JollyMonk Napisano 27 Maja Autor Share Napisano 27 Maja Zbudowałem wloty powietrza, które znajdują się wewnątrz maski przed silnikiem. Górny został wykonany z odlewu ciągnionego, a dolny z kawałków plastiku. 7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zatras Napisano 31 Maja Share Napisano 31 Maja W dniu 18.04.2025 o 19:38, JollyMonk napisał: W wersji eksportowej samolotu Hawk zdecydowano się na zamontowanie silnika Wright R-1280 Cyclone Muszę Cię zmartwić ,,JollyMonk" ,ale wykonałeś zupełnie niewłaściwą wersje silnika . Tak, w H-75N był zamontowany silnik Wright R-1820 Cyklone ( tobie się chyba cyferki poprzestawiały) ale nie ten co wykonałeś. To co udało Ci się zrobić ,przypomina wersję jaką montowano w Hawkach z chowanym podwoziem ; A-4 , A-6 ,A-7-- czyli GR-1820 -G205A W początkowym okresie , z racji zakazu wysyłania nowinek technicznych poza Stany ,w Hawkach na eksport montowano starszą wersję silnika Wright : GR-1820- G3 oraz ich odmianę 1820F-19 . W taki sam silnik były wyposażone Buffalo dla Finlandii ,Curtiss CW 21 ,,Demon" dla Holandii itp Wczesny Cyklone np. G3, F19 różnił się od późniejszych np. G205 ,G 200 zupełnie innym kształtem kartera ,ale przede wszystkim tym, że pierścień wiązek kabli zapłonowych ,znajdował się za popychaczami ,a nie jak w późniejszych ( i Twoim ) przed popychaczami - to bardzo widoczna różnica Tak to wygląda w H-75N A tak wygląda R1820 w wersjach późniejszych Do modelu Hawka H-75N z ClearProp proponuję silnik SBS ,dedykowany co prawda do Fińskiego Buffalo, ale tu też będzie pasował -sprawdziłem Jest jeszcze silniczek od KatModel , w wersji licencyjnej Shvetsov M 25 ,który chyba jeszcze lepiej oddaje wygląd silnika Tajskiego Curtissa H-75N Pozdrawiam -zatras 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
martinello Napisano 6 Czerwca Share Napisano 6 Czerwca W dniu 27.05.2025 o 14:05, JollyMonk napisał: Zbudowałem wloty powietrza, które znajdują się wewnątrz maski przed silnikiem. Górny został wykonany z odlewu ciągnionego.... Cześć- a możesz napisać coś więcej na ten temat ? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 6 Czerwca Share Napisano 6 Czerwca W pierwszej chwili też mnie to zastanowiło, ale zaraz wyszło mi, że to uroki tłumaczenia. My zamiast tego napisalibyśmy po prostu z gotowego profilu, lub coś w ten deseń. Ciekawe, czy dobrze mi wyszło. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JollyMonk Napisano 6 Czerwca Autor Share Napisano 6 Czerwca (edytowane) On 6/1/2025 at 1:35 AM, zatras said: Muszę Cię zmartwić ,,JollyMonk" ,ale wykonałeś zupełnie niewłaściwą wersje silnika . Dziękuję bardzo za tak szczegółową i uzasadnioną recenzję. Rzeczywiście, bardzo przydatne informacje i być może pomogą komuś w przyszłości. Właściwie do tego służą fora. Najciekawsze jest to, że często korzystam ze zdjęć z walka muzeum Thai Hawk, ale nie zauważyłem tego niuansu. Tak, okazuje się, że mam późną wczesną wersję tego silnika. Na swoją obronę mogę tylko powiedzieć, że to nie tylko i nie do końca mój błąd. W końcu składam model kupiony w sklepie. Tej części nie da się naprawić samemu - trzeba ją tylko wymienić. Nic więc dziwnego, że nie zauważyłem tego niuansu - w końcu po prostu modyfikowałem silnik z zestawu, który dostarczył producent. W każdym razie jestem pewien, że te informacje będą ciekawe i przydatne dla moich kolegów modelarzy. Dziękuję! Edytowane 12 Czerwca przez JollyMonk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JollyMonk Napisano 7 Czerwca Autor Share Napisano 7 Czerwca On 6/6/2025 at 8:36 AM, martinello said: a możesz napisać coś więcej na ten temat ? On 6/6/2025 at 12:34 PM, greatgonzo said: W pierwszej chwili też mnie to zastanowiło, ale zaraz wyszło mi, że to uroki tłumaczenia. My zamiast tego napisalibyśmy po prostu z gotowego profilu, lub coś w ten deseń. Ciekawe, czy dobrze mi wyszło Tak, macie rację - źle się wyraziłem: nie wyciągnięty wlew, ale po prostu wlew (sprue). Jak powiedział kolega - profil. Wlew Clearprop jest miękki i giętki, więc łatwo nadałem mu owalny przekrój i wywierciłem go od środka. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
