Ipkinss Napisano 6 Grudnia 2008 Share Napisano 6 Grudnia 2008 (edytowane) Witam! Oto zapowiadana galeria Dakoty Model sklejało się bardzo przyjemnie i cieszę się, że mam polską Dakotę bo to bardzo piękny samolot... Zapraszam do komentowania i krytykowania PS. Szczegóły z budowy w wątku warsztatowym --> http://www.modelwork.pl/viewtopic.php?t=9741&postdays=0&postorder=asc&start=0 Pozdrawiam Ipkinss Edytowane 22 Lipca 2009 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ostach Napisano 6 Grudnia 2008 Share Napisano 6 Grudnia 2008 Tak jak pisałem w warsztacie: super!!! Widzę, że znikło srebrzenie kalki pod napisem "Spirit of Ostra Brama". I super bo to tylko burzyło efekt. Wszystko na plus! Model bardzo mi się podoba pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Beuzebub Napisano 6 Grudnia 2008 Share Napisano 6 Grudnia 2008 Bosko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slavko Napisano 6 Grudnia 2008 Share Napisano 6 Grudnia 2008 Albo mnie się wydaje, albo na dolnych powierzchniach skrzydeł powinny być kokardy typu C (takie jak na kadłubie, tylko bez żółtej obwoluty), a nie typu A. Poza tym bardzo ładnie Ci wyszedł Gratulacje! To teraz jeszcze Halifax :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brabazon Napisano 6 Grudnia 2008 Share Napisano 6 Grudnia 2008 Dołączam się do przedmówcy w sprawie kokard. Ślicznie wyszedł, ładnie styrany olive drab. 2 zastrzeżenia-pytania: czemu natarcie wlotu powietrza jedt przyczernione? A druga rzecz-niekonsekwencja...szczególnie widać to na spodzie skrzydeł. Brud jak sto diabłów, a kokarda o perłowej bieli. Czemu? Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paweł94 Napisano 7 Grudnia 2008 Share Napisano 7 Grudnia 2008 Wszystko oprócz kalek zacne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek d Napisano 7 Grudnia 2008 Share Napisano 7 Grudnia 2008 Mnie się podoba i kolekcja się rozwija. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 7 Grudnia 2008 Share Napisano 7 Grudnia 2008 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jachud3 Napisano 7 Grudnia 2008 Share Napisano 7 Grudnia 2008 ta druga antenka od przodu... nie spiłowałeś kawałków plastiku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ipkinss Napisano 7 Grudnia 2008 Autor Share Napisano 7 Grudnia 2008 Witam! Dzięki za komentarze a teraz kilka odpowiedzi: Widzę, że znikło srebrzenie kalki pod napisem "Spirit of Ostra Brama" Tak, udało się Mimo ostrzeżeń Avi'ego naciąłem delikatnie błonę i wpuściłem płyn do kalek...potem jeszcze kilka cienkich warstw lakieru i dało radę Albo mnie się wydaje, albo na dolnych powierzchniach skrzydeł powinny być kokardy typu C (takie jak na kadłubie, tylko bez żółtej obwoluty), a nie typu A. No cóż, w kwestii kokard zawierzyłem schematowi z kalek SP-Decal Niestety nie ma zdjęcia spodu tej maszyny żeby było widać dokładnie jakie były kokardy... pewnie trzeba by poszukać fotek samolotów z 216 Dywizjonu Transportowego RAF gdzie Dakota na początku służyła. Aż tak dobrze historii Dakoty nie znam...czyżby ten rodzaj kokard nie był używany od któregoś momentu? czemu natarcie wlotu powietrza jedt przyczernione? A druga rzecz-niekonsekwencja...szczególnie widać to na spodzie skrzydeł. Brud jak sto diabłów, a kokarda o perłowej bieli. Czemu? 1. Chciałem zaimitować wycieki oleju... 2. Nie chciałem za bardzo washować kalek żeby nie były ZBYT brudne ale masz rację wyszła niekonsekwencja. jachud3 No cóż, nie każdy model jest doskonały, ale z każdym kolejnym należy do takiegoż dążyć a to nie plastik, a klej bo ciężko było solidnie przykleić antenę. Cieszę się, że ogólnie model został dobrze przyjęty Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jachud3 Napisano 7 Grudnia 2008 Share Napisano 7 Grudnia 2008 jachud3 No cóż, nie każdy model jest doskonały, ale z każdym kolejnym należy do takiegoż dążyć a to nie plastik, a klej bo ciężko było solidnie przykleić antenę. Ajaj, chyba się źle zrozumieliśmy.. nie chciałem Ci bezczelnie wytykać błędu jeśli tak to odebrałeś to przepraszam, nie taki był zamiar tej wypowiedzi I tym bardziej, jeśli to klej to nawet Ci wybaczę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kacperek315 Napisano 7 Grudnia 2008 Share Napisano 7 Grudnia 2008 Super samolocik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Husarz Napisano 7 Grudnia 2008 Share Napisano 7 Grudnia 2008 Bardzo FAJNY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bilonzo Napisano 7 Grudnia 2008 Share Napisano 7 Grudnia 2008 Piękny modelik, bardzo ładne wykonanie . