Skocz do zawartości

Kawasaki Ninja H2 carbon


cayman

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz na warsztat wszedł kolejny motor a mianowicie Kawasaki Ninja H2 Carbon Tamki z zestawem waloryzacyjnym Top Studio i innymi dodatkami .

Na pierwszy rzut poszła rama. Według instrukcji ramę powinno się pomalować najpierw kolorem srebrnym a w następnym etapie zielonym clearem. Po przejrzeniu fotek referencyjnych  ta propozycja mnie nie przekonała  . Postanowiłem sam dorobić kolor. Zrobiłem  mixa , 80% Green Gunze GX3 ( jest trochę ciemniejszy od Park green Tamki )  20% Silvera przez co rozjaśniał i wyszło ziarno metaliczne . Mixem pomalowałem ramę a następnie na to dałem Clear gelb Gunze C z dodaną kropelką mixa i na koniec clear . Wyszło zielono żółte Candy. 

 

Oryginał

LwedGe.jpg

 

i z mojej lakierni wyszedł żuczek leśny 😜

 

Y1uuCc.jpg

 

rama w rozjaśniona w świetle

 

Mysmco.jpg

 

i żuczek leśny

 

zVDbaP.jpg

 

UfyJZl.jpg

 

Edytowane przez cayman
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabawa z malowaniem felgi .

Tu moje pytanie do Kolegów w szczególności początkujących czy znają sposoby-metody na pomalowanie takiej felgi , wyłączając malowanie pędzlem lub markerem  ??? 

Ja znam trzy metody-procesy malowania.

To oryginał

 

A98uK4.jpg

 

a to mój twór

 

KyDxAp.jpg

 

 

3T4Xfu.jpg

 

Edytowane przez cayman
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwaga duża dawka filozofowania:
Będąc amatorem przejechałbym to pędzlem i X11, gdybym jednak był średniozaawansowanym amatorem, wiedziałbym, że jest coś takiego jak Mołotow i bym tym przejechał bez zbędnego męczenia się. Jednak jako zaawansowany i rozsądny modelarz dokładnie przypatrzyłbym się temu zdjęciu i zauważył, że to nie jest lustrzany chrom, więc nie mogę użyć Mołotowa. Skończyłoby się więc na stylu japońskim - wszystko dokładnie bym zamaskował i psiknął Xtreme Metal - matt aluminium :D A śruby odcieniem Chrome z pędzla :D

Ewentualnie kombinowałbym z maskowaniem jakimś porządnym maskolem 😉

A gdybym coś schrzanił, to również w stylu japońskim bym popełnił Seppuku🤣

Edytowane przez toled
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, toled napisał:

 Jednak jako zaawansowany i rozsądny modelarz dokładnie przypatrzyłbym się temu zdjęciu i zauważył, że to nie jest lustrzany chrom, więc nie mogę użyć Mołotowa.

Można użyć molotova i go spalcować w rękawiczce to nie będzie się błyszczał :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra Pany  , koła skończyłem.

 

zHvaM3.jpg

 

NBZtOc.jpg

 

 

A teraz trzy metody mi znane poza paćkaniem Mołotowem lub innym markerem oraz pędzlem .... a potem milion korekt.

Metoda nr.1  ogólnie znana

1.  Przygotowujemy powierzchnię do lakierowania .

2. Lakierujemy metalizerem bądź dobraną farbą w danym kolorze .

3.Maskujemy taśmami maskującymi  powierzchnię ,która ma zostać w danym kolorze (patrz punkt.2)

Najlepsze taśmy jakie znam  to taśmy firmy AIZU , cienkie ,dobrze trzymające się powierzchni i występują w paru wymiarach szerokości 0,3 0,7 1,0 1,5 2 i 2,5mm

4. Lakierujemy  całość następnym kolorem, a następnie  i to najlepiej po paru minutach , odklejamy delikatnie taśmy maskujące

W przypadku tych felg, a w szczególności felgi tylnej metoda bardzo pracochłonna przy oklejaniu taśmami (docinanie kawałek po kawałku) i bez gwarancji, że farba nie podeszła  pod taśmę.

