Skocz do zawartości

Stug IV


LuckyStrike

Rekomendowane odpowiedzi

Nie kupuj aero z ODKRĘCANĄ DYSZĄ. bardzo często urywa się gwint przy takich aerografach !!! NA początek starczy ci w zupełności aerograf z jedną dyszą 0,2mm tak jak pisałem. Jeśli oczywiście chcesz przyoszczędzić. Fajnie jakby miał regulację z tyłu poziomu otwarcia dyszy. Umożliwia to precyzyjnejsze malowanie cienkich lini osobom mniej doświadczonym.

Edytowane przez patrykd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minutes ago, LuckyStrike said:

Angielski to nie problem, przez 8 godzin dziennie używam w pracy. A co do aero taki zestaw na start da rad3?

IMG_20220207_191932.jpg

IMG_20220207_191909.jpg

Kompresor jest bardzo ok ( właśnie taki mam na sprzedaż), jak chcesz w miarę budżetowo to obejrzyj sobie aerograf FA180X

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, zaruk napisał:

 

AMMO - przy pędzlu

 

Chyba sobie jaja robisz :) FArby przereklamowane pod każdym względem. Ani to dobre do aero ani do pędzla. NAjlepiej pasują do kosza 😉

 

Edytowane przez patrykd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, patrykd napisał:

 

Chyba sobie jaja robisz :) FArby przereklamowane pod każdym względem.

Myślę, że to kwestia upodobań i późniejszych doświadczeń. Nie róbmy koledze na tym etapie wody z mózgu :)

P.S. Mam taki kompresor i sobie chwalę.

Edytowane przez zaruk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Thalgonis napisał:

Zdecydowanie bierz taki aero, który ma MACa - czyli np. taki TG180, który ktoś wyżej pokazał. Regulator MAC baaaaardzo ułatwia życie i czyni je przyjemniejszym :)

 

Regulator ciśnienia w kompresorze musi być. Bez niego nie ma co myśleć o kontroli precyzyjnej aero. przy aerografie jak kto lubi.

Edytowane przez patrykd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minutes ago, Thalgonis said:

Zdecydowanie bierz taki aero, który ma MACa - czyli np. taki TG180, który ktoś wyżej pokazał. Regulator MAC baaaaardzo ułatwia życie i czyni je przyjemniejszym :)

A z tą regulacją to kwestia gustu chyba ...mam i ciągle mnie wkurza bo jak źle mi się poleje farba do zbiorniczka to spływa akurat na gwint śrubki regulującej. Użyłem może z dwa razy, jak będę kupował coś fajniejszego z dyszą 0,2 to na bank bez tego zaworka. Znam natomiast sporo opinii ludzi którzy sobie chwalą. Na kompresorze natomiast to mus,  nie wiem jak da się malować bez tego 

Edytowane przez orzechu500
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, patrykd napisał:

Nie kupuj aero z ODKRĘCANĄ DYSZĄ. bardzo często urywa się gwint przy takich aerografach !!!

Zgadzam się absolutnie. Dyszę łatwo ukręcić i potem masa kłopotu albo aero do wymiany.No chyba, że maja dysze stalowa ale tu już się kłaniają Japończyki za niemałe pieniądze. Dysza wkładana do aircapa to rozsądny wybór nie tylko dla początkujących i tu przodują H&S ale najtańsza z nich Ultra jest powiedzmy taka sobie.

42 minuty temu, patrykd napisał:

NA początek starczy ci w zupełności aerograf z jedną dyszą 0,2mm

No i tu już mam pewne wątpliwości. Podkłady i lakiery bezbarwne oraz farby metaliczne mogą sprawić trochę kłopotu w tak małej dyszy. Ale jest rozwiązanie:

 

43 minuty temu, orzechu500 napisał:

obejrzyj sobie aerograf FA180X

Miałem i bardzo sobie chwalę. Dysza na wcisk z teflonową uszczelką - nic nie ukręcisz i można czyścić agresywnymi zmywaczami, bardzo przyjemny w obsłudze i malowaniu. Dokupujesz sobie do tego konwersję na dyszę 0,5 (dysza, osłona dyszy i iglica - za całość 50 zł) i masz aero dwa w jednym. 0,2 do malowania precyzyjnego a da się nim naprawdę precyzyjnie malować i 0,5 do grubszych spraw jak podkłady, lakiery i farby z metalicznym pigmentem. Za całość w tym momencie wyjdzie 211 zł. Po przesiadce na Ultrę żałowałem, że tak nieostrożnie się z nim obchodziłem bo zdecydowanie lepiej mi się nim malowało.

