cayman Posted November 28, 2020 Share Posted November 28, 2020 (edited) Teraz na warsztat wszedł kolejny motor a mianowicie Kawasaki Ninja H2 Carbon Tamki z zestawem waloryzacyjnym Top Studio i innymi dodatkami . Na pierwszy rzut poszła rama. Według instrukcji ramę powinno się pomalować najpierw kolorem srebrnym a w następnym etapie zielonym clearem. Po przejrzeniu fotek referencyjnych ta propozycja mnie nie przekonała . Postanowiłem sam dorobić kolor. Zrobiłem mixa , 80% Green Gunze GX3 ( jest trochę ciemniejszy od Park green Tamki ) 20% Silvera przez co rozjaśniał i wyszło ziarno metaliczne . Mixem pomalowałem ramę a następnie na to dałem Clear gelb Gunze C z dodaną kropelką mixa i na koniec clear . Wyszło zielono żółte Candy. Oryginał i z mojej lakierni wyszedł żuczek leśny rama w rozjaśniona w świetle i żuczek leśny Edited November 28, 2020 by cayman 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cayman Posted December 2, 2020 Author Share Posted December 2, 2020 (edited) Zabawa z malowaniem felgi . Tu moje pytanie do Kolegów w szczególności początkujących czy znają sposoby-metody na pomalowanie takiej felgi , wyłączając malowanie pędzlem lub markerem ??? Ja znam trzy metody-procesy malowania. To oryginał a to mój twór Edited December 4, 2020 by cayman 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartas89 Posted December 2, 2020 Share Posted December 2, 2020 Ja bym to zrobił Molotovem Podziel się tymi trzema sposobami. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cayman Posted December 3, 2020 Author Share Posted December 3, 2020 6 minut temu, Bartas89 napisał: Ja bym to zrobił Molotovem . 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dorotka Posted December 3, 2020 Share Posted December 3, 2020 7 godzin temu, cayman napisał: Nawijaj, nie kryguj się Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartas89 Posted December 3, 2020 Share Posted December 3, 2020 12 godzin temu, Bartas89 napisał: Ja bym to zrobił Molotovem Podziel się tymi trzema sposobami. A śruby też molotovem, ale z pędzla. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
toled Posted December 3, 2020 Share Posted December 3, 2020 (edited) Uwaga duża dawka filozofowania: Będąc amatorem przejechałbym to pędzlem i X11, gdybym jednak był średniozaawansowanym amatorem, wiedziałbym, że jest coś takiego jak Mołotow i bym tym przejechał bez zbędnego męczenia się. Jednak jako zaawansowany i rozsądny modelarz dokładnie przypatrzyłbym się temu zdjęciu i zauważył, że to nie jest lustrzany chrom, więc nie mogę użyć Mołotowa. Skończyłoby się więc na stylu japońskim - wszystko dokładnie bym zamaskował i psiknął Xtreme Metal - matt aluminium A śruby odcieniem Chrome z pędzla Ewentualnie kombinowałbym z maskowaniem jakimś porządnym maskolem A gdybym coś schrzanił, to również w stylu japońskim bym popełnił Seppuku Edited December 3, 2020 by toled 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dorotka Posted December 3, 2020 Share Posted December 3, 2020 A ja bym zaczął od wymiany wentyla, ba ma on tyle wspólnego z oryginałem co nic 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartas89 Posted December 3, 2020 Share Posted December 3, 2020 Godzinę temu, toled napisał: Jednak jako zaawansowany i rozsądny modelarz dokładnie przypatrzyłbym się temu zdjęciu i zauważył, że to nie jest lustrzany chrom, więc nie mogę użyć Mołotowa. Można użyć molotova i go spalcować w rękawiczce to nie będzie się błyszczał Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dorotka Posted December 3, 2020 Share Posted December 3, 2020 13 minut temu, Bartas89 napisał: Można użyć molotova i go spalcować w rękawiczce to nie będzie się błyszczał Palcówka z Mołotowem.... Normalnie za stary na to jestem 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
