Skocz do zawartości

Douglas SBD Dauntless 1:72 Hobby 2000


kozborn

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, piotr2498 napisał:

skrzydło było prawie transparentne w miejscu montowania górnych części klap).

Dokładnie :)

Bałem się, że polerowana część skrzydła

a) zostanie na papierze

b) zniknie.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładnie to wygląda, tylko nie widziałem zdjecia zadnego stojącego na ziemi Dauntlessa z otwartymi w pełni hamulcami (oprócz muzealnych warbirdów). Wg mnie, powinny byc otwarte tylko dolne czesci airflapsów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Moses napisał:

Ładnie to wygląda, tylko nie widziałem zdjecia zadnego stojącego na ziemi Dauntlessa z otwartymi w pełni hamulcami (oprócz muzealnych warbirdów). Wg mnie, powinny byc otwarte tylko dolne czesci airflapsów

Hmmm ale technicznie nie jest to niemożliwe? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Moses napisał:

W muzeach tak robią, więc chyba technicznie jest mozliwosc

 

Moim zdaniem to nie dowodzi możliwości robienia tego "na żywo". Nie twierdzę, że jest to niemożliwe, ale w muzeach można wszystko a na lotniskowcu -nie 😉

Niemniej już chyba nie da się tego zmienić, więc przyj dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, zaruk napisał:

 

Moim zdaniem to nie dowodzi możliwości robienia tego "na żywo". Nie twierdzę, że jest to niemożliwe, ale w muzeach można wszystko a na lotniskowcu -nie 😉

Niemniej już chyba nie da się tego zmienić, więc przyj dalej.

Da się, to blaszka, więc przygiąć zawsze można. 

Moim zdaniem też tego nie dowodzi, ale:

a) na bardzo wielu zdjęciach widzę odchylone do góry (nie mówię o zdjęciach archiwalnych)

b) zakładam, że skoro można je do góry odchylić w locie, to na ziemi również

c) od początku zakładałem zrobienie ich w takiej pozycji bo tak mi się podobało

Także idziemy w ten wariant :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Moses napisał:

Ładnie to wygląda, tylko nie widziałem zdjecia zadnego stojącego na ziemi Dauntlessa z otwartymi w pełni hamulcami (oprócz muzealnych warbirdów). Wg mnie, powinny byc otwarte tylko dolne czesci airflapsów

A Twój post ze strony 9 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega @kopernik zapodał wcześniej link do tego cuda.

Scaleworks+GG+Tom%C3%A1s+de+la+Fuente+010.jpg

W związku z tym dwa pytania:

1. Czy te obicia są w Interior Green? Czy ten kolor był pod tym błękitnym szarym? Rozumiem, że pacnięcia/pociągnięcia/przetarcia jakąś stalą czy aluminium też mają tu racje bytu?

2. Macie jakieś dane co do koloru tych lotek? Bo korci mnie, żeby u siebie też je pokryć jakimś jaśniejszym filtrem... 

Edytowane przez kozborn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Hello napisał:

Będzie ciekawie 👍. Nie żałuj zdjęć .

Pozdrawiam Hello

:)

Dziś pierwsza dostawa fotek z bazowym blue grayem.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do przetarć do aluminium to mają rację bytu, ponieważ aluminium znajdowało się pod farbą podkładową, ale nie przesadzał bym z tym efektem przetarć do gołego metalu zbyt mocno, można delikatnie dodać w miejscach przetarć do farby zinc chromate green.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie wygląda to tak. Blue gray nie jest szczególnie wyrazistym kolorem, także mam nadzieję, że nie wyda się wam Zbyt mdły. W każdym razie dałem go na czarny podkład. Preshading moim skromnym zdaniem zdał egzamin, zrobiłem też delikatny postshading rozcieńczoną czernią od AK. Jak widzicie u nasady skrzydła przy tylnych krawędziach musiałem jeszcze dać trochę szpachli. Teraz sobie schnie.

IMG_20220111_234501_1.thumb.jpg.249f000ee174261958fea800aa5be832.jpgIMG_20220111_234452_1.thumb.jpg.6f9cd675288308dd268e6a3919b8ceb3.jpgIMG_20220111_234443.thumb.jpg.12bef87a4051b704b16802b9cc5374e7.jpg

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wciąż nie umiem w Dountlessy, ale zaryzykuję, że IG pod niebieskim to jednak nie. Nie trafia w standard. Zinc Chromate owszem, ale Yellow, nie Green  bo niby dlaczego Green?