https://www.fine-art.com.pl/aerograf-fa-180x-0-2mm.html

Do tego kompresor ze zbiornikiem 3L i regulacją ciśnienia - jak dobrze poszukasz to zamkniesz się za całość w niecałych sześciu stówkach. Wiem, że nie mało ale to chyba najrozsądniejszy uniwersalny set na otwarcie przygody z aerografem a pamiętaj, że najgorszym aero pomalujesz lepiej niż najlepszym pędzlem. No i ile nowych możliwości się wtedy otworzy :)

 

Co do modelu to wiadomo, pierwsze koty za płoty i fajnie, że mamy kolejnego pancerniaka :super:Na pewno masz smykałkę bo ładnie bezsmugowo pomalowałeś ten model Tamijkami, które wg mnie się do tego nie nadają. Oglądaj poradniki, podpatruj modele które Ci się podobają, kopiuj dobre wzorce, wystrzegaj się tego co Ci się w modelach nie podoba. Z każdym kolejnym przyjdą nowe doświadczenia a potem i narzędzia oraz chemia. I przede wszystkim załóż warsztat - słuchając rad kolegów chcesz czy nie chcesz pójdziesz mocno do przodu. Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, TAW napisał:

No i tu już mam pewne wątpliwości. Podkłady i lakiery bezbarwne oraz farby metaliczne mogą sprawić trochę kłopotu w tak małej dyszy. Ale jest rozwiązanie:

 

No nie wiem jak na lenia czasem idę i nie chce mi się zmieniać dyszy to przy dobrym rozcieńczeniu psikam podkładem akrylowym czy też mr Surfacerem dyszą 0,2mm. Lakiery też kładę przy pomocy takiej dyszy.  Aczkolwiek przypominam, że nie maluję samochodów, przez co lakier nie musi być idealny i w połysku :) Fakt, że większa dysza do tych rzeczy jest o wiele lepsza. Co do metalizerów ja używam tych od AK Extreme metal i też bez problemu psikam nimi dyszą 0,2mm

Edytowane przez patrykd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, TAW napisał:

Zgadzam się absolutnie. Dyszę łatwo ukręcić i potem masa kłopotu albo aero do wymiany.No chyba, że maja dysze stalowa ale tu już się kłaniają Japończyki za niemałe pieniądze. Dysza wkładana do aircapa to rozsądny wybór nie tylko dla początkujących i tu przodują H&S ale najtańsza z nich Ultra jest powiedzmy taka sobie.

No i tu już mam pewne wątpliwości. Podkłady i lakiery bezbarwne oraz farby metaliczne mogą sprawić trochę kłopotu w tak małej dyszy. Ale jest rozwiązanie:

 

Miałem i bardzo sobie chwalę. Dysza na wcisk z teflonową uszczelką - nic nie ukręcisz i można czyścić agresywnymi zmywaczami, bardzo przyjemny w obsłudze i malowaniu. Dokupujesz sobie do tego konwersję na dyszę 0,5 (dysza, osłona dyszy i iglica - za całość 50 zł) i masz aero dwa w jednym. 0,2 do malowania precyzyjnego a da się nim naprawdę precyzyjnie malować i 0,5 do grubszych spraw jak podkłady, lakiery i farby z metalicznym pigmentem. Za całość w tym momencie wyjdzie 211 zł. Po przesiadce na Ultrę żałowałem, że tak nieostrożnie się z nim obchodziłem bo zdecydowanie lepiej mi się nim malowało.

https://www.fine-art.com.pl/aerograf-fa-180x-0-2mm.html

Do tego kompresor ze zbiornikiem 3L i regulacją ciśnienia - jak dobrze poszukasz to zamkniesz się za całość w niecałych sześciu stówkach. Wiem, że nie mało ale to chyba najrozsądniejszy uniwersalny set na otwarcie przygody z aerografem a pamiętaj, że najgorszym aero pomalujesz lepiej niż najlepszym pędzlem. No i ile nowych możliwości się wtedy otworzy :)

 

Co do modelu to wiadomo, pierwsze koty za płoty i fajnie, że mamy kolejnego pancerniaka :super:Na pewno masz smykałkę bo ładnie bezsmugowo pomalowałeś ten model Tamijkami, które wg mnie się do tego nie nadają. Oglądaj poradniki, podpatruj modele które Ci się podobają, kopiuj dobre wzorce, wystrzegaj się tego co Ci się w modelach nie podoba. Z każdym kolejnym przyjdą nowe doświadczenia a potem i narzędzia oraz chemia. I przede wszystkim załóż warsztat - słuchając rad kolegów chcesz czy nie chcesz pójdziesz mocno do przodu. Powodzenia!