 

Metoda nr.2

1.  Przygotowujemy powierzchnię do lakierowania .

2. Lakierujemy metalizerem ( nie ścieralnym ) bądź dobraną farbą (poza emalią ) w danym kolorze  .

3. Dobrze rozcieńczoną emalią całość lakierujemy następnym kolorem . Zaznaczam że malowanie emalią z aero to wyższa szkoła jazdy.

4.Po wyschnięciu ( tu się nie musimy spieszyć bo emalia długo schnie) nasączamy wacik rozcieńczalnikiem do emalii i pocieramy delikatnie po powierzchni tak aby uzyskać zamierzony efekt, ( wacik brudny regularnie zmieniamy na nowy).

 

Metoda nr.3   z której skorzystałem przy felgach

1. Musimy się zaopatrzyć w folię samoprzylepną firmy Bare-Metal-Foil ( różne kolory) . Folia tej firmy ma bardzo cienką grubość  i trzeba uważać przy odklejaniu z arkusza i dalszej aplikacji na daną powierzchnię.

 

ec3M2U.jpg

 

2.Przygotowujemy powierzchnię do lakierowania . Powierzchnia musi być gładka  bo ta folia nie wybacza !!!

3.Z taśmy maskującej robimy formatki - szablony  powierzchni do oklejenia ,które nanosimy na folię i skalpelem wycinamy formę do przyklejenia na daną powierzchnię ( w przypadku tylnej felgi pięć sztuk w kształcie litery Y z foli  imitującej Aluminium ).

4. Przyklejamy folię na powierzchnię elementu i wacikiem pocieramy tak aby folia dobrze przyległa .Nie musimy się martwić naddatkami bo folia jest bardzo cienka  i farba ,którą będziemy później malować zlikwiduje tzw.schodek.

5. Malujemy całość kolorem docelowym i tu rodzaj farby nie ma znaczenia ( emalia, akryl, celulozowa ).

6.Nasączamy wacik rozcieńczalnikiem dedykowanym do danej farby  i pocieramy delikatnie po powierzchni , którą oklejaliśmy folią  tak aby uzyskać zamierzony efekt. ( wacik brudny regularnie zmieniamy na nowy) .

 

Tą folią można też robić maskowania elementów trudnych do oklejenia nawet najlepszymi taśmami  . np. przygotowanie pod malowanie uszczelek szyb bądź listw bocznych i dachowych w modelach aut.

Przyklejamy kawałek foli ,pocieramy wacikiem( można też użyć wykałaczki do zębów jak trzeba wejść w linię podziału) ,odcinamy naddatek skalpelem a resztę maskujemy taśmą.

Malujemy daną część elementu a potem delikatnie ściągamy maskowanie .

 

Tak maskowałem to Ferrari  ,żeby później pomalować listwę szyby ALC chrom.

 

img6973xe.jpg

 

a w tym  300 SL-u  odwrotnie , folią chrom okleiłem wszystkie listwy.

 

CdLUmQ.jpg

 

EDYKc6.jpg

 

I to chyba by było na tyle.

 

Edytowane przez cayman
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Dorotka napisał:

Przestań szpanować i popraw ten wentyl  😜

A co mam zrobić z tym dziwolągiem, w oryginale jest założony wzdłuż osi a Tamka  dała w poprzek. Mogę go odciąć i dać tradycyjny  . Może to dobra myśl bo mnie też wk....ją te wyntyle.:zly: 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, cayman napisał:

A co mam zrobić z tym dziwolągiem, w oryginale jest założony wzdłuż osi a Tamka  dała w poprzek. Mogę go odciąć i dać tradycyjny  . Może to dobra myśl bo mnie też wk....ją te wyntyle.:zly: 

 

Cokolwiek będzie lepsze niż to co jest. Szkoda takich kół dla takich wentyli  :piwo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odetnij i go obróć 🤣  Albo kombinuj z jakimiś złączkami 90stopni. Bo ten wyżej ma rację - te koła są za dobra na złe wentyle :D

 

Z folią BMF to mnie zaskoczyłeś, nigdy bym nie wpadł, by jej tutaj użyć 😉

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, toled napisał:

Odetnij i go obróć 🤣  Albo kombinuj z jakimiś złączkami 90stopni. Bo ten wyżej ma rację - te koła są za dobra na złe wentyle :D

 

Z folią BMF to mnie zaskoczyłeś, nigdy bym nie wpadł, by jej tutaj użyć 😉

Tak ,trzeba będzie zrobić operację na ,,otwartym sercu" ,ale to już nie pierwszy raz i na pewno nie ostatni.Spróbuję go obrócić a jak się nie uda do dam tradycyjne.

