Jump to content

Messerschmitt Bf-109G-6Trop - Revell 1:32


barszczo
 Share

Recommended Posts

Tak, dobrze widzicie. 1:32. Nie oznacza to bynajmniej że zdradziłem "swoją" podziałkę. Tak mi się fajnie robiło włoskiego Gustawa, że postanowiłem zrobić kolejnego. A że trafił się nieco większy Mesiek, a nawet dwa, to decyzja była szybka. Model taki:

001.jpg.7e80aa4518462c0335800b3cea54fd70.jpg

już kilka lat na rynku, pomimo kilku słabych miejsc nie najgorszy. Montex robi maski na dwa fajne włoskie Gustawy, pierwszy to Bf109G6/R6 Trop:

Messerschmitt-Bf-109G6R6Trop-RA-3S23G70SA-70-4-foreground-Cerveteri-Aug-1943-01.jpg.cceb3fcd33112638e40569419aaa4a82.jpg

drugi to Bf109G6 kapitana Ugo Drago:

IMG_9030.jpg.9d4915e755c14bbd69293a2a663b11e2.jpg

Dodatków nie będzie dużo, Eduardowe blaszka do kokpitu i pasy, lufy Mastera i maski Montexu. Prawdopodobnie wymienię też bąble na Airesowe. Model będzie przenitowany.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

I drobne dłubanki na początek, tak trochę od tyłu bo czekam na dodatki. Poskładałem golenie podwozia które jednak biorąc pod uwagę miękkość plastiku wymienię na metalowe, nawierciłem rury wydechowe i przygotowałem łopaty śmigła:IMG_20190802_215545.jpg.cdc93c2eca1dcb3039da8e56dc882ffd.jpg

A tutaj macie dla porównania trzy kołpaki: z lewej Revell, w środku Aires/Quickboost, a z prawej Hasegawa. Revellowy kołpak ma podział w złym miejscu i po sklejeniu trzeba go zaszpachlować. Potem pogłębić właściwą linię podziału u podstawy i drugą w połowie kołpaka. Linia i nity wokół wylotu działka też do usunięcia.IMG_20190802_220119.jpg.4db445ba4713ee8f620b3ac4f5c7ee0e.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

20 godzin temu, barszczo napisał:

Jest to w planach wink4.

Pytałem się o nitowanie, bo moim zdaniem nie powinny być widoczne tym samolocie. I dlatego na gładko zrobiłem jeden z modeli zvezdy w 1/48 za co dostało mi się na tym forum, więc kolejny będzie z nitami. Ja tych nitów niestety nie dostrzegam na fotografiach z II wojny światowej. Jedynie na egzemplarzach bardzo zużytych, muzealnych po renowacji i wrakach coś tam widać:

Bf%20109%20E-1B%20WNr%204034.jpg

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ja do tej pory wychodziłem z tego samego założenia, ale stwierdziłem że model w tej skali bez nitów wyglądałby zbyt płasko. Niekoniecznie trzeba je uwydatniać washem po malowaniu, ale powinny jednak być. Podciągnąłem trochę prace w związku z dwoma wolnymi dniami. Skleiłem i wyszlifowałem kołpak, trochę szpachli jeszcze i będzie gotowy, skończyłem stateczniki poziome i zacząłem walkę z zestawowymi kołami:

IMG_20190805_213620.jpg.56bcaa52bbc5a6523217bd3776d3f909.jpg

Początki nitowania skrzydeł od dołu, część większych nitów jest zestawowa, dorabiam te brakujące:IMG_20190805_213815.jpg.929b350601d0a653dba85a356e6e995b.jpg

I zabawa z górnymi częściami skrzydeł, tutaj miałem zagwozdkę jak wynitować okrąg. Zrobiłem to ostatecznie w minutę z ręki po narysowanej linii. Poszpachlowałem jeszcze zapadliska, których w modelu trochę jednak jest.IMG_20190805_213956.jpg.69c7c4bf8132786177335fbba3717bda.jpg

Edited by barszczo
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Działam dalej z dużym Messerschmittem. Praktycznie zakończone nitowanie dużych powierzchni. Pozostał tylko wierzch skrzydeł i doklejane panele silnika na kadłubie. To dopiero po zakończeniu montażu w całość. Model dostał też wczesny statecznik pionowy:IMG_20190811_190050.jpg.c466c25a9c7a45709f0faa35c9de2dc8.jpg

Małe wloty zdecydowanie lepiej wyglądają z otworami. Zniknęła też alternatywna klapka wlewu oleju:IMG_20190811_190209.jpg.40e3626ebbad1b94d4c10286b47a8f93.jpg

