Skocz do zawartości

MiG-23MF 1/72 KP


tomekk

Rekomendowane odpowiedzi

Postępy prac są. Kadłub kompletny, pomalowany podkładem Mr.Finishing Surfacer 1500 w kolorze szarym. W trzech miejscach trzeba było poprawić łączenia połówek kadłuba. Wnęki dla hamulców zrobiłem w ciemnym aluminium, później je przybrudzę. Wnęki podwozia są szare, ale będę dodawał trochę innego odcienia szarego, bo w oryginale nie były w jednolitym kolorze, pewnie ze względu na prace konserwacyjne na lotniskach. Malutkie "skrzydełka" - czujniki pod kabiną też przyklejone. Po przeróbkach działko też mi odpowiada.

IMG_20210830_111926055_HDR.jpg

 

IMG_20210830_111806554_HDR.jpg

 

IMG_20210830_111816836_HDR.jpg

 

IMG_20210830_111831332_HDR.jpg

 

IMG_20210830_111854570_HDR.jpg

 

IMG_20210830_111912911_HDR.jpg

 

Edytowane przez tomekk
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwagi uwzględnione i teraz krawędź natarcia części przykadłubowej jest prosta. Poprawiłem jeszcze zbyt szerokie szczeliny przy połączonych elementach w tym miejscu. Całość pokryłem podkładem i efekt jest zadowalający.  Od spodu nawierciłem reflektory z wypełnieniem z akrylu i pokryłem je przed malowaniem Mr.Masking Sol (to zielonkawe). Podkładem pomalowałem także rakiety R-23R i R-60. Tutaj będę zawieszał podwójne mocowania dla R-60 po każdej ze stron kadłuba. Mam pytanie, bo nie bardzo mogę się dopatrzeć - czy wraz z uzbrojeniem był zbiornik paliwa centralnie pod kadłubem, czy też można dać samo zawieszenie, czy też w ogóle go z rakietami nie było  ? Golenie podwozia głównego i przedniego wzbogaciłem o przewody. Też wszystko w szarym podkładzie. Kolejnym etapem będzie wklejenie skrzydeł w stanie rozłożonym i wstępne cieniowanie, no i kolory - będzie kamuflarz 

IMG_20210905_194640103_HDR.jpg

IMG_20210905_194658664_HDR.jpg

IMG_20210905_194715244.jpg

IMG_20210905_194735255_HDR.jpg

IMG_20210905_194806751_MP.jpg

IMG_20210905_194928389_MP.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykłady wariantów ze zbiornikiem i wyrzutniami pojedynczymi i podwójnymi .  Podwieszenie zbiorników podskrzydłowych  tylko przy minimalnym skosie/węzły nie były obrotowe/

podw.jpg

podwójne.jpg

z poj.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według tej grafiki, takie były warianty. Znalezione na jakimś forum modelarskim, a tu link do artykułu źródłowego "Mig-23 w Afganistanie"

https://topwar.ru/21611-istrebiteli-mig-23-v-afganistane.html

 

PS w ogóle nie wiem, czy tak miały wszystkie, czy nie. Nie jestem żadnym ekspertem.

 

1098465423_unnamed(1).jpg.637d4f641cc477666c2a34dab89b36e5.jpg

Edytowane przez Vieh_san
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie. Czy można przyjąć że podwójne węzły ze zbiornikiem paliwa były także dla malowanych w łaty, np numery 120, 455, 146, 456 ? Jest jeszcze kolejne pytanie. Mam zestaw kalek i wzory malowań z Techmodu, ale odcienie jasnego brązu mi nie grają dla numeru 120, którego zdjęcia pochodzą z naszego muzeum. Co prawda kolory wyblakły, ale jasnego brązu nie uświadczysz. Czy samolot mógł być dwa razy przemalowywany ?

IMG_20210906_062844928.jpg

IMG_20210906_062815108.jpg

Edytowane przez tomekk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

120 miał kamuflaż drezdeński i na pewno nie miał koloru jasnobrązowego.

Była to barwa łamana, bardziej zbliżona do oliwkowej ochry.

Dokładnie jest to FS 34089.

W ModelFanie mam taki przepis na miksturę: Humbrol 117+24 Proporcje: 10:8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W/g Polish Wings : Dresden paints -olive green/FS 34052,dark green/FS 34097, light brown /FS 33303, spód light blue/ FS 35622/- dla s-tów 050,120,121,139,146,147,148,149 i 'sparki' 844,845,846,850

Ten light brown na fotkach wygląda 'ochrowato''...

