barti94 Napisano 16 Lutego Share Napisano 16 Lutego Witajcie. Postanowiłem rozpocząć nowy bardziej ambitny projekt. W tym celu zakupiłem model pojazdu Krupp L3H163 KFZ 72 od firmy ICM w skali 1/35. Model wybrałem z kilku powodów. Chciałbym zrobić w końcu coś innego niż tylko pojazdy dedykowane dla Afryki. Model planuję też trochę obłocić. Sam model Krupp L3H163 KFZ 72 od ukraińskiej firmy ICM to interesująca propozycja dla modelarzy interesujących się pojazdami wojskowymi z okresu II wojny światowej. Ten charakterystyczny niemiecki samochód ciężarowy pełnił rolę mobilnego warsztatu lub pojazdu łączności, co czyni go ciekawym uzupełnieniem kolekcji pojazdów Wehrmachtu.ICM przyzwyczaił modelarzy do przyzwoitego poziomu detali, a ten model nie jest wyjątkiem. Instrukcja przewiduje kilka wariantów malowania, w tym klasyczny niemiecki szary kolor Panzer Grau, który wybiorę.. Kalkomanie są dobrze wydrukowane, choć niezbyt bogate – zawierają jedynie podstawowe oznaczenia. Dodatkowo dokupiłem elementy fototrawione oraz trochę szpeju do zainstalowania na dachu pojazdu od Panzer Art. Zapraszam do śledzenia postępów z budowy i komentowania 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Evildead Napisano 16 Lutego Share Napisano 16 Lutego (edytowane) No ciekawy pojazd , będzie oglądane.. Edytowane 16 Lutego przez Evildead 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafał B Napisano 16 Lutego Share Napisano 16 Lutego 1 godzinę temu, barti94 napisał: Dodatkowo dokupiłem elementy fototrawione oraz trochę szpeju do zainstalowania na dachu pojazdu od Panzer Art. Skoro zainwestowałeś w dodatki, to do kompletu przydałyby Ci się jeszcze żywiczne koła, bo te zestawowe raczej w ostateczności. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barti94 Napisano 18 Lutego Autor Share Napisano 18 Lutego Dziękuję za pozytywne komentarze. Myślałem o żywicznych kołach i może uda się je dostać i dokupię. Pierwsze chwile spędzone nad modelem są bardzo satysfakcjonujące i dobre. Udało się złożyć silnik., choć nie bez małych komplikacji. Dwie części zostały źle oznaczone ale udało się to ogarnąć bez większych kłopotów Zastosowałem też pierwsze dodatkowe elementy fototrawione. Dodałem też dodatkowe przewody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano 20 Lutego Share Napisano 20 Lutego Ten plastik da się szlifować, bo wygląda jak mydło 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Greif Napisano 20 Lutego Super Moderator Share Napisano 20 Lutego Podglądam ale model wymagający aby zbliżyć go do orginału, podstawa filtra krzywo, jeśli nie chcesz eksponować silnika szkoda się męczyć, dodatkowo obawiam się że żaluzje będą mega wyzwaniem (wytłoczyć je to wcale nie jest łatwe zadanie), postaraj się dokładniej odcinać elementy z blaszki, widać nie oszlifowane zaczepy z mocowanie elementu na blaszce. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Evildead Napisano 20 Lutego Share Napisano 20 Lutego (edytowane) Co by nie mówić to ICM na kółkach ma ciekawe tematy , z dokładnością wiadomo jest różnie i tak trzeba jakiś tam mniejszy/większy research obadać, ale temat ciekawy, także panie Barti nie goń z tematem, dokładniej to i lepsza faza. Edytowane 20 Lutego przez Evildead 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barti94 Napisano 20 Lutego Autor Share Napisano 20 Lutego Dziękuję za pomoc Zeszlifowałem elementy więc wydaje się że jest lepiej. Silnik planuję zrobić tak aby był widoczny z jednej strony. Podziałałem też dzisiaj z elementami fototrawionymi czego rezultatem jest to. Na uwagę zasługuje kłódka oraz zamek i łańcuszki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Greif Napisano 20 Lutego Super Moderator Share Napisano 20 Lutego Weryfikuj części z Parta, dają często nie potrzebne zamienniki, jak tutaj -klocek drewna z blaszki jest kiepskim rozwiązaniem- z tego co pamiętam też czasem dają światło szlakowe składane z plasterków - totalny bezsens 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano 21 Lutego Share Napisano 21 Lutego Klocek możesz wystrugać z .... klocka. Poszukaj jakichś listewek, efekt będzie dużo lepszy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
push-up78 Napisano 21 Lutego Share Napisano 21 Lutego Może i klocek z blaszki trochę odjechany ale jak ładnie to pomalujesz na efekt drewna będzie dobrze.A i z balsy jak zrobisz też można sknocić. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Greif Napisano 21 Lutego Super Moderator Share Napisano 21 Lutego jak to mówią aby drewno w 1/35 wyglądało jak drewno musi być zrobione z plastiku 2 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barti94 Napisano 27 Marca Autor Share Napisano 27 Marca Dzień dobry Wszystkim Po dość długim okresie składania przyszedł czas na małą prezentacje. Model składałem w częściach i dopiero jak będzie posiadać podkład zamierzam go złożyć do kupy. Zdecydowałem się na odsłonięcie jednej rolety i wyeksponowanie silnika. Chciałbym też zostawić otwarte drzwi żeby zachować też detale wewnątrz. To teraz po kolei. Chciałbym podzielić się z Wami kilkoma zdjęciami z niełatwej budowy. Na początek ogólny szkielet modelu I kilka