Skocz do zawartości

MiG-23 Academy [1:72]


Michał_86

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jakiś czas temu kupiłem sobie na allegro model MiGa-23 Academy. Od razu wiedziałem że nie chcę robić go z oznaczeniami ZSRR więc po niedługim czasie kupiłem kalki do polskiej wersji.

 

Model jest już prawie ukończony. Chciałem byście zobaczyli głównie mój wash (o ile można to tak nazwać :P). Pierwszy raz zrobiłem linie podziału i jestem bardzo ciekaw jak mi one wyszły

 

Troszke fotek, mam nadzieje że są na tyle wyraźne żeby coś ocenić

image3gi9.th.jpg

 

Może jeszcze raz wlać w nie farbę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotki rzeczywiście słabe ale na tyle wyraźne, że mogę ocenic iż nie trzeba lać więcej washa - jest OK. Biały pas na czas ćwiczeń był świeżo malowany więc tam wash nie powinien być tak wyraźny.

Malowanie to jakiś "Orli Szpon" będzie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten model, i tez kupiłem polskie kalki, i tez będę robił go w srebrnym malowaniu. ktoś na tym forum zamieścił fotkę tego samolotu, świetnie moim zdaniem pomalowanego, i super usyfionego. W sumie to właśnie ten model zainspirował mnie do kupna tego modelu.

Niestety nie pamiętam gdzie to było.

 

Zrób koniecznie większe fotki!!

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spiton

Mam ten model, i tez kupiłem polskie kalki, i tez będę robił go w srebrnym malowaniu.

Proszę nie rób go w srebrnym malowaniu, one były szare ( na początku ) w naszym lotnictwie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że w Babich Dołach MiGi-23 nie stacjonowały ...

Dokładnie Jedyne co łączy n/b 065 z Lotniskiem Babie Doły to pokazy w 1998r.

 

 

 

 

Tylko nie będzie numeru 065 a 007

n/b 007 nie był malowany na szaro – miał „ruski” kamuflaż.

w sumie teraz nie za bardzo mi zależy żeby budować replikę konkretnej jednostki

Ok. Nie czepiam się – to było tak tylko gwoli ścisłości.

 

 

 

 

 

Co do kalek HDLu (co mi kol. spiton przedwczoraj na allegro sprzed nosa zwiną ;) ) To brakuje im chyba godła z gryfem Ale za to jest cała masa napisów eksploatacyjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry za to zwinięcie kalek, ale nie miałem pojęcia, że za nickiem na allegro kryje sie żywy człowiek !!!!! :-)))))))

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie imt, ty masz chyba sporą wiedzę w tym zakresie - jak to było na początku? Kiedyś czytałem, że to był kolor duralu. Potem nastał czas remontów i w WZL3 najpierw pozostawiano je w kolorze naturalnym, a po pewnym czasie przeszli na kolor jasny szaroniebieski („morowe” wdzianka dostawały te remontowane w Rosji i Niemczech). Wynikało by z tego, że kolor „szary” z początku kariery naszych migów 23 to zupełnie inna bajka niż „szary” z np. n/b 065 czy 115 po remoncie głównym. Zamieszane to trochę:hmmm:.

 

A tak przy okazji -. „pod nosem” prawie mam dwa migi 23. Jeden stoi na Politechnice Rzeszowskiej a drugi przy trasie na Tarnów w okolicy Sędziszowa Młp. Tylko jakoś tak nigdy nie ma czasy żeby się tam wybrać .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uff, to będę mógł zrobić naturalnego :-))

Ciekawe co sie robiło z napisami eksploatacyjnymi po takich remontach???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie dostarczone do Polski MIG-23 MF były nosiły jednolite malowanie typowe dla rosyjskich jednostek obrony powietrznej.Cały samolot pokryty był farbą barwy jasnoszarej,dielektryczne osłony radaru,górna cześć statecznika pionowego i inne elementy malowano na ciemno szaro.

Do końca eksploatacji ten ,,fabryczny ,, schemat zachował się na samolotach

021,105,140,141,145,150,152,153.

007 otrzymał kamuflaż dopiero podczas remontu w połowie lat 80-tych w Czugujewie koło Charkowa ,wszystkie samoloty powracające z remontu malowano w kamuflaż

Remonty przeprowadzano w :

Czugujewie - ZSRR

Dreźnie - NRD

Płowdiw - Bułgaria

Na ten temat dużo znajdziesz w Bibliotece Magazynu ,,Lotnictwo Wojskowe,,

nr.1 - MIG-23 wersje myśliwskie i Aeroplan nr.5/6 z 2005r.