Zapewne jakieś róznice w odcieniach zawsze będą, ale chyba nikt aż tak nie będzie dociekał i z wzornikiem barw po domach nie będzie chodził....

Może wykonaj ''120'' kę w tzw 'gołębim szarym'?

Edytowane przez mcrec1962
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.09.2021 o 09:48, mcrec1962 napisał:

W/g Polish Wings : Dresden paints -olive green/FS 34052,dark green/FS 34097, light brown /FS 33303, spód light blue/ FS 35622/- dla s-tów 050,120,121,139,146,147,148,149 i 'sparki' 844,845,846,850

Ten light brown na fotkach wygląda 'ochrowato''...

Zapewne jakieś róznice w odcieniach zawsze będą, ale chyba nikt aż tak nie będzie dociekał i z wzornikiem barw po domach nie będzie chodził....

Może wykonaj ''120'' kę w tzw 'gołębim szarym'?

Z tym szarym też mi przeszło przez myśl, ale specjalnie kupowałem odpowiednie kolory specjalnie na wielobarwne malowanie, a z tym wzornikiem to nie byłbym takim pewnym czy nie będą sprawdzać. :D

Zdecyduje się na 120, z odcieniami jakie podałeś, może trochę będę dobierał kolor spodu,  na pewno muszę dobrać FS 33303. Mam jeszcze sporo roboty z dorobieniem "dzyndzli" na kadłubie (antenki pionowe na przodzie, wlociki pod znakiem promieniowanie, antena na grzbiecie itp.) Powiem tak, model KP jest porażką w zakresie instrukcji (większość elementów jest skreślona z ramek dla MF, co mnie dziwi), oraz brakami w zakresie anten, antenek, wszelkich rurek pitota, wlocików...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawa anteny RSBNa trochę za duża...W naturze odstaje od  pokrycia ok.10-12cm. Wybrzuszenie  obok 'termonamiernika' też trochę przewymiarowane... Jak jeszcze możliwość ...

Tutaj fotka tej 'najpiękniejszej'😋

33655440_IMG_20210911_1201435502.jpg.bf8659877b73b2cdcb9fdbc08c4c7d2c.jpg

120.bmp.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, tak, jest jeszcze czas na poprawki dlatego wklejam zdjęcia licząc na uwagi.  Mam pytanie, czy na dolnej płetwie też był kolor taki sam jak na nosie i końcówce statecznika pionowego ? O widzisz, na Twoim zdjęciu ten niby brąz to taki właśnie ziemisty. Dzięki jeszcze raz. Aha, czy ja dobrze widzę, że od spodu, przed przednim podwoziem nie ma takiego czarnego prostokąta namalowanego ? Czy fotografia jest z mniej więcej 1989 - 1990 roku ?

Edytowane przez tomekk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

''czy na dolnej płetwie też był kolor taki sam jak na nosie i końcówce statecznika pionowego'' - Tak ,to farba tzw 'radioprzezroczysta'. Malowany stożek , oprofilowania anteny. Tutaj odcień szarego /niektóre mialy białokremowy.../,na 'suczce 'był zielony. Co do czarnego prostokątnego  pola  przed 'termonamiernikiem': W malowaniu 'gołębim -szarym'' wszystkie miały /oprócz 'sparek'/ , na łaciatych ''bojówkach'' różnie, i szczerze  przyznam - nie wiem dlaczego. Czy to zależne od wytycznych ,w kraju ,którym odbywał się remont?

2a30413c26.jpg

3dce0e69bf.jpg

9c12fbb229.jpg

9d9eb2298e.jpg

836a52b5a2.jpg

Edytowane przez mcrec1962
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, mcrec1962 napisał:

gołębim -szarym

gołębioszarym lub gołębio-szarym

4 godziny temu, mcrec1962 napisał:

Co do czarnego prostokątnego  pola  przed 'termonamiernikiem': W malowaniu 'gołębim -szarym'' wszystkie miały /oprócz 'sparek'/ , na łaciatych ''bojówkach'' różnie

eee, nie przesadzaj. Czarne pole (bo nie zawsze był to prostokąt nie występuje tylko w malowaniu drezdeńskim tuż po remoncie.

