PiterATS Napisano 20 Października Autor Share Napisano 20 Października (edytowane) Wstawianie zdjęć przez forum jest jak najbardziej dobrym pomysłem, ale jest jeden problem. Niestety opcja ta na Modelworku ma bardzo ograniczone zastosowanie,. Niemożliwe jest, a przynajmniej ja nie wiem gdzie i jak to zrobić, żeby mieć tekst i pod nim zdjęcie lub zdjęcia,. Potem znowu dalszy fragment tekstu i znowu kolejne zdjęcia odnoszące się do treści tego fragmentu. Jedyną opcją jest wrzucenie wszystkich zdjęć na raz pod treścią posta, co w według mnie nie ma sensu, bo wprowadza chaos i brak porządku. Dlatego w sumie nie korzystam z tej opcji. Dzięki Edytowane 20 Października przez PiterATS 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_OldMan_ Napisano 20 Października Share Napisano 20 Października 13 minut temu, PiterATS napisał: Wstawianie zdjęć przez forum jest jak najbardziej dobrym pomysłem, ale jest jeden problem. Niestety opcja ta na Modelworku ma bardzo ograniczone zastosowanie,. Niemożliwe jest, a przynajmniej ja nie wiem gdzie i jak to zrobić, żeby mieć tekst i pod nim zdjęcie lub zdjęcia,. Potem znowu dalszy fragment tekstu i znowu kolejne zdjęcia odnoszące się do treści tego fragmentu. Jedyną opcją jest wrzucenie wszystkich zdjęć na raz pod treścią posta, co w według mnie nie ma sensu, bo wprowadza chaos i brak porządku. Dlatego w sumie nie korzystam z tej opcji. Dzięki Nieprawda, wszystko da się zrobić tak jak sobie życzysz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Albatros Napisano 20 Października Share Napisano 20 Października 11 minut temu, PiterATS napisał: Wstawianie zdjęć przez forum jest jak najbardziej dobrym pomysłem, ale jest jeden problem. Niestety opcja ta na Modelworku ma bardzo ograniczone zastosowanie,. Niemożliwe jest, a przynajmniej ja nie wiem gdzie i jak to zrobić, żeby mieć tekst i pod nim zdjęcie lub zdjęcia,. Potem znowu dalszy fragment tekstu i znowu kolejne zdjęcia odnoszące się do treści tego fragmentu. Jedyną opcją jest wrzucenie wszystkich zdjęć na raz pod treścią posta, co w według mnie nie ma sensu, bo wprowadza chaos i brak porządku. Dlatego w sumie nie korzystam z tej opcji. Dzięki Oczywiście jest taka możliwość najpierw ładujesz zdjęcia na serwer przez Kliknij, aby wybrać pliki (szary przycisk pod okienkiem posta), one pojawiają się w okienku poniżej. Następnie piszesz akapit tekstu, tam gdzie chcesz mieć odpowiednie zdjęcie - zjeżdżasz na dół do okienka z załadowanymi zdjęciami i przy zdjęciu klikasz w przycisk Insert. Zdjęcie pojawia się w odpowiednim miejscu, możesz albo załadować kolejne albo dalej pisać kolejny akapit tekstu, aż do kolejnego miejsca, gdzie wrzucasz w identyczny sposób kolejne zdjęcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiterATS Napisano 20 Października Autor Share Napisano 20 Października Dziękuję za podpowiedzi. Postaram się to ogarnąć i podmienić zdjęcia w poprzednich postach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kalor Napisano 20 Października Share Napisano 20 Października Godzinę temu, PiterATS napisał: Dziękuję za podpowiedzi. Postaram się to ogarnąć i podmienić zdjęcia w poprzednich postach Tylko weź pod uwagę że forum przeskalowuje zdjęcia do max 1200px, więc generalnie g na nich widać będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiterATS Napisano 20 Października Autor Share Napisano 20 Października 9 godzin temu, Kalor napisał: Tylko weź pod uwagę że forum przeskalowuje zdjęcia do max 1200px, więc generalnie g na nich widać będzie. Wiem, ale skoro koledzy chcą, to niechaj tak będzie, choć w galerii gotowego modelu będę już raczej wrzucał podlinkowane zdjęcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Greif Napisano 20 Października Super Moderator Share Napisano 20 Października Fajna praca, można się uśmichnąć o stl drobnicy i aku wraz z brakującą chłodnicą? Jakiś cults3d np ? Oglądam dalej podziwiając zapał malarski, u mnie malowanie to dramat... wiecznie za mało czasu na mazianie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiterATS Napisano 21 Października Autor Share Napisano 21 Października (edytowane) Myślę że na koniec budowy będzie można coś pomyśleć na wrzuceniem gdzieś tych dodatków Dzisiaj silnik . Poza elementami zestawowymi dodałem nieco od siebie. Z "dużych" elementów konstrukcyjnych brakowało jedynie filtra oleju, więc trzeba było go sobie zaprojektować: Tak naprawdę do wymiany nadaje się również pompa oleju, bo zestawowa to