Skocz do zawartości

PBY-5A Catalina (1/72)


Grigori82

Rekomendowane odpowiedzi

Gratuluję ukończenia. Gratuluję techniki malowania śladów eksploatacyjnych . Patrząc  jednak na całość - nie wygląda mi to 😞 Uważam, że gdyby otarcia były tylko na częściach stykających się z wodą byłoby znacznie lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kon_Bar napisał:

Gratuluję ukończenia. Gratuluję techniki malowania śladów eksploatacyjnych . Patrząc  jednak na całość - nie wygląda mi to 😞 Uważam, że gdyby otarcia były tylko na częściach stykających się z wodą byłoby znacznie lepiej.

Szanuję opinie konstruktywna krytyka zawsze w cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniżej zdjęcie, które mogłoby sugerować podobne zużycie.

Widać jednak na nim dość dobrze, że zlokalizowane jest to głównie z przodu kadłuba i  w okolicach silników, minimalne na pływakach.

 

9c9ea775d8590e5211132d509800de16.jpg

Zdjęcie w celach poglądowych

Wykonanie modelu sugeruje, że ten egzemplarz bardzo ciężko zapracował na swój wygląd 😎

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Rafał B napisał:

Poniżej zdjęcie, które mogłoby sugerować podobne zużycie.

Widać jednak na nim dość dobrze, że zlokalizowane jest to głównie z przodu kadłuba i  w okolicach silników, minimalne na pływakach.

 

9c9ea775d8590e5211132d509800de16.jpg

Zdjęcie w celach poglądowych

Wykonanie modelu sugeruje, że ten egzemplarz bardzo ciężko zapracował na swój wygląd 😎

Dokładnie w głównej mierze końcowy zamysł był taki żeby go ostro styrać w końcu sól wodna robi swoje i inne morskie nieprzewidywalne warunki pogodowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Kon_Bar napisał:

Gratuluję ukończenia. Gratuluję techniki malowania śladów eksploatacyjnych . Patrząc  jednak na całość - nie wygląda mi to 😞 Uważam, że gdyby otarcia były tylko na częściach stykających się z wodą byłoby znacznie lepiej.

Była to łódz latająca patrolowa także co za tym idzie często i gęsto eksploatowana i w cieżkich warunkach pogodowych, nie można jednoznacznie określić gdzie co do milimetra były dane otarcia i zabrudzenia od soli morskiej.

 

5 godzin temu, Kon_Bar napisał:

Gratuluję ukończenia. Gratuluję techniki malowania śladów eksploatacyjnych . Patrząc  jednak na całość - nie wygląda mi to 😞 Uważam, że gdyby otarcia były tylko na częściach stykających się z wodą byłoby znacznie lepiej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie za mocno poprzecierane, odwraca uwagę od całej reszty. Zrobił się taki mocny kontrast przez to. Najfajniej moim zdaniem zrobione są pływaki, gdzie te przetarcia są delikatniejsze mimo wszystko. Fajna rdza.

W ogóle jest to wg męczące dla oka malowanie. Jeden kolor nie porywa a utrudnia. Sądzę, że to naprawdę nie lada umiejętności wymaga, by dobrze pomalować samolot jednym kolorem :)

Ale głowa do góry, w linku w opisie znajdziesz galeryjkę mojego ostatniego F4U i ja tam też dostałem po łbie za przetarcia 😉 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, kozborn napisał:

Według mnie za mocno poprzecierane, odwraca uwagę od całej reszty. Zrobił się taki mocny kontrast przez to. Najfajniej moim zdaniem zrobione są pływaki, gdzie te przetarcia są delikatniejsze mimo wszystko. Fajna rdza.

W ogóle jest to wg męczące dla oka malowanie. Jeden kolor nie porywa a utrudnia. Sądzę, że to naprawdę nie lada umiejętności wymaga, by dobrze pomalować samolot jednym kolorem :)

Ale głowa do góry, w linku w opisie znajdziesz galeryjkę mojego ostatniego F4U i ja tam też dostałem po łbie za przetarcia 😉 

No to jednym słowem sam wiesz jak to jest na pewny etapie końcowym danego projektu myślisz  że coś można było zmienić lub dodać a wyszło jak wyszło, a jeśli chodzi o Cataline to pod koniec uwierz mi to była najlepsza z możliwych opcji wykończeniowych przy tego typu samolocie ,  ale odbijając od tematu głównego  swojego  A-10 Thunderbolta zrobiłeś naprawdę dobrze (swoją drogą już lata temu miałem na niego chrapkę w skali 1:48) , ale Corsaira to zdecydowanie przedobrzyłeś z zabrudzeniami bez dwóch zdań.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Grigori82 napisał:

No to jednym słowem sam wiesz jak to jest na pewny etapie końcowym danego projektu myślisz  że coś można było zmienić lub dodać a wyszło jak wyszło, a jeśli chodzi o Cataline to pod koniec uwierz mi to była najlepsza z możliwych opcji wykończeniowych przy tego typu samolocie ,  ale odbijając od tematu głównego  swojego  A-10 Thunderbolta zrobiłeś naprawdę dobrze (swoją drogą już lata temu miałem na niego chrapkę w skali 1:48) , ale Corsaira to zdecydowanie przedobrzyłeś z zabrudzeniami bez dwóch zdań.

No pain no gain 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.