Skocz do zawartości

An-2 SP-ANO 1:72 Italeri


sebastain

Rekomendowane odpowiedzi

dzięki za podpowiedź. Faktycznie zestaw Parta  z elementami skrzydeł załatwiał by sprawę, i można by go ożenić z tanim trumpkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetny warsztat :D Pokroiłeś Antka aż miło.

Co do modelu Trumpetera - mam go. Jakość zależy od tego czego kto oczekuje od modelu - jeśli składalności i fajnego wyglądu to jest w porządku, jeśli w miarę poprawnej geometrii to jest zgroza i masakra. Przymierzałem się do niego parę razy i odpuściłem, chociaż jak teraz patrzę na ilość poprawek kadłuba zrobionych przez Sebastaina, to może nie jest aż tak dużo gorszy od Italeri.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trumpek został wydany w czasie gdy Italeri/bilek zaprzestały produkcji i jak dla mnie jest po części kopią/klonem Bilka. Każdy ma swoje zady i walety. Odwzorowanie powierzchni skrzydeł i stateczników zdecydowanie Bilek bo subtelniejszy, a w Trąbku są jakieś jajowate zapadliska?! Szklarnia w Bilku jest bardziej kształtna, ale jej montaż jest trudniejszy i umożliwia tylko wersję z oblachowanym sufitem. W Trąbce szklarnia lepiej się dopasowuje i skleja, można wykonać obie wersje (pełna szklarnia lub blacha na suficie), ale kształt obramowania jest skopany. Trąbek zapomniał dodać środkowy panel z przyrządami w kabinie pilotów, który w Bilku przykleja się do tablicy przyrządów. Osłona silnika zdecydowanie lepsza w Bilku z prawidłowymi podziałami bo w Trąbku trzeba trasować na nowo. Śmigło lepsze jest w starym Italeri/Bilku bo w reedycji Italeri dają już podobne do tego co w Trąbku. Rzeźba zbiorników na górnym płacie lepsza w Bilku. Wczesne Italeri/Bilek nie miały slotów i dodane zostały dopiero w zestawie z malowaniami Wietnamskim i Czechosłowackim, gdzie na wypraskach pojawiły się także wyrzutnie rakiet i podwozie zimowe. Trąbek ma lepiej/wygodniej rozwiązane mocowanie zawiasów lotek i klap do skrzydeł, ale Bilek ma subtelniejsze zawiasy tych mocowań. W każdym zestawie ogólnym babolem jest ściana oddzielająca pilotów od przestrzeni transportowej umieszczona za daleko do tyłu, brak wydechu który samemu trzeba dorobić z jakiejś rurki i linia okien bocznych. W Bilku pas okien kładzie się za mocno w kierunku tyłu, a w Trumpku jest prosto, ale za nisko. Pomijam już kwestie geometrii i tym podobnych bo to już zostało obnażone dokumentnie :super: 

To tak po krótce i w załączeniu dodaję linki aby porównać sobie wizualnie zestawy.

https://www.mojehobby.pl/products/AN-2-CHINA-Y-5.html

https://www.mojehobby.pl/products/An-2-Colt.html

https://www.mojehobby.pl/products/ANTONOV-An-2-6926219.html

Edytowane przez Artek82
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za wyczerpująca odpowiedź. Mówiąc tak po chłopsku, powiem, ze patrząc na model zbudowane z obu zestawów, miałem poczucie, że oba trochę odbiegają w proporcjach i wymiarach od oryginału, a z drugiej strony miał bym ochotę zlepić starego poczciwego antka. Faktycznie faktura skrzydeł, zrobiona przez chinczyków jest straszliwa. Chyba zatem poczekam az ktoś zrobi porządnie model tego  bardzo fajnego samolotu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.01.2019 o 13:34, Artek82 napisał:

Trumpek został wydany w czasie gdy Italeri/bilek zaprzestały produkcji  … To tak po krótce i w załączeniu dodaję linki aby porównać sobie wizualnie zestawy. …

Artek, a kiedy ty zaczynasz z Italerką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kjp_a_man napisał:

Artek, a kiedy ty zaczynasz z Italerką?

