Michał_86 Napisano 29 Marca 2008 Share Napisano 29 Marca 2008 Witam Jakiś czas temu kupiłem sobie na allegro model MiGa-23 Academy. Od razu wiedziałem że nie chcę robić go z oznaczeniami ZSRR więc po niedługim czasie kupiłem kalki do polskiej wersji. Model jest już prawie ukończony. Chciałem byście zobaczyli głównie mój wash (o ile można to tak nazwać :P). Pierwszy raz zrobiłem linie podziału i jestem bardzo ciekaw jak mi one wyszły Troszke fotek, mam nadzieje że są na tyle wyraźne żeby coś ocenić Może jeszcze raz wlać w nie farbę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Marca 2008 Share Napisano 29 Marca 2008 Fotki rzeczywiście słabe ale na tyle wyraźne, że mogę ocenic iż nie trzeba lać więcej washa - jest OK. Biały pas na czas ćwiczeń był świeżo malowany więc tam wash nie powinien być tak wyraźny. Malowanie to jakiś "Orli Szpon" będzie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 29 Marca 2008 Share Napisano 29 Marca 2008 Mam ten model, i tez kupiłem polskie kalki, i tez będę robił go w srebrnym malowaniu. ktoś na tym forum zamieścił fotkę tego samolotu, świetnie moim zdaniem pomalowanego, i super usyfionego. W sumie to właśnie ten model zainspirował mnie do kupna tego modelu. Niestety nie pamiętam gdzie to było. Zrób koniecznie większe fotki!! Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Marca 2008 Share Napisano 29 Marca 2008 spiton Mam ten model, i tez kupiłem polskie kalki, i tez będę robił go w srebrnym malowaniu. Proszę nie rób go w srebrnym malowaniu, one były szare ( na początku ) w naszym lotnictwie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michał_86 Napisano 29 Marca 2008 Autor Share Napisano 29 Marca 2008 Malowanie jest takie: http://wp.scn.ru/en/ww3/f/37/29/0/3 Tylko nie będzie numeru 065 a 007, w sumie teraz nie za bardzo mi zależy żeby budować replikę konkretnej jednostki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Marca 2008 Share Napisano 29 Marca 2008 Tylko, że w Babich Dołach MiGi-23 nie stacjonowały ... . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KRYSTEK Napisano 29 Marca 2008 Share Napisano 29 Marca 2008 Migi -23 w Polskim lotnictwie używane były tylko przez 28 Słupski Pułk Lotnictwa Myśliwskiego. Obojętnie jakie malowanie w polskich barwach , zawsze wyjdzie 28 PLM ze Słupska. Krystek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 29 Marca 2008 Share Napisano 29 Marca 2008 szare......szary to sie dopiero syfi :-)))))) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 30 Marca 2008 Share Napisano 30 Marca 2008 Maszynka fajna, mój pierwszy wash na mig-23 wyszedł gorzej. Przydałyby się lepsze zdjęcia. PZdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
riddick Napisano 30 Marca 2008 Share Napisano 30 Marca 2008 Tylko, że w Babich Dołach MiGi-23 nie stacjonowały ... Dokładnie Jedyne co łączy n/b 065 z Lotniskiem Babie Doły to pokazy w 1998r. Tylko nie będzie numeru 065 a 007 n/b 007 nie był malowany na szaro – miał „ruski” kamuflaż. w sumie teraz nie za bardzo mi zależy żeby budować replikę konkretnej jednostki Ok. Nie czepiam się – to było tak tylko gwoli ścisłości. Co do kalek HDLu (co mi kol. spiton przedwczoraj na allegro sprzed nosa zwiną ;) ) To brakuje im chyba godła z gryfem Ale za to jest cała masa napisów eksploatacyjnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 30 Marca 2008 Share Napisano 30 Marca 2008 Sorry za to zwinięcie kalek, ale nie miałem pojęcia, że za nickiem na allegro kryje sie żywy człowiek !!!!! :-))))))) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michał_86 Napisano 30 Marca 2008 Autor Share Napisano 30 Marca 2008 n/b 007 nie był malowany na szaro – miał „ruski” kamuflaż. Wiem, widziałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roobert Napisano 30 Marca 2008 Share Napisano 30 Marca 2008 Italeri 1/48 Pierwszy wash w życiu olejnymi. I faktycznie instrukcja podawała babie Doły prosto z pudła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
