Skocz do zawartości

IBG - zapowiedzi i nowości lotnicze


Kolekcjoner WP

Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, Skawinski napisał:

Jest w planie.

 

Natomiast w najbliższym pudełku (Black Box) jest samolot, na którym latał Drobiński (opcja 6) oraz samolot Forbesa, byłego dowódcy eskadry B w polskim 303 Dywizjonie. Który zresztą został w nim asem i został odznaczony Virtuti Militari.

A nie mógłbyś wrzucić po polsku posta, który popełniłeś na Britmodeller na ten temat?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Skawinski napisał:

Jest w planie.

 

Natomiast w najbliższym pudełku (Black Box) jest samolot, na którym latał Drobiński (opcja 6) oraz samolot Forbesa, byłego dowódcy eskadry B w polskim 303 Dywizjonie. Który zresztą został w nim asem i został odznaczony Virtuti Militari.

 

Może jeszcze estoński się załapie? L1046 z estońskiego zamówienia podczas lotu demonstracyjnego miał mieć estońskie kokardy. Tak, okrągłe kokardy zamiast trójkątów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Andzin napisał:

A nie mógłbyś wrzucić po polsku posta, który popełniłeś na Britmodeller na ten temat?

 

Wchodzisz na Britmodeller'a przez Chrome i pokazuje się okienko "angielski-polski" zaznaczasz "polski"

 

1262599591_Tumacz1.thumb.jpg.888d4e071b56d9ace6e94c4e837288bb.jpg

 

 

lub klikasz prawym przyciskiem myszki i wybierasz polecenie z menu "przetłumacz na polski".

 

2114926417_Tumacz.thumb.jpg.e4f24b2e43c191da6d7f87f15e31a5be.jpg

 

 

Edytowane przez Soris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, MarCorp napisał:

Tak. I do niego jest potrzebna dedykowana burta, która jest na jeszcze innej ramce. Zapytam inaczej, gdzie leży problem - czy ten fakt powoduje u kogoś niepokój?

Jak będzie ta ramka w każdym pudełku z Mk.I, to nie będzie problemu i niepokoju. Niemniej nauczony błędami innego producenta pozwolę sobie zachować ograniczone zaufanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Andzin napisał:

Niepokój tylko o to, czy ta ramka będzie w każdym pudełku ze Spitfire I/II (i wczesnym Va), czy może IBG uzna, że wystarczą lotki metalowe. 

+

23 minuty temu, Tainan41 napisał:

Jak będzie ta ramka w każdym pudełku z Mk.I, to nie będzie problemu i niepokoju. Niemniej nauczony błędami innego producenta pozwolę sobie zachować ograniczone zaufanie.

 

W oferowanych pudłach IBG, ramki z odpowiednimi częściami będą takie, jakie będą potrzebne do dobranych przez IBG malowań. Po czym wnosicie, że IBG nie ogarnie jakie części są potrzebne do malowań, które samo dobiera? Dla kolegi pytam, bo mocno się zastanowił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Skawinski napisał:

 

Fair point. To to tak.

 

Sprawdziłem jeszcze raz kwestię T.R.1133 i wygląda na to, że 65 Squadron nie był w nie jeszcze wyposażony 29 pażdziernika i już był 13 listopada. Czy zatem np. 3 listopada, gdy Drobiński nim leciał, miał on już T.R.1133? Niekoniecznie. Ale gdy leciał nim 21 listopada, to już na pewno tak.

W każdym razie w zestawie są oba typy radia, oba typy kontrolerów do nich i obie konfiguracje masztów antenowych, a zatem do wyboru - do koloru.

 

18 godzin temu, letalin napisał:

Taka mała dygresja bez związku z R6775. Tylko po to, żeby podkreślić trudności i niepewności jakie pojawiają się przy rekonstrukcji ze szczątków informacji jakie mamy do dyspozycji. Regulaminy regulaminami, a znalazłem zdjęcia Hurricane z lutego 1941 z czarnymi kołpakami, bez pasa przed usterzeniem i pewnie bez czarnego lewego skrzydła. Może świeżo dostarczony, może inna przyczyna. 

 

Nie znam zdjęcia, więc ciężko powiedzieć, ale ze swej strony dodam, że w przypadku Spitfire'a, fabryki nie wprowadziły tych elementów aż do połowy 1941 roku czy nawet dalej. A czarnego skrzydła nigdy. Wszystko było nadrabiane w MU lub w dywizjonach.

 

17 godzin temu, Andzin napisał:

A nie mógłbyś wrzucić po polsku posta, który popełniłeś na Britmodeller na ten temat?