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slavko Napisano 7 Grudnia 2008 Share Napisano 7 Grudnia 2008 (edytowane) No cóż, w kwestii kokard zawierzyłem schematowi z kalek SP-Decal Niestety nie ma zdjęcia spodu tej maszyny żeby było widać dokładnie jakie były kokardy... pewnie trzeba by poszukać fotek samolotów z 216 Dywizjonu Transportowego RAF gdzie Dakota na początku służyła. Aż tak dobrze historii Dakoty nie znam...czyżby ten rodzaj kokard nie był używany od któregoś momentu? Dokładnie tak. Przepisy dotyczące malowania samolotów RAF zmieniły się, jak dobrze pamiętam, w czerwcu 1942 roku (nie mogę wygooglać, a nie mam przy sobie literatury). A te dotyczące malowania znaków rozpoznawczych 2 miesiące później. W takim zestawie malowania, jaki ma Twój C-47 powinny być na kadłubie C1, na górnych powierzchniach skrzydeł B, a na dolnych C. Przed latem '42 były na kadłubie A1 (z żółtą obwolutą), a na dole skrzydeł A. Kolejna zmiana była dopiero w styczniu 1945r. na maszynach 2nd TAF. Zniknęły z góry skrzydeł B, a pojawiły się C. Pozdrawiam Slavko PS. Dotarłem do rodzinnego domu i literatury, więc poprawiłem dane Edytowane 5 Stycznia 2009 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ipkinss Napisano 7 Grudnia 2008 Autor Share Napisano 7 Grudnia 2008 Dzięki slavko za wyczerpującą odpowiedź Tak się zastanawiam czy nie zamienić jeszcze tych kokard na skrzydłach bo będą mnie kuły w oczy Z drugiej strony nie chce nic teraz popsuć...no i nie wiem czy mam takowe kokardy w magazynku...no nic, pożyjemy - zobaczymy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slavko Napisano 8 Grudnia 2008 Share Napisano 8 Grudnia 2008 Zamień, zamień. Bo te nijak mają się do tego co powinno być, a Brytyjczycy "raczej" trzymali się przepisów. A na poważnie, to na palcach jednej ręki mogę policzyć samoloty, które były pomalowane nieprzepisowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sianko Napisano 10 Grudnia 2008 Share Napisano 10 Grudnia 2008 Klasowy model! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HubertK Napisano 10 Grudnia 2008 Share Napisano 10 Grudnia 2008 Model pierwsza klasa "Jak żywy" I teraz jeszcze bardziej nie mogę się doczekać Halifaxa :> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ipkinss Napisano 10 Grudnia 2008 Autor Share Napisano 10 Grudnia 2008 Hehehe kusicie mnie tym Halifaxem nie będę nic obiecywał ale kto wie, może niedługo powrócę do tego starcia... wiem, że model powinien być przyjemnością ale czasem, przy wyjątkowo opornej materii ciężko się zabrać... no i przez to Halibag leżakuje już bardzo długo. Hmmm kolejne starcie z Matchboxem ? Warto spróbować! Dakota mnie poniekąd do tego dopinguje bo chciałbym zrobić zdjęcie dwóch modeli razem - tak jak były uchwycone oba samoloty w epoce PS. Jeszcze troszkę o "Spirit of Ostra Brama". Niestety na składzie nie mam takich kokard więc będę musiał się w nie zaopatrzyć. Tak czy siak kokardy zmienię Pozdrawiam Ipkinss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maverick0909 Napisano 11 Grudnia 2008 Share Napisano 11 Grudnia 2008 Super modelik, jeden z niewielu w tej klasie.Bardzo fajne malowanie szczególnie górne powierzchnie płatowca, świetnie dobrany kolor.Moim zdaniem kalki to naisłabszy punkt modelu, szczególnie szachownica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ipkinss Napisano 11 Grudnia 2008 Autor Share Napisano 11 Grudnia 2008 maverick0909, a co jest nie tak z szachownicami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maverick0909 Napisano 13 Grudnia 2008 Share Napisano 13 Grudnia 2008 Nie stresuj sie chodziło mi o to nie żebym sie czepiał bo w zasadzie nie ma do czego ale mam wrażenie albo to wina światła ale na szachownicy z prawej strony kadłuba widać folię od niej ale to naprawde nic co mogło by obnizyć wartość wizualną nawet jeżeli to resztki folii to można poprawic bez problemu, ale generalnie model jest piekny, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartek14 Napisano 13 Grudnia 2008 Share Napisano 13 Grudnia 2008 W GTA SA był taki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ipkinss Napisano 18 Grudnia 2008 Autor Share Napisano 18 Grudnia 2008 Hej! Z kalkami, jak już wspomniałem w warsztacie, był mały problem ale akurat szachownice się nie błyszczą W GTA SA był taki hmmm i cóż? Niestety kokardy RAF-u będę miał dopiero w styczniu Gdy tylko je dostanę zaktualizuję galerię Dzięki za tyle przychylnych komentarzy oraz za wyłapanie błędów pozdrawiam Ipkinss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.