Skocz do zawartości

Kompresor lodówkowiec - problem...


Thalgonis

Rekomendowane odpowiedzi

Hejka,

używa ktoś kompresora „lodówkowca”? Mam problem, a nie znam się na tym: górny zbiornik (to to czarne) bardzo mocno się nagrzał, jest wręcz gorący... Nie zwrócilem na to uwagi dopóki jako tako psikało, asle zaczęło spadać ciśnienie i zainteresowałem się kompresorem - no i wyszło jak go dotknąłem... Co się mogło popsuć? Oczywiście od razu odłączyłem ale teraz nie wiem czy ryzykować ponowne włączenie... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw sprawdź poziom oleju. To czarne, to jest agregat, czyli właściwy kompresor. Powinien mieć z boku szklane okienko. Zwykle, prawidłowy poziom oleju to nieco ponad połowa tego okienka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątek powyżej powstał w nieco innej rzeczywistości. Wpisz na portalu aukcyjnym "olej do kompresora" i sprawa załatwiona.

A czy to pomoże? Nie wiadomo. Agregat mógł już szlag trafić swoją drogą, a brak oleju tylko przyspieszyć proces. Prócz tego, brak wziernika spowoduje, że nie będziesz wiedział ile tego oleju dolać. Ja bym jednak wymienił agregat. To nie jest jakieś wielce skomplikowane,  ale wymaga nieco wiedzy i doświadczenia.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego wlasnego doswiadczenia to sprzedawane 'oleje do kompresora' sie nie nadaja, sa za geste i sprezarka ma problem ze startem. Przynajmniej ja tak trafilem.

Olej do sprezarki lodowkowej musi byc rzadki, okolo lepkosci 10. Sa specjalistyczne oleje ale wiele osob uzywa zwyklego mineralnego (maszynowego) np LAN 10, ja tez zmienilem na taki i teraz dziala bezproblemowo.

Roznych olei nie powinno sie mieszac, wiec wazne jest aby wylac jak najwiecej starego przed wlaniem nowego. 400-450ml powinno wystarczyc.

 

 

 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach