peter Napisano 15 Grudnia 2008 Share Napisano 15 Grudnia 2008 Nie róbmy już tematowi Jarkka złego PR, ma i tak trudny orzech do zgryzienia. No dobrze od końca sierpnia i ma 440 postów, ja jestem od kwietnia i mam ok 600, Ty jesteś od września i masz ich ponad 900 Usuńcie ten licznik bo odkąd zacząłem go olewać to wszyscy mi wypominają ilość postów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 15 Grudnia 2008 Share Napisano 15 Grudnia 2008 Podrzucam jeszcze dla przemyślenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 15 Grudnia 2008 Autor Share Napisano 15 Grudnia 2008 Dzięki za przekrój. Właśnie na Alegro zakupiłem wydawnictwo z którego pochodzi. Bardzo interesuje mnie to co jest po za przekrojem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 15 Grudnia 2008 Share Napisano 15 Grudnia 2008 Jak się domyślam, to brakuj dużo na tym rysunku. Jendrass się zapewne zgodzi - Po pierwsze wał Kardana, po drugie skrzynia biegów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 15 Grudnia 2008 Share Napisano 15 Grudnia 2008 Na szybko do porównania, z nonografii 7TP, wyd. Militaria, ISBN EAN 9788391174142 Jędryka, Magnuski, Sembrant. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 15 Grudnia 2008 Share Napisano 15 Grudnia 2008 To TY kupiłeś tą monografie w Kupcu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 15 Grudnia 2008 Share Napisano 15 Grudnia 2008 (edytowane) Cy można to usunąć. Dw razy wrzuciło... Edytowane 15 Grudnia 2008 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 15 Grudnia 2008 Share Napisano 15 Grudnia 2008 To TY kupiłeś tą monografie w Kupcu Nie Na pl. Wielkopolskim w najlepszej wojskowej księgarni w mieście Pierwszego dnia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 15 Grudnia 2008 Autor Share Napisano 15 Grudnia 2008 Obawiam się, że podobieństw należy szukać w BT-uszkach a nie w Vickers-ie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 15 Grudnia 2008 Share Napisano 15 Grudnia 2008 My to wiemy, ale niektórzy pewnie nie wiedzą co to wał Kardana ;) Stąd ten skan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skala72 Napisano 15 Grudnia 2008 Share Napisano 15 Grudnia 2008 Obawiam się, że podobieństw należy szukać w BT-uszkach a nie w Vickers-ie. Dokładnie, tym bardziej, że rozwiązanie zawieszenia, jest prawie identyczne, jak nie takie samo. 10TP w 3D i inne. Jestem Kardan, WAŁ Kardana Był również wykorzystywany w Saharze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bigmodel Napisano 15 Grudnia 2008 Share Napisano 15 Grudnia 2008 Witam Obawiam się, że podobieństw należy szukać w BT-uszkach a nie w Vickers-ie. Mam takie pytanie. A dlaczego zamiast szukać podobieństw w BT, nie szukać podobieństw w pojazdach Christie'go ? Pozdrawiam Jacek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 15 Grudnia 2008 Share Napisano 15 Grudnia 2008 Mam takie pytanie.A dlaczego zamiast szukać podobieństw w BT, nie szukać podobieństw w pojazdach Christie'go ? Pewnie dlatego, że Związek Radziecki kupił licencję (?) od Pana Christiego (przelicytował Polskę) i na jej bazie produkował wozy na potęgę. Nie pamiętam teraz czy kupili licencję faktycznie czy tylko 2-3 wozy i produkowali je potem "półlegalnie" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skala72 Napisano 15 Grudnia 2008 Share Napisano 15 Grudnia 2008 Mam takie pytanie.A dlaczego zamiast szukać podobieństw w BT, nie szukać podobieństw w pojazdach Christie'go ? Fajna lektura na temat prób zakupów Christie'go : http://www.odkrywca.pl/pokaz_watek.php?id=155637 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 15 Grudnia 2008 Autor Share Napisano 15 Grudnia 2008 Tak na prawdę praktycznie nie było różnic pomiędzy zawieszeniem wozów Christie'go i BT-uszkami. BT-2 miał koła szprychowe, BT-5 i BT-7 już takie jak 10TP. Niby płytę górną już zrobiłem, ale z planiku nie wiem jak dostawano się do silnika w celu regulacji lub wyjęcia go, chyba będę musiał improwizować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 15 Grudnia 2008 Share Napisano 15 Grudnia 2008 Produkowali legalnie. Zakup licencji bowiem był spowodowany faktem, że kupić ją chciała Polska. ZSRR nie przelicytował Polski. Według depeszy z ambasady ZSRR w Waszyngtonie oceniano czołgi Christiego jako nieprzydatne Armii Czerwonej, ale jako dające przewagę Wojsku Polskiemu. Christie wziął od nas zaliczkę, ale kiedy komisja