greatgonzo Napisano 29 Sierpnia Share Napisano 29 Sierpnia To raczej powszechna niedoróbka wśród modelarzy. Nie zliczę ile razy widziałem model zupełnie poprawnie sklejony, solidnie pomalowany i na pierwszy rzut oka: JEB! - wiatrochron. Producenci no ogół robią te wiatrochrony zgodnie z podziałem blach i tu modelarze się powszechnie wykładają. Gdzie indziej, w podobnej sytuacji też. Ale gdzie indziej jest gdzie indziej, a wiatrochrony są totalnie na świeczniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozborn Napisano 29 Sierpnia Autor Share Napisano 29 Sierpnia No niestety ale w zasadzie od tego zaczynam oglądanie modelu i wielu tutaj pewnie też. Swoją droga jest to ciekawe zjawisko, że to jakby od tego miejsca 'zaczyna się' model. Przynajmniej dla mnie. Może wynika to z kolejności działań w instrukcji? A może to taki antropocentryzm i 'instynkt' by szukać w modelu pilota? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozborn Napisano 30 Sierpnia Autor Share Napisano 30 Sierpnia No cóż, sam nie do końca wiem, co o tym sądzić. Weathering skrzydła idzie w taką oto stronę. Delikatnie gąbką kładę aluminium, ale staram się nie zapominać o IG. Zarysowania Navy blue staram się zaznaczyć przy pomocy jaśniejszych kresek lub plamek z Intermediate. Całość trochę przykurzam piaskowym pigmentem. Nic to, od czegoś trzeba zacząć przygodę z cięższym tytłaniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozborn Napisano 30 Sierpnia Autor Share Napisano 30 Sierpnia (edytowane) Na spodzie piach mniej się rzuca w oczy, ale też jest tu i tam... Edytowane 30 Sierpnia przez kozborn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 30 Sierpnia Share Napisano 30 Sierpnia 1 godzinę temu, kozborn napisał: staram się nie zapominać o IG ZCY. Dziura w klapie zbędna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozborn Napisano 30 Sierpnia Autor Share Napisano 30 Sierpnia Tak, IG z kropelką czerni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 30 Sierpnia Share Napisano 30 Sierpnia Ja tylko mówię, że IG ograniczał się wyłącznie do kabiny. Wszędzie indziej występował ZCY. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozborn Napisano 31 Sierpnia Autor Share Napisano 31 Sierpnia (edytowane) Dziś kontynuacja weatheringu... Drugie skrzydło z uwagi na rzadszą eksploatację ze strony pilota, zmęczyłem nieco mniej. Edytowane 31 Sierpnia przez kozborn 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RogerM Napisano 31 Sierpnia Share Napisano 31 Sierpnia Powiem Ci, że nie wiem jak niszczyła się powłoka lakiernicza na Korsarzach ale Twoja interpretacja jest mocno przekonująca i atrakcyjna jednocześnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipa Napisano 31 Sierpnia Share Napisano 31 Sierpnia 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jachud3 Napisano 1 Września Share Napisano 1 Września 8 godzin temu, kozborn napisał: Natnij kalki skalpelem po liniach podziału Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozborn Napisano 1 Września Autor Share Napisano 1 Września @jachud3 Do tego chyba najlepsze byłoby półokrągle ostrze, prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xmen Napisano 1 Września Share Napisano 1 Września 7 minut temu, kozborn napisał: @jachud3 Do tego chyba najlepsze byłoby półokrągle ostrze, prawda? Najważniejsze żeby było ostre. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozborn Napisano 1 Września Autor Share Napisano 1 Września @jachud3 @Xmen Mission completed! @Lipa Za styk powierzchni przy wylotach luf już się zabrałem, ale malowanie dopiero wieczorem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xmen Napisano 1 Września Share Napisano 1 Września Nie wiem czy czasami niepotrzebnie się wychylam ale po nacięciu linii warto płynem do kalek przejechać linie cięcia.Przynajmniej ja tak robię. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozborn Napisano 1 Września Autor Share Napisano 1 Września Tak, zrobiłem to po zrobieniu zdjęcia! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozborn Napisano 1 Września Autor Share Napisano 1 Września Mamy to. Spasowanie jest niezłe, ale nie takie jak w zestawie. Nie ma wstydu ale powodów do ekstazy też nie ma. W dodatku wiatrochron patrząc od strony pilota na godz. 13 ma delikatnie węższa część, 'falbanka' z wypraski, którą należy odkroić lekko niestety zahacza o część ramy. Nie jest to od razu widoczne, ale jednak. Produkt oceniam na db. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 1 Września Share Napisano 1 Września A oznaczenia w zasadzie dlaczego nie malowane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozborn Napisano 1 Września Autor Share Napisano 1 Września Bo to chyba jeszcze za trudne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozborn Napisano 1 Września Autor Share Napisano 1 Września Chociaż w sumie... Jakoś kompletnie o tym jeszcze nie myślałem. W tym modelu mam dwa 'cele' do nauki/ogarnięcia - zabawa przewodami i mocniejszy niż zwykle weathering. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 1 Września Share Napisano 1 Września Malowanie od masek, to malowanie od masek. Przyklejasz, pryskasz, odklejasz. Może być np. czasochłonne, ale nie trudne. A można dzięki temu oddać różne , zgodne z portretowanym obiektem niuanse. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozborn Napisano 1 Września Autor Share Napisano 1 Września (edytowane) Przemyśle przy następnej 122ce Edytowane 1 Września przez kozborn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozborn Napisano 2 Września Autor Share Napisano 2 Września (edytowane) Efekty na prawej burcie zadowalają mnie średnio, na lewej wcale. Niestety wiatrochron 'sprężynuje', co tym bardziej utrudniało właściwe dopasowanie. Prawdę powiedziawszy nie daje mi to spokoju i chyba puszczę tam jeszcze kilka kropel CA celem zeszlifowania i nadania mniej ordynarnego kształtu. Niestety utrata oryginału odbija się czkawką... Czy macie jakieś sposoby na polerowanie tak niewielkich i newralgicznych powierzchni? Przyklejenie skrawka papieru ściernego do wykałaczki? Edit: mam: zamaskować co dobre i pucowac, jak kiedyś radził mi bodajże Kolega @zaruk Edytowane 2 Września przez kozborn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zaruk Napisano 2 Września Share Napisano 2 Września CA dość twarde jest i w tak delikatnym otoczeniu (owiewka) jego szlifowanie może dać komplikacje. Próbowałbym raczej czegoś bardziej plastycznego, może szpachli (w razie czego usuniesz MLT) albo ramki rozpuszczonej w kleju Extra Thin. Ale szpachla lub gesty podkład wydaje mi się bezpieczniejszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 2 Września Share Napisano 2 Września (edytowane) W dniu 29.08.2024 o 13:44, greatgonzo napisał: Przy formowanych próżniowo elementach oszklenia bywa, że trzeba, albo warto zrobić kołnierze, albo pojedyncze punkty ustalające. Tu mieszanka płynnej szpachli gunze z klejem CA. Edytowane 2 Września przez greatgonzo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.