Skocz do zawartości

Krupp L3H163 KFZ 72 ICM 1/35


barti94

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Postanowiłem rozpocząć nowy bardziej ambitny projekt. W tym celu zakupiłem model pojazdu Krupp L3H163 KFZ 72 od firmy ICM w skali 1/35. Model wybrałem z kilku powodów. Chciałbym zrobić w końcu coś innego niż tylko pojazdy dedykowane dla Afryki.  Model planuję też trochę obłocić.

 

Sam model Krupp L3H163 KFZ 72 od ukraińskiej firmy ICM to interesująca propozycja dla modelarzy interesujących się pojazdami wojskowymi z okresu II wojny światowej. Ten charakterystyczny niemiecki samochód ciężarowy pełnił rolę mobilnego warsztatu lub pojazdu łączności, co czyni go ciekawym uzupełnieniem kolekcji pojazdów Wehrmachtu.ICM przyzwyczaił modelarzy do przyzwoitego poziomu detali, a ten model nie jest wyjątkiem. Instrukcja przewiduje kilka wariantów malowania, w tym klasyczny niemiecki szary kolor Panzer Grau, który wybiorę.. Kalkomanie są dobrze wydrukowane, choć niezbyt bogate – zawierają jedynie podstawowe oznaczenia.

 

 

IMG_20250216_202833.thumb.jpg.54f4f1a8258b8156c1aa190a92653290.jpg

 

Dodatkowo dokupiłem elementy fototrawione oraz trochę szpeju do zainstalowania na dachu pojazdu od Panzer Art.

 

IMG_20250216_202645.thumb.jpg.5ec191257c42ceb79b9945faff2220da.jpg

 

IMG_20250216_202652.thumb.jpg.5a6f7de4241d3ca23a6cf291f795f122.jpg

 

Zapraszam do śledzenia postępów z budowy i komentowania 😀

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, barti94 napisał:

Dodatkowo dokupiłem elementy fototrawione oraz trochę szpeju do zainstalowania na dachu pojazdu od Panzer Art.

 

Skoro zainwestowałeś w dodatki, to do kompletu przydałyby Ci się jeszcze żywiczne koła, bo te zestawowe raczej w ostateczności.

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za pozytywne komentarze. Myślałem o żywicznych kołach i może uda się je dostać i dokupię. Pierwsze chwile spędzone nad modelem są bardzo satysfakcjonujące i dobre. Udało się złożyć silnik., choć nie bez małych komplikacji. Dwie części zostały źle oznaczone ale udało się to ogarnąć bez większych kłopotów Zastosowałem też pierwsze dodatkowe elementy fototrawione. Dodałem też dodatkowe przewody.

 

IMG_20250218_211830.thumb.jpg.45a577b69ec75fac0cb04aaeaa3d6031.jpg

 

IMG_20250218_211820.thumb.jpg.c78228ba5da652514852f8462b99bd2e.jpg

 

IMG_20250218_211806.thumb.jpg.58a46c18b09e6e373390fdab8fac6bec.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator

Podglądam ale model wymagający aby zbliżyć go do orginału, podstawa filtra krzywo, jeśli nie chcesz eksponować silnika szkoda się męczyć, dodatkowo obawiam się że żaluzje będą mega wyzwaniem (wytłoczyć je to wcale nie jest łatwe zadanie), postaraj się dokładniej odcinać elementy z blaszki, widać nie oszlifowane zaczepy z mocowanie elementu na blaszce.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co by nie mówić to ICM na kółkach ma ciekawe tematy :) , z dokładnością  wiadomo jest różnie i tak trzeba jakiś tam mniejszy/większy research obadać, ale temat ciekawy, także panie Barti nie goń z tematem, dokładniej to i lepsza faza.

Edytowane przez Evildead
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za pomoc 😀 Zeszlifowałem elementy więc wydaje się że jest lepiej. Silnik planuję zrobić tak aby był widoczny z jednej strony. Podziałałem też dzisiaj z elementami fototrawionymi czego rezultatem jest to. Na uwagę zasługuje kłódka oraz zamek i łańcuszki 

 

IMG_20250220_211005.thumb.jpg.47358a48cd6542eb9939efbdf4722517.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator

Weryfikuj części z Parta, dają często nie potrzebne zamienniki, jak tutaj -klocek drewna z blaszki jest kiepskim rozwiązaniem- z tego co pamiętam też czasem dają światło szlakowe składane z plasterków - totalny bezsens :)

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klocek możesz wystrugać z .... klocka. Poszukaj jakichś listewek, efekt będzie dużo lepszy.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Dzień dobry Wszystkim 😄Po dość długim okresie składania przyszedł czas na małą prezentacje. Model składałem w częściach i dopiero jak będzie posiadać podkład zamierzam go złożyć do kupy. Zdecydowałem się na odsłonięcie jednej rolety i wyeksponowanie silnika. Chciałbym też zostawić otwarte drzwi żeby zachować też detale wewnątrz. To teraz po kolei. Chciałbym podzielić się z Wami kilkoma zdjęciami z niełatwej budowy. Na początek ogólny szkielet modelu

 

IMG_20250326_200331.thumb.jpg.a1bd9eb0229bfd215717f83814eeaadb.jpg

 

IMG_20250326_200433.thumb.jpg.270f3280b807ff82ff0e3cc638270d75.jpg

 

I kilka detali z elementów fototrawionych

 

IMG_20250326_200421.thumb.jpg.fbd993c8e738004a16d3386274bcf9d9.jpg

 

 

IMG_20250326_202739.thumb.jpg.16f38f1b6dff1d90632925ff01f7f3f6.jpg

 

IMG_20250326_202628.thumb.jpg.fb698ae46f6fc2acc3df2abe6da51f38.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator

Na takim skilu chyba jednak daruj sobie blaszki, wszystkie elementy masz źle wycięte z blaszki, okrutnie pogięte to nie poprawia wizerunku modelu, niestety do takich detali trzeba cierpliwosci i ostrożności. Dobra penseta i wolno klejący superglut 😉 bo jak nie masz wprawy to fakt -czasem trudno trafić a klej lapie od razu. Chłodnica  do debondera, w takiej formie jak jest chyba zestawowa była by lepsza, i uprzedzam z żaluzjami bocznymi sobie nie poradzisz.

To element bardzo trudny a części Parta (projekt) nie ułatwiają zadania.

 

 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaopatrz się w pensety o kwadratowym kształcie, zwykłą pensetę, przydatne też są cążki do zaginania od Tamyia. Oczywiście pensety muszą być dobrej jakości. Do tego zaginarka. I lepiej rób coś mega powoli niż szybko i niechlujnie. Wycinaj detale na TWARDYM podłożu (ja używam płytki szklanej). Nożyk do wycinania musi być ostry. No i każdy detal po wycięciu musi być spiłowany by miał równe krawędzie. Niesety bez inwestycji w DOBRE narzędzia ciężko będzie coś sensownego wyciągnąć. Blaszki są dość kłopotliwe jeśli chodzi o ich obróbkę, więc dużo praktyki jest wymagane.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Greif radzi dobrze, rozklej chłodnicę i doklej blaszki jeszcze raz, wcześniej je wyprostuj, zainwestuj w czarny klej CA VMS, 3 dychy plus przesyłka ale WARTO! Na błotnikach nie ma "rantu"? Korek chłodnicy sklejony z kilku blaszek jedna na drugiej - przerób, bo to mały element na który niestety każdy zwróci uwagę.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

A i jeszcze jedno DEBONDER to podstawa. Z czasem możesz próbować lutować, ale jeśli nie opanujesz podstaw kształtowania detali to nie ma sensu.

Edytowane przez patrykd
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

wtrącę swoja "3 grosze"   :szczerbol: 

 

20 minut temu, Greif napisał:

Na takim skilu chyba jednak daruj sobie blaszki.....

ja to bym jednak z nich nie rezygnował - im więcej będziesz przy nich pracował tym lepiej będzie to wyglądać

czyli po prostu zbieraj doświadczenie 

 

13 minut temu, patrykd napisał:

Wycinaj detale na TWARDYM podłożu...

to chyba najważniejsze !  wiele osób jak zaczyna z blaszkami (sam byłem jedną z nich) to wycina je na macie modelarskiej a to błąd - one są zbyt elastyczne

mi długo służył kawałek łazienkowego kafelka i bardzo dobrze się sprawdzał

 

dobrze że wrzucasz często zdjęcia,  ogólnie nie zrażaj się uwagami czy krytyką -->  najlepiej uczyć się na własnych błędach  :piwo:

 

EDIT  ------------

 

jeszcze jak mógłbym coś podpowiedzieć od siebie w kwestii klejenia superglutem czy innym CA.....

polecam starą dobrą metodę która może trochę upierdliwa i pracochłonna ale robi "mało syfu"

 

1. przykładanie i pasowanie blaszki "na sucho"

2. blaszkowy element łapie do modelu klejem BCG  , ja używam takiego  :

https://orlik.pl/chemia-modelarska/kleje/klej-bcg-wodny-brand-clear-glue-50ml.html

nie zostawia śladów, szybko paruje, dodatkowo ma konsystencje żelową i nie trzyma mocno więc na tym etapie możliwe są korekty klejenia "bez szkód" (przesuwanie blaszki, oderwanie jej i przyklejenie ponowne)

3. jak już blaszka jest tam gdzie trzeba to dopiero wtedy łapie ją CA aplikowanym PUNKTOWO końcówką drucika

 

 

13 minut temu, barti94 napisał:

...elementy fototrawione nie są moją mocną stroną 😪

nie od razu Rzym zbudowano - zrobisz 10-15 modeli to sam zobaczysz że coraz lepiej będzie ci to wychodzić

 

Edytowane przez M.A.V.
  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.