są.

 

Tutaj masz trochę zdjęć z Rajdu Polski - startowało 5 Cooper-ów

Zobacz jakie tuzy za kierownicami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napiszę że Tamiya pokombinowała z silnikiem.

 

K0pzRW4.jpg

 

S3V8Pre.jpg

Zdjęcia ze strony http://markfive.republika.pl/bmot/mot1.htm#T11

DX8pMJK.jpg

W zielonym prostokącie zaznaczyłem wzierniki które są w silniku 998

Natomiast w czerwonym zaznaczyłem zaślepki płaszcza wodnego, które dwie są w wersji 1275, a jedna w wersji 998.

Ten silnik składa się z dwóch silników.

 

Na tę chwilę silnik wygląda tak.

t7AtvUx.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Ta strona silnika jest od strony ściany grodziowej.

Silnik już zapodkładowany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Od dzisiaj relację z budowy Mini Coopera będą wam składać Dziennikarka i Serwisant.

Oni opowiedzą wam tytułową historię wątku "Jesienny Rajd Pojazdów Zabytkowych 2017".

BvqAu3F.jpg

Obydwoje fascynują się motoryzacją.

MEGZVzP.jpg

 

Tym czasem na warsztacie:

Silnik zaprzodkowywany, czeka na nałożenie koloru.

IIQ0W5V.jpg

 

956AsYG.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Samochodu jeszcze nie ma a tablice już mam.

 

KP2tYTU.jpg

 

Nie ma to jak zaczynać wszystko od tyłu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.