Skocz do zawartości

StuG III Aufs. G (EARLY) Dragon 1/35


patrykd

Rekomendowane odpowiedzi

     Witam ponownie. Za namową modelarza z poprzedniego mojego wątku zakładam warsztat z budowy tego działa samobieżnego.  Z góry zaznaczam, iż jest to dopiero mój trzeci model. Postaram się z mojej strony aby był wykonany jak najlepiej potrafię. Chętnie wysłucham wszystkich rad bardziej doświadczonych modelarzy.

    Co do samego modelu składa się go jak klocki lego. Nie ma problemów z spasowaniem a wyciskacze są w rozsądnych miejscach. Model posiada wnętrze  przedstawiające przedział bojowy. Mam zamiar nie przyklejać dachu nadbudówki, by można było choć troszkę zobaczyć co jest w środku. Model wykonuję bez żadnych dodatkowych blaszek waloryzacyjnych poza tymi, które są w zestawie.  Jako, iż budowa jest chyba najmniej interesującym jak przypuszczam etapem będę wrzucał fotki tylko po większych postępach prac.  Od siebie na dzień dobry dodałam uszkodzenia bandaży kół jezdnych i nośnych, oraz ślady cięcia palnikiem na niektórych płytach pancernych.

 

    Mam jeszcze jedno pytanie dla znawców tej wersji pojazdu. A mianowicie na ostatnim zdjęciu wrzuciłem ramkę z dwoma osłonami karabinu maszynowego. Różnią się one kształtem wycięcia (otworu) pod MG. Które z tych wycięć odpowiada bardziej wczesnej wersji tego pojazdu. I z ciekawości może ktoś wie czemu miała służyć ta modyfikacja?

_DSC5879-min.JPG

_DSC5869-min.JPG

_DSC5867-min.JPG

_DSC5868-min.JPG

_DSC5876-min.JPG

_DSC5874-min.JPG

_DSC5877-min.JPG

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkiem przyzwoity Stug III G.  Skleiłem już trzy takie modele Dragona;

- StuG. III Ausf. G Early Production w/Schürzen  nr katalogowy 6365 

- StuG. III Ausf. G Early Production Leutnant Georg Bose. nr katalogowy 6417

- StuG.III Ausf.G Initial Production Cyber Hobby nr katalogowy 6607

Modele nie są merytorycznie doskonałe, ale wszystkie części  dobrze pasują. Zostaje trochę złomu modelarskiego do waloryzacji kolejnych wersji. Na innym forum jest mnóstwo ciekawych informacji- przydatnych przy budowie Stugów:

https://www.pwm.org.pl/viewforum.php?f=270

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, patrykd napisał:

... dodałam uszkodzenia bandaży kół jezdnych i nośnych, oraz ślady cięcia palnikiem na niektórych płytach pancernych.

Uszkodzenia gumy OK, ale ślady cięcia płyt pancernych chyba raczej nie. Popatrz na fotki pojazdów muzealnych czy takowe są dostrzegalne.

 

15 godzin temu, patrykd napisał:

Które z tych wycięć odpowiada bardziej wczesnej wersji tego pojazdu. I z ciekawości może ktoś wie czemu miała służyć ta modyfikacja?

 Wczesna to ta zaokrąglona - przystosowana do MG 34. Ta druga późniejsza wprowadzona dla MG 42. Kształt lufy.1111.thumb.jpg.de76a449874246b78b0f672238b2a67e.jpg

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mesr 262 dzięki za wyjaśnienie kwestii z osłoną MG. Co do śladów po palniku nie do końca się zgadzam, gdyż oglądając na youtubie filmiki o tym pojeździe dostrzegam wyraźne ślady po cięciach palnika. Co prawda niektóre z nich są lekko szlifowane, ale ciągle tam są. W tamtych czasach cięcie palnikiem to była norma, szczególnie grubych płyt pancernych. Frezy ze stali narzędziowej były by szybko niszczone, a te z płytkami węglikowymi jeszcze nie istniały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, patrykd napisał:

Co do śladów po palniku nie do końca się zgadzam, ... dostrzegam wyraźne ślady po cięciach palnika.

Całkowitą Masz rację że cięto palnikami. Ślady są - tylko - nie wszędzie i bardzo delikatne. Napisałem tak  żebyś nie przesadził no chyba że tak uznasz to za stosowne.