Jest zaczęta, a w sumie to nawet Kubuś był przymierzany do kadłuba, ale... 

...muszę dobrać i zakupić odpowiednie odcienie farb, dokończyć rozgrzebane tematy (KMZ, ANV, FIC) i kupić gdzieś ciężarówkę czasu bo tego najbardziej brakuje :?

W zeszłym roku udało się dokończyć tylko AOR z Przylepu

20181021_154403.jpg

Edytowane przez Artek82
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Artek82 napisał:

… kupić gdzieś ciężarówkę czasu bo tego najbardziej brakuje :? …

Tak. Ja sobie też nie radzę.

To tak w ramach porządków noworocznych „Paradoks Czasu” (lubimyczytać.plupolujebooka.pl). Utknąłem na drugim rozdziale, ale nawet ten fragment był wart zajrzenia.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Powoli kończę spitfire'a więc może czas odświeżyć Antka.

Mam dylemat. Kadłub pociąłem, żeby zgadzał się  kształtem bardziej niż oryginał ale pojawia się kolejny dylemat. Czy i jak poprawić profil skrzydła? Konsekwentnie należałoby również naprawić ten błąd. Generalnie chodzi o to, że profil znacząco odbiega od kszałtu oryginalnego. A skoro tak "ambitnie" go potraktowałem - to i tu należałoby coś poprawić. Tak to wygląda, jak na zdjęciu.

Myślę, że w krawędź natarcia wkleję paski HIPSu i powoli doszlifuję do jak najbliższego kształtu z rysunku.

 

profil.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kłopotliwe zagadnienie sobie zadałeś.

Jeśli skrzydła nie są jeszcze sklejone, to powinieneś wypełnić przestrzeń wewnątrz, aby uniknąć przetarć i zapadnięć bardzo cienkiego plastiku po szlifowaniu.

Zakładając, że zdjęcia nie przekłamują, powinno wystarczyć solidne zeszlifowanie wypukłości profilu w strefie góra-przód nad krawędzią natarcia. Trudność widzę w uzyskaniu jednolitości profilu na całej rozpiętości i odtworzeniu góry. Może metoda Marudka z RWD-6 przyda Ci się tutaj.

Aha - ustal czy nie zajdzie konieczność dostosowania profilu na łączeniu skrzydeł z kadłubem.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Kłopotliwe zagadnienie sobie zadałeś.
Jeśli skrzydła nie są jeszcze sklejone, to powinieneś wypełnić przestrzeń wewnątrz, aby uniknąć przetarć i zapadnięć bardzo cienkiego plastiku po szlifowaniu.
Zakładając, że zdjęcia nie przekłamują, powinno wystarczyć solidne zeszlifowanie wypukłości profilu w strefie góra-przód nad krawędzią natarcia. Trudność widzę w uzyskaniu jednolitości profilu na całej rozpiętości i odtworzeniu góry. Może metoda Marudka z RWD-6 przyda Ci się tutaj.
Aha - ustal czy nie zajdzie konieczność dostosowania profilu na łączeniu skrzydeł z kadłubem.


Jeśli chcialbym dokladnie odtworzyć profil, to musialbym zrobic nowe skrzydła jak kolega Marudek. Ugiecie płótna na skrzydle zaczyna przed najgruszym miejscem profilu. Jednak myślę, że wypelnienie przedniej części i zeszlifowanie do odpowiedniego kształtu bedzie wystarczające. Z powodu tego kształtu zatrzymałem sie w pracy, bo juz chciałem montować przejściówki skrzydlo-kadłub ale za nic to nie wygladało jak na zdjeciach. Dlatego najpierw wyprowadzę profil skrzydla a potem dopasuję przejscie na kadlubie.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...
  • 5 months later...

Młody się rozchorował, więc sylwester spędzamy w domu. Przy tej okazji wydobyłem Antka. Jak się postaram, to zdążę go skończyć na konkurs w Inowrocławiu.

Dziś pociąłem dolny płat i dokleiłem krawędź spływu górnego płata.

 

IMG_20191231_231054.jpg

IMG_20200101_002621.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.