Super Moderator jawkers Napisano 14 Marca 2008 Autor Super Moderator Share Napisano 14 Marca 2008 Witam. Świetny pmysł na chłodnice z tą siatką! jaka to siatka i gdzie ją dostane? Siatkę kupiłem na Allegro w dziale "materiały modelarskie" czy jakoś tak. Siatka jest wielkości 10x20 cm, a wielkość oczka to 0,3mm. EDIT: Panowie, gruby przewód biegnący od osłony zaworów, to przewód do odprowadzanie nadmiaru oleju? I czy Prowadzi on bezpośrednio, do miski olejowej? Zdjęcie umieszczone za zgodą autora zdjęcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 14 Marca 2008 Share Napisano 14 Marca 2008 Przewód ten to odpowietrznik, kończy się na dole silnika, możesz to zobaczyć na fotkach: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator jawkers Napisano 14 Marca 2008 Autor Super Moderator Share Napisano 14 Marca 2008 Dzięki wielkie Tornado. Myślałem, że ten przewód prowadzi do miski olejowej. A już miałem go gotowego, teraz muszę tylko go obciąć w danym miejscu,= i będzie jak znalazł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator jawkers Napisano 15 Marca 2008 Autor Super Moderator Share Napisano 15 Marca 2008 Witam. Dzisiaj poczyniłem małe postępy. Złożyłem te oto elementy. Tulne zawieszenie już gotowe. Silnik otrzymał odpowietrznik, narazie przymiarka na sucho i wygląda jak by był krzywy. W odpowietrzniku, wywierciłem otworek od dołu, żeby było realniej, choć i tak nie będzie tego widać. Alternator otrzymał jeden przewód, jeszcze będzie do alternatora dołączony czerwony przewód doładowania akumulatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 15 Marca 2008 Share Napisano 15 Marca 2008 jawkers, a jak będziesz robił naczepę? W oryginale? Bo ja też myślę o jakimś zestawie rajdowym, ale raczej Citroena. Mam taki pomysł, żeby zrobić wnętrze naczepki, jako warsztat. Ale to odległe plany. A w ogóle, to szukam też do innego projektu kompletnej jednej osi z naczepy (z małymi kołami), ale to inna bajka i też odległe plany. Tak w ogóle, to życzę Ci powodzenia, bo ciekawy projekt zacząłeś. Będę śledził uważnie. Pozdrowienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator jawkers Napisano 17 Marca 2008 Autor Super Moderator Share Napisano 17 Marca 2008 Witam. Jarku myślałem nad otwieraną naczepą oraz wyposarzeniem, jak i kabiną, lecz jeszcze jest chyba dla mnie za wcześnie, na takie eksperymenty dopiero początkuję. Ale pomyślę o tym, nigdy nie wiadomo. A to co dzisiaj zrobiłem. Pomalowałem silnik podkładem. Układ kierowniczy. Wydech i inne przewody. Czy to jest katalizator? Do tej "puszki" dołączony jest wydech, jak i przewód chyba od tyrbo czy coś podobnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
milmak Napisano 17 Marca 2008 Share Napisano 17 Marca 2008 jawkers wg mnie to jest tlumnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Truckerek93 Napisano 17 Marca 2008 Share Napisano 17 Marca 2008 to jest coś a'la tłumik, katalizator znajduje sie w zupełnie innym miejscu, tak mi się wydaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator jawkers Napisano 17 Marca 2008 Autor Super Moderator Share Napisano 17 Marca 2008 Pokarzę, gdzie się mieści ten element. Skan z instrukcji. 1 - To jest chyba katalizator 2 - Wg. waszych podpowiedzi Tłumnik. 3 - Filtr powietrza? 4 - Przewód od "turbo" do tłumnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
voseba Napisano 18 Marca 2008 Share Napisano 18 Marca 2008 1 - tlumnik koncowy 2 - tlumnik/katalizator 3 - filtr powietrza 4 - kolektor wydechowy Pozdrawiam. Seba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Truckerek93 Napisano 18 Marca 2008 Share Napisano 18 Marca 2008 Jeżeli 2 to tłumik to volvo nie może mieć za dużego Euro... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
naman Napisano 18 Marca 2008 Share Napisano 18 Marca 2008 witam:) nie chce sie wymadrzac, ale chcialem co nie co sprecyzowac. po pierwsze: nie katalizator (bo to jest cos zupelnie innego, cos co jest stosowane m.in. w reakcjach chemicznych) tylko reaktor katalityczny, tylko jak zwykle (oczywiscie nikogo nie mam zamiaru obrazac, bron Boze) wolimy, nie wiedziec dlaczego, wszyscy uzywac skrotow, ktore czasami znacza cos innego. po drugie "katalizatory" sa stosowane tylko w silnikach z zaplonem iskrowym (czyli benzyniaki), a to co jest w samochodach z zaplonem samoczynnym (czyt. Diesel) to jest cos innego, ma inna konstrukcje i inne dzialanie w porownaniu z "katalizatorami", ale nie bede sie rozpisywal co i jak. takze to co napisal voseba to jest ok poza tym "katalizatorem" pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Truckerek93 Napisano 18 Marca 2008 Share Napisano 18 Marca 2008 naman więc jeżeli nie jest to katalizator to co to jest?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
naman Napisano 18 Marca 2008 Share Napisano 18 Marca 2008 niestety nie pamietam jak to sie nazywa, ale rowniez tak jak "katalizator" w benzyniakach tak i w Dieslach sluzy do oczyszcza spalin z czastek stalych i substancji szkodliwych zawartych w spalinach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
voseba Napisano 18 Marca 2008 Share Napisano 18 Marca 2008 Zrobił się mały off-topic. A więc nieprawda jest ze katalizatory są tylko w silnikach z zapłonem iskrowym. Reaktor katalityczny (popularna nazwa – katalizator samochodowy) – część układu wydechowego wszystkich współczesnych samochodów osobowych spełniająca funkcję pozasilnikowego systemu zmniejszania ilości szkodliwych składników spalin. Dawniej nie były stosowane ze względu na mało rygorystyczne normy dotyczące emisji spalin. Dziś stosowane są również w innych urządzeniach napędzanych silnikiem spalinowym, ciężarówkach, autobusach, lokomotywach, wózkach widłowych itp. Ma na celu zmniejszenie ilości szkodliwych związków chemicznych w gazach wydechowych. Działanie reaktora opiera się na reakcji substancji zawartych w spalinach z katalizatorem. Optymalne warunki pracy katalizatora dobierane są dzięki sterowaniu silnikiem na podstawie danych z sondy lambda. Przy silnikach o zapłonie iskrowym najczęściej stosuje się reaktory trójfunkcyjne TWC ((en)Three Way Catalyst), które redukują tlenki azotu (NOx) oraz jednocześnie utleniają węglowodory (CH) i tlenek węgla (CO). Aby reakcje te mogły zachodzić równocześnie konieczne jest utrzymywanie współczynnika nadmiaru powietrza na poziomie λ = 1. Przy silnikach o zapłonie samoczynnym stosowane są reaktory utleniające, które powodują utlenienie związków CH i CO. Jednoczesna redukcja NOx jest w tym przypadku niemożliwa ze względu na fakt pracy tych silników na mieszankach ubogich. Źródło wikipedia.pl Trochę informacji ze strony firmy Volvo. Ogólnie o ochronie środowiska: http://www.volvo.com/trucks/poland-market/pl-pl/aboutus/Environment/ Najnowsza technologia zastosowana przez volvo: SCR - selektywna redukcja katalityczna (Selective Catalytic Reduction) http://www.volvo.com/trucks/poland-market/pl-pl/aboutus/Environment/euro4_euro5/scr_technology/ http://www.volvo.com/trucks/poland-market/pl-pl/aboutus/Environment/euro4_euro5/scr_technology/schemat_SCR/ AdBlue http://www.volvo.com/dealers-vtc/pl-pl/VolvoTruckCenter/trucks/environment/euro4_euro5/adBlue.htm Miłej lektury:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator jawkers Napisano 18 Marca 2008 Autor Super Moderator Share Napisano 18 Marca 2008 Witam. Dzięki panowie, już wszystko jasne. Dzisiaj dokonałem kolejne, małe postępy. Pomalowałem wszystkie koła pasowe, zostały jeszcze tylko paski do pomalowania. Ten element służy chyba do podtrzymywania kabiny, podtrzymywania filtru powietrza, i wlotu powietrza. Filtry oleju Chłodnica Układ kierowniczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator jawkers Napisano 19 Marca 2008 Autor Super Moderator Share Napisano 19 Marca 2008 Witam. Panowie, czy moglibyście krótko mi opisać jakiś sposób na pomalowanie piasty koła w feldze? Czy najpierw pomalować piastę, następnie zamaskować i pomalować obręcze, czy jakoś inaczej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinK Napisano 19 Marca 2008 Share Napisano 19 Marca 2008 Najlepiej tak jak to opisuje Bartek Urbański http://www.lkw-urbanski.com/proste_przerobki1.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Edler Napisano 20 Marca 2008 Share Napisano 20 Marca 2008 No kolego przydało by się ubrać pójść na jakiś parking i popatrzeć na trucki i pogadać z kierowcami bo widzę że wiedza coś nie zbyt o tych autach ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator jawkers Napisano 20 Marca 2008 Autor Super Moderator Share Napisano 20 Marca 2008 No kolego przydało by się ubrać pójść na jakiś parking i popatrzeć na trucki i pogadać z kierowcami bo widzę że wiedza coś nie zbyt o tych autach ;] Kto pyta nie błądzi. Skoro wiesz to mógłbyś pomóc. Znam się na osobówkach, z cięzarówkami nie miałem dużo do czynienia w szkole. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator jawkers Napisano 20 Marca 2008 Autor Super Moderator Share Napisano 20 Marca 2008 Witam. Wybaczcie, że post pod postem. Doszedłem do wniosku, po dłuższym namyśle, że szary silnik będzie się zlewał wraz z ramą. Postanowiłem więc zrobić go w kolorze zielonym, a skrzynię w srebrnym. Oto wynik. Pomalowałem też elementy, które mają być w kolorze czarnym. Filtr powietrza. Zbiorniik I kolor szary. Zbiornik paliwa itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Truckerek93 Napisano 21 Marca 2008 Share Napisano 21 Marca 2008 Ciekawie to wygląda, ja postanowiłem zrobić w swoim manku podobne przewody, tylko cholerka fotek znaleźć nie mogę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinzo56 Napisano 21 Marca 2008 Share Napisano 21 Marca 2008 Moim zdaniem przewody na silniku wyszły Tobie b. dobrze. A tak na marginesie to Volvo brzydko maluje silniki, jak sie nie myle Ty robisz silnik tak jak Volvo a ma a taki kolor troche obleśny, no ale jak kto chce... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomaszDudek Napisano 21 Marca 2008 Share Napisano 21 Marca 2008 Super ci idzie ja czekam na nowy zestaw w barwach munari jak by się ktoś natkną na fotki tego trucka to prosze o jakies namiary bo ja tylko jedną znalazłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Truckerek93 Napisano 21 Marca 2008 Share Napisano 21 Marca 2008 jawkers A powiedz skąd ile i za ile zdobyłeś ten drut miedziany??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.