PIR6 Napisano 15 Listopada 2008 Share Napisano 15 Listopada 2008 jak dla mnie to on jest Zabójczo Piękny --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- - jeśli nasze forum ogląda ktoś z firmy REVELL to poprosze głuszcza w 1: 72 i zobowiązuje sie kupić 10 sztuk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PKD4GA Napisano 15 Listopada 2008 Share Napisano 15 Listopada 2008 Fajnie, fajnie... PIR6 masz deczko wieksze fotki ? Czy tylko HELLOMOTO ? Tak czy inaczej, zawsze jakis detal sie wypatrzy. Pozdr. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PIR6 Napisano 15 Listopada 2008 Autor Share Napisano 15 Listopada 2008 byłem nieprzygotowany - tylko HELLOMOTO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Napisano 15 Listopada 2008 Share Napisano 15 Listopada 2008 byłem nieprzygotowany - tylko HELLOMOTO Nie ważne. Zdjęcia są i tak unikatowe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PIR6 Napisano 16 Listopada 2008 Autor Share Napisano 16 Listopada 2008 unikatowe to mało powiedziane , wierzcie albo nie ale ten głuszec brał udział w festynie 30 sierpnia w mirosławcu w tym roku - jakie było moje zdziwienie jak go zobaczyłem , w rozmowie z pilotem ustaliłem że przylecieli prosto z testów stąd to taśma klejąca na lewej burcie wychodząca z okna, cały czas był zamknięty i fotki tylko zza barierek jako jedyny ze śmiglaków na festynie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Napisano 16 Listopada 2008 Share Napisano 16 Listopada 2008 Festyn zabezpieczałeś, czy zwiedzałeś?... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PIR6 Napisano 16 Listopada 2008 Autor Share Napisano 16 Listopada 2008 pełna kulturka -- tylko oglądanie z rodzinką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JW Napisano 16 Listopada 2008 Share Napisano 16 Listopada 2008 Mam pare fotek z Miro. Znajde czas to powrucam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JW Napisano 21 Listopada 2008 Share Napisano 21 Listopada 2008 Trochę skromnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Napisano 21 Listopada 2008 Share Napisano 21 Listopada 2008 Każdy wkład w dokumentacje cieszy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majek Napisano 22 Listopada 2008 Share Napisano 22 Listopada 2008 Czy ktos wie dokladnie, jakie dzialko zostalo w koncu podwieszone pod dziobem? Gdzies kiedys czytalem o jakiejs rozwojowej wersji Kobuza, modyfikowanej wlasnie pod Gluszca. W sumie wyglada nawet podobnie. Ale tez mi sie obilo o uszy cos o Giacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes Napisano 24 Listopada 2008 Share Napisano 24 Listopada 2008 Głuszec oznaczany jest jako W-3PL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinL Napisano 28 Listopada 2008 Share Napisano 28 Listopada 2008 na moje oko to podwieszony jest 12,7 mm NSWT z poczciwej 72 ki i to nawet niespecjalnie przerobiony bo ma składane przyrządy celownicze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
panzer_lehr Napisano 28 Listopada 2008 Share Napisano 28 Listopada 2008 W którymś z miesięczników czytałem (chyba RAPORT), że ZM Tarnów, opracowują i lada moment wdrożą do produkcji 4-ro lufowy wkm 12,7 mm specjalnie dla Głuszcza z napędem elektrycznym i całą lawetą specjalnie pod ten śmigłowiec opracowaną. Był nawet rysunek/wizja tego wkm'u. Wyglądał bardzo konkretnie. Oby się im tylko udało doprowadzić to do końca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinL Napisano 29 Listopada 2008 Share Napisano 29 Listopada 2008 Żeby tylko sie nie skończyło jak z sokołem. Załadowali mu jakieś działko 30mm , nie pamiętam czy z Mi24 czy z 29tki. I biedaczyna