Skocz do zawartości

PZL W-3 WARM Anakonda scratch 1:32


Marudek

Rekomendowane odpowiedzi

6 godzin temu, Marudek napisał:

Hej Artek82,

 

Dokładnie tak. Powoli dłubię Kruka w 1:32. Tylko zapędziłem się trochę w kozi róg podwójnym termo-formowaniem. Uparłem się na wygniatanie wypukłych nitów. I tak termo-formowałem z HIPS-u bazę, a na kopycie z nałożoną na nie wytłoczką z HIPS-u - ponownie termo-formowałem z cienkiej folii PVC. Następnie blister PVC nitowałem kółkiem od wewnętrznej strony i doklejałem do bazy z HIPS-u. Trochę to trudne i dlatego w ten sposób mam zrobione jedynie okaptowanie silnika. 

Natomiast w modelu Anakondy nitowanie ogarnę tak jak większość modelarzy - kalkami. Kupiłem kilka arkuszy kalkomanii HGW i mam nadzieję że to mi wystarczy na całość modelu. A w zależności jak pójdzie robota z tymi kalkami - prawdopodobnie wrócę do Kruka ale już z nitami z kalki. No i oczywiście postępy z budowy będę relacjonował tu na forum :cool: .

 

Robiłeś już coś z tymi nitami HGW wcześniej?......właśnie w większych skalach 1/35,32?....ciekaw jestem jak to wygląda na modelu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Dzięki za doping 😀 w następnym odcinku będzie trochę o tłoczeniu na zimno 😉

 

Nigdy nie używałem kalek z nitami, ale widziałem świetne efekty - chociażby na latających wyścigówkach Marcina Matejko na forum Large Scale Planes

 

https://forum.largescaleplanes.com/index.php?/topic/77420-pzl-p11-iii-“cleveland”-1932-from-scratch-scale-132/page/3/

 

Co prawda On używa kalek Archera, ale myślę że HGW nie różnią się od nich zbytnio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Sławekb napisał:

 

Pamiętam te nity.. Na ostatnim (niestety) spotkaniu twórców portalu Modelarstwo Redukcyjne.pl Krzysztof zaprezentował je na żywo. Próbowałem metody z kulkami BGA, ale niestety nie mam takiej precyzji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Ostatnio zajmowałem się detalami kokpitu do których w późniejszych etapach budowy nie będę miał łatwego dostępu. Chodzi o podstawę konsoli radiowej i przetłoczenia poniżej podłogi kabiny pilotów (widoczne przez okienka w dziobie).

Do wykonania tych przetłoczeń musiałem najpierw przygotować odpowiednie narzędzia. Nic wyrafinowanego i na pewno już widzieliście to w warsztatach kolegów którzy dłubią takie detale od podstaw :) 

 

20230211_114533.jpg.b84524e34e29efa299addef6c45b21a5.jpg

20230211_114654.jpg.fa4ec72edc3d2fde37a37a708c64f172.jpg

20230211_115019.jpg.8dc135d460ef575b48a812c8da424d61.jpg

20230211_154352.jpg.d4835a8f6e7ea39e631e8781d66198ab.jpg

20230211_154331.jpg.732b806d1dd42146f51c9f5fc88a5bed.jpg

20230214_185057.jpg.8cacd6247a1ad7f6a5e7ab4b9aeefa99.jpg

  • Like 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Irek_M1,

Nic nadzwyczajnego. Ja tylko odrobinę uprościłem metod, którą pokazał GEM w swojej relacji z budowy Zlina 42 Zamiast robić dokładną matrycę - zrobiłem podkładkę A z jednym rowkiem i prowadnicą, n której ołówkiem narysowałem gdzie wypada linia (konieczne bo tłoczony arkusik zasłania ten rowek). Do kawałków plastiku B i D, na których miało być przetłoczenie dokleiłem z jednej strony (tylko przy krawędzi - miejsce klejenia zaznaczone czerwoną linią) prosty pasek - który miał prowadzić całość po prowadnicy i ograniczać długość tłoczenia z jednej strony. Na wierzchu przykleiłem fragment rysunku żeby wiedzieć gdzie mają wypaść przetłoczenia. Ponadto na arkusiku do tłoczeń Bi D dokleiłem drugi ogranicznik, żeby linie przetłoczeń miały ustaloną długość. Potem jedynie odpowiednio oszlifowaną wykałaczką wyciskałem linie uważając na to by arkusik przesuwał się równo po prowadnicy A2 i żeby zaznaczone miejsca przetłoczeń na części B2 - pokrywały się z kreską na części A2 i przesuwając pod naciskiem przyrządem C pomiędzy częściami B1 i B2 otrzymywałem kolejne rowki.

 

87954682_20230211_114533kopia.jpg.2909713da89186c32f52b66fca3648b3.jpg

 

A - podstawa z rowkiem, A1 rowek do wygniatania linii, A2 prowadnica z kreską wskazującą w którym miejscu wypada rowek
B - arkusik do przetłaczania, B1 ogranicznik, B2 prowadnica z naklejonym kawałkiem rysunku i wskazaniem gdzie mają być wygniecione rowki) Czerwonymi liniami zaznaczyłem miejsca klejenia prowadnicy i ogranicznika, które po wygnieceniu linii odkleiłem
C - przyrząd do wygniatania rowków
D - prawie gotowe element - wygniecione rowki, zostaje jedynie odkleić prowadnicę i ogranicznik i odpowiednio dociąć element.

 

  • Thanks 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Marudek napisał:

Hej,

Ostatnio zajmowałem się detalami kokpitu do których w późniejszych etapach budowy nie będę miał łatwego dostępu. Chodzi o podstawę konsoli radiowej i przetłoczenia poniżej podłogi kabiny pilotów (widoczne przez okienka w dziobie).

To nie jest konsola radiowa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Tak jak się tego spodziewałem model siadał na tyłek. Ciężki szkielet w części ogonowej zrobił swoje.

 

20230220_175151.jpg.bab9ab9de36f232bc9943673ab2ee9d3.jpg

 

Ale równo odmierzone porcje ołowianego śrutu rozwiązały problem. Prawdopodobnie gondola silnika również dociążyłaby przód modelu, ale wolę dmuchać na zimne.

 

20230220_175512.jpg.b5ce3629b066c5877cf1150638d735b8.jpg

 

Teraz pracuję nad belką ogonową. Mam już uformowane połówki belki, które dokleję do szkieletu. Na zdjęciach - przyklejona dolna część belki.

 

20230221_183729.jpg.d3c380e65208f04ccf47cfdcf90dea2f.jpg

20230221_183752.jpg.f3525eb28130ef5c16d5932b8b38e030.jpg

 

Górna część belki ogonowej wymaga jeszcze dopracowania, żeby idealnie pasowała do reszty. Na razie założyłem ją na sucho.

 

20230221_183831.jpg.d606e67a5541a654bf3fdfcfa0fb6797.jpg

 

 

Edytowane przez Marudek
  • Like 11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, że Kolega zamieścił zdjęcia bambetli z cenami :haha:

 

P.s.

Przepraszam, jak przeglądałem tak mi ten psikus wpadł do głowy :sorry::nie_powiem:

  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.