Popatrz na parę fotek tych płyt na pojazdach muzealnych StuG III - 040.jpg.004251b44f5b316c368ed57d54da7ec8.jpg

 

048.jpg.3609213297da7b05f8d8b99b594b8636.jpg

 

1191729210_1-det.stugIII(11).thumb.jpg.faef60d4c4d56ba1c14d8569da0b6e2b.jpg

 

1770298335_1-det.stugIII(18).thumb.jpg.7c30c447a277b5bdd0efc6d197b1b1ad.jpg

 

P1760569.thumb.jpg.d687b57e9cc5c4f3747660bfd4a162d7.jpg

 

P1760612.thumb.jpg.fc56a47d7efb33b77af4bb0a3205baa6.jpg

 

stug_iii_16_of_69.thumb.jpg.3aa4de90d4bb9cf860bd1b05a2022004.jpg

 

stug_iii_36_of_69.thumb.jpg.ca1ecd951687b521994a34ee154e8ae5.jpg

 

2 godziny temu, patrykd napisał:

W tamtych czasach cięcie palnikiem to była norma, szczególnie grubych płyt pancernych.

Dokładnie tak i na grubych płytach to dużo lepiej widać - Elefant -.elefant_spat_10_of_83.thumb.jpg.5ea5e51e7f6d5a1941bc3da90a3a76dd.jpg

i jak zwykle nie wszędzie i nie na wszystkich płytach - elefant_spat_02_of_83.thumb.jpg.0bac46eb70fb3bf01c462906c73f3431.jpg

 

Pamiętaj też że to model w skali - pomniejszony. Przestrzegam przed tym elementem żeby nie przesadzić z nim. 

 

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały świąteczny update z budowy. Z góry zaznaczam, iż wszystko jest tylko zgrubnie poskładane na sucho by mieć pogląd na całość. Zatem Nadbudówka, jej dach, błotnik, przednia płyta oraz cały tył są tylko położone na wannę bez kleju. Dodałem by urozmaicić troszkę przód dwa uszkodzenia z rosyjskiej armaty 45mm. Są to rykoszety. Pojazd dostał je pod dość ostrym kątem. Jeden ze strzałów urwał 2 śruby.

 

 

_DSC5880-min.thumb.JPG.de8db6fe7eb143ebb6b68ec74ff63ffe.JPG_DSC5884-min.thumb.JPG.e478a8eedfd3d7314a0cb95eff1a2ea4.JPG_DSC5885-min.thumb.JPG.9e10619e53ecace88d25cd1d454988cc.JPG_DSC5890-min.thumb.JPG.95aecf138063be9663883fd83d77fa8e.JPG_DSC5887-min.thumb.JPG.fbf5dc27cf2cee1444757f141a88e3eb.JPG_DSC5886-min.thumb.JPG.bde093c7c78316f6d04076ed8976b153.JPG

Edytowane przez patrykd
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Mam małe pytanie techniczne. Czy ktoś może z was orientuje się do czego służą zaznaczone otwory w suficie pojazdu? Wyglądają jakby coś miało w nich jeszcze być, ale instrukcja nic o tym nie mówi? Jak je wykończyć jakaś propozycja?  W jeden z nich wchodzi peryskop, ale od wnętrza ta okolica wygląda mi jakoś tak dziwnie jakbyś czegoś tam jeszcze brakowało. Proszę o pomoc jeśli ktoś się orientuje.

 

342335142_Zrzutekranu2021-01-01132424.jpg.7428a60bee34ee70c9a713ebbecf3cc7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, patrykd napisał:

Czy ktoś może z was orientuje się do czego służą zaznaczone otwory w suficie pojazdu?

Na środku - okrągły otwór na wentylator w wersjach wcześniejszych - w Twojej wersji ausf.G przesunięty na tył nadbudowy (części C15; C21 i C22)
W drugim tym podłużnym ma wystawać celownik działa - chyba część J3

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Edytowane przez meser262
doprecyzowanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, meser262 napisał:

Na środku - okrągły otwór na wentylator w wersjach wcześniejszych - w Twojej wersji ausf.G przesunięty na tył nadbudowy (części C15; C21 i C22)
W drugim tym podłużnym ma wystawać celownik działa - chyba część J3

 

Pozdrawiam

Krzysztof

 

Dzięki za konkretną odpowiedź. Zatem otwór pod wentylator zaszpachluję. A ten drugi pod celownik tylko zaszpachluję wypychacze. I nic tam nie przerabiam

image.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy powinienem się odzywać, bo też nie znam podstaw budowy pojazdu, ale śledząc takie warsztaty, gdzie konkretnie @meser262 odpowie nawet na najgłupsze pytanie (co wcale nie oznacza, że pytanie było głupie) można się naprawdę dużo nauczyć. Szacun @meser262!

@patrykd dobrze Ci idzie, tak dalej. Mam tylko nadzieję, że nie będzie to sztug prosto z fabryki, na co zresztą nie wskazują ślad trafień i urwane śruby. Podobają mi się takie inwencje modelarzy znacznie bardziej niż czyste, kompletne pojazdy bez żadnych uszkodzeń. Co do urwanych śrub, to wdaje mi się, że musisz to dopracować, bo raczej całej śruby nie wyrwało z płyty.