Lotka mogła się nieco różnić. Malowano ją niby tym samym kolorem , co resztę, ale zupełnie innym rodzajem farby, co  oznaczało możliwość występowania  niewielkiej  różnicy w odcieniu już na starcie. A tym bardziej inny sposób  erozji powłoki. Typowa sytuacja dla amerykańskich samolotów z tego okresu produkowanych dla rodzimego odbiorcy.

Edytowane przez greatgonzo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, piotr2498 napisał:

Co do przetarć do aluminium to mają rację bytu, ponieważ aluminium znajdowało się pod farbą podkładową, ale nie przesadzał bym z tym efektem przetarć do gołego metalu zbyt mocno, można delikatnie dodać w miejscach przetarć do farby zinc chromate green.

 

8 godzin temu, greatgonzo napisał:

Wciąż nie umiem w Dountlessy, ale zaryzykuję, że IG pod niebieskim to jednak nie. Nie trafia w standard. Zinc Chromate owszem, ale Yellow, nie Green  bo niby dlaczego Green?

Lotka mogła się nieco różnić. Malowano ją niby tym samym kolorem , co resztę, ale zupełnie innym rodzajem farby, co  oznaczało możliwość występowania  niewielkiej  różnicy w odcieniu już na starcie. A tym bardziej inny sposób  erozji powłoki. Typowa sytuacja dla amerykańskich samolotów z tego okresu produkowanych dla rodzimego odbiorcy.

 

Dzięki Panowie, uwzględnimy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, bez gwałtownych zwrotów akcji, ale to chyba dobrze? Spokojnie do przodu

Czas na fototrawionkę przy podwoziuIMG_20220112_230236_1.thumb.jpg.38e617c3743175137927bad92bd4f3d5.jpgIMG_20220112_231056_1.thumb.jpg.5ec5d34c6e8e5a9c46ac780f704a990d.jpg

 

Po pomalowaniu

IMG_20220112_232510.thumb.jpg.c656d8b14f61734b7e5427d8bf6d4d7d.jpg

 

I po zaaplikowaniu. W komorach widoczny lekki chipping

IMG_20220113_001126_1.thumb.jpg.7b4d98cc664d7b1019a29f538d2fd2fc.jpg

 

Tak na razie prezentuje się dół. Jak widzicie dałem też już lekki postshading.

IMG_20220113_001234_1.thumb.jpg.37dafc55ebb1c711593dfe51d0e6aa35.jpgIMG_20220113_001213_1.thumb.jpg.d125960fdcc7c10dd1a331f311d8dee0.jpg

IMG_20220113_001213_1.thumb.jpg.21e70a651cbc1fcc42b9f8daf1b69cbe.jpg

 

Góra otrzymała bardzo delikatne pociągnięcia aluminium w kilku liniach podziałowych plus otarcia gdzieniegdzie. 

IMG_20220113_001012_1.thumb.jpg.1dc5d07a761f3cca1f099e1803abd308.jpg

IMG_20220113_001258.thumb.jpg.a0516177adfff85e0fbea631991faba6.jpg

 

A tu na zbliżeniu fragment skrzydła - pokusiłem się o delikatna próbę niebieskiego washa od Vallejo i stwierdzam, że się broni.

IMG_20220113_001042_1.thumb.jpg.2584116c28b17e210d1d753d5d30dff2.jpg

I co Wy na to? 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na samolotach się nie znam, więc się wypowiem. Malowanie, jak na razie bardzo mi się podoba. Ciekaw jestem, jak robiłeś to cieniowanie na dole i na górze (farba, rozcieńczenie, ciśnienie, nazwiska... nie to chciałem...). No. Natomiast określenie "bardzo delikatne pociągnięcia aluminium" nie odpowiada temu co widać, bo w tej skali obicia są - jak na mój gust - zbyt mocne. Ja bym chyba robił je kredką, powinny być wtedy delikatniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jup, jak Zaruk prawi, bardziej powinieneś iść w stronę przetarc niż obić, zresztą to były w miarę nowe maszyny więc jeszcze niezbyt mocno styrane

SBD_VB-6_4Mar42_Enterprise_Marcus_Island

10644566_860211947441932_774697566456787

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ilość i miejsce tych obić jest ok, jednak dodałbym do już istniejących delikatnie zinc chromate green, zamiast zostawiać takie gołe aluminium (chyba, że jest to w planie jeszcze 😉 ) Natomiast co do malowania to staraj się unikać w preshaidingu lub postshaidingu czystego koloru czarnego. Ja do postshaidingu używam mieszanku brązu z domieszką czarnego :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.