radziu_82 Posted December 3, 2020 Share Posted December 3, 2020 Ciekawi mnie, jaki efekt by się uzyskało pokrywając felgi szlagmetalem (aluminium). Nie wiem co prawda, jakby się to ułożyło na śrubach. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cayman Posted December 4, 2020 Author Share Posted December 4, 2020 (edited) No dobra Pany , koła skończyłem. A teraz trzy metody mi znane poza paćkaniem Mołotowem lub innym markerem oraz pędzlem .... a potem milion korekt. Metoda nr.1 ogólnie znana 1. Przygotowujemy powierzchnię do lakierowania . 2. Lakierujemy metalizerem bądź dobraną farbą w danym kolorze . 3.Maskujemy taśmami maskującymi powierzchnię ,która ma zostać w danym kolorze (patrz punkt.2) Najlepsze taśmy jakie znam to taśmy firmy AIZU , cienkie ,dobrze trzymające się powierzchni i występują w paru wymiarach szerokości 0,3 0,7 1,0 1,5 2 i 2,5mm 4. Lakierujemy całość następnym kolorem, a następnie i to najlepiej po paru minutach , odklejamy delikatnie taśmy maskujące W przypadku tych felg, a w szczególności felgi tylnej metoda bardzo pracochłonna przy oklejaniu taśmami (docinanie kawałek po kawałku) i bez gwarancji, że farba nie podeszła pod taśmę. Metoda nr.2 1. Przygotowujemy powierzchnię do lakierowania . 2. Lakierujemy metalizerem ( nie ścieralnym ) bądź dobraną farbą (poza emalią ) w danym kolorze . 3. Dobrze rozcieńczoną emalią całość lakierujemy następnym kolorem . Zaznaczam że malowanie emalią z aero to wyższa szkoła jazdy. 4.Po wyschnięciu ( tu się nie musimy spieszyć bo emalia długo schnie) nasączamy wacik rozcieńczalnikiem do emalii i pocieramy delikatnie po powierzchni tak aby uzyskać zamierzony efekt, ( wacik brudny regularnie zmieniamy na nowy). Metoda nr.3 z której skorzystałem przy felgach 1. Musimy się zaopatrzyć w folię samoprzylepną firmy Bare-Metal-Foil ( różne kolory) . Folia tej firmy ma bardzo cienką grubość i trzeba uważać przy odklejaniu z arkusza i dalszej aplikacji na daną powierzchnię. 2.Przygotowujemy powierzchnię do lakierowania . Powierzchnia musi być gładka bo ta folia nie wybacza !!! 3.Z taśmy maskującej robimy formatki - szablony powierzchni do oklejenia ,które nanosimy na folię i skalpelem wycinamy formę do przyklejenia na daną powierzchnię ( w przypadku tylnej felgi pięć sztuk w kształcie litery Y z foli imitującej Aluminium ). 4. Przyklejamy folię na powierzchnię elementu i wacikiem pocieramy tak aby folia dobrze przyległa .Nie musimy się martwić naddatkami bo folia jest bardzo cienka i farba ,którą będziemy później malować zlikwiduje tzw.schodek. 5. Malujemy całość kolorem docelowym i tu rodzaj farby nie ma znaczenia ( emalia, akryl, celulozowa ). 6.Nasączamy wacik rozcieńczalnikiem dedykowanym do danej farby i pocieramy delikatnie po powierzchni , którą oklejaliśmy folią tak aby uzyskać zamierzony efekt. ( wacik brudny regularnie zmieniamy na nowy) . Tą folią można też robić maskowania elementów trudnych do oklejenia nawet najlepszymi taśmami . np. przygotowanie pod malowanie uszczelek szyb bądź listw bocznych i dachowych w modelach aut. Przyklejamy kawałek foli ,pocieramy wacikiem( można też użyć wykałaczki do zębów jak trzeba wejść w linię podziału) ,odcinamy naddatek skalpelem a resztę maskujemy taśmą. Malujemy daną część elementu a potem delikatnie ściągamy maskowanie . Tak maskowałem to Ferrari ,żeby później pomalować listwę szyby ALC chrom. a w tym 300 SL-u odwrotnie , folią chrom okleiłem wszystkie listwy. I to chyba by było na tyle. Edited December 4, 2020 by cayman 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dorotka Posted December 4, 2020 Share Posted December 4, 2020 Przestań szpanować i popraw ten wentyl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cayman Posted December 4, 2020 Author Share Posted December 4, 2020 1 godzinę temu, Dorotka napisał: Przestań szpanować i popraw ten wentyl A co mam zrobić z tym dziwolągiem, w oryginale jest założony wzdłuż osi a Tamka dała w poprzek. Mogę go odciąć i dać tradycyjny . Może to dobra myśl bo mnie też wk....ją te wyntyle. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dorotka Posted December 4, 2020 Share Posted December 4, 2020 25 minut temu, cayman napisał: A co mam zrobić z tym dziwolągiem, w oryginale jest założony wzdłuż osi a Tamka dała w poprzek. Mogę go odciąć i dać tradycyjny . Może to dobra myśl bo mnie też wk....ją te wyntyle. Cokolwiek będzie lepsze niż to co jest. Szkoda takich kół dla takich wentyli Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
