Skocz do zawartości

P11c Arma Hobby 1/72


ssszzzymon

Rekomendowane odpowiedzi

Pierwszy od połowy lat 90-tych model w tej skali. Zamierzałem zrobić P11c w 1/48 albo 1/32, ale wygrałem kilka modelików Army w 1/72 w konkursie na forum gier strategicznych i wyszło, że będę zbierał polskie samoloty mysliwskie w 1/72 (następny Jak i Fokker, potem pewnie Hurricane itd). Jest to też mój pierwszy kontakt z modelami samolotów made in Poland od czasów Łosi, Iłów, Jaków z Plastyka z Kiosku Ruchu i jestem bardzo przyjemnie zaskoczony. Model prosto z pudełka, dodałem tylko naciągi przy podwoziu. Na zdjęciach wyszło kilka niedociągnięć. Zdjęcia dość wybiórcze, ale nie mam doświadczenia w fotografowaniu górnopłatów - albo wychodziły za ciemne albo prześwietlone (stąd też kilka kolorów tła - eksperymentowałem) - to co wygląda ok, załączam. Nie obrabiałem ich - poza zmianą wielkości; więc są dość wierne i oddają dość dobrze kontrasty.

Z malowanie jestem w miarę zadowolony (użyłem zestawiku Hataki Orange dedykowanego polskim samolotom z lat 30-tych - to także było moje pierwsze spotkanie z farbami polskiego producenta, myślę dość udane, chociaż, musimy się jeszcze trochę podopasowywać do siebie, maluje się tym inaczej niż akrylami), jeśli chodzi o montaż to musze się bardziej przykładać. Parę rzeczy jest niedoszlifowanych, są szparki, kalki nie wszędzie siadły jak miały, dokleiłem też karabiny na skrzydłach, których miało tam nie być, te naciągi przy podwoziu też mogłyby być lepsze. Jeśli jeszcze coś widzicie, piszcie proszę.

 

jjbZLHU.jpg

 

9rZ6cNm.jpg

 

gBo5OvV.jpg

 

7VRIOPP.jpg

 

FpeZW9b.jpg

 

xt4tNkA.jpg

  • Like 10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 hours ago, Baas ArK said:

A ja mam pytanie w kwestii historycznej: czy są jakieś kwity na to, że na jednej burcie było godło jednej eskadry (indyk - nieformalne chyba),  a na drugiej innej (gronostaj)?

Poza tym  całkiem przyjemny.