taki wystający od spodu miski olejowej plastikowy cycek pozbawiony jakichkolwiek detali: ... podczas gdy w rzeczywistości to dość skomplikowany element: Ja już sobie podarowałem poprawki, bo jeśli nie wyjmiemy silnika, to pompa i tak jest całkowicie niewidoczna. Pozostałe uzupełnienia obejmowały dodanie wszystkich instalacji nie ujętych w pudełku, a więc przewodów układu smarowania, paliwowego, układu rozrusznika powietrznego czy cięgna łączącego wodzik pedału gazu z pompą wtryskową. Od razu bardzo przepraszam za jakość zdjęć, ale miałem spore trudności z fotografią tego mikrusa Najgorzej wykonanym elementem w całym silniku jest wentylator. I nie chodzi tutaj o detale, bo te są świetne- mamy nawet zamarkowane sprężyny dociskowe na sprzęgle. Kwestia to ograniczenia technologii wtryskowej. Efekt tego jest taki, że w całym zalewie świetnych detali łopatki wentylatora są nienaturalnie grube. Zaprojektowałem więc sobie kompletny zamiennik zestawowej części A6, który wystarczy wkleić zamiast plastikowego i gotowe: Różnica jest zauważalna Pozdrawiam Edytowane 21 Października przez PiterATS 10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Macisso Napisano 21 Października Share Napisano 21 Października Sam silnik to dzieło sztuki. Niezmiennie jestem pod wrażeniem Twojej pracy. O "wzbogacaniu" modelu drukiem 3D nie wspominając Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzesioc Napisano 21 Października Share Napisano 21 Października Klaszczę z zachwytu. Czekam na dalsze etapy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kzugaj Napisano 21 Października Share Napisano 21 Października W dniu 19.10.2025 o 18:59, PiterATS napisał: Dokładnie- Imgur Dzięki tak myślałem Na forumowym jak kolega wspomniał ładujesz zdjęcia potem piszesz enter i wstawiasz zdjęcie i enter itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiterATS Napisano 22 Października Autor Share Napisano 22 Października Wszystkie zdjęcia są już podmienione, więc ogarnięte Silnik włożony, wszystkie przewody pomalowane i podpięte gdzie być powinny. Doszła też prawa chłodnica, no i prawa burta wraz z tylną płytą wanny też są już przyklejone na stałe. Tak więc przedział silnikowy jest w zasadzie ukończony i przenosimy się do przedziału transmisji 9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Endrju Napisano 22 Października Share Napisano 22 Października No nieźle, nieźle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Macisso Napisano 22 Października Share Napisano 22 Października Fenomenalnie. Wypieki na twarzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robi Napisano 22 Października Share Napisano 22 Października normalnie perfecto. jak coś to zbieram szczękę z podłogi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiterATS Napisano 25 Października Autor Share Napisano 25 Października Dzisiaj tylko dwa zdjęcia. Przedział silnikowy został zamknięty również od tyłu. Dokleiłem brakujące jeszcze przewody układu chłodzenia znajdujące się na wierzchu silnika, wstawiłem gródź przedziału transmisji, a na koniec wkleiłem wentylator. 11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Macisso Napisano 25 Października Share Napisano 25 Października 4 godziny temu, PiterATS napisał: Przedział silnikowy został zamknięty również od tyłu. Niezmiennie patrzę na Twoją pracę z wypiekami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Evildead Napisano 25 Października Share Napisano 25 Października Zgadza się , elegancka robota, pobrudzony i poobijany tak ze smakiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiterATS Napisano 26 Października Autor Share Napisano 26 Października (edytowane) W dniu 25.10.2025 o 15:08, Evildead napisał: Zgadza się , elegancka robota, pobrudzony i poobijany tak ze smakiem. Taki mam zamysł przewodni, żeby model wyglądał wizualnie możliwie atrakcyjnie, ale żeby też nie był totalnym wrakiem Dzisiaj skrzynia biegów. Ten element zabrał mi jak do tej pory najwięcej czasu. Jest to spowodowane tym, że Miniart umieścił we wszystkich swoich modelach T-34 całkowicie błędną skrzynię. To co mamy w pudełku, to najwcześniejszy wariant 4-biegowej przekładni, dość szybko zastąpiony jej zmodyfikowaną specyfikacją. Tak to wygląda na zdjęciach i renderach pochodzących bezpośrednio ze strony producenta: Nas natomiast najbardziej interesuje to, że począwszy od 1943 standardem była już skrzynia 5-biegowa, zarówno jeśli idzie o produkcje nowych pojazdów w fabrykach, jak i