Jump to content

IBG 1/72 PzKpfw IV


Klapouch
 Share

Recommended Posts

Panowie 

ponieważ w moim ostatnim warsztacie wytknęliście mi słabość w malowaniu gąsienic i cieniowaniu całości T34 postanowiłem popróbować to ostatnie w mniejszej (tańszej) skali. 
 

Wkleiłem wieżę, położyłem szary podkład, na to czarny i biały kolor. W końcu german grey. Wyglada to jak na zdjęciu. Czy mogę położyć lakier i filtr? Czy coś poprawić? W T34 również wydawało mi się, że cieniowanie jest widoczne, ale potem się stłumiło, a na zdjęciach to w ogóle zniknęło. 
 

 

191518D9-42ED-474F-9BD2-FA7C01FD2871.jpeg

872320B4-DABE-4625-83F6-7176B573F1DE.jpeg

AFF5B67B-C8FD-4759-9B06-571F870DF866.jpeg

Edited by Klapouch
Link to comment
Share on other sites

Ooo to 72 jeszcze nie umarło wszystek?? :haha: Na czołgach sie nie znam, ale na malowaniu trochę tak. Za mało kontrastu, jak dasz na to lakier filtry obitki kurze i inne cuda na kiju, nic z tego niebedzie widać. Odważniej z kontrastem i płynniejsze przejścia, no  i rzadszą farbą. Sam koncept rozjaśnień jest dla mnie nieco niejasny, ale to insza inszość.

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, M.A.V. napisał:

ja to znów nie o malowaniu - albo mnie wzrok myli albo widzę grubaśne niewyszlifowane łączenie form na lufie  :rozga:

Orzeszku - racja. Do poprawy. 

8 godzin temu, Szydercza Gała napisał:

Ooo to 72 jeszcze nie umarło wszystek?? :haha: Na czołgach sie nie znam, ale na malowaniu trochę tak. Za mało kontrastu, jak dasz na to lakier filtry obitki kurze i inne cuda na kiju, nic z tego niebedzie widać. Odważniej z kontrastem i płynniejsze przejścia, no  i rzadszą farbą. Sam koncept rozjaśnień jest dla mnie nieco niejasny, ale to insza inszość.

Ok. Spróbuje. Koncept jest taki, że każda płaszczyzna jest ciemniejsza na zewnątrz a rozjaśniona w środku. Jak można inaczej ? No ale teraz konkret - obwód jadę na czarno, środek na biało a to co jest zostawiam jako kolor bazowy? Czy wszystko pod podkład i malować jeszcze raz ?

Edited by Klapouch
Link to comment
Share on other sites

Jedz od nowa, będzie łatwiej. Modulacja panelowa powiadasz, można i tak, osobiście nie jestem fanem, ale czemu nie? Jeżeli nie masz wprawy, a widzę że nie masz, pomaluj całość na czarno, a potem wyciagaj. Możesz też odpuścić czarny, w końcu to 72, jak zrobisz zbyt ciemne wyjdzie czarny glut. Jeżeli malujesz tamijuniami to walnij wszystko xf63. Użyj tej bazy jako najgłębszego cienia i rozjasniaj. Możesz na końcu zblendowac całość mgiełka rozjaśnionej bazy.

Link to comment
Share on other sites

Kontrast lepszy, ale przejścia tych kolorów muszą być płynne, tak jak go zrobiłeś to można to zrobić pędzlem. Potrzebujesz  co najmniej 3 odcienie, a do gaszenia/blendowania na końcu czwarty. Im więcej tym lepiej. W 35 potrzebowalbys pewnie z 5 odcieni, bo powierzchnię są wieksze. Mogę jedynie powiedzieć z własnego doświadczenia, że farba do takiej roboty powinna być rozcieńczona 10:1 ( przy pracy tamijunia fukawką z dyszą 0.2 mm ) Co tu dużo gadać, praktyka czyni miSZCZa, myj i a piat od nowa :wink:

 

PS poważnie przemyślałbym wybór tego typu modulacji/oświetlenia, takie kanciaki dają bardzo fajne możliwości zabawy kolorem....

