Jump to content

Sprzęt lotniskowy


kopernik
 Share

Recommended Posts

13 minut temu, Grzes napisał:

To tam mają Sm-2?

Może jakąś fotkę zrobiłeś?

No nieeee, nie myślisz chyba, że @jmx62 to ot taki zwykły człowiek z ulicy... :mrgreen:

no nie, o sobie myślałem  bo ja często po ulicy tak sobie chodzę więc jestem człowiek z ulicy

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, Grzes napisał:

ooo! ciekawe.

aaa, już pamiętam. Ten obity blachą zamiast okien.

wersja opancerzona ale o tym w Świdniku nie mówili, czyli trzeba w podróż do Dęblina ruszać

Edited by panmopsik
Link to comment
Share on other sites

Dokładnie ten "blaszak"

Drugi to wygląda jakby dopiero z taśmy zjechał ze Świdnika. I bardzo podobny obok stoi SM-1, też "funkiel nówka"

Nie wiem, może otworzyli nową linię produkcyjną. Nie obraziłbym się.

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, jmx62 napisał:

Może ktoś z Kolegów namierzy co to za "ustrojstwo"?

20230505_122455x.jpg

20230505_122501x.jpg

 

Kolega @panmopsik podrzucił już link z którego wynika, że to wózek zasilania lotniskowego ale z tekstu nie do końca wynika, że to zwykły wózek z akumulatorami. Za tymi drzwiczkami był schowek gdzie mieściły się kable do podłączenia do samolotu. Wózki te w lotnictwie lat osiemdziesiątych kolokwialnie były określane jako teleżka. Dodam, że wózki te były na pewno używane w Babimoście na Limach. Dla oszczędzania akumulatorów pokładowych służyły one do przeprowadzania obsług głównie przez specjalistów osprzętu, radia i uzbrojenia ale również przez specjalistów od płatowca i silnika czyli nafciarzy. W trakcie tzw. lotów Limy były odpalane z AP-y ale w przypadku konieczności wykonania okresowej próby silnika podczas dnia technicznego silniki uruchamiano również z tych wózków a w eskadrze technicznej uruchamianie silnika z wózka było praktycznie standardem. AP-ę do eskadry technicznej zamawiano tylko wtedy gdy była potrzeba wykonania kilku prób silnika w ciągu dnia i wózek by nie dał rady. Jeśli mnie pamięć nie myli to wózki te ładowne były w nocy przez podłączenie ich do sieci. Prostownik był chyba elementem wózka. Nie jestem tego pewien. Wózkami zajmowali się specjaliści osprzętu. 

Edited by Endrju
  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

22 godziny temu, Grzes napisał:

To tam mają Sm-2?

Może jakąś fotkę zrobiłeś?

Grzes, na Twoją prośbę wrzuciłem nowy temat w dziale L[1:1} pt. MSP Dęblin`23

Link to comment
Share on other sites

Teraz, barszczo napisał:

Ciężko stwierdzić, ale na tej serii zdjęć jest więcej fajnego sprzętu wink4 .

Podpowiesz, gdzie można obejrzeć więcej zdjęć z tej serii ? Chętnie bym zobaczył .

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, kopernik napisał:

Podpowiesz, gdzie można obejrzeć więcej zdjęć z tej serii ?

Jak to gdzie, u Kolegi @barszczo w domu!

Sam bym się chętnie wybrał na oglądanie... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, kopernik napisał:

Podpowiesz, gdzie można obejrzeć więcej zdjęć z tej serii ? Chętnie bym zobaczył .

 

Post pod postem, ale wrzucam obiecane zdjęcia. Tutaj pod skrzydłem widać cysternę i piękną flagę lotu w oknie kokpitu:

17832u.jpg.00fb9acf41b531c0a14dc2ebbbf394e9.jpg

 

Tutaj ciągnik na gąsienicach:

17833u.jpg.1e2f5b8420e172ece511aff2b00798a6.jpg

 

I obsługa handlingowa podczas podstawiania sprzętu, jeszcze śmigła się kręcą 😂:

22393u.jpg.0df7b1538ec26d749da829a36907b39f.jpg

 

Podstawione schody pasażerskie i wózek bagażowy, pasażerowie wysiadają, piesek pilnuje :D :

22394u.jpg.7d413cf7cb63b56536f6e1980d4763eb.jpg

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

W dniu 7.05.2023 o 20:39, jmx62 napisał:

 

Może ktoś z Kolegów namierzy co to za "ustrojstwo"?

20230505_122455x.jpg

20230505_122501x.jpg

20230505_122513x.jpg

 

 

Wózek ST-5 - wózek do rozruchu , popularna "teleszka"

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Rafał B napisał:

 

Ten holownik to Scammell Mechanical Horse MH6, konstrukcja z lat 30-ych.

Produkowany także przez Francuzów na licencji pod nazwą Poney Mécanique.

 

https://www.britishcommercialvehiclemuseum.com/wp-content/uploads/2020/06/S03323Aa.jpg

Fotka z sieci w celach dyskusji.

Fajny cudak ! Coś takiego razem z naszym DC to byłoby coś niespotykanego.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kolejne ruchome stanowisko startowe. Wiem, że zdjęcie zrobiono na szybowisku Żar w 1975r. Może któryś z kolegów ma jakieś inne zdjęcia i wie co to dokładnie był ? 

p.jpg

Edited by kopernik
Link to comment
Share on other sites

W dniu 23.05.2023 o 10:03, panmopsik napisał:

@barszczo , widać po zdjęciu profilowym, że przedłużyłeś te wakacje dalej

Tak, na lotnisku zostałem, to jest jak choroba 😂. Na płycie i pod samolotem bywam już co prawda tylko jako trener,  ale jak kilka dni mnie tam nie ma, to czegoś brakuje. A tymczasem wygrzebałem z dysku jeszcze trochę sprzętu lotniskowego. Podejrzewam że to zdjęcia nieocenionego Wacława Hołysia. Tutaj ponownie Jelcz PO-1 i Ursus, a w tle piękny Jaczek-12:

10960170_575344275935589_4263639302427968255_o.jpg.48d4df829d6fbdb6b9b578f1f0abe6cb.jpg

 

A tutaj kilka beczek na podwoziach Jelcza. Na pierwszym planie ponownie Jaczek-12 i Aero-45:

11895112_670689159734433_3275208303918843526_o.jpg.1eb1861e33ed654897c2e31aac5fc3d1.jpg

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.