nie wytrzymała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 29 Listopada 2008 Share Napisano 29 Listopada 2008 na moje oko to podwieszony jest 12,7 mm NSWT... Jest to 12.7mm WKM-B na ruchomej lawecie opracowanej przez OBR SM w Tarnowie. Zapas amunicji to 350 szt. Swoją drogą, to co się pojawiło na tablicy przyrządów w kabinie pilotów, a i w kabinie desantowej, to dopiero gratka dla lotników. Ale nigdzie nie mogę na internecie żadnych poważnych zdjęć znaleźć. Jeśli ktoś ma dostęp do skanera i posiada "Nową Technikę Wojskową" nr 9/2007 to jest w niej obszerny i szczegółowy artykuł na temat Głuszcza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinL Napisano 30 Listopada 2008 Share Napisano 30 Listopada 2008 Jest to 12.7mm WKM-B na ruchomej lawecie opracowanej przez OBR SM w Tarnowie. Zapas amunicji to 350 szt. to teraz się ładniej nazywa nie zmienia to faktu, że nowa konstrukcja to to nie jest. Nie mówię oczywiście o lawecie tylko o samym WKM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 1 Grudnia 2008 Share Napisano 1 Grudnia 2008 Pewnie podobna sytuacja z tym WKM-B jak i z UKM2000 i Berylem/Tantalem, ale na "szpeca" się zgrywał nie będę, bo nie wiem ;) tyle co to kokpitu, na razie nic ładniejszego nie znalazłem, ale poszukiwania trwają ;) a poniżej galeria, z której powyższe zdjęcie pochodzi: http://picasaweb.google.pl/michalgajzler/MSPO2007# Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majek Napisano 1 Grudnia 2008 Share Napisano 1 Grudnia 2008 Kurcze, calkiem fajnie sie ten nasz Gluszec zapowiada. Jeszcze mocniejsze silniki by sie przydaly, zeby wiekszy udzwig mial. Dopancerzyc by go mozna bylo wtedy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 1 Grudnia 2008 Share Napisano 1 Grudnia 2008 Jest dopancerzony. Podłoga w kabinie pilotów, fotele i (o ile dobrze pamiętam) panel w drzwiach w miejscu, gdzie pierwotnie była dolna szyba. Silniki, o ile mi wiadamo ciągle mają po 900KM, i choć w Rzeszowie były prowadzone próby wersji 1000-konnej, ktoś "na górze" wymyslił, że 2x900KM wystarczy (ploty zasłyszane gdzieśtam od kogośtam ;) ). O ile mi wiadomo, są pomysły postrzelania ppk Spike z Głuszcza, ale pewien tego będę, jak przeczytam o tym artykuł w nTW, tymczasem nie ma co uprawiać gdybania. A wracając do wyposarzenia, to ITWL odwalił kawał świetnej, inżynierskiej roboty. Zintegrowany system awioniczny opracowany specjalnie dla tego programu (choć także gotowy do wykonania na SW-4 i Mi-8/17, ale wszystko na razie w formie projektów ) to naprawdę poważny skok jakościowy (HOCAS, ruchoma cyfrowa mapa, etc.). Silniki, choć słabsze w końcu wyposażone w system FADEC (choć ten, pojawiał się już na niektórych wcześniej wyprodukowanych Sokołach). ...Jeszcze żeby tylko w końcu znalazły się pieniądze na piastę elastomerową, bo na papierze wszystko wygląda pięknie, a rzeczywistość jaka jest, każdy widzi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinL Napisano 1 Grudnia 2008 Share Napisano 1 Grudnia 2008 No i klepnięte pierwsze 30 sztuk ma zostać zakupionych. Tak podali w dzienniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majek Napisano 1 Grudnia 2008 Share Napisano 1 Grudnia 2008 O ile mi wiadomo, są pomysły postrzelania ppk Spike z GłuszczaNo to by historia zatoczyla niezle kolo... Chociaz w sumie... Jakis ppk na pokladzie by sie przydal tak, czy siak. Tylko co z reszta tych wszystkich zitegrowanych systemow celowniczo-nawigacyjno-costam-costam? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 2 Grudnia 2008 Share Napisano 2 Grudnia 2008 @Majek Z tą resztą systemów (tzn, system jako taki jest jeden (właśnie dlatego nazywany jest "zintegrowanym") ;) dla każdej maszyny ;) ale rozumiem, że pytasz o pozostałe maszyny) to kwestia tego, czy tam na górze, ktoś podejdzie do sprawy modernizacji Mi-17 na poważnie, a jeśli chodzi o SW-4, to tu by się trzeba było zastanowić nad tym, w jaki sposób go wykorzystywać, bo jesli pozostanie on tylko i wyłącznie śmigłowcem szkolnym, to w takiej formie jak jest teraz w zupełności wystarczy, natomiast jeśli miałby on całkowicie zastapić mi-2 w wojsku (głównie myślę tu o zadaniach, łącznikowych, ale i przecież były koncepcje przedstawiające uzbrojone rozpoznawcze wersje SW-4) , wtedy byłby sens i i podstawy do takich zadań. Zadanie z Mi-17 i SW-4 jest o tyle prostsze, że ITWL ma już i napisane oprogramowanie dla W-3, więc przerobienie tego pod inny typ będzie szło o wiele prosciej, niż pisanie całego oprogramowania od nowa, komponenty (wyświetlacze, głowica Hoplite, etc.) są znane, kwestia tylko oszacowania słusznosci i oceny ekonomicznej takiej zabawy... Co do ppk na Głuszczu: jest to owszem jakiś pomysł, ale historia uczy, że ze śmigłowca wielozadaniowego nie da się zrobić szturmowca, i o ile uzbrojony śmigłowiec transportowy, jakim jest Głuszec jest przydatny jako wsparcie dla piechoty, to musi być uzupełniony prawdziwym szturmowcem (że o typowych misjach ppanc. wykonywanych tylko i wyłącznie przez dedykowane temu śmigłowce nie wspomnę), więc oby podobne koło, co programy Huzar czy Salamandra zatoczył także program Pluszcz (ale w swoim pierwotnym kształcie ;) ), bo poważnie zmodernizowany Mi-24W to dopiero byłby powód do radochy @MarcinL No to jest to dobra wiadomość, mam tylko nadzieję, że chodzi o maszyny dla Pułku z Nowego Glinnika (Kawaleria Powietrzna), i że nikt nie ma szalonych pomysłów, żeby wyposażać w nie któryś z PŚB (no chyba, że w roli śmigłowców Combat SAR) I przy okazji, mógłbyś powiedzieć coś więcej na ten temat, czy będą to fabrycznie nowe śmigłowce, czy (jak podejrzewam) chodzi o głęboką modernizację W-3W? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brabazon Napisano 2 Grudnia 2008 Share Napisano 2 Grudnia 2008 Mikele, a coś więcej o programie Pluszcz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 2 Grudnia 2008 Share Napisano 2 Grudnia 2008 Pluszcz był to program modernizacji śmigłowców Mi-24 z 2002 roku dla całej Grupy Wyszechradzkiej (Polska 40szt., Czechy 24szt., Słowacja 10-12szt.i Węgry 28-32szt.), przewidziany na ok. 100 sztuk śmigłowców (w celu obniżenia kosztów jednostkowych modernizacji). I na początku założenia były ładne szklany kokpit, głowica elektro-optyczna, całkiem nowy system ppk i gruntownie zmodernizowany system ostrzegania i ochrony przed opl. Później z programu wyszechradzkeigo zrobił się program tylko i wyłącznie polski, ograniczono zapotrzebowanie z modernizacji obu wykorzystywanych u nas wersji do modernizacji tylko Mi-24W, spisując cały pułk z Pruszcza Gdańskiego na straty (oby tak nie było...) Obecnie z takiego pomysłu modernizacjizrezygnowano całkiem, a na śmigłowcach skierowanych do WZL w Łodzi zamontowano promienniki Ardos (swoją drogą zamontowano ją także na prototypowym Głuszczu, i słusznie) w miejsce starszych Ł166W1A, dostosowano smigłowce do używania gogli NVG i zdaje się, że doposażono je w odbiorniki GPS, ale pewien nie jestem, i jesli ktoś z WZL-1 zagląda tu na forum, to prosiłbym o zweryfikowanie tych informacji. ps. wracając do Głuszcza, a ktoś mi może powiedzieć, dlaczeego W-3PL nie jest wyposażony w system LWR-H, skoro był on testowany na Procjonie (3 prototyp, nie pamiętam nb, najprawdopodobniej 0907) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.