Markuz Napisano 20 Października 2008 Share Napisano 20 Października 2008 Witam! Postanowiłem zamieścić relację z budowy SBLima-2A, którą rozpocząłem jakieś 5 tygodni temu. Jest to drugi model, który zacząłem składać po około 15 latach przerwy (pierwszym był ANSALDO S.V.A. 5 w skali 1:48 – nie nadaje się do prezentacji ). Model Lima powstaje z zestawu Trumpetera (Mig-15 UTI w skali 1:48) plus blaszki Eduarda (kabina i detale podwozia) i blachy JADAR-MODEL (klapy). Model wykonany ma być w malowaniu 32 PLRT z Sochaczewa nr taktyczny 6010. Postęp prac widać na złączonych zdjęciach. - wstępnie złożona kabina pilotów oraz wstawione fotele. - pomalowane fotele (te zacieki to miała być imitacja odłażącej farby wyszło średnio) - sklejone wnętrze kabiny pilotów i pomalowane podkładem (miejsca niepomalowane domaluję pędzlem - nie miałem pomysłu jak zamaskować zegary) - sklejone skrzydło prawe (rozpoczęte prace nad klapami - nie za bardzo radzę sobie jeszcze z klejeniem drobnych elementów i to widać poprzez nadmiar kleju ) Ktoś ma patent na usuwanie nadmiaru kleju z małych przestrzeni?? - zbliżenie: tu dokładnie widać element, który musiałem dorobić we własnym zakresie. Oryginalna część z zestawu blaszek uległa zniszczeniu podczas nieudanego montażu) Wszelkie konstruktywne uwagi i porady mile widziane. Z uwagi na permanentny brak czasu nie będzie to superszybka budowa ;) Pozdrawiam Markuz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Liteonit1 Napisano 20 Października 2008 Share Napisano 20 Października 2008 nie za bardzo radzę sobie jeszcze z klejeniem drobnych elementów i to widać poprzez nadmiar kleju Nie przejmuj sie. Mi tak samo idzie. Przy sklejaniu jakiś "pierdułek" bardzo drobnych ja osobiście używam CA mocząc końcówkę igły w kleju i nakładając na dany element. Mnie się tam wszystko klei i jest super :P Ogólnie model zaczyna się prezentować bardzo ładnie, a zwłaszcza kabina pilotów. Co do klap to może się nie znam ale chyba to krzywo wkleiłeś ... niewiem. Ale jeśli jest to dobrze sklejone to wygląda bardzo efektywnie. Bardzo podobają mi sie zegary i fotele. Fajnie wykonałeś tą "odłażącą'' farbę. Czekamy na dalszą relację z postępów prac.... PZDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brabazon Napisano 20 Października 2008 Share Napisano 20 Października 2008 Wieeeeeelkie za rurę! I to szparka. Lepiej w moje gusta trafić nie mogłeś. Kocham Limy. A 6010 nie był czasem jednym z ostatnich Limów w barwach MW, z Siemirowic? Miał bardzo kolorowe malowanie, jak to morskie samoloty. Życzę szczęscia, na razie jest pięknie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Irek-M1 Napisano 21 Października 2008 Share Napisano 21 Października 2008 Witam w klubie budujących ten model. Przy budowie uważaj na blaszki bo "nie wszystko jest złotem co się świeci" i powodzenia w budowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
P@wel Napisano 22 Października 2008 Share Napisano 22 Października 2008 No no będzie ciekawie . Nie przepadam za Ruskami ale w polskich barwach to co innego Powodzonka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Javorek_7411 Napisano 22 Października 2008 Share Napisano 22 Października 2008 nie będzie to superszybka budowa ;) i oto chodzi, powoli ale do przodu Oryginalny temat (czytaj: pułk ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markuz Napisano 25 Października 2008 Autor Share Napisano 25 Października 2008 Witam Co do klap to może się nie znam ale chyba to krzywo wkleiłeś ... niewiem. Jeśli chodzi o odstępy między wspornikami to tak jest w instrukcji. Ale rzeczywiście niektóre są wklejone niezbyt równo. Trochę jakby powichrowane. Niestety nie posiadam żadnej dokumentacji w postaci monografii lub jakichś planów więc muszę się opierać o dane z załączonych instrukcji do modelu i zestawu blaszek. A 6010 nie był czasem jednym z ostatnich Limów w barwach MW, z Siemirowic? Bardzo możliwe, ten egzemplarz (6010) 22 czerwca 1981 roku został przekazany do 15 SELR MW W Sochaczewie służył od 21.09.1963 r. do 22.06.1981 r. Obecnie maszyna stoi w Muzeum Polskiej Techniki Wojskowej w Warszawie. Tu są fotki viewtopic.php?t=9737 Malowanie będzie z okresu służby w Sochaczewie. Pozdrawiam Markuz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujo