Jump to content

Mały grubas ,I-16 Typ24 ,ICM 1:72.


zloty
 Share

Recommended Posts

Fajny szkrab. Może troszkę przydało by się bardziej go pocieniować , ale  i tak fajnie wygląda. Jak oceniasz składalność tej iszki?

Link to comment
Share on other sites

19 godzin temu, neptun1939 napisał:

Fajny szkrab. Może troszkę przydało by się bardziej go pocieniować , ale  i tak fajnie wygląda. Jak oceniasz składalność tej iszki?

Dzięki ,co do składności to chyba nie zły model. Ciężko mi   cokolwiek napisać gdyż otrzymałem go już sklejonego. Trochę wyrównałem łączenie na skrzydle , trochę poprawiłem linie itp.

 

@ireneusz zostaje prototyp , taki goły rodzynek

 

Edited by zloty
Link to comment
Share on other sites

W dniu 7.02.2021 o 17:25, jarek napisał:

Głowy nie dam,ale śmigło było chyba drewniane.Poza tym OK.:jupi2::jupi2:

I-16 typ 24 (nr 24214) prototyp w trakcie prób w CAGI jesienią 1939 r. (latał na nim pilot doświadczalny Stankiewicz), samolot z silnikiem M-63 i zaprojektowanym dla tego silnika kołpakiem śmigła, zamontowanym fotokarabinem PAU-22 i instalacją do podwieszania dodatkowych zbiorników paliwa typu PSB-21 (po 93 litry paliwa każdy) pod skrzydłami.
Typ 24 to wersja rozwojowa powstała w oparciu o Typ 18 głównie przez zamontowanie nowego silnika M-63 o mocy 930 – 1100 KM. Prototypy (1 lub 2) testowano z silnikami M-25, M-62 i M-63 i różnymi kołpakami śmigła. Zastosowano nowe, metalowe śmigło AV-1. Badano różnego typu skrzydła - o częściowo sklejkowym pokryciu na górnej powierzchni płata oraz pokryciu sklejką całości płata. W trakcie prób testowano instalację dodatkowych zbiorników paliwa podwieszanych pod płatem oraz wyrzutni pocisków rakietowych RS-82. Na węźle konstrukcyjnym za kabiną pilota (służącym m.in. do prób z podwieszaniem I-16 do bombowca TB-3) montowano fotokarabin, używany potem często w samolotach seryjnych. Samolot posiadał przedział radiostacji z lukiem w prawym boku kadłuba, ale takie wyposażenie radiowe – wraz z masztem antenowym na osłonie silnika - montowano jedynie na samolotach dowódców. Równolegle do I-16 typ 24 zespół Polikarpowa rozwijał samolot I-180 zaprojektowany do silników z podwójną gwiazdą, z którego wywodzi się bardzo dobry samolot myśliwski I-185, który nie wszedł do wielkoseryjnej produkcji jedynie z powodów „zakulisowych”. Rozwój i produkcję I-16 kontynuowano w oczekiwaniu na silnik M-64 o mocy 1200 – 1300 KM, który nie został nigdy ukończony.

Edited by obłok
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 6.02.2021 o 15:27, zloty napisał:

_1010179.JPG

_1010182.JPG

Dla mnie dwa najlepsze zdjęcia. Wiadomo, tajemnicza niebieska butelka(może bardziej tajemnicze jest co było w środku)  i duży plus za kręcące się śmigielo.

Ogólnie 👏

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, jmx62 napisał:

... tajemnicza niebieska butelka(może bardziej tajemnicze jest co było w środku...)

 

Tajemnicza Niebieska Butelka (TNB) nie jest pusta , ale sam już nie pamiętam co tam jest. Chyba perfumowana woda... 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.