martinello Napisano 10 Czerwca Share Napisano 10 Czerwca W dniu 1.06.2025 o 00:35, zatras napisał: W początkowym okresie , z racji zakazu wysyłania nowinek technicznych poza Stany ,w Hawkach na eksport montowano starszą wersję silnika Wright : GR-1820- G3 oraz ich odmianę 1820F-19 . W taki sam silnik były wyposażone Buffalo dla Finlandii ,Curtiss CW 21 ,,Demon" dla Holandii itp Wczesny Cyklone np. G3, F19 różnił się od późniejszych np. G205 ,G 200 zupełnie innym kształtem kartera ,ale przede wszystkim tym, że pierścień wiązek kabli zapłonowych ,znajdował się za popychaczami ,a nie jak w późniejszych ( i Twoim ) przed popychaczami - to bardzo widoczna różnica Tak to wygląda w H-75N JollyMonk, przepraszam za off-top - ale mam pytanie do Zatrasa... Czy ten wczesny, eksportowy silnik mógł znaleźć się w Martletach Mk.I pierwotnie produkowanych dla Francji ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baas ArK Napisano 10 Czerwca Share Napisano 10 Czerwca 2 godziny temu, martinello napisał: Czy ten wczesny, eksportowy silnik mógł znaleźć się w Martletach Mk.I pierwotnie produkowanych dla Francji ? W kwestii formalnej: Marlet czy raczej Mohawk? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barszczo Napisano 10 Czerwca Share Napisano 10 Czerwca 10 minut temu, Baas ArK napisał: W kwestii formalnej: Marlet czy raczej Mohawk? Martlet Mk.I czyli ex francuski G-36A, wyposażony był właśnie w silnik R1820, konkretnie R1820 G205A. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baas ArK Napisano 10 Czerwca Share Napisano 10 Czerwca A to przepraszam. Dzięki za wyjaśnienie. Mnie się zawsze ex-francuskie Hawki kojarzyły po przejęciu przez RAF z Mohawkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barszczo Napisano 10 Czerwca Share Napisano 10 Czerwca (edytowane) 24 minuty temu, Baas ArK napisał: Mnie się zawsze ex-francuskie Hawki kojarzyły po przejęciu przez RAF z Mohawkami. Martlet Mk.I to przejęty francuski Wildcat czyli zupełnie inny samolot . Francuzi mocno się zasilali różnymi amerykańskimi konstrukcjami. Edytowane 10 Czerwca przez barszczo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
martinello Napisano 11 Czerwca Share Napisano 11 Czerwca 7 godzin temu, barszczo napisał: Martlet Mk.I czyli ex francuski G-36A, wyposażony był właśnie w silnik R1820, konkretnie R1820 G205A. OK, dzięki - czyli ten późniejszy ze zdjęć Zatrasa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zatras Napisano 11 Czerwca Share Napisano 11 Czerwca (edytowane) Sorry nie mogłem wcześniej odpowiedzieć . Tak jak ,,barszczo'' napisał Martlet MkI był wyposażony w silnik G205A ,więc ,,rura " na wiązki zapłonowe była na zewnątrz na popychaczach ( i tak już zostało do końca we wszystkich późniejszych wersjach). Francuzi zamówili G-36A ( 81-100 maszyn) dla swoich lotniskowców ; ,,Bearn'' , ,,Joffre '' i ,,Painleve '' Wyposażono je w silniki Wright GR-1820-G2-A , oraz we francuskie wyposażenie i uzbrojenie . Zdołano wyprodukować tylko 7 szt zanim Francja upadła .Zamówienie przejęli Brytyjczycy ,ale zażądali dokonania licznych zmian ( min. usunięcia km'ów z kadłuba ) silnik pozostał jednak ten sam : G205-A. Tak zmieniony samolot dostał Brytyjską nazwę Martlet MkI Wracając do rodziny silników Wright to trzeba jednak uważać, bo późniejsze typy Cyklona miały jakby eliptyczny kształt tego rozdzielacza .Dobry przykład to silnikw Dauntless SBD 2-3 ,a w późniejszym SBD -5 Ten na zdjęciu Edytowane 11 Czerwca przez zatras 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JollyMonk Napisano Poniedziałek o 10:21 Autor Share Napisano Poniedziałek o 10:21 On 6/10/2025 at 9:21 PM, martinello said: JollyMonk, przepraszam za off-top - ale mam pytanie do Zatrasa... Nie ma za co przepraszać - pytanie na temat, może pomoże któremuś z kolegów w przyszłości. On 6/1/2025 at 1:35 AM, zatras said: z racji zakazu wysyłania nowinek technicznych poza Stany ,w Hawkach na eksport montowano starszą wersję silnika Wright : GR-1820- G3 oraz ich odmianę 1820F-19 Jeśli dobrze rozumiem, ten sam silnik zamontowano w chińskim Hawku 75N? Kontynuujmy po krótkiej przerwie. Aby dokończyć pracę nad „niewłaściwym” silnikiem, zrobiłem „końcówki” z mosiężnych rurek. Starałem się je jak najmocniej rozszerzyć ostrym narzędziem stożkowym i nożem. Złożyłem maskę. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barszczo Napisano Poniedziałek o 16:00 Share Napisano Poniedziałek o 16:00 Ładnie to wygląda . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.