toled Posted December 4, 2020 Share Posted December 4, 2020 Odetnij i go obróć Albo kombinuj z jakimiś złączkami 90stopni. Bo ten wyżej ma rację - te koła są za dobra na złe wentyle Z folią BMF to mnie zaskoczyłeś, nigdy bym nie wpadł, by jej tutaj użyć 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cayman Posted December 4, 2020 Author Share Posted December 4, 2020 1 godzinę temu, toled napisał: Odetnij i go obróć Albo kombinuj z jakimiś złączkami 90stopni. Bo ten wyżej ma rację - te koła są za dobra na złe wentyle Z folią BMF to mnie zaskoczyłeś, nigdy bym nie wpadł, by jej tutaj użyć Tak ,trzeba będzie zrobić operację na ,,otwartym sercu" ,ale to już nie pierwszy raz i na pewno nie ostatni.Spróbuję go obrócić a jak się nie uda do dam tradycyjne. Patent z folią jak i maskowanie nią parę ładnych lat temu wymyśliłem sam ,ale najpierw sprawdziłem czy nie zachodzi w reakcję z rozcieńczalnikami. Zapomniałem ,że przydało by się dorobić odważniki felg co by koła nie biły przy jeździe. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dorotka Posted December 4, 2020 Share Posted December 4, 2020 Nie ma to jak odpowiednio kogoś zmotywować 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cayman Posted December 10, 2020 Author Share Posted December 10, 2020 Dłubaniny ciąg dalszy. Popracowałem trochę przy układzie chłodzącym , dorabiając brakujące elementy tak aby był zgodny z oryginałem. Na pierwszy ogień poszła chłodnica oleju . Według instrukcji wyglądało to tak , pomalować, przykleić do bloku silnika i CO ??? i dalej już nic. Chłodnicę przygotowałem pod doprowadzenie przewodów wodnych i z taśmy 0,4mm dorobiłem imitację żeberek. Nie ma to wiele wspólnego z oryginałem ,ale wygląda lepiej niż kwadratowy klocek. Następna to pompa płynu chłodzącego. Tu też małe co nieco brakowało. Drut miedziany i rurka termokurczliwa zrobiły swoją robotę. Wstępne przypasowanie i na gotowo z obejmami-cybantami ,żeby nie było żadnego wycieku. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cayman Posted December 23, 2020 Author Share Posted December 23, 2020 (edited) Rozdział 1500 2900. Kiedy kolega w innym wątku męczy się z malunkami i zmywaniem, nie mylić ze zmywaniem naczyń , bo tą czynność wykonuje zmywarka do naczyń, to ja obmalowałem wszystkie elementy. Czarny metalik dorobiony tak ,żeby pasował do skali 1/12 i nie wyglądał jak brokat , czyli 90% czarny połysk GX2 Gunze i 10% super Silver Gunze C159 , wszystko dobrze wymieszane z porcją Thinera i Sruuu z aero. Po wyschnięciu maskowanie i sruuu Gunmetal od AK Interactive. Na wszystko mokra warstwa Clera GX100 , decale i jak wszystko wyschło to Clear warstwami w odstępie min. 12 godz. Po trzeciej co już pisałem, matuję micromeszem ,bądź gąbką super fine i następna mokra warstwa , znów matuję i następna mokra warstwa . Ostatnia bardziej rozcienczona Thinerem i nie ma bata musi wyjść lustro. Elementy jeszcze przed polerowaniem , a polerowanie to już sama przyjemność. Edited December 25, 2020 by cayman 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dorotka Posted December 23, 2020 Share Posted December 23, 2020 Podoba się 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartas89 Posted December 23, 2020 Share Posted December 23, 2020 Piękna robota 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cayman Posted December 23, 2020 Author Share Posted December 23, 2020 (edited) Mały Up Date. Ten post kieruję do początkujących modelarzy a przede wszystkim do kolegi Bartasa. Położenie Cleara 1K. Czacha ( w kalce carbonowej) po dwóch warstwach mokrych i z drugiej strony zmatowana gąbką 3M super fine. ZAZNACZAM , że trzeba to zrobić delikatnie i z wyczuciem Po trzeciej warstwie cleara. Teraz wystarczy spojrzeć na fotkę nr.1 i na fotkę nr.3 , żeby zobaczyć różnicę. Biorąc pod uwagę , że trzecia warstwa bardzo ładnie się ułożyła bez tzw. skórki pomarańczy, wystarczy poczekać do całkowitego wyschnięcia, zerknąć czy nie przyczepił się żaden nieproszony gość , zmatować micromeshem 6000-8000 i pastą prze polerować . I wot wsio w temacie cleara. Edited December 23, 2020 by cayman 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cayman Posted December 26, 2020 Author Share Posted December 26, 2020 Chyba byłem grzecznym ,, chłopcem" bo dostałem prezent od Mikołaja. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dorotka Posted December 26, 2020 Share Posted December 26, 2020 U mnie Mikołaj był już w lipcu 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.