Jump to content
Jarekk

[Wrzesień '39] Czołg pościgowy 10TP

Recommended Posts

Dzięki na informację. Wydawnictwo już namierzone i zakupione.

Według mnie obecnie najlepsza publikacja o 10TP. Nowe, fajne zdjęcia. Jednak postęp w wiedzy o 10TP mały.

Znalazłem jednak coś co mnie intryguje:

Koło napinające, …… otwór na drąg do napinania gąsienicy?, ….tarcza kłowa do napinania gąsienicy?”

Czy mechanizm napinania jest podobny do występującego w 7TP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super wydanie, przekrój i rys. techniczny w rzutach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oho, musze skoczyć do kiosku!

I to koniecznie, na prawde fajny artykuł, są też foty z rekonstrukcji 7TP, ale to tak na marginesie, jest również fajny art. o hiszpańskiej pancerce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

uuuuu ważna sprawa, jutro kierunek empik ! Jarekk model pokaż, chyba nie leży odłogiem ? Jak tam Twój Dept. Kaw ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z powodów służbowych wystąpiło 2 tygodniowe opóźnienie w pracach. Do soboty planuję przyspieszenie i przedstawienie postępów prac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znalazłem jednak coś co mnie intryguje:

Koło napinające, …… otwór na drąg do napinania gąsienicy?, ….tarcza kłowa do napinania gąsienicy?”

Czy mechanizm napinania jest podobny do występującego w 7TP

Na to wygląda, że mechanizm taki sam jak w 7TP. Z resztą nie tylko tam bo w C2P zastosowano chyba podobny mechanizm:

C2P041.jpg

 

Co do samego artykuły to daje do myślenia, a cała historia 14TP wciska w fotel. Serce rośnie, czytając meldunki kpt. Czekalskiego.

Wyjaśniła się sprawa silnika - brak dostępu lub bardzo utrudniony, nie możliwy do reparacji w terenie. Mają taką bazę zdjęciową to chyba ruszysz z kopyta co?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ha, mówiłem, że dostęp do silnika był utrudniony!

Dlatego żałuje, że nie jestem dziewczyną. Już byłbyś mój, taki zdolniak i w ogóle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanim ustosunkuję się do publikacji o10 TP, mała dygresja.

Ze zdjęć odzyskanego C2P wynika, że tylne koło miało jednak bandaż!

A teraz już 10TP:

Artykuł jest fajny, szczególnie raporty, zdjęcia dobrej jakości, chociaż nie wnoszą wiele do już posiadanej wiedzy o wozie.

Górna płyta ponownie poszła do poprawki (jak w/g planów), jednak dostęp był słaby.

Do rozwiązania mechanizm skrętu (brak pomysłu!)

Benedyktyńska praca przy kołach (śruby!)

I dalej to już z górki...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zdjęć odzyskanego C2P wynika, że tylne koło miało jednak bandaż!

Byłem, widziałem, dotykałem mam więcej.

Pomyliłem się radząc Ci wcześniej brak bandaży.

I o to są za listy do Naczelnego Wodza co ? czekaj czekaj przyjdziesz jeszcze do BBr.Panc. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

[usunięte]

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli widziałeś C2P to kolejne pytanko:

- czy na pewno miał on stelaż na dwa akumulatory i w którym był miejscu (na zdjęciu widziałem go za folelem kierowcy???)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeżeli widziałeś C2P to kolejne pytanko:

- czy na pewno miał on stelaż na dwa akumulatory i w którym był miejscu (na zdjęciu widziałem go za folelem kierowcy???)

Najprawdopodobniej dwa stelaże są dorobione przez Niemców. Przy ciągniku sporo grzebano, w oryginale akumulatory pewnie były gdzie indziej. Za to krzesła, są oryginalne...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Jarekk, bandaż na kole C2P usunięto później, tj. w pierwszej połowie 1938 roku. Wydaje mi się, że C2P z bandażem wynikał z faktu, że Niemcy mieli dużo cześci zapasowych po Wojsku Polskim, a ponieważ ten C2P służył do końca wojny, mogli mu wymienić koła napinające na TKSowskie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kościół uważa, że to bardzo fajny pomysł!! Jego ekscelencja Biskup sam chciał zrobić model czołgu, który byłby przeróbką 7 TP. Czołg miałby przerobiony kształt kadłuba, i wieżę w taki sposób, by dało się na niej zamontować dobrą wieżyczkę dowódcy.

Gratuluje jeszcze raz tematu!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba za dobrze szło z modelem, bo się s…o

Zdobyłem kolejne negatywne doświadczenie z podkładem Valejo w spreju.

Po malowaniu górna płyta wyglądała jakbym posypał ja mąką. Zniknęły wszystkie nity i podziały blach.

Do 2 w nocy skrobałem wykałaczką ten kit. Żadem rozpuszczalnik ( w tym kret) nie rusza tego świństwa.

Obie górne płyty do kapitalnego remontu. Dobrze, że nie pokryłem tym sprejem całego modelu tylko górne płyty. Już miałem czarne myśli aby wszystko wylądowało w .. koszu.

2-3 dni przy budowie mam w plecy.

 

Tym razem zdjęć z porażki nie będzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

uuuu ciężka sprawa. Chyba musisz wprowadzić zasadę ograniczonego zaufania dla tego typu specyfików.

Trzymam kciuki. Rozumiem że wóz zgarażowany z powrotem w WD ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Próby malarskie lepiej rozpoczynać od dolnej płyty wanny (wiem coś o tym...). Straty w razie czego mniejsze, stres też. Próbowałeś może używać surfacera Gunze? Świetna sprawa - sam się poziomuje, nie zalewa nawet drobnych linii podziału czy nitów .

Share this post


Link to post
Share on other sites

W przypadku samodzielnej budowy podkład jest niezbędny bo można zniwelować i poprawić rysy i nierówności.

Mam jeszcze surface primer Tamiy oraz Mr Surfacer 1200 MR Hobby. Są to jednak opakowania w spreyu i nie można nad nimi zapanowac w pełni. Z dyszy wali farba, że hej. Chyba przejdę jutro (po testach) na podkład modelmastera do aerografu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Straty zostały dzięki ofiarności pracowników WD nadrobione.

Obie płyty górne są praktycznie ukończone. Kolej brać się za przód czołgu. Właz kierowcy będzie otwarty, więc coś popróbuję dokleić w stanowisku kierowcy.

c1bd512a555e7c1c.jpg

872119b9cf986009.jpg

4d2b9e31a707013emed.jpg

0b0d22eb57324b44med.jpg

 

Powoli zacząłem ośrubowywać wieżę czołgu.

b0e6c27e3d1699aemed.jpg

963db6b504e2e47amed.jpg

 

Mam już pomysł na zawieszenie kół skrętnych - następny cel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.