Skocz do zawartości

Mały grubas ,I-16 Typ24 ,ICM 1:72.


zloty

Rekomendowane odpowiedzi

Fajny szkrab. Może troszkę przydało by się bardziej go pocieniować , ale  i tak fajnie wygląda. Jak oceniasz składalność tej iszki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, neptun1939 napisał:

Fajny szkrab. Może troszkę przydało by się bardziej go pocieniować , ale  i tak fajnie wygląda. Jak oceniasz składalność tej iszki?

Dzięki ,co do składności to chyba nie zły model. Ciężko mi   cokolwiek napisać gdyż otrzymałem go już sklejonego. Trochę wyrównałem łączenie na skrzydle , trochę poprawiłem linie itp.

 

@ireneusz zostaje prototyp , taki goły rodzynek

 

Edytowane przez zloty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.02.2021 o 17:25, jarek napisał:

Głowy nie dam,ale śmigło było chyba drewniane.Poza tym OK.:jupi2::jupi2:

I-16 typ 24 (nr 24214) prototyp w trakcie prób w CAGI jesienią 1939 r. (latał na nim pilot doświadczalny Stankiewicz), samolot z silnikiem M-63 i zaprojektowanym dla tego silnika kołpakiem śmigła, zamontowanym fotokarabinem PAU-22 i instalacją do podwieszania dodatkowych zbiorników paliwa typu PSB-21 (po 93 litry paliwa każdy) pod skrzydłami.
Typ 24 to wersja rozwojowa powstała w oparciu o Typ 18 głównie przez zamontowanie nowego silnika M-63 o mocy 930 – 1100 KM. Prototypy (1 lub 2) testowano z silnikami M-25, M-62 i M-63 i różnymi kołpakami śmigła. Zastosowano nowe, metalowe śmigło AV-1. Badano różnego typu skrzydła - o częściowo sklejkowym pokryciu na górnej powierzchni płata oraz pokryciu sklejką całości płata. W trakcie prób testowano instalację dodatkowych zbiorników paliwa podwieszanych pod płatem oraz wyrzutni pocisków rakietowych RS-82. Na węźle konstrukcyjnym za kabiną pilota (służącym m.in. do prób z podwieszaniem I-16 do bombowca TB-3) montowano fotokarabin, używany potem często w samolotach seryjnych. Samolot posiadał przedział radiostacji z lukiem w prawym boku kadłuba, ale takie wyposażenie radiowe – wraz z masztem antenowym na osłonie silnika - montowano jedynie na samolotach dowódców. Równolegle do I-16 typ 24 zespół Polikarpowa rozwijał samolot I-180 zaprojektowany do silników z podwójną gwiazdą, z którego wywodzi się bardzo dobry samolot myśliwski I-185, który nie wszedł do wielkoseryjnej produkcji jedynie z powodów „zakulisowych”. Rozwój i produkcję I-16 kontynuowano w oczekiwaniu na silnik M-64 o mocy 1200 – 1300 KM, który nie został nigdy ukończony.

Edytowane przez obłok
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.02.2021 o 15:27, zloty napisał:

_1010179.JPG

_1010182.JPG

Dla mnie dwa najlepsze zdjęcia. Wiadomo, tajemnicza niebieska butelka(może bardziej tajemnicze jest co było w środku)  i duży plus za kręcące się śmigielo.

Ogólnie 👏

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, jmx62 napisał:

... tajemnicza niebieska butelka(może bardziej tajemnicze jest co było w środku...)

 

Tajemnicza Niebieska Butelka (TNB) nie jest pusta , ale sam już nie pamiętam co tam jest. Chyba perfumowana woda... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.