Napisano 26 Października 2008 Share Napisano 26 Października 2008 Będę się przyglądał, bo temat fajny. Jeśli można, to podepnę się z pytaniem. Czy w Migach 15/17 (i Limach) klapy były otwarte na ziemi? Albo inaczej: czy model z zamkniętymi klapami wymaga jakiegoś "uzasadnienia"? Wujo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markuz Napisano 29 Listopada 2008 Autor Share Napisano 29 Listopada 2008 Witam po dłuższej przerwie. Mała aktualizacja postępów w pracy. Sklejone do kupy prawe skrzydło i usunięte zbędne elementy. W międzyczasie wykonałem tablice przyrządów. Następnie wziąłem się za składanie klap... ... a tu efekt końcowy. I tu mam pytanie: jakim kolorem malować wnętrze kabiny, klap oraz podwozia? Kolejne relacje w miarę postępu prac - a ten, jak pisałem wcześniej - z powodu permanentnego braku czasu jest dość powolny... Pozdrawiam Markuz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
imt Napisano 30 Listopada 2008 Share Napisano 30 Listopada 2008 fajnie Ci to wychodzi. Co do malowania kabiny to kolor szary (tak były malowane wszystkie kabiny MiG'ów 15,17,19) Natomiast klapy na kolor srebrny (tak na 90%) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markuz Napisano 29 Grudnia 2008 Autor Share Napisano 29 Grudnia 2008 (edytowane) Witam ponownie po dłuższej przerwie! Postęp prac przedstawia się następująco. Zakończyłem prace nad klapami i wnękami podwozia głównego oraz przetestowałem aerograf. Przymiarki do malowania owiewki. Skompletowane wnętrze kabiny pilotów. Zbiorniki paliwa sklejone i poszpachlowane – czekają na malowanie. Sklejona część ogonowa. Skleiłem przednią część kadłuba Z uwagi na to że w tym modelu nie będzie eksponowany silnik postanowiłem go nie sklejać i w związku z tym musiałem dorobić zaślepienie pomiędzy częścią ogonową a kabiną pilotów. Silnik wykorzystam do następnego modelu który planuje wykonać ma to być Lim-2 z zestawu Revella. W następnym etapie budowy czeka mnie przeróbka hamulców aerodynamicznych. Przed Nowym Rokiem muszę zakupić jeszcze odpowiedni zestaw blaszek do ich przerobienia. Pozdrawiam Markuz Edytowane 29 Grudnia 2008 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 29 Grudnia 2008 Share Napisano 29 Grudnia 2008 Ładnie, tak sobie popatruję bo też będę robił niedługo (po MiG-21bis) Sblima-2 tylko że z Hobbybossa w 1/72. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markuz Napisano 29 Grudnia 2008 Autor Share Napisano 29 Grudnia 2008 Patyk widzę że mamy podobne plany "wydawnicze", bo u mnie w kolejce czeka jeszcze Mig-21 R 1/48 z zestawu Academy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markuz Napisano 2 Stycznia 2009 Autor Share Napisano 2 Stycznia 2009 Witam! Dziś w zasadzie bez aktualizacji budowy. Jestem w trakcie rozgryzania zasady działania aerografu. który otrzymałem w prezencie od mojej wspaniałej żony. Oraz zagłębiam się w lekturze niezbędnej pozycji przy budowie tego modelu. (również prezent od żony niewiem czy ona mnie nie rozpieszcza za bardzo? ) Pomalowałem pierwszą warstwą zbiorniki paliwa. Nie pomyślałem przy ich unieruchamianiu i na płetwach widać ślady po krokodylkach od "trzeciej ręki" ale to jest jeszcze do nadrobienia. Nie wiem czy widać że próbowałem zastosować preshading? - jak dla mnie nic nie widać. Podczas malowania wyszły pewne babole szlifierskie - zostały już poprawione. Na jednym zbiorniku farba jakby się lekko złuszczyła, nabrała faktury jak sztuczna skóra, czy coś. Zastanawiam się czy to wina słabego odtłuszczenia powierzchni i czy następna warstwa to pokryje. Czy lepiej odrazu szlifować i malować od nowa? To by było tym czasem na tyle. Przez weekend postaram się trochę nadgonić z budową. Pozdrawiam Markuz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 2 Stycznia 2009 Share Napisano 2 Stycznia 2009 (edytowane) Więc tak - powierzchnia zbiorników sprawia wrażenie chropowatej, albo niedokładnie wyszlifowana powierzchnia albo za duże ciśnienie lub zbyt duża odległość przy malowaniu aero - co to za farba? Polecam humbrola aluminium 27002 ładnie kryje, żadnych grudek i tym podobnych parchów. Jak będziesz chciał malować metalizerem to musisz mieć idealnie gładką powierzchnię, żadnych rysek i nierówności - metalizer wszystko to uwidoczni. Mam