Super Moderator Greif Napisano 27 Marca Super Moderator Share Napisano 27 Marca Blaszki odcinaj na twardym kartonie nowym ostrzem, na szkle czy kafelku ostrze zaraz bedzie do bani, na ogół masz taką tekturę w samych blaszkach (np Aber). Jak nie masz, można kupić a mniej ostrzy skalpela zmarnujesz. 4 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Evildead Napisano 27 Marca Share Napisano 27 Marca (edytowane) Dokładnie, po prostu porwał się na skomplikowany model z tymi blaszkami, ale fajnie że chce powalczyć , jak posłucha i weźmie te rady to i zobaczy różnice z czasem, grunt to się nie poddać Edytowane 27 Marca przez Evildead 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patrykd Napisano 27 Marca Share Napisano 27 Marca No tak na czymś trzeba się uczyć. I dobrze, że próbuje nowych umiejętności. Z czasem skill przyjdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartosz Ciesielski Napisano 28 Marca Share Napisano 28 Marca Troszkę popsujesz ale jak będziesz czerpał z rad zamieszczanych przez kolegów bardziej doświadczonych, to będziesz rozwijał swój warsztat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Merten Napisano 28 Marca Share Napisano 28 Marca Cytat Blaszki odcinaj na twardym kartonie Płytę CD najbardziej do tego polecam. Blaszka się nie gnie i ostrze nie cierpi. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal_1981 Napisano 28 Marca Share Napisano 28 Marca W dniu 18.02.2025 o 21:23, barti94 napisał: Dodałem też dodatkowe przewody. Troszki za grube się mi wydają i rozmieszczone dość przypadkowo (szczególnie lewa strona). Łopaty wiatraka są bardziej zagięte niczym śmigła. Filtry są krzywo względem siebie. Ogólnie to spoko Ci idzie. Podglądam. Lubię takie sprawy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano 28 Marca Share Napisano 28 Marca 15 godzin temu, M.A.V. napisał: 15 godzin temu, patrykd napisał: Wycinaj detale na TWARDYM podłożu... to chyba najważniejsze ! wiele osób jak zaczyna z blaszkami (sam byłem jedną z nich) to wycina je na macie modelarskiej a to błąd ja wycinam na twardej macie z Action... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barti94 Napisano 5 Kwietnia Autor Share Napisano 5 Kwietnia Bardzo dziękuję za porady i konstruktywną krytykę Do modelu się nie zniechęciłem a wręcz zmotywowałem żeby postarać się go wykonać jak najlepiej Wyciągnąłem kilka wniosków. Najważniejszy to doskonalenie umiejętności i zakup odpowiednich narzędzi. Druga sprawa to poprawa niektórych blaszek. Bez większych kłopotów udało się kilka elementów rozkleić i trochę je wygładzić. Ponownie zamontowałem elementy. Pociągnąłem wszystko podkładem i wymalowałem w kolorze RAL 7021. Zająłem się też wymalowaniem szpeju na dachu ciężarówki a także drobnymi elementami takimi jak kilof czy łopata. Bardzo dziękuję za zdjęcia silnika. Bardzo mi się przydały. Po wymalowaniu wszystkiego przyszedł czas na złożenie do kupy i polakierowanie. Będę też nakładać niedługo kalki i trochę brudzić go błotem. Kupiłem kilka rzeczy - od vallejo środek błoto + trawa, pigment russian earth, specyfik kursk soil i damp earth i krętkę w kolorze błota i zgniłej zieleni. Nie będę przesadzać z efektami bo nie chce go utopić w brązowej czekoladowej masie. Będzie raczej zachowawczo i symbolicznie. Teraz zabieram się za obróbkę silnika - washe i zacieki, żeby móc go powoli wstawiać do pojazdu 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barti94 Napisano 7 Kwietnia Autor Share Napisano 7 Kwietnia Nastał ten moment żeby pochwalić się efektami. Wszystko zostało wymalowane. Dodałem też drobne efekty ziemi i błota z trawą. Model finalnie okazał się dość trudnym projektem i wyszło po drodze parę różnych błędów które prostowałem. Nie wszystko wyszło idealnie ale bawiłem się przy nim dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enten Napisano 7 Kwietnia Share Napisano 7 Kwietnia (edytowane) Nic nie piłem ale mam wrażenie, że ten pojazd jest komicznie krzywy. Buda pasuje do ramy? Do kabiny jakoś nie koresponduje a koła też jakoś sobie. Kosz na dachu lewituje. W dodatku widać na nim straszne niedoskonałości. Czy wszystko w porządku z