 

Cieszę się, ze Ci się spodobał. W końcówce napisałem, że jeśli kogoś interesuje jakaś inna maszyna z zestawu, to mogę opisać, ale było zero odzewu, więc myślałem, że takie podsumowanie jest jednak średnio przydatne i nikogo nie interesuje ten poziom detalu.

 

Co do tłumaczeń - to bardzo pracochłonna rzecz i na dobrą sprawę zbędna dzięki technologii. Jak słusznie napisał Soris:

 

14 godzin temu, Soris napisał:

 

Wchodzisz na Britmodeller'a przez Chrome i pokazuje się okienko "angielski-polski" zaznaczasz "polski"

 

1262599591_Tumacz1.thumb.jpg.888d4e071b56d9ace6e94c4e837288bb.jpg

 

 

lub klikasz prawym przyciskiem myszki i wybierasz polecenie z menu "przetłumacz na polski".

 

2114926417_Tumacz.thumb.jpg.e4f24b2e43c191da6d7f87f15e31a5be.jpg

 

 

 

14 godzin temu, Botan napisał:

 

Może jeszcze estoński się załapie? L1046 z estońskiego zamówienia podczas lotu demonstracyjnego miał mieć estońskie kokardy. Tak, okrągłe kokardy zamiast trójkątów.

 

Tak, gdzieś czytałem, że miał okrągłe kokardy, ale pytanie jak one wyglądały? Małe? Duże? W tym czasie dla RAFu produkowano Spity z tymi małymi kokardami, czy takie same były te estońskie? I jaka była kolejność kolorów, bo i ją mogli pomieszać, skoro nie potrafili prawidłowej formy utrzymać.

 

13 godzin temu, Tainan41 napisał:

Nie martwi mnie opracowanie merytoryczne modelu, gdyż wiem, że zostało przygotowane prima sort.

Jeśli z częściami będzie jak napisałeś, to nie ma tematu.

 

 

Tekst w poście na FB (z 11 sierpnia) dość jasno (?) stwierdza, że to są ramki zawarte w Black Boxie, więc raczej nie powinno być problemu:

IBG Models 1/72 Supermarine Spitfire Mk.I & Mk.II - Great Britain 1940 - Black Box Edition - zdjęcia ramek! Ten podwójny zestaw będzie zawierał 2 komplety takich ramek, wraz z elementami drukowanymi 3d które pokażemy w osobnych postach. W sklepach już za 2 tygodnie!

 

Edytowane przez Skawinski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Skawinski napisał:

Co do tłumaczeń - to bardzo pracochłonna rzecz i na dobrą sprawę zbędna dzięki technologii. 

Chyba się nie zrozumieliśmy, ale OK, rozumiem że pisanie po forach nie jest Twoim obowiązkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Skawinski napisał:

Tak, gdzieś czytałem, że miał okrągłe kokardy, ale pytanie jak one wyglądały? Małe? Duże? W tym czasie dla RAFu produkowano Spity z tymi małymi kokardami, czy takie same były te estońskie? I jaka była kolejność kolorów, bo i ją mogli pomieszać, skoro nie potrafili prawidłowej formy utrzymać.

 

Tutaj jest dyskusja nt. estońskich spitów , https://www.militaar.net/phpBB2/viewtopic.php?t=32747

Autor napisał :

"15 lat temu korespondowałem z Imperial War Museum w Londynie - i powiedziano mi, że podczas inspekcji samolotu w lipcu - Brytyjczycy popełnili mały błąd - przypadkowo namalowali estońskie oznaczenia (farbami zmywalnymi wodą) na samolocie L1046 w stylu brytyjskiego RAF - okrągłe oznaczenia, a nie estońskie trójkąty (tablica kolorów SP-C v1)."

Edytowane przez Cypis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Skawinski napisał:

 

 

Nie znam zdjęcia, więc ciężko powiedzieć, ale ze swej strony dodam, że w przypadku Spitfire'a, fabryki nie wprowadziły tych elementów aż do połowy 1941 roku czy nawet dalej. A czarnego skrzydła nigdy. Wszystko było nadrabiane w MU lub w dywizjonach.

 Fabryki reagowały z opóźnieniem. Day Fighter Scheme wprowadzony był w połowie sierpnia 41, a Hurricane wychodziły z fabryki w TLS jeszcze w listopadzie tamtego roku. 

 

Tu masz zdjęcia Hurri z 306 z nieregulaminowanymi oznakowaniami, czy raczej ich brakiem. Film z lutego 41. Zdołali namalować godło dywizjonu, a kołpak został czarny. Zrzuty z tego filmu.   https://film.iwmcollections.org.uk/record/1795

 

Gdyby kogoś interesowały radiostacje na Spitfire, to tu jest dobre opracowanie: http://www.clubhyper.com/reference/Supermarine Spitfire Comms-Part One.pdf

 

 

image.png

image.png

czarny.png

Edytowane przez letalin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

2 godziny temu, Skawinski napisał:

Tak, gdzieś czytałem, że miał okrągłe kokardy, ale pytanie jak one wyglądały? Małe? Duże? W tym czasie dla RAFu produkowano Spity z tymi małymi kokardami, czy takie same były te estońskie? I jaka była kolejność kolorów, bo i ją mogli pomieszać, skoro nie potrafili prawidłowej formy utrzymać.