96d5652730edcec6m.jpg

Pozdrawiam

Krystek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i się trochę wyjaśniło

 

Czyli spiton, jeśli będziesz chciał zrobić 007 w pierwotnym malowaniu to nie będzie on srebrny tylko jasnoszary. Srebrne (aluminium) będą tylko te remontowane w WZL 3 na początku.

 

Mnie jak na razie odstrasza wizja rycia linii na modelu Zvezdy, „struganiu” statecznika od podstaw i całej masy drobnych przeróbek. Póki co zabezpieczam sobie „front robót”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to było na początku? Kiedyś czytałem, że to był kolor duralu.

 

Samoloty, które przybyły od producenta były w kolorze szarym. Spód kadłuba od wnęki podwozia do dyszy był srebrzysty. Jedynie 23 UB 845 i 846 były pokryte kamuflażem. Pierwsze remonty były przeprowadzane w NRD i tam otrzymały stosowne malowanie zwane drezdeńskim. Wzór taki jak migów niemieckich a kolory to zielony, ciemnozielony, coś co można by określić jako zielono brązowy i spód jasnoniebieski. Około roku 90 rozpoczęły cię remonty w Bułgarii kamo zwane połwdiwskie dwa zielone i brąz oraz remonty w ZSRR kamo czugajewskie dwa zielone i dwa brązowe. W obu przypadkach spód niebieski ale o innym odcieniu.

 

A tak przy okazji -. „pod nosem” prawie mam dwa migi 23. Jeden stoi na Politechnice Rzeszowskiej a drugi przy trasie na Tarnów w okolicy Sędziszowa Młp. Tylko jakoś tak nigdy nie ma czasy żeby się tam wybrać .

Na politechnice jest 460 malowanie bułgarskie, a w okolicy Sędziszowa powinny być 2 migi (012 malowanie bułgarskie i 455 malowanie ZSRR)

 

W WZL 3 malowano na kolor szary, lecz wydaje mi się że nieco jaśniejszy niż był w malowaniu fabrycznym oraz w całości na kolor srebrny. Moim i nie tylko moim zdaniem kamo srebrne było najmniej ciekawe.

 

Ciekawe co sie robiło z napisami eksploatacyjnymi po takich remontach???

 

remontowane w Bułgarii miały napisy w języku rosyjskim, po remontach w ZSRR rosyjskie ale w większości zostały pominięte, remontowane NRD napisy polskie, i po remońcie w WZL napisy polskie.

 

Do końca eksploatacji ten ,,fabryczny ,, schemat zachował się na samolotach

021,105,140,141,145,150,152,153.

 

021 poleciał do WZL na remont lecz nie został wyremontowany. Pozostał w Dęblinie w kolorze fabrycznym (możliwe że do dnia dzisiejszego i gdyby tak było to to byłby jedynym jaki pozostał w malowaniu fabrycznym.

Podobnie było 152 i 153 lecz jaki był ich dalszy los to w tej chwili nie wiem.

 

105, 141, 145, 150, nie doczekały remontu gdyż zostały rozbite.

140 uszkodzony podczas lądowania został przekazany do Oleśnicy jako pomoc naukowa, pozostał w oryginalnym malowaniu do czasu przeprowadzki do Radomia.

 

845 846 zaliczyły 2 remonty. Jak wcześniej wspomiałem przybyły w kamuflażu po 1 remoncie dalej były w kamuflażu (wielobarwnym) natomiast po 2 były już szare.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

140 uszkodzony podczas lądowania został przekazany do Oleśnicy jako pomoc naukowa, pozostał w oryginalnym malowaniu do czasu przeprowadzki do Radomia.

To ten, co stoi na postumencie przed brama wjazdowa na lotnisko?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten. Jest/byl jeszcze jeden MiG-23 w poblizu Radomia. Widzialem go kiedys jadac pociagiem z Deblina. Pamietam ze miedzy Pionkami, a Radomiem - ale gdzie to dokladnie bylo...hmm - moze ktos wie ?

 

Pozdr.

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie zasadnicze są dwie.

 

1. Lepiej „siedzi” w planach

2. W modelu Academy (podobno to hasegawa tylko ze zmienionymi na wklęsłe liniami) siatka linii podziału jest do przerycia. Skoro i tak mam ryć cały model to lepiej mi będzie na gładkim plastiku niż męczyć się ze szpachlą.

 

Nie miałbym problemów ze statecznikiem do MF-a bo Zvezda takiego robiła ale niestety ja się już nie załapałem To były te same wypraski co w MLD z dodanym statecznikiem do MFa (teraz przepakował to Bilek).

 

Coraz bardziej nachodzi mnie ochota na tego 23-go Spróbuje „wystrugać” statecznik – jeśli efekt mnie zadowoli to może...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.