Kołpak gotowy, łopaty poprawione na tyle, na ile się dało. Całość zagruntowana:IMG_20190811_190412.jpg.be37bf44d2166fe763eee78463edd037.jpg

I na koniec kokpit gotowy na poprawki i montaż blaszek. Tutaj bez napinki, będzie zamknięty:IMG_20190811_190642.jpg.f8b130be0bc2d826bf51baf3f49999d0.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, barszczo napisał:

Kilka poprawek, parę drucików i blaszki:IMG_20190818_210402.jpg.a91f957a2aa7ec88ea2c0e7a89b73511.jpg

a na koniec wszystko na szaro:IMG_20190818_233227.jpg.2ecd45cfee5e3c08e32d76572e29dae7.jpg

 

Ten szary to podkład? Bo wnętrze raczej powinno być ciemne RLM 66. Jasnych wnętrz RLM 02 nie było od wersji F.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 19.08.2019 o 15:37, ksc napisał:

Ten szary to podkład? Bo wnętrze raczej powinno być ciemne RLM 66. Jasnych wnętrz RLM 02 nie było od wersji F.

To jest RLM66 Gunze, a właściwie teraz Mr Color. Zdjęcie jest rozjaśnione żeby więcej szczegółów było widać :).

Link to comment
Share on other sites

Kadłub w końcu w jednym kawałku, wklejone wydechy:

IMG_20190829_130710.jpg.b42858fc8030604b6264bbf7cfa80182.jpg

Przygotowane do montażu elementy przodu kadłuba, małe wloty oczywiście z otworami:

IMG_20190829_131000.jpg.cea5799bfc479443aa81f8f4ae076d26.jpg

I nie mogłem sobie odmówić montażu na sucho z kołpakiem śmigła, wygląda nieźle:

IMG_20190829_131304.jpg.174ce9d3888062fe0b8101ebff5b1b68.jpg

I na koniec podebrane z zestawu Hasegawa/Revell gondole z działkami i koła które wyglądają delikatniej niż zestawowe:

IMG_20190829_131422.jpg.228c872a2560cebcc54f5162b9788569.jpg

I jak na zamówienie Aires/Quickboost zapowiedział późny filtr tropikalny do Messerschmittów:

uQDHJZi.jpg.cd7797598923bb006da6747ee4296d1a.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 months later...

Koniec roku za pasem i sumienie mnie ruszyło. Prace przy kokpicie, choć będzie zamknięty pewne standardy trzeba trzymać, zwłaszcza w tej skali. Na początek płyta pancerna pożyczona z Hasegawy, po lewej macie oryginał z Revella:

IMG_20191220_155915.jpg.4baad8d6164eec30aea731b848896449.jpg

Wklejony celownik Quickboosta:

IMG_20191225_225043.jpg.29d89eb106f482b891d64ded4d525c3d.jpg

Taki drobiażdżek, linka ograniczająca wychylenie owiewki:

IMG_20191225_225232.jpg.0c63612def15536d176dfb0f4c7f1165.jpg

I zamontowana płyta pancerna z dodanymi uchwytami:

IMG_20191225_225328.jpg.25ed53db01917649435996d6d192e523.jpg

Bardzo chciałbym wyprowadzić całą bryłę do końca roku, zobaczymy co da się zrobić.

Edited by barszczo
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kadłub ostatecznie zakończony. Kabina planowana jako zamknięta będzie jednak otwarta, spasowanie jest średnie chyba że popełniłem jakiś błąd przy montażu kadłuba. Z chłodnicą oleju też była zabawa. Dołożone żywiczne bąble Airesa, dorobione zaczepy parasola. Do zdjęcia założony kołpak i wlot do sprężarki:

IMG_20200109_220000.jpg.ff15cfd4d643b9c64f1c642c7c2c98e9.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Kolejny etap wnęki podwozia. Wygląda to całkiem, całkiem więc nie będę dorabiał brezentowej osłony zasłaniającej dźwigar. Całość zagruntowana:

IMG_20200209_161936.jpg.5cb897fde85188192cf91ad642960c55.jpg

I kolejny dowód na to że w modelarstwie pośpiech nie jest wskazany ;). Następna nowość Airesa/Quickboosta debiutująca podczas przydługiej budowy tego zestawu i którą już zamówiłem, a wykorzystam z niej siłowniki z zamkami:

31001_rd.jpg.328ad7487229eed6e0baa68f620bc6c6.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Temat nitowania przerabiałem zanim zacząłem go budować. Samolot był szpachlowany i generalnie nity nie powinny być widoczne tak samo jak linie podziału w części ogonowej. Ale jak by to wtedy wyglądało, zwłaszcza na modelu w tak dużej skali  :niemam:.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.