Skocz do zawartości

Miles nie Davis , Miles M.20 , Maintrack Models 1:72


zloty

Rekomendowane odpowiedzi

Miles M.20 Mk. II (M.20/2) AX834, jesień 1940 r., Aeroplane and Armament Experimental Establishment - A&AEE (Biuro Doświadczalne Lotnictwa i Uzbrojenia) w Boscombe Down.

Samolot zbudowany według specyfikacji F.19/40 (kontrakt nr B140247/40). Do M.20/2 wybrano 1300-konny silnik Rolls-Royce Merlin XX, który był także instalowany w Bristolu Beaufighter II. Instalacja silnika M.20/2 była wymienna z silnikami tego samolotu, a jedyne różnice polegały na kilku modyfikacjach osłony. Prototyp po raz pierwszy wzbił się w powietrze 15 września 1940 roku. Okazało się jednak, że M.20 ma problemy ze statecznością w locie. Podjęto więc decyzję o wydłużeniu kadłuba o 25 cm i przesunięciu do tyłu statecznika poziomego. Zmodyfikowany samolot przekazano do ośrodka badań lotniczych Aeroplane and Armament Experimental Establishment (Biuro Doświadczalne Lotnictwa i Uzbrojenia).
27 października M.20/2 pokryto kamuflażem, przy czym dolne części pomalowano na żółto. Testy fabryczne kontynuowano w lutym 1941 r. Jednak po próbach wznoszenia, 6 lutego, prototyp uległ wypadkowi. Pilot lądował na pokrytej śniegiem trawie w Woodley - kiedy nacisnął hamulce, koła się zablokowały i samolot wpadł w poślizg, uderzył w płot obok lądowiska i wpadł do zalanej żwirowni. Pilot Kennedy wyszedł bez szwanku, ale incydent prawdopodobnie doprowadził do zaprzestania testów M.20/2, ponieważ nie ma zapisów o jego dalszych próbach.
Testy porównawcze jakim poddano prototyp pokazały, że osiągi M.20 dorównują, a w niektórych parametrach przewyższają osiągi samolotów Hurricane i Spitfire. Niestety dla projektu, bitwa o Anglię zakończyła się zwycięstwem Royal Air Force, a brytyjski przemysł pełną parą produkował nowe samoloty i nie było już potrzeby wprowadzania na uzbrojenie „pomocniczego” myśliwca.
Na początku kwietnia 1941 roku wystartował „nowy” Miles M.20/4. Źródła sugerują, że uszkodzony M.20/2 - AX834 - mógł zostać odbudowany z inicjatywy Milesa w odpowiedzi na nowe zagrożenie ze strony Niemiec. Oficjalne dokumenty są poparte tym samym numerem umowy na prototyp co M.20/2. Prawdopodobnie maszyna ta zawierała znaczną ilość komponentów AX834.
Zagrożenie pochodziło ze strony bombowców dalekiego zasięgu Focke-Wulf Fw 200 Condor, które zaatakowały konwoje aliantów u północnych wybrzeży Irlandii. Aby temu przeciwdziałać, zrodził się pomysł wyposażenia statków handlowych (tzw. CAM-ship) w myśliwce „jednorazowego użytku”, startujące z katapulty na pokładzie. Do takich celów miał być używany Miles M.20/4. Ten pomysł upadł, gdy do tego zadania zostały przeznaczone starsze, już zużyte myśliwce typu Hurricane czy Fulmar.

Edytowane przez obłok
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, M.A.V. napisał:

 

może i nie Davis ale flacha wskazuje jednoznacznie że prawdziwy Kind Of Blue    :haha:

flacha wskazuje i owszem...choć pstrokatość tego ptaszka sugeruje Aurę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.