cayman Posted October 23, 2021 Share Posted October 23, 2021 Kasta Lambo Miury schnie po ostatniej warstwie cleara to zabrałem się za model Tamki Renault A110 Alpine ,który mi leżał w domowym magazynku dobre 10 lat. W oryginale pojazd wyprodukowany w lat ach 60-tych przez markę Alpine ,który w rajdach odnosił sukcesy. Co do modelu ,żeby nie było ,że jak Tamiya to wszystko OK. Na przednich błotnikach imitacje listew chromowych nie istniały i trzeba było je odtworzyć z polistyrenu 0,5mm. Linie podziału drzwi też wymagały pracy ze szpachlą i rylcem. i dwa złomy czekające w Stacji demontażu na sprasowanie. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cayman Posted October 24, 2021 Author Share Posted October 24, 2021 Kurdupel dostał kolor bazowy Light Metallic Blue. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cayman Posted November 18, 2021 Author Share Posted November 18, 2021 Lambo Miura skończona to zająłem się szkrabem i wypolerowałem kastę. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cayman Posted November 21, 2021 Author Share Posted November 21, 2021 (edited) Dziękować ,najtrudniejszy etap, czyli kładzenie chromu już za mną . Zastanawiałem się czy maskować taśmami i psiknąć ALC Chrom czy wykleić folią BMF Chrom. Po przemyśleniu jednak wybrałem opcję drugą , czyli folia BMF i skalpel. To jednak i tak trudny proces bo skalpel nie wybacza i nieprawidłowe pociągnięcie może skończyć się małą porażką uszkadzając powłokę lakieru. Do tej operacji ,,na otwartym sercu"zawsze biorę nowy skalpel i naddatek folii odcinam jednym ruchem . Efekt dobrych dziesięciu godzin pracy i wypitego piwa, co by ręka nie dżżżżaała przy pracy ze skalpelem. Edited November 21, 2021 by cayman 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M.A.V. Posted November 21, 2021 Share Posted November 21, 2021 2 godziny temu, cayman napisał: Do tej operacji ,,na otwartym sercu"zawsze biorę nowy skalpel i naddatek folii odcinam jednym ruchem . Efekt dobrych dziesięciu godzin pracy i wypitego piwa, co by ręka nie dżżżżaała przy pracy ze skalpelem masz Waćpan wrodzone predyspozycje na chirurga 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTiStyle Posted November 24, 2021 Share Posted November 24, 2021 Ta folijka to super się wydaje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cayman Posted November 24, 2021 Author Share Posted November 24, 2021 35 minut temu, GTiStyle napisał: Ta folijka to super się wydaje Tak daje bardzo dobry efekt .Przy naklejaniu długo się schodzi ale przy maskowaniu taśmami było by podobnie. Po fuknięciu ALC chrom , zdjęciu masek jak wyjdą niedociągnięcia to dojdzie dodatkowy czas na robienie poprawek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kashato Posted November 25, 2021 Share Posted November 25, 2021 13 godzin temu, GTiStyle napisał: Ta folijka to super się wydaje Osobiście mogę polecić, ja bardzo lubię pracować z BMF, dla mnie jest to jedna z ulubionych czynności przy modelach. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTiStyle Posted November 25, 2021 Share Posted November 25, 2021 Obstawiam, że ilu użytkowników tyle rodzajów folii. Podpowiedzcie, które na początek dla amatora? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cayman Posted November 25, 2021 Author Share Posted November 25, 2021 Godzinę temu, GTiStyle napisał: Obstawiam, że ilu użytkowników tyle rodzajów folii. Podpowiedzcie, które na początek dla amatora? Bare Metal Foil BMF albo Hasegawa Trytool. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
toled Posted November 26, 2021 Share Posted November 26, 2021 18 godzin temu, cayman napisał: Bare Metal Foil BMF albo Hasegawa Trytool. I świeży, ostry nożyk I rób Pan, a nie gadaj. Mam straszny sentyment do tego modelu, bo za dzieciaka dostawałem u babci możliwość pobawienia się takim z firmy Bburago i to w skali 1:18 (model był chyba z 1983 roku ). Model niestety gdzieś zaginął, sentyment został. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cayman Posted November 28, 2021 Author Share Posted November 28, 2021 Akcja chrom część II. Wszystkie fabryczne chromy zostały wykąpane w Krecie ,a potem podkład, czarny połysk i Chrom od IPP Paints. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cayman Posted December 2, 2021 Author Share Posted December 2, 2021 (edited) Od paluchów niestety chromowane ramki wymagały poprawek lakierniczych. i powoli ubierany w detale przód. Powklejane szyby boczne i wloty powietrza do komory silnikowej. Edited December 3, 2021 by cayman 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cayman Posted December 3, 2021 Author Share Posted December 3, 2021 (edited) Wnętrze ukończone.Pokrętła -rączki w boczkach do opuszczania szyb odciąłem i pomalowałem oddzielnie . Doszły też pasy bezpieczeństwa na fotelach i drobne inne dodatki. Edited December 3, 2021 by cayman 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_OldMan_ Posted December 3, 2021 Share Posted December 3, 2021 W ostatnim poście zdjęć nie widać tylko linki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M.A.V. Posted December 3, 2021 Share Posted December 3, 2021 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cervantez Posted December 3, 2021 Share Posted December 3, 2021 ten kolor budy kompletnie mi nie podchodzi, ale reflektory wyszły obłędnie 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cayman Posted December 4, 2021 Author Share Posted December 4, 2021 Kolejny etap to układ wydechowy czyli PEŁNA PORAŻKA ,który wymagał pracy a przy okazji dodatkowo go zmodyfikowałem. Tłumik trzeba było wypełnić masą szpachlową (Miliput ) bo w innym przypadku dziura byłaby widoczna od tyłu modelu. Rurę między kolektorem a tłumikiem odciąłem i dorobiłem, wyprofilowałem z pręta polistyrenowego Fi 2mm. Rurkę za tłumikiem też odciąłem i dorobiłem dwie z pręta polistyrenowego Fi 1,5mm. Za końcówki posłużyła mi rurka stalowa Fi2mm. Po paru pasowaniach wyszło tak. Po malunkach gotowy do montażu. Dodatkowo małej modyfikacji została poddana tylna osłona-płyta podłogowa.Odciąłem część środkową i wyprofilowałem tak aby schowała się pod karoserię. Jak bym nie dokonał modyfikacji to tak by wyglądał wydech w wersji Tamiya czyli jedna wielka K...pa. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cayman Posted December 5, 2021 Author Share Posted December 5, 2021 Po złożeniu kasty z podłogą zamontowałem układ wydechowy. Po założeniu tylnych kół nastąpiło lekkie przerażenie, koła odstawały poza kastę i była duża szpara między oponą a błotnikiem jakby egzemplarz był przygotowany do jazdy po szutrze.Musiałem odkleić piasty i tarcze hamulcowe od wahaczy i po wielu szlifowaniach udało mi się schować koła do wewnątrz i obniżyć o jakieś 2 mm . Dobre trzy godziny roboty. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
raptorf22 Posted December 5, 2021 Share Posted December 5, 2021 Pięknie to wygląda. Jaką masz technikę malowania w takiej jakości? Tzn jakie zakresy ciśnienia i rozcieńczenia farby? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cayman Posted December 6, 2021 Author Share Posted December 6, 2021 11 godzin temu, raptorf22 napisał: Pięknie to wygląda. Jaką masz technikę malowania w takiej jakości? Tzn jakie zakresy ciśnienia i rozcieńczenia farby? To od początku, pierwszy to prawidłowo położony podkład. Po podkładzie kładę dwie warstwy koloru bazowego ( 1/2 ). Jak dobrze wyschnie to matuję na mokro micromeschem 6000 i 8000, zmywam pod kranem z użyciem pędzelka i Ludwika a potem polewam wodą demineralizowaną ,żeby nie zostały plamy po wyschnięciu. Kładę trzecią warstwę w proporcji 1/3. Do cleara używam Procon Boya Mr.Hobby 0,5 z owalną dyszą. Dwie pierwsze warstwy proporcja 1/2, trzecia 1/3 , potem ta sama procedura jak przy bazie. Czwartą w proporcji 1/3, 1/4 czyli na oko ,bujam aero i patrzę jak szybko spływa po ściance zbiorniczka. Jak dobrze wyschnie znów ta sama procedura jak przy bazie ,micromesch 6000 i 8000 a potem mechanicznie gąbką poleruję samochodową pastą polerską (Menzerna) . Jak mam model ukończony usuwam odciski po paluchach i kładę wosk Carnauba. Co do ciśnienia, to ustawiam 20PSI co daje jakieś 17- 18 PSI roboczo. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTiStyle Posted December 6, 2021 Share Posted December 6, 2021 Dzięki za przepis mistrza 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
raptorf22 Posted December 6, 2021 Share Posted December 6, 2021 Dzięki za odpowiedź, po latach klejenia modeli lotniczych czas na auto. Dysponuje dyszą 0,4 więc powinna się nadać. Kluczowe jest jak widzę rozcieńczenie farby, ale jak napisałeś kilka warstw. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cayman Posted December 6, 2021 Author Share Posted December 6, 2021 (edited) 15 godzin temu, raptorf22 napisał: Dzięki za odpowiedź, po latach klejenia modeli lotniczych czas na auto. Dysponuje dyszą 0,4 więc powinna się nadać. Kluczowe jest jak widzę rozcieńczenie farby, ale jak napisałeś kilka warstw. Dysza 0,4 jest Ok. wcześniej malowalem 0,3 i też było dobrze. To co napisalem to tyczy się farb modelarskich. Bazy samochodowe i Clear 2K to zupełnie inna procedura. Edited December 7, 2021 by cayman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cayman Posted December 7, 2021 Author Share Posted December 7, 2021 Mały Update. Przód w komplecie. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.