Jump to content

Bell P-39Q-25 Airacobra(01LlWP)gen.pil. F.P.Połynin 1/72 RS Model


crustian
 Share

Recommended Posts

Samolot myśliwski P-39 Aircobra nie był używany jako samolot bojowy w polskich jednostkach lotniczych. Niemniej pewna grupa polskich pilotów miała okazję wykonywać na nim loty. Do tej grupy należeli polscy piloci oblatujący P-39 w jednostce, gdzie dokonywano remontów tych maszyn , oraz ci, którzy dostarczali je po remontach do jednostek bojowych. W Wielkiej Brytanii była to jednostka Nr. 38 stacjonująca Llandow. Inni Polacy zetknęli się z tymi myśliwcami przeprowadzając je lotem w ramach pomocniczego transportu lotniczego Nr.10 FPP w Wielkiej Brytanii oraz Nr.1 ADU/ME Polish Datachment w Afryce na trasie Takorad-Kair.
W ludowym Lotnictwie Polskim, od listopada 1944r., znajdował się jeden egzemplarz w wersji P-39 Q-25o numerze taktycznym 01na usterzeniu pionowym. Używany był on jako samolot dyspozycyjny i w związku z tym nie posiadał uzbrojenia w skrzydłach. Początkowo przydzielony do 2 samodzielnej eskadry sztabowej a od 1946r., w skutek reorganizacji przeniesiony do 2 eskadry 2 specjalnego pułku lotniczego, gdzie pozostał do 1948r. Przez cały czas był samolotem dyspozycyjnym Dowódcy Wojsk Lotniczych. W latach 1944-47 funkcję tą sprawował generał-pilot Fiodor Pietrowicz Połynin.
Po kasacji został przekazany jako pomoc naukowa do Technicznej Szkoły Lotniczej. Drugi egzemplarz przekazało lotnictwo radzieckie do Szkoły Wawelberga-Rottwanda w Warszawie. Oba samoloty posłużyły jako pomoc naukowa do zajęć z konstrukcji płatowca.

AircobraPl 00.JPG

AircobraPl 01.JPG

AircobraPl 02.JPG

AircobraPl 03.JPG

AircobraPl 04.JPG

Link to comment
Share on other sites

...mała przeróbeczka bo blaszka przeznaczona do Academy musi być dopasowana RS Model'a. Wygląda paskudnie ale jestem pełen optymistycznych myśli ?

AircobraPl 10.JPG

AircobraPl 11.JPG

AircobraPl 12.JPG

AircobraPl 13.JPG

Link to comment
Share on other sites

było gdyby wtedy gdy kupowałem byłaby produkowana no i tyle roboty by nie było ? . Wpasowanie przedniej wnęki w kadłub graniczy z cudem ale nie jest niemożliwy, odseparowałem statecznik bo jakoś tak wyglądał "płasko"

AircobraPl 14.JPG

AircobraPl 15.JPG

Link to comment
Share on other sites

21 godzin temu, zegeye napisał:

A co to za kolor którym malujesz to wnętrze?

FS34258: http://federalstandard595.com/34258/

Połączyłem kadłub z płatem, szczeliny zalałem płynną szpachlą, którą ten model kocha...bez niej nie ma co się zabierać do niego

AircobraPl 21.JPG

AircobraPl 22.JPG

Link to comment
Share on other sites

Raczej powinna być 34151 ale teraz to już po ptakach.Tablicę przyrządów przemalowałbym na czarno. Golenie podwozia kolor metalu.

Edited by Xmen
Link to comment
Share on other sites

15 minut temu, Xmen napisał:

Raczej powinna być 34151 ale teraz to już po ptakach.Tablicę przyrządów przemalowałbym na czarno. Golenie podwozia kolor metalu.

Niekoniecznie z tym zielonym...z tablicą i goleniami popatrzę na "kwity" choć za wiele ich nie ma...zawsze można kolor zmienić

Link to comment
Share on other sites

Zrobisz jak uważasz.Śledzę Twoje zmagania z tym modelem bo też będę go robił tylko z Pacyfiku.Są silne naciski żeby był z golizną.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

17 godzin temu, Xmen napisał:

Zrobisz jak uważasz.Śledzę Twoje zmagania z tym modelem bo też będę go robił tylko z Pacyfiku.Są silne naciski żeby był z golizną.

rób rób...ciężka materia ale nie niemożliwa do opanowania, symetria lekko szwankuje no i są niedociągnięcia... ale toć to tylko RS Model...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.