imt Napisano 30 Marca 2008 Share Napisano 30 Marca 2008 n/b 007 nie był malowany na szaro – miał „ruski” kamuflaż. do czasu 1 remontu był szary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
riddick Napisano 30 Marca 2008 Share Napisano 30 Marca 2008 No właśnie imt, ty masz chyba sporą wiedzę w tym zakresie - jak to było na początku? Kiedyś czytałem, że to był kolor duralu. Potem nastał czas remontów i w WZL3 najpierw pozostawiano je w kolorze naturalnym, a po pewnym czasie przeszli na kolor jasny szaroniebieski („morowe” wdzianka dostawały te remontowane w Rosji i Niemczech). Wynikało by z tego, że kolor „szary” z początku kariery naszych migów 23 to zupełnie inna bajka niż „szary” z np. n/b 065 czy 115 po remoncie głównym. Zamieszane to trochę. A tak przy okazji -. „pod nosem” prawie mam dwa migi 23. Jeden stoi na Politechnice Rzeszowskiej a drugi przy trasie na Tarnów w okolicy Sędziszowa Młp. Tylko jakoś tak nigdy nie ma czasy żeby się tam wybrać . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 30 Marca 2008 Share Napisano 30 Marca 2008 Uff, to będę mógł zrobić naturalnego :-)) Ciekawe co sie robiło z napisami eksploatacyjnymi po takich remontach??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KRYSTEK Napisano 30 Marca 2008 Share Napisano 30 Marca 2008 Wszystkie dostarczone do Polski MIG-23 MF były nosiły jednolite malowanie typowe dla rosyjskich jednostek obrony powietrznej.Cały samolot pokryty był farbą barwy jasnoszarej,dielektryczne osłony radaru,górna cześć statecznika pionowego i inne elementy malowano na ciemno szaro. Do końca eksploatacji ten ,,fabryczny ,, schemat zachował się na samolotach 021,105,140,141,145,150,152,153. 007 otrzymał kamuflaż dopiero podczas remontu w połowie lat 80-tych w Czugujewie koło Charkowa ,wszystkie samoloty powracające z remontu malowano w kamuflaż Remonty przeprowadzano w : Czugujewie - ZSRR Dreźnie - NRD Płowdiw - Bułgaria Na ten temat dużo znajdziesz w Bibliotece Magazynu ,,Lotnictwo Wojskowe,, nr.1 - MIG-23 wersje myśliwskie i Aeroplan nr.5/6 z 2005r. Pozdrawiam Krystek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
riddick Napisano 30 Marca 2008 Share Napisano 30 Marca 2008 No i się trochę wyjaśniło Czyli spiton, jeśli będziesz chciał zrobić 007 w pierwotnym malowaniu to nie będzie on srebrny tylko jasnoszary. Srebrne (aluminium) będą tylko te remontowane w WZL 3 na początku. Mnie jak na razie odstrasza wizja rycia linii na modelu Zvezdy, „struganiu” statecznika od podstaw i całej masy drobnych przeróbek. Póki co zabezpieczam sobie „front robót” Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
imt Napisano 30 Marca 2008 Share Napisano 30 Marca 2008 jak to było na początku? Kiedyś czytałem, że to był kolor duralu. Samoloty, które przybyły od producenta były w kolorze szarym. Spód kadłuba od wnęki podwozia do dyszy był srebrzysty. Jedynie 23 UB 845 i 846 były pokryte kamuflażem. Pierwsze remonty były przeprowadzane w NRD i tam otrzymały stosowne malowanie zwane drezdeńskim. Wzór taki jak migów niemieckich a kolory to zielony, ciemnozielony, coś co można by określić jako zielono brązowy i spód jasnoniebieski. Około roku 90 rozpoczęły cię remonty w Bułgarii kamo zwane połwdiwskie dwa zielone i brąz oraz remonty w ZSRR kamo czugajewskie dwa zielone i dwa brązowe. W obu przypadkach