modelem? Co się stało w trakcie? Przy grillu zostały ślady kleju. Tablice rejestracyjne to chyba mocno Cię zmęczyły bo wyglądają słabo. Litera K lewituje i nie siadła w zagłębienie. Używasz jakichś płynów do kalkomanii? Edytowane 7 Kwietnia przez enten Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patrykd Napisano 7 Kwietnia Share Napisano 7 Kwietnia (edytowane) Niestety mam podobne wrazenia. Nie siadlo klejenie modelu. Jola dziwniw krzywe a nawet niektore wygladaja jakby ocieraly sie o nadkole. Szpary na dachu przy bagazu sa nierowne. Klej przy chlodnicy. Debondera powiniennes uzyc. Poza tym nie wiem w jakich warunkach malujesz ale pelno wtracen w farbie na modelu. Estetyka niestety siadla. Jako plus to dosc fajnie oddany kurz w brudzeniu modelu. Przejscia nie sa zbyt ostre co wyglada w miare ok. Na przyszlosc lepiej nie rzucac sie od razu na trudne modele skoro podstawy nie do konca sa opanowane. By ozywic monotonne jwdnolite malowanie polecam zróżnicowanie jasnosci barwy. Taka mala modulacja. Popracuj tez nad malowaniem pakunkow. Bo materialy powinny miec swiatlocienie a u ciebie sa dosc jednolicie pomalowane. Czystosc i estetyka wklejenia szybek tez jakos dziwna. Nie wiem czym je klwiles do modelu ale do elementów przezeoczysttch sa spechalne kleje Edytowane 7 Kwietnia przez patrykd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barti94 Napisano 8 Kwietnia Autor Share Napisano 8 Kwietnia Zgadzam się. Używałem do kalek Mark Fit od Tamiya. Faktycznie wygląda krzywo. Nie wiem jak to się stało ale podejrzewam, że to wina kół bo sprawdzałem i wszystko wydaje się być proste. Poprawię koła i pewnie uda mi się zredukować to wrażenie że jest jakoś tak krzywo. Nie poszło mi najlepiej ale próbowałem. Teraz postaram się coś mniej skomplikowanego zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartosz Ciesielski Napisano 8 Kwietnia Share Napisano 8 Kwietnia Masz dużo błędów ale widać potencjał. Nie podawaj się jak czegoś nie wiesz to pytaj , buduj dalej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adams M1A1 Napisano Czwartek o 00:09 Share Napisano Czwartek o 00:09 W dniu 8.04.2025 o 10:52, barti94 napisał: Zgadzam się. Używałem do kalek Mark Fit od Tamiya. Faktycznie wygląda krzywo. Nie wiem jak to się stało ale podejrzewam, że to wina kół bo sprawdzałem i wszystko wydaje się być proste. Poprawię koła i pewnie uda mi się zredukować to wrażenie że jest jakoś tak krzywo. Nie poszło mi najlepiej ale próbowałem. Teraz postaram się coś mniej skomplikowanego zrobić. Oglądam Twój warsztat gdyż mam w dalekich planach zrobienie tego Kruppa L3163 , ale w wersji kfz 74 czyli Messertrupen wagen (wóz do przewozu dalmierza w baterii flak 8,8) i muszę to niestety napisać, że rzuciłeś się z motyką na słońce, zainwestowałeś dużo kasy w dodatki, ale nie wykorzystałeś ich potencjału, bo niestety brak Ci techniki , ja wiem że każdy kiedyś zaczynał, ale lepiej było poćwiczyć na czymś prostszym np. na jakimś tanku. Moi Przedmówcy opisali różne nieociągnięcia , ja ze swojej strony dodałbym jeszcze brak symetrii elementów takich jak reflektory czy te pręty obrysowe na zderzaku, każdy patrzy w swoją stronę , ale już dość z tym. Moja rada jest taka że jak budujesz tak skomplikowany i trudny model jak ciężarówka, to zacznij od ramy, tu musisz się naprawdę przyłożyć i zrobić ją bardzo dokładnie oraz zostawić do wyschnięcia , bo jeżeli nie będzie miała symetrii, to wtedy ani kabina ani zabudowa nie będą Ci pasować, potem zrób całe kompletne podwozie łącznie z kołami, możesz wtedy je ustawić , aby całe podwozie było równe a wszystkie koła dotykały podłoża bo czasami się zdarza że któreś lewituje w powietrzu albo wchodzi w nadkole jak u Ciebie. Co do płynów do układania kalek to zdecydowanie polecam Ci płyny do Mr.Hobby niebieski stosuje się pod kalki ( służy do wzmocnienia i wstępnego przyklejenia) a zielony stosuje się na kalki on wtedy wpasowuje kalki we wszystkie nierówności i dodatkowo je utrwala, trzeba z tym trochę poćwiczyć , ale uwierz mi trening czyni mistrza, następnym razem będzie lepiej. Pozdr. A. 2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.