Skocz do zawartości

The last V8, 1/72


abtb

Rekomendowane odpowiedzi

Konto na imgurze mam. Tylko po "rewolucji"  na forum, zrobiłem się leniwy  (a raczej wygodny) i zacząłem wstawiać fotki bezpośrednio z dysku.  I chyba będzie trzeba wrócić do tej metody wstawiania fotek z Imgura

Edytowane przez abtb
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, abtb napisał:

-wymienić koła na węższe, z innym typem felgi charakterystycznym dla wersji C (tu liczę na "naszego" człowieka z Piły :wink:)

Przeciej już pisałem, że zasuwam do piwnicy kopać tu i tam, teraz w tych nowych blokach tyle żelbetu dają :haha:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak faktycznie przysłowia mądrością narodów - uderz w stół to nożyce się odezwą :haha:

Z wieści innych - wczoraj skleiłem tylną część kadłuba łącznie z wymianą dyszy na krótką oraz złożyłem wnętrze.  Dziś fotele i malowanie wnętrza.  Jak dobrze pójdzie to i sklejenie "dzioba" :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

abtb jesteś szczęśliwcem ! Posiadasz unikatowego dwumiejscowego Starfightera z Revellaz lat 90. Model, którego zazdroszczę i nigdzie w Polsce nie mogę zdobyć ! O ile kolekcja modeli 104 liczy u moje ponad 100 modeli o tyle tego jednego mi brakuje i chętnie bym go kupił jako brakujące ogniwo w zbiorach starfajterowych. To byłaby ostatnia 72 jaką chciałbym kupić…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.01.2022 o 22:45, abtb napisał:

Bardzo ładnie :super:

Ale jak już ktoś tam odgadł, "wiśnią na torcie" będzie:

 

0000053834.jpg.ba84757613fdee10c779ea368d5ccf5f.jpg

 

Więcej sensacji  na razie się nie przewiduje :wink:

U mnie na półce stoją już dwa w malowaniu NASA. Jednomiejscowy „811” z Academy i dwumiejscowy „825” z Hellera. Oba pokazywałem jakiś czas fe j na Modelworku i Facebooku. Bardzo fajny pomysł malowania 104 w kolory NASA. Planuję za jakiś czas kolejne NASAfightery w innych kolorach bo

NFM też będzie przynajmniej jeden :). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oo!, Widzę po ilości serduszek, że się napaliliście na tego Duńczyka jak łysy na Szwedkę w Chałupach :haha:

Znaczy się - zainteresowanie w narodzie jeszcze jest :super:

W związku z tym - warto go skończyć.

A zatem kończę:

DSCF5647.thumb.JPG.7a822abf293732491a93cce9f68368ef.JPG

 

DSCF5648.thumb.JPG.0d4d836482a309aceba28aa87f7f2478.JPG

 

5 godzin temu, barszczo napisał:

Taki niezielony i niespłowiały

 

Jak wieść gminna niesie, "olseny" miały tylko cztery egzemplarze w takim malowaniu, które potem zresztą przemalowali na ten paskudny zielony - na początku tylko górę a potem całość.

Jeszcze tylko wspomnę, że, jak wspominałem wcześniej, chłopaki z Xtradecal dali ciała z numerami - nie ten krój litery "R" oraz nieprawidłowe oznaczenie serialu na usterzeniu. Ale dzięki czujności kolegi @Soris błąd ten został wychwycony i naprawiony przy pomocy stosownych masek, które to w/w przygotował i mi przysłał. Wielkie dzięki :piwo: Browar też należy się @rudy0007za podesłanie AGM 12 które bardzo ładnie się prezentują pod skrzydłami. W sumie na dzień dzisiejszy to te dwie fotki można traktować jako galerię bo miejsca u mnie na załączniki malutko a nawet wcale :mrgreen: Ale za jakieś dwa-trzy tygodnie się zrobi sesję i  "puści" przez Imgura :chytry:

 

6 godzin temu, Staryfajter1954 napisał:

Posiadasz unikatowego dwumiejscowego Starfightera z Revellaz lat 90.

 

Jakbym wiedział to bym oprawił w futrynę, dał szkło i walnąłbym na ścianę jak jakiegoś Picassa :haha: A tak, w niewiedzy rozgrzebałem i żopa.

