Skocz do zawartości

W-3PL Głuszec


PIR6

Rekomendowane odpowiedzi

jak dla mnie to on jest Zabójczo Piękny

95943e5edf5a7228m.jpg-fbdba21139914abdm.jpg-88dac259d335b654m.jpg-13ddbaec304c8932m.jpg

d0b7a1e95329f472m.jpg-7c5b36da66528c5cm.jpg-4a6165cbfb1974fam.jpg-29d8f6645f12547am.jpg

00d4eb33ed0ad994m.jpg-d4609f5accaf7a14m.jpg-0d9da329621699dbm.jpg-eba37725d266f2b6m.jpg

1520a604a38a012bm.jpg-1933ca257ee0da68m.jpg-f930ce81bcb39ca5m.jpg-b8bdaefffc391aefm.jpg

8a527be850248c81m.jpg-f77ce56174a6cb4em.jpg-80d01dfa1ee52651m.jpg-4dd5e7815e4af900m.jpg

f7a402f978a3d0a3m.jpg-4914a149ab245664m.jpg-5f16f21fc6500956m.jpg-77eb4ed91553e3a0m.jpg

6d8a441a60666f47m.jpg-bdbbf95ae50d7259m.jpg-ed99b965086443a3m.jpg-11288fa3602149bdm.jpg

2e1a6f43468d0c40m.jpg-604937115d7c852cm.jpg-4ed04cf9faed6f7am.jpg-aa95908f7d65c4a9m.jpg

96a8359263fbed11m.jpg-96a8359263fbed11m.jpg-7c0450266a9d1a75m.jpg-c6569f12d12f7b26m.jpg

e42d2041ab7cad55m.jpg-4b9a275e64fec366m.jpg-1b1fbc79de9ee6b2m.jpg-3bcdc376e29c6441m.jpg

eabb4a8eaf02aeb6m.jpg-7a782bfda36357c1m.jpg

jeśli nasze forum ogląda ktoś z firmy REVELL to poprosze głuszcza w 1: 72 i zobowiązuje sie kupić 10 sztuk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

unikatowe to mało powiedziane , wierzcie albo nie ale ten głuszec brał udział w festynie 30 sierpnia w mirosławcu w tym roku - jakie było moje zdziwienie jak go zobaczyłem , w rozmowie z pilotem ustaliłem że przylecieli prosto z testów stąd to taśma klejąca na lewej burcie wychodząca z okna, cały czas był zamknięty i fotki tylko zza barierek jako jedyny ze śmiglaków na festynie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktos wie dokladnie, jakie dzialko zostalo w koncu podwieszone pod dziobem? Gdzies kiedys czytalem o jakiejs rozwojowej wersji Kobuza, modyfikowanej wlasnie pod Gluszca. W sumie wyglada nawet podobnie. Ale tez mi sie obilo o uszy cos o Giacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W którymś z miesięczników czytałem (chyba RAPORT), że ZM Tarnów, opracowują i lada moment wdrożą do produkcji 4-ro lufowy wkm 12,7 mm specjalnie dla Głuszcza z napędem elektrycznym i całą lawetą specjalnie pod ten śmigłowiec opracowaną. Był nawet rysunek/wizja tego wkm'u. Wyglądał bardzo konkretnie. Oby się im tylko udało doprowadzić to do końca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na moje oko to podwieszony jest 12,7 mm NSWT...

 

Jest to 12.7mm WKM-B na ruchomej lawecie opracowanej przez OBR SM w Tarnowie. Zapas amunicji to 350 szt.

 

Swoją drogą, to co się pojawiło na tablicy przyrządów w kabinie pilotów, a i w kabinie desantowej, to dopiero gratka dla lotników. Ale nigdzie nie mogę na internecie żadnych poważnych zdjęć znaleźć. Jeśli ktoś ma dostęp do skanera i posiada "Nową Technikę Wojskową" nr 9/2007 to jest w niej obszerny i szczegółowy artykuł na temat Głuszcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to 12.7mm WKM-B na ruchomej lawecie opracowanej przez OBR SM w Tarnowie. Zapas amunicji to 350 szt.

 

to teraz się ładniej nazywa nie zmienia to faktu, że nowa konstrukcja to to nie jest. Nie mówię oczywiście o lawecie tylko o samym WKM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie podobna sytuacja z tym WKM-B jak i z UKM2000 i Berylem/Tantalem, ale na "szpeca" się zgrywał nie będę, bo nie wiem ;)

 

PICT0151-1.jpg

 

tyle co to kokpitu, na razie nic ładniejszego nie znalazłem, ale poszukiwania trwają ;)

 

a poniżej galeria, z której powyższe zdjęcie pochodzi:

http://picasaweb.google.pl/michalgajzler/MSPO2007#

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest dopancerzony. Podłoga w kabinie pilotów, fotele i (o ile dobrze pamiętam) panel w drzwiach w miejscu, gdzie pierwotnie była dolna szyba. Silniki, o ile mi wiadamo ciągle mają po 900KM, i choć w Rzeszowie były prowadzone próby wersji 1000-konnej, ktoś "na górze" wymyslił, że 2x900KM wystarczy (ploty zasłyszane gdzieśtam od kogośtam ;) ). O ile mi wiadomo, są pomysły postrzelania ppk Spike z Głuszcza, ale pewien tego będę, jak przeczytam o tym artykuł w nTW, tymczasem nie ma co uprawiać gdybania.

 

A wracając do wyposarzenia, to ITWL odwalił kawał świetnej, inżynierskiej roboty. Zintegrowany system awioniczny opracowany specjalnie dla tego programu (choć także gotowy do wykonania na SW-4 i Mi-8/17, ale wszystko na razie w formie projektów ) to naprawdę poważny skok jakościowy (HOCAS, ruchoma cyfrowa mapa, etc.). Silniki, choć słabsze w końcu wyposażone w system FADEC (choć ten, pojawiał się już na niektórych wcześniej wyprodukowanych Sokołach).

 

...Jeszcze żeby tylko w końcu znalazły się pieniądze na piastę elastomerową, bo na papierze wszystko wygląda pięknie, a rzeczywistość jaka jest, każdy widzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile mi wiadomo, są pomysły postrzelania ppk Spike z Głuszcza
No to by historia zatoczyla niezle kolo... Chociaz w sumie... Jakis ppk na pokladzie by sie przydal tak, czy siak. Tylko co z reszta tych wszystkich zitegrowanych systemow celowniczo-nawigacyjno-costam-costam?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Majek

 

Z tą resztą systemów (tzn, system jako taki jest jeden (właśnie dlatego nazywany jest "zintegrowanym") ;) dla każdej maszyny ;) ale rozumiem, że pytasz o pozostałe maszyny) to kwestia tego, czy tam na górze, ktoś podejdzie do sprawy modernizacji Mi-17 na poważnie, a jeśli chodzi o SW-4, to tu by się trzeba było zastanowić nad tym, w jaki sposób go wykorzystywać, bo jesli pozostanie on tylko i wyłącznie śmigłowcem szkolnym, to w takiej formie jak jest teraz w zupełności wystarczy, natomiast jeśli miałby on całkowicie zastapić mi-2 w wojsku (głównie myślę tu o zadaniach, łącznikowych, ale i przecież były koncepcje przedstawiające uzbrojone rozpoznawcze wersje SW-4) , wtedy byłby sens i i podstawy do takich zadań.

 

Zadanie z Mi-17 i SW-4 jest o tyle prostsze, że ITWL ma już i napisane oprogramowanie dla W-3, więc przerobienie tego pod inny typ będzie szło o wiele prosciej, niż pisanie całego oprogramowania od nowa, komponenty (wyświetlacze, głowica Hoplite, etc.) są znane, kwestia tylko oszacowania słusznosci i oceny ekonomicznej takiej zabawy...

 

 

Co do ppk na Głuszczu: jest to owszem jakiś pomysł, ale historia uczy, że ze śmigłowca wielozadaniowego nie da się zrobić szturmowca, i o ile uzbrojony śmigłowiec transportowy, jakim jest Głuszec jest przydatny jako wsparcie dla piechoty, to musi być uzupełniony prawdziwym szturmowcem (że o typowych misjach ppanc. wykonywanych tylko i wyłącznie przez dedykowane temu śmigłowce nie wspomnę), więc oby podobne koło, co programy Huzar czy Salamandra zatoczył także program Pluszcz (ale w swoim pierwotnym kształcie ;) ), bo poważnie zmodernizowany Mi-24W to dopiero byłby powód do radochy

 

@MarcinL

 

No to jest to dobra wiadomość, mam tylko nadzieję, że chodzi o maszyny dla Pułku z Nowego Glinnika (Kawaleria Powietrzna), i że nikt nie ma szalonych pomysłów, żeby wyposażać w nie któryś z PŚB (no chyba, że w roli śmigłowców Combat SAR)

 

I przy okazji, mógłbyś powiedzieć coś więcej na ten temat, czy będą to fabrycznie nowe śmigłowce, czy (jak podejrzewam) chodzi o głęboką modernizację W-3W?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pluszcz był to program modernizacji śmigłowców Mi-24 z 2002 roku dla całej Grupy Wyszechradzkiej (Polska 40szt., Czechy 24szt., Słowacja 10-12szt.i Węgry 28-32szt.), przewidziany na ok. 100 sztuk śmigłowców (w celu obniżenia kosztów jednostkowych modernizacji). I na początku założenia były ładne szklany kokpit, głowica elektro-optyczna, całkiem nowy system ppk i gruntownie zmodernizowany system ostrzegania i ochrony przed opl.

 

Później z programu wyszechradzkeigo zrobił się program tylko i wyłącznie polski, ograniczono zapotrzebowanie z modernizacji obu wykorzystywanych u nas wersji do modernizacji tylko Mi-24W, spisując cały pułk z Pruszcza Gdańskiego na straty (oby tak nie było...)

 

Obecnie z takiego pomysłu modernizacjizrezygnowano całkiem, a na śmigłowcach skierowanych do WZL w Łodzi zamontowano promienniki Ardos (swoją drogą zamontowano ją także na prototypowym Głuszczu, i słusznie) w miejsce starszych Ł166W1A, dostosowano smigłowce do używania gogli NVG i zdaje się, że doposażono je w odbiorniki GPS, ale pewien nie jestem, i jesli ktoś z WZL-1 zagląda tu na forum, to prosiłbym o zweryfikowanie tych informacji.

 

 

ps. wracając do Głuszcza, a ktoś mi może powiedzieć, dlaczeego W-3PL nie jest wyposażony w system LWR-H, skoro był on testowany na Procjonie (3 prototyp, nie pamiętam nb, najprawdopodobniej 0907)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.