detali z elementów fototrawionych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enten Napisano 27 Marca Share Napisano 27 Marca Myślisz, że te ślady powinny być? Napęd przesyłany bezprzewodowo? xD 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Evildead Napisano 27 Marca Share Napisano 27 Marca (edytowane) enten ma rację, szlifuj błotniki, reszta też poprawka Edytowane 27 Marca przez Evildead 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartosz Ciesielski Napisano 27 Marca Share Napisano 27 Marca masz nie obrobione elementy foto trawione widać miejsca Gdzie były łączone 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barti94 Napisano 27 Marca Autor Share Napisano 27 Marca Racja. Dziękuję za pomoc. Jednak co kilka dodatkowych par oczu to nie jedna Zabieram się za poprawki. Wrzucę też kilka nowych zdjęć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Greif Napisano 27 Marca Super Moderator Share Napisano 27 Marca Na takim skilu chyba jednak daruj sobie blaszki, wszystkie elementy masz źle wycięte z blaszki, okrutnie pogięte to nie poprawia wizerunku modelu, niestety do takich detali trzeba cierpliwosci i ostrożności. Dobra penseta i wolno klejący superglut bo jak nie masz wprawy to fakt -czasem trudno trafić a klej lapie od razu. Chłodnica do debondera, w takiej formie jak jest chyba zestawowa była by lepsza, i uprzedzam z żaluzjami bocznymi sobie nie poradzisz. To element bardzo trudny a części Parta (projekt) nie ułatwiają zadania. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patrykd Napisano 27 Marca Share Napisano 27 Marca Zaopatrz się w pensety o kwadratowym kształcie, zwykłą pensetę, przydatne też są cążki do zaginania od Tamyia. Oczywiście pensety muszą być dobrej jakości. Do tego zaginarka. I lepiej rób coś mega powoli niż szybko i niechlujnie. Wycinaj detale na TWARDYM podłożu (ja używam płytki szklanej). Nożyk do wycinania musi być ostry. No i każdy detal po wycięciu musi być spiłowany by miał równe krawędzie. Niesety bez inwestycji w DOBRE narzędzia ciężko będzie coś sensownego wyciągnąć. Blaszki są dość kłopotliwe jeśli chodzi o ich obróbkę, więc dużo praktyki jest wymagane. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barti94 Napisano 27 Marca Autor Share Napisano 27 Marca Prawda. Zdecydowanie elementy fototrawione nie są moją mocną stroną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano 27 Marca Share Napisano 27 Marca Greif radzi dobrze, rozklej chłodnicę i doklej blaszki jeszcze raz, wcześniej je wyprostuj, zainwestuj w czarny klej CA VMS, 3 dychy plus przesyłka ale WARTO! Na błotnikach nie ma "rantu"? Korek chłodnicy sklejony z kilku blaszek jedna na drugiej - przerób, bo to mały element na który niestety każdy zwróci uwagę. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patrykd Napisano 27 Marca Share Napisano 27 Marca (edytowane) A i jeszcze jedno DEBONDER to podstawa. Z czasem możesz próbować lutować, ale jeśli nie opanujesz podstaw kształtowania detali to nie ma sensu. Edytowane 27 Marca przez patrykd 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano 27 Marca Share Napisano 27 Marca Czeski debonder jak dodatkowa ręka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patrykd Napisano 27 Marca Share Napisano 27 Marca Teraz, Lipstein napisał: Czeski debonder jak dodatkowa ręka. Tylko, że już nigdy nie będzie dostępny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M.A.V. Napisano 27 Marca Share Napisano 27 Marca (edytowane) wtrącę swoja "3 grosze" 20 minut temu, Greif napisał: Na takim skilu chyba jednak daruj sobie blaszki..... ja to bym jednak z nich nie rezygnował - im więcej będziesz przy nich pracował tym lepiej będzie to wyglądać czyli po prostu zbieraj doświadczenie 13 minut temu, patrykd napisał: Wycinaj detale na TWARDYM podłożu... to chyba najważniejsze ! wiele osób jak zaczyna z blaszkami (sam byłem jedną z nich) to wycina je na macie modelarskiej a to błąd - one są zbyt elastyczne mi długo służył kawałek łazienkowego kafelka i bardzo dobrze się sprawdzał dobrze że wrzucasz często zdjęcia, ogólnie nie zrażaj się uwagami czy krytyką --> najlepiej uczyć się na własnych błędach EDIT ------------ jeszcze jak mógłbym coś podpowiedzieć od siebie w kwestii klejenia superglutem czy innym CA..... polecam starą dobrą metodę która może trochę upierdliwa i pracochłonna ale robi "mało syfu" 1. przykładanie i pasowanie blaszki "na sucho" 2. blaszkowy element łapie do modelu klejem BCG , ja używam takiego : https://orlik.pl/chemia-modelarska/kleje/klej-bcg-wodny-brand-clear-glue-50ml.html nie zostawia śladów, szybko paruje, dodatkowo ma konsystencje żelową i nie trzyma mocno więc na tym etapie możliwe są korekty klejenia "bez szkód" (przesuwanie blaszki, oderwanie jej i przyklejenie ponowne) 3. jak już blaszka jest tam gdzie trzeba to dopiero wtedy łapie ją CA aplikowanym PUNKTOWO końcówką drucika 13 minut temu, barti94 napisał: ...elementy fototrawione nie są moją mocną stroną nie od razu Rzym zbudowano - zrobisz 10-15 modeli to sam zobaczysz że coraz lepiej będzie ci to wychodzić Edytowane 27 Marca przez M.A.V. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.