się stawiła po nie, on domagał się więcej pieniędzy oraz przedstawił wogóle nie zmieniony model M1931, co było niezgodne z umową. Okazało się też, że nie ma przygotowanych pojazdów (z tego co pamiętam, to chyba był hazardzistą). Przygotował jednak zamówienie dla ZSRR, łącznie z licencją. W ramach arbitrażu oddał zaliczę z odsetkami. W ZSRR powstał więc BT a potem T-34, a nasi musieli kupić czołg lekki Vickersa. Przypomnę, że pierwszy konkurs na czołg rozpisano już chyba w 1921 lub 1922. Ponieważ jednak w latach 20-tych była zupełna posucha na zbrojenia, to nie udało się nic znaleźć. Ponieważ Chrisitie zawiódł, to Vickers jako plan B wypalił. ZSRR złożyło jednak zamówienie niezależnie od Polski, ale na przekór jej. Nasze zamówione maszyny nie poszły do ZSRR, a najprawdopodobniej nie powstały... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bigmodel Napisano 15 Grudnia 2008 Share Napisano 15 Grudnia 2008 Niby płytę górną już zrobiłem, ale z planiku nie wiem jak dostawano się do silnika w celu regulacji lub wyjęcia go, chyba będę musiał improwizować Jarekk a czy na planie 10 TP autorstwa Pana. Jana Jędryki nie ma z tyłu narysowanych włazów dostępu do silnika. ( nie mam tego planu przed sobą , wiec pisze z pamięci. Kiedyś rozrysowywałem 10 TP bo miałem zamiar zrobić go w dużej skali) Z tego co pamiętam zaraz za wieżą na górnej płycie były po bokach dwie małe klapy otwierane na boki. Następnie część środkowa (skąd wychodziły rury do tłumików) była chyba mocowana na śruby. Następnie nad transmisją były dwie duże klapy na zawiasach. A jak się wyglądała sprawa zakupu pojazdu od Pana Christiego to dobrze wiem Zresztą widzę że widd ładnie to streścił Pozdrawiam Jacek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 15 Grudnia 2008 Autor Share Napisano 15 Grudnia 2008 W/g znanych rysunków luk do silnika jest za mały na montarz/demontarz silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 15 Grudnia 2008 Share Napisano 15 Grudnia 2008 Hmmm, a w BT-7 i całej rodzinie jak to wyglądało ?Może to nam jakoś pomoże? Zawsze jest tak, że od kogoś się trochę zwala więc może i tutaj odpowiedź się trafi. Swoją drogą to dziś się zacząłem zastanawiać, patrząc na model 7TP czy przez ten tylni luk zmieściłby się silnik ?! Wygląda to dość wąsko. http://mailer.fsu.edu/~akirk/tanks/finland/finland.html Widd- dzięki za resume z Christiego ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bigmodel Napisano 15 Grudnia 2008 Share Napisano 15 Grudnia 2008 Zamontowanie jak i demontaż silnika mógł być identyczny jak w T 34 i w Shermanach. (Chciałem zaznaczyć, że jest to tylko moja teoria) Cała góra nad silnikiem mogła być zamocowana na śrubach. Odkręcamy śruby, zdejmujemy całą górę , wyciągamy silnik. I znowu zakładamy silnik, nakładamy płyty i zakręcamy śruby. Pozdrawiam Jacek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 15 Grudnia 2008 Share Napisano 15 Grudnia 2008 Z 7TP też silnika byś nie wyciągnął. Chyba trzeba było rozkręcać górną płytę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 15 Grudnia 2008 Autor Share Napisano 15 Grudnia 2008 Górna płyta w wozie Christiego. bigmodel - zastanawiałem się również nad tym co proponujesz. Chyba pójdę właśnie tą droga. Należałoby jednak umieścić tam jeszcze śruby i może zawiasy, bo na razie jest wokół tej płyty środkowej pusto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skala72 Napisano 15 Grudnia 2008 Share Napisano 15 Grudnia 2008 Moim skromnym zdaniem, zapewne dostęp do silnika był podobny jak do serii BT : http://www.armchairgeneral.com/rkkaww2/galleries/BT/BT-7A/bp/BT_7A_bp1.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 16 Grudnia 2008 Share Napisano 16 Grudnia 2008 Żeby było łatwiej, od góry BT od skali, poniżej Christie od Jarkka. Zdaje się, że Bigmodel ma rację. Nasi całą idee czołgu wzorowali na Rosjanach (vel ludziach radzieckich) więc pewnie i rozwiązanie tyłu skopiowali. Skoro, jak pisze Widd, wyciągnięcie z 7TP silnika wymagało odkręcenia całej płaszczyzny, to w 10TP rozwiązanie pewnie powtórzono. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bigmodel Napisano 16 Grudnia 2008 Share Napisano 16 Grudnia 2008 Nasi całą idee czołgu wzorowali na Rosjanach (vel ludziach radzieckich) więc pewnie i rozwiązanie tyłu skopiowali. Prędzej wzorowali się na Amerykanach Pozdrawiam Jacek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.