spód niebieski ale o innym odcieniu. A tak przy okazji -. „pod nosem” prawie mam dwa migi 23. Jeden stoi na Politechnice Rzeszowskiej a drugi przy trasie na Tarnów w okolicy Sędziszowa Młp. Tylko jakoś tak nigdy nie ma czasy żeby się tam wybrać . Na politechnice jest 460 malowanie bułgarskie, a w okolicy Sędziszowa powinny być 2 migi (012 malowanie bułgarskie i 455 malowanie ZSRR) W WZL 3 malowano na kolor szary, lecz wydaje mi się że nieco jaśniejszy niż był w malowaniu fabrycznym oraz w całości na kolor srebrny. Moim i nie tylko moim zdaniem kamo srebrne było najmniej ciekawe. Ciekawe co sie robiło z napisami eksploatacyjnymi po takich remontach??? remontowane w Bułgarii miały napisy w języku rosyjskim, po remontach w ZSRR rosyjskie ale w większości zostały pominięte, remontowane NRD napisy polskie, i po remońcie w WZL napisy polskie. Do końca eksploatacji ten ,,fabryczny ,, schemat zachował się na samolotach021,105,140,141,145,150,152,153. 021 poleciał do WZL na remont lecz nie został wyremontowany. Pozostał w Dęblinie w kolorze fabrycznym (możliwe że do dnia dzisiejszego i gdyby tak było to to byłby jedynym jaki pozostał w malowaniu fabrycznym. Podobnie było 152 i 153 lecz jaki był ich dalszy los to w tej chwili nie wiem. 105, 141, 145, 150, nie doczekały remontu gdyż zostały rozbite. 140 uszkodzony podczas lądowania został przekazany do Oleśnicy jako pomoc naukowa, pozostał w oryginalnym malowaniu do czasu przeprowadzki do Radomia. 845 846 zaliczyły 2 remonty. Jak wcześniej wspomiałem przybyły w kamuflażu po 1 remoncie dalej były w kamuflażu (wielobarwnym) natomiast po 2 były już szare. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 30 Marca 2008 Share Napisano 30 Marca 2008 Ja mam Academy :-)) linie wklęsłe :-)) I niedrogo :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
riddick Napisano 30 Marca 2008 Share Napisano 30 Marca 2008 Ja mam Academy :-)) linie wklęsłe :-)) I niedrogo :-) A ja tam dalej wolę Zvezde (ma kilka swoich zalet ) imt i KRYSTEK - dzięki za wyjaśnienie kilku spraw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majek Napisano 30 Marca 2008 Share Napisano 30 Marca 2008 140 uszkodzony podczas lądowania został przekazany do Oleśnicy jako pomoc naukowa, pozostał w oryginalnym malowaniu do czasu przeprowadzki do Radomia. To ten, co stoi na postumencie przed brama wjazdowa na lotnisko? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PKD4GA Napisano 30 Marca 2008 Share Napisano 30 Marca 2008 Ten. Jest/byl jeszcze jeden MiG-23 w poblizu Radomia. Widzialem go kiedys jadac pociagiem z Deblina. Pamietam ze miedzy Pionkami, a Radomiem - ale gdzie to dokladnie bylo...hmm - moze ktos wie ? Pozdr. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 30 Marca 2008 Share Napisano 30 Marca 2008 A ja tam dalej wolę Zvezde (ma kilka swoich zalet ) Jakie??? Pytam bo nie wiem. :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
riddick Napisano 30 Marca 2008 Share Napisano 30 Marca 2008 Takie zasadnicze są dwie. 1. Lepiej „siedzi” w planach 2. W modelu Academy (podobno to hasegawa tylko ze zmienionymi na wklęsłe liniami) siatka linii podziału jest do przerycia. Skoro i tak mam ryć cały model to lepiej mi będzie na gładkim plastiku niż męczyć się ze szpachlą. Nie miałbym problemów ze statecznikiem do MF-a bo Zvezda takiego robiła ale niestety ja się już nie załapałem To były te same wypraski co w MLD z dodanym statecznikiem do MFa (teraz przepakował to Bilek). Coraz bardziej nachodzi mnie ochota na tego 23-go Spróbuje „wystrugać” statecznik – jeśli efekt mnie zadowoli to może... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.