ten sam aero, jest dwufunkcyjny i ładnie się nim maluje. Co do preshedingu to nic nie widać, trzeba było dać czarnym matem wąską strugą po wszystkich liniach a póżniej przy malowaniu aluminium dać więcej farby (tym aero fajnie się dozuje podawanie farby) do wewnątrz paneli. Ale przy tej operacji trzeba mieć już trochę wprawy przy operowaniu aero. Ogólnie - idzie ku dobremu. Będę się przyglądał, bo temat fajny. Jeśli można, to podepnę się z pytaniem. Czy w Migach 15/17 (i Limach) klapy były otwarte na ziemi? Albo inaczej: czy model z zamkniętymi klapami wymaga jakiegoś "uzasadnienia"? Wujo Wujo - podchodzisz do lądowania, otwierasz klapy, wypuszczasz podwozie w zależności od prędkości masz do dyspozycji jeszcze hamulce aero, sadzasz maszynę na pasie, kołujesz na stojankę, chowasz klapy( podwozia nie ruszasz ) zamykasz hamulec aero- jeśli są otwarte, wyłączasz silnik, wychodzisz z kabiny, zdajesz sprzęt technikowi i idziesz na . Co tu uzasadniać? Pozdro Edytowane 2 Stycznia 2009 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kacperek315 Napisano 2 Stycznia 2009 Share Napisano 2 Stycznia 2009 Powiem szczerze, jak mogłem niezobaczyć wcześniej tego tematu? Już mi się podoba z samego tytułu. Nie wiem jak mógłbym doradzic, bo nie sklejam skrzydlaków, ale będę trzymał kciuki za końcowy efekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Javorek_7411 Napisano 2 Stycznia 2009 Share Napisano 2 Stycznia 2009 A ja czekam na Mig-21R do kompletu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 2 Stycznia 2009 Share Napisano 2 Stycznia 2009 A ja czekam na Mig-21R do kompletu Ty nie czekaj tylko sam coś działaj Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Javorek_7411 Napisano 2 Stycznia 2009 Share Napisano 2 Stycznia 2009 A działam działam niedługo galeria Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markuz Napisano 4 Stycznia 2009 Autor Share Napisano 4 Stycznia 2009 Witam! Obiecałem, że przez weekend nadgonię trochę budowę. Ale niestety aerograf doprowadził mnie do szału . Mianowicie farbą Model Master 4766 Aluminium nie maluje – leci samo powietrze, czasem coś tam plunie – natomiast Flat Black 4768 tej samej firmy pięknie maluje (obie farbki rozcieńczałem mniej więcej w takich samych proporcjach). Jeżeli ma ktoś pomysł jak zaradzić temu zjawisku to bardzo proszę o radę. Przykład malowania czarną farbką. (presheding) Malowanie odkładam na później . Na razie skupiam się na dłubaniu. Rozpocząłem prace nad hamulcami aerodynamicznymi oraz dorobiłem widoczny fragment rury wylotowej gazów silnika. Same hamulce wykonałem z blaszki wykrojonej z aluminiowej formy wykorzystywanej do pieczenia. Pozostało zaszpachlować pozostałe zbędne otwory. Pozdrawiam Markuz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Javorek_7411 Napisano 4 Stycznia 2009 Share Napisano 4 Stycznia 2009 Dajesz dajesz możesz zrobić fotke komory silnika od tyłu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucas HS Napisano 4 Stycznia 2009 Share Napisano 4 Stycznia 2009 Pamiętaj, że farby metaliczne, a tym bardziej metalizery (więcej grubego pigmentu niż w metalikach) trzeba rozcieńczać bardziej niż zwykłe. Mogło nałożyć się: większa gęstość początkowa metalizera, mniej rozcieńczony, mała dysza w aerografie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markuz Napisano 6 Stycznia 2009 Autor Share Napisano 6 Stycznia 2009 możesz zrobić fotke komory silnika od tyłu Masz na myśli widok na silnik?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Javorek_7411 Napisano 6 Stycznia 2009 Share Napisano 6 Stycznia 2009 tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markuz Napisano 6 Stycznia 2009 Autor Share Napisano 6 Stycznia 2009 możesz zrobić fotke komory silnika od tyłu Question Masz na myśli widok na silnik?? tak jak pisałem wcześniej silnika nie będzie w tym modelu. Z uwagi na to że w tym modelu nie będzie eksponowany silnik postanowiłem go nie sklejać i w związku z tym musiałem dorobić zaślepienie pomiędzy częścią ogonową a kabiną pilotów. Silnik wykorzystam do następnego modelu który planuje wykonać ma to być Lim-2 z zestawu Revella. to co widać na zdjęciu to część dyszy którą dorobiłem we własnym zakresie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.