Jump to content

Renault A110 Alpine


cayman
 Share

Recommended Posts

Kasta Lambo Miury schnie po ostatniej warstwie cleara to zabrałem się za model Tamki Renault A110 Alpine ,który mi leżał w domowym magazynku dobre 10 lat.

W oryginale pojazd wyprodukowany w lat ach 60-tych przez markę Alpine ,który w rajdach odnosił sukcesy.

Co do modelu ,żeby nie było ,że jak Tamiya to wszystko OK. Na przednich błotnikach imitacje listew chromowych nie istniały i trzeba było je odtworzyć z polistyrenu 0,5mm.

 

dq8m7K.jpg

 

ElvLYs.jpg

 

Linie podziału drzwi też wymagały pracy ze szpachlą i rylcem.

 

zvV1Q9.jpg

 

boG4Zj.jpg

 

i dwa złomy czekające w Stacji demontażu na sprasowanie. 😜

 

EpZr95.jpg

 

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Dziękować ,najtrudniejszy etap, czyli kładzenie chromu już za mną . Zastanawiałem się czy maskować taśmami i psiknąć ALC Chrom czy wykleić folią BMF Chrom. Po przemyśleniu jednak wybrałem opcję drugą , czyli folia BMF i skalpel. To jednak i tak trudny proces bo skalpel nie wybacza i nieprawidłowe pociągnięcie może skończyć się małą porażką uszkadzając powłokę lakieru. Do tej operacji ,,na otwartym sercu"zawsze biorę nowy skalpel i naddatek folii odcinam jednym ruchem .

Efekt dobrych dziesięciu godzin pracy i wypitego piwa, co by ręka nie dżżżżaała przy pracy ze skalpelem.:drink:😜

 

ks55a9.jpg

 

FcGAJT.jpg

 

DK8f8N.jpg

 

iy0peb.jpg

 

Cv0Zf4.jpg

 

 

 

Edited by cayman
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, cayman napisał:

 Do tej operacji ,,na otwartym sercu"zawsze biorę nowy skalpel i naddatek folii odcinam jednym ruchem .

Efekt dobrych dziesięciu godzin pracy i wypitego piwa, co by ręka nie dżżżżaała przy pracy ze skalpelem

masz Waćpan wrodzone predyspozycje na chirurga   :piwo:

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

35 minut temu, GTiStyle napisał:

Ta folijka to super się wydaje 😉

Tak daje bardzo dobry efekt .Przy naklejaniu długo się schodzi ale przy maskowaniu taśmami było by podobnie.

Po fuknięciu ALC chrom , zdjęciu masek jak wyjdą niedociągnięcia  to dojdzie dodatkowy czas na robienie poprawek.

Link to comment
Share on other sites

18 godzin temu, cayman napisał:

Bare Metal Foil BMF albo Hasegawa Trytool. 

I świeży, ostry nożyk 😜 I rób Pan, a nie gadaj. Mam straszny sentyment do tego modelu, bo za dzieciaka dostawałem u babci możliwość pobawienia się takim z firmy Bburago i to w skali 1:18 (model był chyba z 1983 roku ). Model niestety gdzieś zaginął, sentyment został.  

Link to comment
Share on other sites

Od paluchów niestety chromowane ramki wymagały poprawek lakierniczych.

 

SKDDU0.jpg

 

nydx1c.jpg

 

Ok39Ll.jpg

 

i powoli ubierany w detale przód.

 

iKDhtn.jpg

 

3AzKov.jpg

 

aHu3ZW.jpg

 

Powklejane szyby boczne

 

4CnV5U.jpg

 

i wloty powietrza do komory silnikowej.

 

KhNlw5.jpg

 

Edited by cayman
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Wnętrze ukończone.Pokrętła -rączki w boczkach do opuszczania szyb odciąłem i pomalowałem oddzielnie . Doszły też pasy bezpieczeństwa na fotelach i drobne inne dodatki.

