Jarekk 21 Posted February 5, 2009 Author Share Posted February 5, 2009 Miałem ciągnąć dalej zawieszenie, a skończyło się na błotnikach. Quote Link to post Share on other sites
Złośliwiec 0 Posted February 5, 2009 Share Posted February 5, 2009 Coś pięknego!!! Quote Link to post Share on other sites
[EC]Duke 0 Posted February 7, 2009 Share Posted February 7, 2009 Przyłączam się do gratulacji, chylę czoła Quote Link to post Share on other sites
skala72 0 Posted February 8, 2009 Share Posted February 8, 2009 Będziesz go robił na gąsienicach, czy na kołach, bo ja mam zamiar zrobić BT 7 w wersji kołowej. Myślę, że tak jest ciekawiej, a na pewno inaczej. Quote Link to post Share on other sites
Jarekk 21 Posted February 8, 2009 Author Share Posted February 8, 2009 Docelowo planuję go zrobić na gąsienicach. Jeżeli długość gąsienicy nie będzie pasowała do obwodu kół nie będę miał wyjścia i postawię go na kołach. BT-7 mam już na kołach. Wygląda to fajnie, ale po lekturze "Lodołamacza" W. Suvorowa mam do jazdy na kołach nowe spojrzenie. W rosyjskich warunkach nie miało to żadnego sensu, bo nie było tam dróg bitych dla BT-uszek. To wozy do rajdów po autostradach Niemiec i Europy Zachodniej. W Polsce 10TP też by nie poszalał po twardych drogach. Quote Link to post Share on other sites
Jarekk 21 Posted February 8, 2009 Author Share Posted February 8, 2009 W ciągu dwóch dni udało mi się (w końcu) wyprofilować tylny błotnik (za 3 razem). Po sklejeniu wraz z tłumikiem zaczyna już przypominać budowany czołg. Wieża nituje się w dalszym ciągu. Quote Link to post Share on other sites
dweler 0 Posted February 10, 2009 Share Posted February 10, 2009 super!! Quote Link to post Share on other sites
Jarekk 21 Posted February 10, 2009 Author Share Posted February 10, 2009 Dzięki za dobre słowa, większe dzięki byłyby za sugestie, podpowiedzi! Sporo problemów jest jeszcze do rozwiązania a weny czasami brak Do rozwiązania: - stanowisko kierowcy, - tylne koła od podstaw! - mechanizm skrętu kół, - dostosowanie gąsek od BT, - mnóstwo śrub na kołach nośnych! Quote Link to post Share on other sites
skala72 0 Posted February 10, 2009 Share Posted February 10, 2009 Znam to, ale dasz rade, ja mam to samo, coś mi wena uciekła i wole posiedzieć, niż spaprać robotę, na dodatek mam zmiany do 22:00 - tragedia, rano nic nie zrobisz, a wieczorem tym bardziej, lekko padnięty człowiek jest. Co do tych śrubek na kołach, to fakt, chyba im zabrakło, aby więcej ich dać. Quote Link to post Share on other sites
dzikichomik 0 Posted February 10, 2009 Share Posted February 10, 2009 Jarekk Może zaczniesz robić pozytywy i negatywy do produkcji żywicy 10tp :P Quote Link to post Share on other sites
Jendrass1 0 Posted February 10, 2009 Share Posted February 10, 2009 Jarku nie wiem na ile Ci to pomoże ale tu tej daleki krewniak, są też foty wnętrza... ale zabłocone. http://www.nortfort.ru/np/foto_tbt10_e.html Szukam jak mogę. Ew napisz do Rusków, może Ci prześlą foty! Quote Link to post Share on other sites
Jarekk 21 Posted February 10, 2009 Author Share Posted February 10, 2009 Dzięki za namiar. Literatury o BT z netu mam sporo. Cały czas nie wiem jak zrobić mechanizm skrętu (zawziąłem się na niego). Jest całkiem inny niż u ruskich. Pan Jędryka też mi nie pomógł, bo nie ma na ten temat materiałów a na zdjęciach nic nie widać . Quote Link to post Share on other sites