Edited by Szydercza Gała
Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, Szydercza Gała napisał:

Kontrast lepszy, ale przejścia tych kolorów muszą być płynne, tak jak go zrobiłeś to można to zrobić pędzlem. Potrzebujesz  co najmniej 3 odcienie, a do gaszenia/blendowania na końcu czwarty. Im więcej tym lepiej. W 35 potrzebowalbys pewnie z 5 odcieni, bo powierzchnię są wieksze. Mogę jedynie powiedzieć z własnego doświadczenia, że farba do takiej roboty powinna być rozcieńczona 10:1 ( przy pracy tamijunia fukawką z dyszą 0.2 mm ) Co tu dużo gadać, praktyka czyni miSZCZa, myj i a piat od nowa :wink:

 

PS poważnie przemyślałbym wybór tego typu modulacji/oświetlenia, takie kanciaki dają bardzo fajne możliwości zabawy kolorem....

Spróbuję tak rozcieńczyć. Do tej pory robiłem mniej więcej 5:7. Nie lubię jak mi się rozlewa, ale zmniejszę ciśnienie i zobaczymy. 
 

6 godzin temu, Thalgonis napisał:

To ja tu wrzucę taką „podpowiedź” która mi bardzo pomogła przy nauce modulacji :) 

ngYOP.thumb.jpg.4c10e17e0b0679d7e3c376f65b6f9ee8.jpg

Co do sposobu modulacji, może rzeczywiście panelowe nie jest najszczęśliwsze. Spróbuje tego pierwszego. 
 

Trochę mam obawy przed myciem, że farba nie zejdzie we wszystkich zakamarkach i zrobi się bardzo brzydkie to wszystko. 

Link to comment
Share on other sites

No lepiej, ale cały czas osiágasz zero-jedynkowy wynik. PŁYNNIE. Popatrz sobie na to co robi Spotter, albo mojego T-26, akurat skończyłem ten etap. Mgła na koniec tez 10:1 ale nie xf63, tylko czymś pośrednim pomiedzy xf63 a najjaśniejszym czego użyłes przy hajlajtach. Dlatego do etapu mgły, nie musisz się przejmować że kontrast jest zbyt duży. Tym pośrednim wyrównujesz i wygładzasz efekt. Ale płynności tylko w tym etapie nie uzyskasz, ta ostatnia mgiełka, to tylko taki filtr, zeby sie wszystko zblendowało i nabrało wspólnego odcienia. Nie wiem czy to co pisze ma jakiś sens, łatwiej to pokazać niz wytłumaczyc :haha: 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Jakbym się przez następnych kilka dni nie odzywał to znaczy, że wpadłem w rozpacz i połknąłem dziada bolejąc wszakże nad jego miernym cieniowaniem. 
 

Jednak póki to nie nastąpi to dobrze byłoby widzieć może jak stworzyć odcienie (może tu jest problem). Mam XF63, oprócz tego xf2, xf1, xf18, xf56, xf82, xf8 - z tego coś się da zrobić? 

Link to comment
Share on other sites

Też kanciasty i kolor też jakoś podobny. Maskowanie taśmą, starą kartą lojalnościową lub maską w płynie i można robić wyraźne precyzyjne odcięcia. Od 12:30 minuty zaczyna się zabawa.

 

Edited by TAW
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Jest coraz lepiej. Ten czarny jest niepotrzebny, XF63 jest wystarczająco ciemny jako cień. Odgraniczaj porządnie załamania płyt, ja zawsze robię sobie zasłonkę z kawałka taśmy tamijuni i kawałka papieru doklejonego do połowy szerokości taśmy (6mm). Nie rozumiem dlaczego rozjaśniasz całe te włazy w ścianach wieży. Albo cieniuj je jako część całości ściany, albo jakoś inaczej, ale cieniu je a nie tylko wal na nie rozjaśnienie. Kiedy rozjaśniasz pierwszym kolorem pamiętaj że musisz solidnie pokryć połowę panelu, a mgiełką wjechać do 2/3 a nawet 3/4 jego wysokości. Wtedy kolejnym kolorem solidnie pokrywasz 1/3 a wychodzisz mgłą do połowy... to oczywiście przy 3 kolorach. Walcz dalej.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.