Dzięki za informacje i porady. Z pewnością przy następnym modelu założę warsztat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tu masz recenzję.  Generalnie nie bawiłbym się w takie zabaweczki chińskie. Kompresor  jest najprawdopodobniej budowy membranowej bez  zbiornika buforowego, co wymaga ciągłej jego pracy.  Zatem non topa musi pracować i musisz słuchać hałasu jaki generuje.   Nie mówiąc już że kompresory tej budowy szybko się zużywają. Nawet nie wiem czy ma regulator ciśnienia. Najlepsze kompresory to te z budową tłokową olejowe z obowiązkową butlą buforową, filtrem z odwadniaczem, regulatorem ciśnienia.  Do malowania aero starcza zazwyczaj ciśnienie robocze od powiedzmy siły pierda komara (potrzebne przy malowaniu bardzo rozcieńczoną farbą przy robieniu precyzyjnych rzeczy - rozcienczenie nawet na poziomie 1:15) do około  1,5 - 2 bar. Zazwyczaj i tak używa się ciśnienia około 1 bara i poniżej. 

 

A jeśli masz zapał majsterkowicza ja zrobiłem swój kompresor sugerując się tą stroną. To naprawdę nic wielkiego a cena dużo tańsza

https://pfmrc.eu/topic/41652-kompresor-domowej-roboty-tzw-lodówkowiec/

 

Oto mój kompresor. SSie lepiej niż Sasha Grey :)

IMG_20220207_213150.thumb.jpg.66bc6323ac2683fabdcccb5815a8a965.jpg

Edytowane przez patrykd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minutes ago, LuckyStrike said:

Oglądałem testy tego. Równie dobrze mozes, kupić sobie butle że sprężonym powietrzem  zaworem i podpiąć  do aero. Tylko po co

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strasznie skomplikowane te sprężarki.

Ja konsekwentnie od lat korzystam z małej przemysłowej butli CO2. Chyba w akwarystyce też się takich używa. Starcza na kilkanaście modeli. 

No, ale co kto lubi.

Edytowane przez Merten
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Merten napisał:

Strasznie skomplikowane te sprężarki.

Ja konsekwentnie od lat korzystam z małej przemysłowej butli CO2. Chyba w akwarystyce też się takich używa. Starcza na kilkanaście modeli. 

No, ale co kto lubi.

To też jakieś rozwiązanie. Ale czy nie musisz otwierać okna jak malujesz bo wdychanie co2 w większych ilościach zapewne nie pomaga zdrowiu. Zresztą malowanie śmierdzielami też. 🤪

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minutes ago, LuckyStrike said:

A tak zupełnie poważnie, czy jest jakaś duża różnica jeżeli chodzi o komfort malowania między tymi aero za stówkę a tymi za tysiąc czy to tylko marketing?

 

Jest. Chcesz mieć swiety spokój przy malowaniu - Procon 267 alboż 270 jednakowoż 289 tudzież 274 plus Tamiya i Mr.hobby, rozcienczanie MLT i omijasz 99% problemów pojawiających się na większosci grup modelarskich.

Edytowane przez orzechu500
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Ale czy nie musisz otwierać okna jak malujesz bo wdychanie co2 w większych ilościach zapewne nie pomaga zdrowiu. Zresztą malowanie śmierdzielami też

No koniecznie trzeba okno otwierać!

Przy piciu piwa też otwieram. Przynajmniej do póki piana nie opadnie i stężenie CO2 się nie zmniejszy. 🤪

 

A na serio, to jest tak jak napisałeś. Wcześniej Cię głowa rozboli od farby niż od tych ilości CO2, które zużywasz przy malowaniu.

A CO2 jest po prostu stabilnym i tanim gazem .

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, Merten said:

No koniecznie trzeba okno otwierać!

Przy piciu piwa też otwieram. Przynajmniej do póki piana nie opadnie i stężenie CO2 się nie zmniejszy. 🤪

 

A na serio, to jest tak jak napisałeś. Wcześniej Cię głowa rozboli od farby niż od tych ilości CO2, które zużywasz przy malowaniu.

A CO2 jest po prostu stabilnym i tanim gazem .

 

 

Nie malujecie w maskach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.