 

W tym roku wyszła książka  "Estonian Aviation to 1940", autorstwa Arvo Lennart Vercamer i Roger M.M. Tisdale. Zdjęć nie ma, jest profil boczny razem z wieloma innymi "what-if" więc ciężko powiedzieć czy wiarygodny. Z opisu wynika Vickers oznaczył estońskie Spiffire jako Typ 332 oraz Browningi miały być produkcji FN. Dwa samoloty, L1046 (260 wyprodukowany) i L1047 (261) miały być gotowe wczesnym 1939. Wg Imperial War Museum jeden z nich (najprawdopodobniej L1046) wykonał lot demonstracyjny z estońskimi kolorami "na ogonie" oraz z oznaczeniami na skrzydłach i kadłubie w postaci kokardy niebiesko-czarno-białej. Później dostawa się opóźniła, bo Estończycy zażyczyli sobie trójłopatowe śmigło zamiast dwułopatowego. Instrumenty miały być w systemie metrycznym. Po wybuchu wojny oba miały trafić do No. 603 Squadron.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę tego zrozumieć ; po chu.... steczke IBG robi tak gęsto nity .

Rzadsze wyglądają o niebo lepiej ,a że odstępy są ,,niezgodne'';same nity to fikcja do kwadratu , ale u Edka wygląda to -jak dla mnie -zdecydowanie ,,prawdziwiej" !!!

Ciężko IBG przemówić z tymi ich nitami do rozsądku .

  

532545399_743750944931786_3849480943477575030_n.jpg.a6c3c0b78a75c0d4bb4b6c146ad2d14c.jpg

03_fs.jpg

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na FB pojawiły się zdjęcia z bliska. Będę marudził, bo mogę, ale nie podoba mi się rozwiązanie mocowania stateczników poziomych (klasyczny że slotem jest moim zdaniem bardziej stabilizujące). Zastanawia mnie jeszcze po co szatkować przejście kadłub-skrzydło przy krawędzi natarcia? Przecież mógłby to być element kadłuba (tak jak to zrobiła Tamiya w swoim nowym Spitfire Mk.I). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, zatras napisał:

Nie mogę tego zrozumieć ; po chu.... steczke IBG robi tak gęsto nity .

Rzadsze wyglądają o niebo lepiej ,a że odstępy są ,,niezgodne'';same nity to fikcja do kwadratu , ale u Edka wygląda to -jak dla mnie -zdecydowanie ,,prawdziwiej" !!!

Ciężko IBG przemówić z tymi ich nitami do rozsądku .

  

532545399_743750944931786_3849480943477575030_n.jpg.a6c3c0b78a75c0d4bb4b6c146ad2d14c.jpg

03_fs.jpg

Dlatego, jak mi się nie spodoba to dziurkowanie, już mam nowy słoiczek płynnej szpachli Gunze. Wydłuży to proces budowy, ale chyba jakoś się ogarnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, India napisał:

Jak nie zrobisz, to komuś nie pasuje...

Ale będzie z gładkimi skrzydłami Mustanga AH.....

 

Godzinę temu, BRAVO112 napisał:

a da sie dopasowac do Spita?

Ponoć taki jeden India kiedyś dopasował -jemu wszystko jedno jak jest zrobione

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, India napisał:

Fanem nitów nie jestem - albo były wypukłe, albo robione na gładko. I to konstrukcja decyduje...

Też nie jestem fanem nitów w 1/72. W tej skali wszystko jest przerysowane i linie i nity.  Tu jednak decyduje bardziej wizja projektanta, pracującego według swoich wyobrażeń o oczekiwaniach modelarzy. Skrzydło Spitfire było w istocie dość gładkie. Z 5 metrów gołym okiem nie widać płaskich nitów wcale. Z "przyłożenia" widać miejsca gdzie są w postaci  szparek o szerokości ułamka milimetra, o kształcie łuków, rzadko kiedy pełnych kółek wokół główki nita. Szpachla, szlif  i farba robiły swoje. Ja uznaję brak odwzorowania płaskich nitów w 1/72 za bardziej realistyczny. Tamiya jest dla mnie najlepszym producentem i oni są b.oszczędni w nitowaniu i nie wynika to przecież z ograniczeń technologii. Mnie przekonują. 

 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.