Pozdrawiam

Marek

Edytowane przez Pan_na_Zulawach
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Pan_na_Zulawach napisał:

Nie wiem, czy powinienem się odzywać, bo też nie znam podstaw budowy pojazdu, ale śledząc takie warsztaty, gdzie konkretnie @meser262 odpowie nawet na najgłupsze pytanie (co wcale nie oznacza, że pytanie było głupie) można się naprawdę dużo nauczyć. Szacun @meser262!

@patrykd dobrze Ci idzie, tak dalej. Mam tylko nadzieję, że nie będzie to sztug prosto z fabryki, na co zresztą nie wskazują ślad trafień i urwane śruby. Podobają mi się takie inwencje modelarzy znacznie bardziej niż czyste, kompletne pojazdy bez żadnych uszkodzeń. Co do urwanych śrub, to wdaje mi się, że musisz to dopracować, bo raczej całej śruby nie wyrwało z płyty.

Pozdrawiam

Marek

Też myślałem o tym by wstawić tam jakiś drucik imitujący zerwaną śrubę. Pojazd będzie oczywiście po przejściach frontowych. Malowanie będzie próbą mojego starcia z kamuflażem z Kurska. Nie wiem czy nie dodać jeszcze przestrzelin na osłonię KM muszę podpatrzeć gdzieś jak to zrobić by miało ręce i nogi. Może dodam też parę trafień z km w pancerz w okolicach osłony bo przecież strzelając do strzelca za km przecież celność była słaba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Pan_na_Zulawach napisał:

... gdzie konkretnie @meser262 odpowie nawet na najgłupsze pytanie (co wcale nie oznacza, że pytanie było głupie) można się naprawdę dużo nauczyć. Szacun @meser262!

Dzięki - :oops:

 

14 godzin temu, Pan_na_Zulawach napisał:

Co do urwanych śrub, to wdaje mi się, że musisz to dopracować, bo raczej całej śruby nie wyrwało z płyty.

13 godzin temu, patrykd napisał:

Też myślałem o tym by wstawić tam jakiś drucik imitujący zerwaną śrubę.

 

No to popatrzcie -

.835933799_meser@rubbrak.thumb.jpg.1326321a49b1126b60405d2b5d50fb77.jpg

Teraz działaj dalej - trzymam kciuki.

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wow ale pięknie zniszczony STUG :)  Tutaj akurat po jego prawej stronie nie ma całej płyty, która była przykręcana. A po lewej faktycznie brakuje nawet urwanej śruby i jest pusty otwór  ale za to obok jest wyrwana tylko nakrętka. Wydaje mi się że w jednym otworze zrobię w takim razie urwaną a w drugim nie będzie w ogóle. Zastanawiam się z jakiego kąta są zrobione te trafienia na spodzie wanny. Wygląda jakby z prawej od góry normalnie szedł pocisk. Kurdę nawet lampę przednią mu urwało.

Edytowane przez patrykd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dodałem w jednym z otworów kawałek imitacji śruby, a drugi pozostawiłem bez zmiany jako, iż z niego śruba wypadła. Dodatkowo dodałem jeszcze dwa rykoszety z broni małokalibrowej na przednim pancerzu i podziurawiłem delikatnie osłonę km. Dwa otwory z lewej na niej są rykoszetami, natomiast skrajny prawy górny jest na przelot. Ostatni zabieg to uszkodzenia na siatce wlotów powietrza do silnika, bo załoga przecież tam chodzić mogła (zresztą pasażerowie też).

 

_DSC5894-min.thumb.JPG.acce3c9ed4c8c50c829440c622c1aedd.JPG

_DSC5895-min.JPG

_DSC5893-min.JPG

_DSC5891-min.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załoga tego STUGA naprawdę nie dbała o niego. Czego skutkiem są pogięte błotniki. Andrzej byłby mocno zdenerwowany (pozdro dla kumatych :) ). 

 

Chciałbym dodać jeczcze na lewej stronie pochylonego pancerza przedniego ogniwa gąsienicy. Niestety nie mogę znaleźć fotografii przedstawiającej sposób utwierdzenia tych dodatkowych ogniw.  Myślałem również o dodaniu zapasowych ogniw z tyłu podwieszanych za pojazdem, gdzieś mignęło mi foto z tak utwierdzonymi gąsienicami zapasowymi i nie mogę go ponownie znaleźć. Może ktoś też takie widział to by mi pomogło. Sądzę, że te gąsienice z tyłu były zaczepiane o otwory do holowania z tyłu i przy pomocy jakiegoś grubego drutu tam mocowane. Jak znajdę to foto to będę mógł potwierdzić to.

 

 

_DSC5900.thumb.JPG.128dcffd831136d7e333061b9e91d4b4.JPG_DSC5899.thumb.JPG.38961c9cc02ec8fad64902a7e0519cf2.JPG_DSC5898.thumb.JPG.1ef75cb96f3b6d5d152c8d10be564751.JPG

 

_DSC5901-min.JPG

Edytowane przez patrykd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.