Jendrass1 0 Posted February 10, 2009 Share Posted February 10, 2009 Z foty w "Poligonie" wygląda, że odchylenie koła skrętnego od osi pojazdu było niewielkie ... pomyślę, ale średnio to widzę. Quote Link to post Share on other sites
Jarekk 21 Posted February 10, 2009 Author Share Posted February 10, 2009 Problem w tym, że drążek (skrętny) wypychający koło musi nadążać za jego ugięciem w pionie Pan Jędryka sceptycznie odnosi się do schematu zawieszenia z Poligonu p. Morgały. PS. Klamka zapadła. Zawieszenie skrętne będzie w/g rysunku z Poligonu p. Jędryki. Inaczej się nie da Quote Link to post Share on other sites
dweler 0 Posted February 11, 2009 Share Posted February 11, 2009 eh.. no chcialo by sie cos pomoc ale jako poczatkujacy modelarz i slaby technik pozostaje tylko wsparcie duchowe i serdeczna przychylnosc do takich projektow,musi wystarczyc pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
Jendrass1 0 Posted February 15, 2009 Share Posted February 15, 2009 Tutaj mamy identyczne koło (bez gumy) jak zamieściłem wcześniej. Pozwoliłem sobie zweryfikować sprawę kół. http://img.odkrywca.pl/forum_pics/picsforum23/02_13_09183.jpg Quote Link to post Share on other sites
Jarekk 21 Posted February 15, 2009 Author Share Posted February 15, 2009 Dzięki. Mamy więc kolejny element modelu nie pasujący do oryginału. Słabo widzę przerobienie tego koła Quote Link to post Share on other sites
Jendrass1 0 Posted February 17, 2009 Share Posted February 17, 2009 Nie wiem czy już pisałeś gdzieś wcześniej, ale czy wóz będzie w kamo ? Quote Link to post Share on other sites
Jarekk 21 Posted February 17, 2009 Author Share Posted February 17, 2009 Oczywiście, że tak. Miałem się za kilka dni zabrać za rozrysowanie w rzutach kamo. Jak zakończę kadłub to zrobię to i wrzucę do oceny. Quote Link to post Share on other sites
skala72 0 Posted February 17, 2009 Share Posted February 17, 2009 Ja czekam i czekam z otwartą paszczą i doczekać się nie mogę, jestem pełen podziwu i nie mnie cokolwiek oceniać. Quote Link to post Share on other sites
Jarekk 21 Posted February 17, 2009 Author Share Posted February 17, 2009 (edited) Skoro taka posucha w niusach, przedstawiam postęp prac: i na zakończenie składanka: Edited February 17, 2009 by Guest Quote Link to post Share on other sites
Jendrass1 0 Posted February 17, 2009 Share Posted February 17, 2009 Jarku tworzysz coś pięknego. Wygląda imponująco. Czekam na dalsze prace! wrzucaj foty na photobucketa bo ten fotosik coś słabo !!!! Quote Link to post Share on other sites
Guest Posted February 17, 2009 Share Posted February 17, 2009 Jarekk, czy nity robisz wikolem? Quote Link to post Share on other sites
skala72 0 Posted February 17, 2009 Share Posted February 17, 2009 Jarku, duży pokłon - Rewelacja !! Quote Link to post Share on other sites
Jarekk 21 Posted February 17, 2009 Author Share Posted February 17, 2009 Nity robię za pomocą: - wiertła 0,5 mm, - kleju w płynie Tamiya Extra Thin Cement, - kupionych patyczków 0,5 mm firmy Plastruct (wszystkie mają jedną grubość i ładnie wchodza w otwór 0,5 mm) - i pilnika do zaokrąglania łbów nitów. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.