Z tego co przejrzałem fotki, później to domalowywano. Choć samolot 139 zdaje się nie miał tego czarnego do końca.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamietam, to w Dreznie spód malowali 2 kolorami. Do konca gondoli podwozia głównego jeden kolor, dalej drugi. Chyba ze 120 był wyjatkiem.

 

Po GO v NDR:
Tm. zelená FS 34096 - Agama R12M - Humbrol ~116 - Revell ~66 = Gunze H309 nebo Gunze H64 (ikdyž někteří spíš sázeli na RLM 81=Gunze H421)
Sv. zelená FS 24227 - Agama R 19 - Humbrol ~120 - Revell ~360 = Gunze H312 (v tomto případě zase jiní doporučují spíše RLM 82= Gunze H422)
Sv. hnědá FS 33440 - Agama R 16 - Humbrol ~84 - Revell~380 = Gunze H71 (a v tady pro změnu RLM 79= Gunze H66)
Sv. modrá (př. část) FS 25526 - Agama R27 - Humbrol světlejší 65 = Gunze H67
(zadní část ) - Agama R23 - světlejší a víc do šeda než přední část.
A nezapomenout na světlounce šedé radomy Gunze H311!

 

Takie odpowiedniki daja Czesi .....Po GO v NDR,  czyli po remoncie generalnym w u dobrych niemców.

Edytowane przez em
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, em napisał:

Z tego co pamietam, to w Dreznie spód malowali 2 kolorami. Do konca gondoli podwozia głównego jeden kolor, dalej drugi.

Zgadza się!

Przednia część błękitnoszara, za podwoziem szara.

Ale tu trzeba przyjrzeć się konkretnemu samolotowi, bo np. 850 szarego spodu nie miał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten z okładki jest po 1000 godzin, tak zrozumiałem znaczenie namalowanej liczby 1000. Ja zrobię z przed tego faktu, z roku około 1989. numer 120 jest bez białej obwódki, więc możemy założyć że był zaraz po przemalowaniu, więc czarnej "plamy" też nie będzie miał. Z tego co piszecie to tak mi się jakoś w logiczny ciąg czasowy ułożyło. Skoro dwa kolory były użyte podczas malowania po remoncie, to też takie kolory zastosuje. 

Edytowane przez tomekk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny etap. Cieniowanie czarnym podkładem. Dodatkowo pomalowałem przód kadłuba (osłona radaru), końcówkę statecznika pionowego i część płetwy dolnej Mr.Color 311 (zgodnie z sugestiami Kolegów z postów wyżej), uważam że odcień jest dobry. Co do kolorów spodniej części to wykonałem testy - odcienie niebieskiego : Humbrol 65, Mr.Color 314, AK RC239, tutaj uważam, że RC239 będzie chyba dobrym wyborem. Co do szarego tylnej części kadłuba od spodu to bardziej skłaniam się do AL RC336 (tak jak w MiG-25), można go ewentualnie lekko rozjaśnić. Tak przynajmniej typuje po testach zmalowanych na próbkach. Do goleni podwozia po zastanowieniu użyłem Italeri Gloss Silver 4678AP, FS17178. Odcień tego lakieru jest taki trochę jak matowe aluminium, jak potraktuje je satyną to będzie w sam raz. Mam jeszcze pytanie, chodzi o zbiornik paliwa, czy na naszych MiGach miał kamuflaż od górnej części, czy też był jednolitym kolorze ?

IMG_20210918_171614957_HDR.thumb.jpg.0c5704082a4810eb9d5e5e42f3cce415.jpg

 

IMG_20210918_171637558_HDR.thumb.jpg.f0d3ce7a759cd622166831b9156f3089.jpg

 

IMG_20210918_171658310_HDR.thumb.jpg.8a629f853af5fb4df0e96d4383912289.jpg

 

IMG_20210918_171720082_HDR.thumb.jpg.5f668d997f42b53ce09b1ec2553adcef.jpg

 

IMG_20210918_171947715_HDR.thumb.jpg.78fd2c58defddb3525308d9a81fd6d68.jpg

Od lewej Humbrol 23, Humbrol 65, Mr.Color 314, RC336, RC239 

IMG_20210918_171746248_HDR.thumb.jpg.b790cc78e626c59bab3c8e20483ab646.jpg

 

IMG_20210918_172126477.thumb.jpg.2473be49e8b92c410d74d2e2fefc68c8.jpg

 

IMG_20210918_172051301.thumb.jpg.3eafbf0ef6b650ecec6979c0a9287439.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.