burzatg Posted November 27, 2018 Share Posted November 27, 2018 Sądzę że tyle na zachęte wystarczy. Publikacja piękna i warta posiadania. Zapomniałem autorów więc już prostuję. Robert Gretzyngier, Wojtek Matusiak, wydawnictwo Stratus. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wokulski Posted November 27, 2018 Author Share Posted November 27, 2018 Dzięki, poszperam jeszcze w internecie co to trzeba podorabiać i jakoś się to ogarnie. Jeśli chodzi o kamuflaż to mam wrażenie, że te nasze MiGi strasznie dużo razy były przemalowywane. W instrukcji do kalkomanii chyba jest takie samo jak w tej książce, ale ręki nie dam sobie uciąć. Sprawdzę jutro i dam znać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazman79 Posted November 28, 2018 Share Posted November 28, 2018 (edited) 8 godzin temu, Wokulski napisał: Dzięki, poszperam jeszcze w internecie co to trzeba podorabiać i jakoś się to ogarnie. Jeśli chodzi o kamuflaż to mam wrażenie, że te nasze MiGi strasznie dużo razy były przemalowywane. W instrukcji do kalkomanii chyba jest takie samo jak w tej książce, ale ręki nie dam sobie uciąć. Sprawdzę jutro i dam znać. Odrazu mogę Ci powiedzieć że jest to dokładnie to samo malowanie co kalka. W tym przypadku w kabinie należy dorobić antenę GPS za zagłówkiem fotela pilota i jego odbiornik który znajdował się po prawej stronie, nad ekranem stacji radiolokacyjnej. I to wszystko co należy zrobić w kabinie pilota. Na zewnątrz samolotu to antena IFF przed wiatrochronem, antena TACAN za osłoną kabiny i anteną mieczową radiostacji oraz światło antykolizyjne. Pod prawą osłoną silnika także jest antena TACAN a pod lewą światło antykolizyjne Edited November 28, 2018 by Tazman79 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wokulski Posted November 28, 2018 Author Share Posted November 28, 2018 22 minuty temu, Tazman79 napisał: Odrazu mogę Ci powiedzieć że jest to dokładnie to samo malowanie co kalka. W tym przypadku w kabinie należy dorobić antenę GPS za zagłówkiem fotela pilota i jego odbiornik który znajdował się po prawej stronie, nad ekranem stacji radiolokacyjnej. I to wszystko co należy zrobić w kabinie pilota. Na zewnątrz samolotu to antena IFF przed wiatrochronem, antena TACAN za osłoną kabiny i za anteną mieczową radiostacji oraz światło antykolizyjne. Pod prawą osłoną silnika także jest antena TACAN a pod lewą światło antykolizyjne No i właśnie czegoś takiego potrzebowałem Dzięki wielkie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazman79 Posted November 28, 2018 Share Posted November 28, 2018 W jakiej konfiguracji będziesz robił ten model? Tzn. z włączonymi czy wyłączonymi silnikami? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wokulski Posted November 28, 2018 Author Share Posted November 28, 2018 56 minut temu, Tazman79 napisał: W jakiej konfiguracji będziesz robił ten model? Tzn. z włączonymi czy wyłączonymi silnikami? Prosto z pudełka, wloty zasłonięte, żaluzje na górze otwarte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazman79 Posted November 28, 2018 Share Posted November 28, 2018 To przydało by się kogoś wsadzić wtedy do kabiny Ew w Mojehobby jest zestaw zywiczny z zamkniętymi żaluzjami, wtedy można zrobić samolot na tzw postoju czyli silniki wyłączone, wloty otwarte, żaluzje zamknięte. Wybór zależy do Ciebie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hello Posted November 28, 2018 Share Posted November 28, 2018 Też będę " paczał " . Wloty zrób bardzo dobrze bo " muchi będą wlatiwać ". Widzę ,że pojawiło się paru nowych Kolegów z ciekawymi tematami . Może i mnie ktoś będzie chciał oglądać ? Pozdrawiam Hello Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wokulski Posted November 28, 2018 Author Share Posted November 28, 2018 53 minuty temu, Tazman79 napisał: To przydało by się kogoś wsadzić wtedy do kabiny Ew w Mojehobby jest zestaw zywiczny z zamkniętymi żaluzjami, wtedy można zrobić samolot na tzw postoju czyli silniki wyłączone, wloty otwarte, żaluzje zamknięte. Wybór zależy do Ciebie Czekaj, czekaj czyli podczas postoju samolot ma zasłonięte wloty i żaluzje? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wokulski Posted November 28, 2018 Author Share Posted November 28, 2018 Druga strona wątku to wypadałoby coś pokazać. Pomalowałem kokpit, kabinka standardowo zamknięta więc raczej symbolicznie. Złożyłem też cały kadłub ze skrzydłami i wlotami powietrza, ogółem spasowanie jest dobre, ale widzę że miejscami trzeba będzie nieco wyprowadzić. Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazman79 Posted November 28, 2018 Share Posted November 28, 2018 Na postoju, kiedy silniki są wyłączone to główne wloty otwarte a żaluzje zamknięte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rymulus Posted November 28, 2018 Share Posted November 28, 2018 5 minut temu, Wokulski napisał: Czekaj, czekaj czyli podczas postoju samolot ma zasłonięte wloty i żaluzje? Na postoju (wyłączone silniki) góra zamknięta a dół otwarty. Widzę, że i w wersji jednomiejscowej trumpek tylko symbolicznie zaznaczył wylot działka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wokulski Posted November 28, 2018 Author Share Posted November 28, 2018 Kiedy w takim razie jest dół zamknięty? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hello Posted November 28, 2018 Share Posted November 28, 2018 Przy starcie np. Hello Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazman79 Posted November 28, 2018 Share Posted November 28, 2018 I przy włączonych silnikach... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wokulski Posted November 28, 2018 Author Share Posted November 28, 2018 Teraz, Tazman79 napisał: I przy włączonych silnikach... Czyli wloty są otwarte, pilot włącza silnik, są zamykane, startuje i w locie znowu otwierane? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazman79 Posted November 28, 2018 Share Posted November 28, 2018 Po oderwaniu się przedniego koła od pasa otwierają się główne wloty powietrza... Generalnie zasada działania tego układu jest bardzo złożona Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hello Posted November 28, 2018 Share Posted November 28, 2018 (edited) W każdym razie bez pilota w kabinie górne żaluzje są zamknięte . Przynajmniej na pewno kiedy zrobisz z uzbrojeniem i przed lotem . Sie czytało forum , się tera wie . Hello Edited November 28, 2018 by Hello 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rymulus Posted November 28, 2018 Share Posted November 28, 2018 Generalnie chodzi o to żeby przez główne wloty nie dostawały się do silników zanieczyszczenia z ziemi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hello Posted November 28, 2018 Share Posted November 28, 2018 Lub głównie wyrzucane różne rzeczy spod przedniego koła , kół . Po to też jest tam gustowny blotniczek w dwóch bodajże wersjach . Polską wersję najlepiej oblukac na fotkach w necie . Nie będzie wątpliwości . Hello Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazman79 Posted November 28, 2018 Share Posted November 28, 2018 Teraz, Hello napisał: Lub głównie wyrzucane różne rzeczy spod przedniego koła , kół . Po to też jest tam gustowny blotniczek w dwóch bodajże wersjach . Polską wersję najlepiej oblukac na fotkach w necie . Nie będzie wątpliwości . Hello Zauważ że niektóre egzemplarze 29-ych od Niemców nie mają tego blotniczka o których pisałeś W wersjach MiGów-29 seryjnie produkowanych w porównaniu z prototypem, przednia goleń została właśnie przesunięta do tyłu żeby nic spod przedniego koła nie wpadło we wloty powietrza. Są zamykane wloty po to żeby nie zassac nic z drogi kołowania, tak jak napisał rymulus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hello Posted November 28, 2018 Share Posted November 28, 2018 Takie coś jak wyżej raczej u Niemców jest nie do wyobrażenia , na wschodzie to i pasazery sobie tak startują . Po prostu . Pozdrawiam Hello Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
burzatg Posted November 28, 2018 Share Posted November 28, 2018 32 minuty temu, Tazman79 napisał: Zauważ że niektóre egzemplarze 29-ych od Niemców nie mają tego blotniczka o których pisałeś No 56 posiada ten błotnik. Co do modelu. Fajnie wyszedł fotel. Zdaje się, że dorabiałeś panel boczny. Swoją drogą to miałem nadzieję, że Trumpek w tej kwestii bardziej się postarał. A co do wlotów u góry to mogą być też i otwarte na ziemi jak pokazuje zdjęcie z podobnego wątku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wokulski Posted November 28, 2018 Author Share Posted November 28, 2018 Wszystko jest w stu procentach out of the box, więc kokpit fabryczny. Co do tych wlotów i żaluzji, zostawiłem jak jest teraz, więcej bym zepsuł niż naprawił. W kokpicie pilota brak, ponieważ nie mam żadnej figurki. Kabinka zamknięta i zamaskowana już. Tak wiem straszny ze mnie frajdolarz... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazman79 Posted November 28, 2018 Share Posted November 28, 2018 18 minut temu, burzatg napisał: No 56 posiada ten błotnik. Co do modelu. Fajnie wyszedł fotel. Zdaje się, że dorabiałeś panel boczny. Swoją drogą to miałem nadzieję, że Trumpek w tej kwestii bardziej się postarał. A co do wlotów u góry to mogą być też i otwarte na ziemi jak pokazuje zdjęcie z podobnego wątku. Tylko zauważ to że mimo wszystko główne wloty są zamknięte... Powtórzę to po raz ostatni. MiG-29 podczas postoju na ziemi, przy włączonych silnikach żaluzje ma zamknięte a główne wloty otwarte. Podczas pracy silników, nie ważne czy samolot stoi czy kołuje to główne wloty ma zamknięte a żaluzje otwarte. Innej opcji nie ma i koniec, kropka... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.