 

zqG1J9.jpg

 

y6NiOc.jpg

 

M8xVkQ.jpg

 

1lq7UZ.jpg

 

L9phJ6.jpg

 

 

 

Edited by cayman
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Kolejny etap to układ wydechowy czyli PEŁNA PORAŻKA  ,który wymagał pracy a przy okazji dodatkowo go zmodyfikowałem. Tłumik trzeba było wypełnić masą szpachlową (Miliput ) bo w innym przypadku dziura byłaby widoczna od tyłu modelu. Rurę między kolektorem a tłumikiem odciąłem i dorobiłem, wyprofilowałem z pręta polistyrenowego Fi 2mm.

 

Pe5rDi.jpg

 

Rurkę za tłumikiem też odciąłem i dorobiłem dwie z pręta polistyrenowego Fi 1,5mm. Za końcówki posłużyła mi rurka stalowa Fi2mm.

Po paru pasowaniach wyszło tak.

NECklh.jpg

 

NmWZtz.jpg

 

SVCudC.jpg

 

Po malunkach gotowy do montażu.

 

shL6Ll.jpg

 

Dodatkowo małej modyfikacji została poddana tylna osłona-płyta podłogowa.Odciąłem część środkową i wyprofilowałem tak aby schowała się pod karoserię.

 

Gmfsas.jpg

 

GDXJPR.jpg

 

Jak bym nie dokonał modyfikacji to tak by wyglądał wydech w wersji Tamiya czyli jedna wielka K...pa.

 

G44VvL.jpg

 

64jqBl.jpg

 

 

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Po złożeniu kasty z podłogą zamontowałem układ wydechowy. Po założeniu tylnych kół nastąpiło lekkie przerażenie, koła odstawały poza kastę i była duża szpara między oponą a błotnikiem jakby egzemplarz był przygotowany do jazdy po szutrze.Musiałem odkleić piasty i tarcze hamulcowe od wahaczy i po wielu szlifowaniach udało mi się schować koła do wewnątrz i obniżyć o jakieś 2 mm . Dobre trzy godziny roboty.🤨

 

Xk6JpL.jpg

 

IXUlnz.jpg

 

ykoqCF.jpg

 

Etz4Fr.jpg

 

H1K3WW.jpg

 

 

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, raptorf22 napisał:

Pięknie to wygląda. Jaką masz technikę malowania w takiej jakości? Tzn jakie zakresy ciśnienia i rozcieńczenia farby?

To od początku, pierwszy to prawidłowo położony podkład. Po podkładzie kładę dwie warstwy koloru bazowego ( 1/2 ).  Jak dobrze wyschnie to matuję na mokro micromeschem 6000 i 8000, zmywam pod kranem z użyciem pędzelka i Ludwika a potem polewam wodą demineralizowaną ,żeby nie zostały plamy po wyschnięciu. Kładę trzecią warstwę w proporcji 1/3.

Do cleara używam Procon Boya Mr.Hobby 0,5 z owalną dyszą. Dwie pierwsze warstwy proporcja  1/2,  trzecia 1/3 , potem ta sama procedura jak przy bazie. Czwartą w proporcji 1/3, 1/4 czyli na oko ,bujam aero i patrzę jak szybko spływa po ściance zbiorniczka. Jak dobrze wyschnie znów ta sama procedura jak przy bazie ,micromesch 6000 i 8000 a potem mechanicznie gąbką poleruję samochodową pastą polerską  (Menzerna)  . Jak mam model ukończony usuwam odciski po paluchach i kładę wosk Carnauba.

Co do ciśnienia, to ustawiam 20PSI co daje jakieś 17- 18 PSI roboczo.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź, po latach klejenia  modeli lotniczych czas na auto.  Dysponuje dyszą 0,4 więc powinna się nadać. Kluczowe jest jak widzę rozcieńczenie farby, ale jak napisałeś kilka warstw.

Link to comment
Share on other sites

15 godzin temu, raptorf22 napisał:

Dzięki za odpowiedź, po latach klejenia  modeli lotniczych czas na auto.  Dysponuje dyszą 0,4 więc powinna się nadać. Kluczowe jest jak widzę rozcieńczenie farby, ale jak napisałeś kilka warstw.

Dysza 0,4 jest Ok. wcześniej malowalem 0,3 i też było dobrze. To co napisalem to tyczy się farb modelarskich. Bazy samochodowe i Clear 2K to zupełnie inna procedura.

Edited by cayman
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.