 

6 godzin temu, Staryfajter1954 napisał:

chętnie bym go kupił

Niestety, na łysej Górze w Bielsku podpisałem z darczyńcą cyrograf  "ostatecznego użytkownika" i nie ma opcji żebym puścił w "ludzi"

Tym bardziej, że już go trochę rozgrzebałem. No może trochę więcej niż "trochę":

DSCF5650.thumb.JPG.51116fcc67b73ee3f67d76774e7d4a40.JPG

 

I na dokładkę jeszcze przerabiam na wersję F-104D :mrgreen:. Ale, jak wspomniałem gdzieś tam wcześniej, powstało tylko 21 egzemplarzy tej wersji, więc myślę, że warto było nadszarpnąć taką rzadką "świętość".  Tym bardziej, że wersję TF-104G mam już  w "ławicy"

 

Dobra, starczy tego bajania - lecimy dalej :odlot:

 

 

  • Like 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, abtb napisał:

Oo!, Widzę po ilości serduszek, że się napaliliście na tego Duńczyka jak łysy na Szwedkę w Chałupach :haha:

Znaczy się - zainteresowanie w narodzie jeszcze jest :super:

W związku z tym - warto go skończyć.

A zatem kończę:

DSCF5647.thumb.JPG.7a822abf293732491a93cce9f68368ef.JPG

 

DSCF5648.thumb.JPG.0d4d836482a309aceba28aa87f7f2478.JPG

 

 

Jak wieść gminna niesie, "olseny" miały tylko cztery egzemplarze w takim malowaniu, które potem zresztą przemalowali na ten paskudny zielony - na początku tylko górę a potem całość.

Jeszcze tylko wspomnę, że, jak wspominałem wcześniej, chłopaki z Xtradecal dali ciała z numerami - nie ten krój litery "R" oraz nieprawidłowe oznaczenie serialu na usterzeniu. Ale dzięki czujności kolegi @Soris błąd ten został wychwycony i naprawiony przy pomocy stosownych masek, które to w/w przygotował i mi przysłał. Wielkie dzięki :piwo: Browar też należy się @rudy0007za podesłanie AGM 12 które bardzo ładnie się prezentują pod skrzydłami. W sumie na dzień dzisiejszy to te dwie fotki można traktować jako galerię bo miejsca u mnie na załączniki malutko a nawet wcale :mrgreen: Ale za jakieś dwa-trzy tygodnie się zrobi sesję i  "puści" przez Imgura :chytry:

 

 

Jakbym wiedział to bym oprawił w futrynę, dał szkło i walnąłbym na ścianę jak jakiegoś Picassa :haha: A tak, w niewiedzy rozgrzebałem i żopa.

 

Niestety, na łysej Górze w Bielsku podpisałem z darczyńcą cyrograf  "ostatecznego użytkownika" i nie ma opcji żebym puścił w "ludzi"

Tym bardziej, że już go trochę rozgrzebałem. No może trochę więcej niż "trochę":

DSCF5650.thumb.JPG.51116fcc67b73ee3f67d76774e7d4a40.JPG

 

I na dokładkę jeszcze przerabiam na wersję F-104D :mrgreen:. Ale, jak wspomniałem gdzieś tam wcześniej, powstało tylko 21 egzemplarzy tej wersji, więc myślę, że warto było nadszarpnąć taką rzadką "świętość".  Tym bardziej, że wersję TF-104G mam już  w "ławicy"

 

Dobra, starczy tego bajania - lecimy dalej :odlot:

 

 

Oprawiać modelu w ramki nie ma sensu bo nie po to się modele kupuje. Będę śledził dalsze poczynania z tym dwumiejscowym F-104D  i jestem ciekaw efektu końcowego. Jednak dziwi mnie postawa firmy Revell, która wznowiła produkcję wersji G (produkowanej w Polsce) a zupełnie zapomniała o wersji dwumiejscowej ? Czyżby źle się sprzedawała czy co ? Zdecydowanie łatwiej zdobyć dwumiejscówkę zarówno w 72 jak i 48 z Hasegawy w zestawach z wersją jednomiejscową. W ten sposób zebrałem 4 hasegawowskie dwumiejscowe 72 ale żadnej revellowskiej. W kwestii revellowskich 104 w 72 jest jeszcze wersja C, którą jednak jest łatwiej ustrzelić w Polsce na portalach aukcyjnych czy giełdach modelarskich a nawet w sklepach modelarskich. W ten sposób zebrałem 3 takie modele ale nadal do revellowskiego trio brakuje mi dwumiejscowego 104. Często odnoszę wrażenie, że łatwiej kupić jednomiejscowego Starfightera z Matchboxa, do którego nie ma nawet form i jest poszukiwany przez kolekcjonerów  a jego cena potrafi osiągnąć nawet 220 złotych (!) (ja za swojego z pierwszej edycji dałem 160 złotych) niż nowocześnie opracowaną 72 z Revella.