remonty używanych. Piątki na tyle szybko "zalały" fabryki i służby aprowizacyjne, że wcześniejsze skrzynie po prostu zniknęły w niebyt. Dziwny jest więc pomysł Miniarta na wczesną skrzynię- czwórkę, zwłaszcza w wersji która już nawet 1941 nie była często spotykana. Musiałem więc wszystko przerobić. Na szczęście sam korpus czwórki i piątki jest z grubsza ten sam, więc wykorzystałem go, usuwając wcześniej z niego absolutnie wszystkie detale i zaprojektowałem nowe, właściwe dla skrzyni 5-biegowej. Mamy więc pokrywy suwaków biegów I i wstecznego oraz biegu IV i V: … pokrywy łożysk wału pośredniego: … boczny wałek suwaka biegu II i III … trochę śrub i grzybkowy odpowietrznik wnętrza skrzyni: … i włącznik rozrusznika elektrycznego: Tak wyglądała skrzynia na początku prac: A tak gotowa, już w pełni wyposażona i gotowa do usadowienia w kadłubie: Edytowane Wtorek o 16:20 przez PiterATS 10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Macisso Napisano 26 Października Share Napisano 26 Października Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafał B Napisano 26 Października Share Napisano 26 Października 42 minuty temu, PiterATS napisał: Dzisiaj skrzynia biegów... Musiałem więc wszystko przerobić. I to jest poezja dla oczu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzesioc Napisano 26 Października Share Napisano 26 Października Aż szkoda to chować pod opancerzeniem. Targają mną skrajnie różne emocje. Z jednej strony zachwycam się nad wykonaniem, a z drugiej strony wiem, że moje lepiaki nie mają podjeścia do tego poziomu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Albatros Napisano 26 Października Share Napisano 26 Października Piękna robota, w czym projektujesz detale do druku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiterATS Napisano 26 Października Autor Share Napisano 26 Października (edytowane) 56 minut temu, grzesioc napisał: Aż szkoda to chować pod opancerzeniem. Targają mną skrajnie różne emocje. Z jednej strony zachwycam się nad wykonaniem, a z drugiej strony wiem, że moje lepiaki nie mają podjeścia do tego poziomu. Wszystkie włazy i tylna płyta kadłuba będą otwarte a wieża i płyta silnikowa będą zdjęte. Tak więc nic nie będzie schowane na głucho 40 minut temu, Albatros napisał: Piękna robota, w czym projektujesz detale do druku? Dzięki Używam Rhino. Dla mnie to najbardziej przyjazdy program. Kiedyś próbowałem Blendera (bo darmowy) ale stwierdziłem że zabawę w tym chaotycznym marazmie jego interfejsu pozostawię bardziej obytym w grafice 3D Edytowane 26 Października przez PiterATS 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiterATS Napisano Wtorek o 16:29 Autor Share Napisano Wtorek o 16:29 Dzisiaj mam do pokazania zdjęcia z prac wykończeniowych przedziału transmisji. Na początek filtry powietrza, czyli tak na 50% gigantyczny błąd Miniarta. A dlaczego na 50%? Otóż Miniart zaproponował filtry powietrza jednego typu (WTI-3), zarówno do T-34 wojennych jak i powojennych produkcji (zaznaczone na zielono) : O ile takie filtry pasują do Teciaków powojennych produkcji czeskich czy egipskich w wydaniu Miniarta (choć też w sumie nie do końca, bo na rurach łączących filtry z dolotami silnika brakuje grzałki podgrzewacza powietrza), o tyle są całkowitą pomyłką we wszystkich wersjach modeli czołgów wojennych, bo produkowano je dopiero od lat.... 50-tych. Skąd pomysł na daleko-powojenny układ z WTI-3 w wojennych wozach (a i tak wybrakowany i niekompletny), tego nie wiem. Totalny galimatias, żeby nie powiedzieć dosadniej- rozp...hoho organizacyjny na etapie projektu modelu Musiałem więc dorobić sobie nowe filtry standardowego typu Multicyklon, wczesnego wariantu. Dół zaprojektowałem i wydrukowałem, a całą górę zaadaptowałem z pudełka: Potem nie pozostało mi nic innego jak włożyć skrzynię i filtry na swoje miejsce. Przed ich włożeniem zamontowałem jeszcze brakujące przewody paliwowe tylnej grupy zbiorników. Na sam koniec podpiąłem przewody elektryczne do rozrusznika silnia, schowane w metalowym peszlu: I tym oto sposobem wnętrze wanny kadłuba zostało ukompletowane .... No prawie, bo brakuje jeszcze cięgna sterowania tylnymi żaluzjami i wydechów, ale te wkleję na późniejszym etapie Tym samym również dochodzimy do aktualnego etapu prac na modelem. Obecnie pracuję nad uzupełnieniem o wewnętrzne detale góry kadłuba, więc następne wpisy będą już przedstawiały aktualny, bieżący etap lepienia. 8 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.