Patent z folią jak i maskowanie nią parę ładnych lat temu wymyśliłem sam ,ale najpierw sprawdziłem czy nie zachodzi w reakcję z rozcieńczalnikami.

Zapomniałem ,że  przydało by się dorobić odważniki felg co by koła nie biły przy jeździe.😜

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dłubaniny ciąg dalszy.

Popracowałem trochę przy układzie chłodzącym , dorabiając brakujące elementy tak aby był zgodny z oryginałem. Na pierwszy ogień poszła chłodnica oleju .

Według instrukcji wyglądało to tak , pomalować, przykleić do bloku silnika i CO ??? i dalej już nic.

veUCPU.jpg

 

Chłodnicę przygotowałem pod doprowadzenie przewodów wodnych i z taśmy 0,4mm dorobiłem imitację żeberek. Nie ma to wiele wspólnego z oryginałem ,ale wygląda  lepiej niż kwadratowy klocek. 😜

 

jeahJC.jpg

 

Następna to pompa płynu chłodzącego. Tu też małe co nieco brakowało.

 

wubCNf.jpg

 

Drut miedziany i rurka termokurczliwa zrobiły swoją robotę.

 

Ccuxu4.jpg

 

Wstępne przypasowanie

 

m2EDpj.jpg

 

i na  gotowo z obejmami-cybantami ,żeby nie było żadnego wycieku.😜

 

KsUuvr.jpg

 

 

 

MGqS8Z.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Rozdział 1500 2900. 😜

Kiedy kolega w innym wątku męczy się z malunkami i zmywaniem, nie mylić ze zmywaniem naczyń , bo tą czynność wykonuje zmywarka do naczyń😜, to ja obmalowałem wszystkie elementy.

Czarny metalik dorobiony tak ,żeby pasował do  skali 1/12 i nie wyglądał jak brokat  , czyli 90% czarny połysk GX2 Gunze i 10% super Silver Gunze C159 , wszystko dobrze wymieszane z porcją Thinera i Sruuu  😜z aero.

Po wyschnięciu maskowanie i sruuu  😜 Gunmetal od AK Interactive. Na wszystko mokra warstwa Clera GX100 , decale i jak wszystko wyschło  to Clear warstwami w odstępie min. 12 godz. Po trzeciej co już pisałem, matuję  micromeszem ,bądź gąbką super fine i następna mokra warstwa , znów matuję i następna mokra warstwa . Ostatnia bardziej rozcienczona Thinerem i nie ma bata  musi wyjść lustro. Elementy jeszcze przed polerowaniem , a polerowanie to już sama przyjemność.:banan:

 

Ji2Gvn.jpg

 

jTIqEX.jpg

 

8UQujx.jpg

 

Z3x0QI.jpg

 

 

 

 

 

Edytowane przez cayman
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały Up Date.

Ten post kieruję do początkujących modelarzy a przede wszystkim do kolegi Bartasa.

Położenie Cleara 1K.

Czacha ( w kalce carbonowej) po dwóch warstwach mokrych

 

qHRGtV.jpg

 

i z drugiej strony zmatowana gąbką 3M super fine.  ZAZNACZAM , że trzeba to zrobić delikatnie i z wyczuciem

 

TTXgKJ.jpg

 

Po trzeciej warstwie cleara.

 

SvrLJ3.jpg

 

Teraz wystarczy spojrzeć na fotkę nr.1 i na fotkę nr.3 , żeby zobaczyć różnicę. Biorąc pod uwagę , że trzecia warstwa bardzo ładnie się ułożyła bez tzw. skórki pomarańczy, wystarczy poczekać do całkowitego wyschnięcia, zerknąć czy nie przyczepił się żaden nieproszony gość :szok:, zmatować micromeshem  6000-8000 i pastą prze polerować .

I wot wsio w temacie cleara.

 

 

Edytowane przez cayman
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.