Edytowane przez Staryfajter1954
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie awanturować się i nie naciskać :wpier:

Jak skończę mierzyć temperaturę Bałtyku w Jurmale to coś tam wrzucę pod hasłem "galeria"

:surfer:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że tak powiem - "Jestem" :wink:

Jak starczy chęci postaram się w ciągu dwóch dni nadrobić zaległości "galeryjne" i wrzucić kilka fotek duńskiego "śledzia"  oraz obcykać "poprawki" na "śledziu" tajwańskim.

I oczywiście postaram się polecieć dalej z tematem F-104D  - pora nadrobić tygodniowe zaległości :mrgreen:

 

W dniu 6.07.2022 o 21:25, Soris napisał:

To skieruj ten materac w odpowiednim kierunku i spotykamy się przy molo w Sopocie

Niestety zniosło mi materac w przeciwnym kierunku :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak ja nic nie napiszę, to nikt nic nie napisze :mrgreen:  Jednym słowem (a raczej zdaniem) - lenistwo się szerzy na forum :haha:

Na "zdziś":

 

DSCF6094.thumb.JPG.d3d38329c2880ea69d5007fb305bc85d.JPG

 

Jutro powalczę z forum i się wpis dzisiejszy "poszerzy" :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, abtb napisał:

Jutro powalczę z forum

Słowo się rzekło więc zaczynam :szerm:

Na początek "pacjent" w podkładzie z poprawkami:

 

pwnEFma.jpg

 

I w trochę innym ujęciu:

 

paldxAe.jpg

 

Jak widać, udało mi się pozyskać drogą wymiany banknotów NBP na żywicę, Reskitowe kółka żywiczne do wersji A/C

Podkład właściwy czyli GX2 (lub jak kto woli Ueno black):

 

tcp203q.jpg

 

- "ciemna" stal na całość:

 

Uxq05PI.jpg

 

oraz po "zabiegu" czyli  wypsikane C8 tu i ówdzie (albo prawie i po całości) czyli takie jakby rozjaśnienia paneli porobione :mrgreen:

 

dO9lpME.jpg

 

Rv5BpGS.jpg

 

WMa51x5.jpg

 

6Ha6ZBf.jpg

 

I nawet się udało :yahoo:

Trochę na około ale jakoś to będzie (tzn będą jakieś nowe galerie :mrgreen:)

  • Like 12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, barszczo napisał:

Fajny śrebny śledź. Ale jak jest F-104D to trzeba dorobić F-104B, coby wersje się zgadzały :roll: .

To kolega abtb musiałby sięgnąć po zestaw Hasegawy bo zestaw Revella jest trudno dostępny. Hasegawę można dorwać w dwupaku z wersją

G lub J ewentualnie CF-104D. 

Edytowane przez Staryfajter1954
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, barszczo napisał:

F-104B

Zrobić tą wersję można zarówno z Revella jak i z Hasy. Zasadniczo problemy są dwa: usterzenie i osłona kabiny. Z usterzeniem nie ma problemu gdyż bardzo ławo je przerobić/skrócić w obydwu modelach. Trochę większym problemem jest osłona kabiny. W tym przypadku model Revella jest bardziej podatny na przeróbkę z racji jednoczęściowej osłony kabiny, w Hasie trzeba by było robić kopyto pod wytłoczkę vacu.

Obrazowo ten problem wygląda tak:

F-104B

jB3sSCB.jpg

 

F-104D:

 

6FxysYj.jpg

 

Jak widać osłona kabiny w F-104B nie ma stałej części (nad instrumentami instruktora) oszklenia, w wersji F-104D i TF-kach pojawia się już ten element. Dzięki temu, że Revell daje jednoczęściową osłonę, można ten podział zeszlifować /wypolerować i zrobić bez problemu właściwy podział osłony. Hasa daje osłonę kabiny w częściach więc nie ma takiej możliwości (pozostaną szwy po sklejeniu których w żaden sposób nie da się "ominąć"

Jako ciekawostkę podam fakt, że wersje F-104B i F-104D to tak naprawdę dwumiejscowe wersje bojowe z takimi samymi możliwościami przenoszenia uzbrojenia (poza działkiem które zostało zlikwidowane z racji dodania drugiej kabiny) jak odpowiadające im wersje jednomiejscowe F-104A/F-104B i F-104C/F-104D. Wersje TF były już typowo szkolne z ograniczonymi możliwościami przenoszenia uzbrojenia.

Z kwestii warsztatowych - dziś malunków ciąg dalszy i przygotowanie pod kalki :wink:

PS. Na warsztat trafi też wkrótce "wiśnia na torcie"  czyli tak jakby wychodzi V9 :mrgreen:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.